Opvoeding, ja je hebt gelijk! Onze hond kan ook agressief uit de hoek komen, maar zolang ze onder commando is mag ze niet bij een andere hond komen en doet ze het ook niet, desondanks gaat dr borstel wel alvast overeind staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sannert schreef:Bedankt voor de reacties!
Poedel heb ik vaak gehoord, maar dat wordt het niet, niet echt 'onze' hond ..
Citaat:Poedel heb ik vaak gehoord, maar dat wordt het niet, niet echt 'onze' hond ..
Rosita schreef:Citaat:Poedel heb ik vaak gehoord, maar dat wordt het niet, niet echt 'onze' hond ..
Vroeger stuurde ik de mensen die deze uitspraak deden de straat op met mijn Grote Poedel Claire én de bal......... Waren ze een halfuurtje later *opeens* van gedachten veranderdJammer dat mensen niet verder kijken dan een uiterlijk.
Futurefox schreef:witte herder
Bibya schreef:De bernard SENNERHOND...M ECHT EEN AANRADER OM JE EENS IN TE VERDIEPEN VIND IK ZELF
Sannert schreef:Een maand geleden hebben we onze hond laten inslapen ..
Ik zelf mis heel erg dr aanwezigheid .. En ik dnek de rest van de familie ook, daarom zijn we op zoek naar een nieuwe hond ..
Mn oduers willen een grote, ik zelf ook .. We hebben 11 jaar een kleintje gehad, en een grote hond erbij kunnen hebben, omdat onze hond verlatingsangst had, en de puppy dat zou overnemen waarschijnlijk .. (dit heeft een dierenarts en kennelpersoneel vertelt toen we erover informeerde ..)
M'n moeder wil geen hond die veel haar verliest, of eentje die kwijlt.
Mij maakt het niet veel uit ..
M'n zus blijft doorhameren over een chocolade bruine labrador..(mooie honden, maar niet van maar ik word er nu gek van..
)
Mn vader maakt het volgens mij ook niet uit, hij houdt zich erbuiten ..
Het meot een vriendelijke hond zijn, die graag wandelt en makkelijk iets aan te leren is.. (Dit verschilt wel per hond, maar welk ras staat er voor bekend?)
Kortom, weten jullie een hond die hieraan voldoet?
Tiessie schreef:De kortharige versie van een berner senner is een zwitserse senner. Mijn vriendin heeft er eentje. Ze heeft deze gekozen omdat ze ook een klein kindje heeft en een lieve hond wil die wel waaks is.
Deze hond is daar dus echt perfect voor! Echt een superleuke hond!
ikke24 schreef:Tiessie schreef:De kortharige versie van een berner senner is een zwitserse senner. Mijn vriendin heeft er eentje. Ze heeft deze gekozen omdat ze ook een klein kindje heeft en een lieve hond wil die wel waaks is.
Deze hond is daar dus echt perfect voor! Echt een superleuke hond!
Maar de leuke zwitserse sennen zijn ver te zoeken, in dit ras komen ook veel minder leuke honden bij kijken.
De berner daarentegen is gewoon een grote schat e het haarverliesvalt mee.
Weetje wat is: een kortharige daar gaan de haartjes overal inzitten, maar met lange haren (die je overigens wel goed moet borstelen) vallen plukke eruit die je gewoon kan oprapen. En dit gebeurd ect niet vaak. Ik vind het haarverlies echt veel minder dan dat van een herder.
Jolanda_ schreef:Ik denk toch echt dat je eens een ras boek moet gaan halen en daar eens door heen moet bladeren zoek de honden op die je aanspreken en verdiep je daar eens in...
Iedereen kan je hier wel een ras aan gaan raden maar niemand weet hoe jou thuissituatie eruit ziet en wat jij een hond te bieden hebt... Binnen de rassen zitten ook weer mega karakter verschillen zo hebben wij een Golden Retriever schat van een beest maar best wel dominant aangelegd en een beer van een hond... deze zou dus absoluut niet in een doorsnee gezin passen terwijl de meeste goldens zich neerleggen bij hun lot doet deze het niet en zal je laten merken dat hij het ergens niet mee eens is...
Er is daarbij niks zo leuk als het uitzoeken van een hond de hele speurtocht om tenslotte goed voorbereid aan je nieuwe kameraad te beginnen ...
Als ik je nog 1 tip mag geven?! let bij de grote rassen goed op de keuringen van de BEIDE ouders mbt HD en andere been aandoeningen ...