Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:55

Oooh zo, ik had niet eens gezien dat jij het getypt had over de Vizsla's! Clown
Opvoeding, ja je hebt gelijk! Onze hond kan ook agressief uit de hoek komen, maar zolang ze onder commando is mag ze niet bij een andere hond komen en doet ze het ook niet, desondanks gaat dr borstel wel alvast overeind staan Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:05

Eentje die niet verhaart,groot is, niet kwijlt en makkelijk leert (bij ons op de hondenschool zat er eentje in Programma II gehoorzaamheid)

Een koningspoedel

De Standaard of Grote Poedel is zeer intelligent, leergierig, aanhankelijk, speels en nieuwsgierig

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:09

Bedankt voor de reacties!

Poedel heb ik vaak gehoord, maar dat wordt het niet, niet echt 'onze' hond ..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:12

Sannert schreef:
Bedankt voor de reacties!

De mijne ook niet hoor. Ben er totaal niet voor te vinden Lachen Veel succes nog met jullie zoektocht naar een leuke hond!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 18:12

Bedankt! Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:13

Citaat:

Vroeger stuurde ik de mensen die deze uitspraak deden de straat op met mijn Grote Poedel Claire én de bal......... Waren ze een halfuurtje later *opeens* van gedachten veranderd Clown Jammer dat mensen niet verder kijken dan een uiterlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:15

Ja ik vond dus poedel ook nooit iets tot ik dus op die verjaardag was...... TOen had ik zoiets toch best wel grappig hondje!!! De haren is ff wennen qua gevoel enzo maar als je em gewoon normaal laat knippen....

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:17

Mastino's zijn zooo gaaf Haha!

Afbeelding
Afbeelding

caat_eve

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:45

Rosita schreef:
Citaat:

Vroeger stuurde ik de mensen die deze uitspraak deden de straat op met mijn Grote Poedel Claire én de bal......... Waren ze een halfuurtje later *opeens* van gedachten veranderd Clown Jammer dat mensen niet verder kijken dan een uiterlijk.

Wij hebben ook een grote poedel, hele leuke en gehoorzame honden Ja

Maar zoek je iets waaks?
dan is dnek ik een hovawart wel leuk!
maar die zijn wel geheel op 1 gezin gericht, en zijn heel agresief tegen vreemde! *(die van mijn vriendin iig)
Een peodel is heeel erg leuk!!!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:31

Voorwat een specifiek ras? Ga eens langs naar een asiel en kijk welk karakter van honde het best bij jullie past! Lachen

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:23

Futurefox schreef:
witte herder

Mee eens!! Bloos

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:55

Sluit me aan bij Soprano. Het ras moet bij je passen, jij moet zo'n hond iets te bieden hebben. En als je een bepaald ras niet te bieden hebt wat hij nodig heeft, ook al zien ze er nog zo leuk uit, niet aan beginnen.

Luna_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:04

Ik zou voor een Duitse Herder gaan. ik heb al heel mijn leven zulke honden gehad. Stuk voor stuk prachtdieren. Heel slim van karakter, leergierig (met mijn laatste hond speelde ik gehoorzaamheidswedstrijden programma I), kindvriendelijk, ...
Veel succes met de zoektocht

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:13

Ik ben niet alle bladzijdes langsgeweest maar dit is de hond (ras) die je zoekt.
De Rhodesian Ridgeback Wordt ook wel pronkrug genoemd omdat hij een streep op zijn rug heeft waarvan de haren tegendraads staan.
Superlieve honden. Kom maar eens een keer kennismaken met die van mij.
Afbeelding

Bibya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:18

De bernard SENNERHOND...M ECHT EEN AANRADER OM JE EENS IN TE VERDIEPEN VIND IK ZELF Knipoog

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:30

Groenendaeler Belgische herder!!!!:D

Wij hebben er 1 hij is al 13 en altijd zoooo lief!!
Een echte knuffel, wil graag voor je werken, zijn beresterk, kunnen ook prima buiten zijn de hele dag..maarja..je hebt er wel veel haar van...
Maar wel een superrkarakter!!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:50

Bibya schreef:
De bernard SENNERHOND...M ECHT EEN AANRADER OM JE EENS IN TE VERDIEPEN VIND IK ZELF Knipoog

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Berner Sennenhonden geweldig.
We hebben zelf een Berner reu van 7 jaar en we hebben nog nooit zo'n leuke hond gehad, ondanks de wat langere haren van de hond verhaart hij amper tot niet, dat verbaasde mij echt in het begin, ik vind eigenlijk nooit haren van hem, met borstelen blijven er wel wat haren in de borstel achter, maar daar heb je het ook wel mee gehad! Dus ook qua verzorging valt het mee, 1 tot 2x goed borstelen per week is voldoende.
Ook is hij gek op paarden en gewoon een echte vriend!! Lovers

Helpt mee de shetlanders naar binnen te halen..
Afbeelding

wafeltjeshaar na een wasbeurt...
Afbeelding

Lekker ding! Pling
Afbeelding

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:08

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:17

Sannert schreef:
Een maand geleden hebben we onze hond laten inslapen ..
Ik zelf mis heel erg dr aanwezigheid .. En ik dnek de rest van de familie ook, daarom zijn we op zoek naar een nieuwe hond ..
Mn oduers willen een grote, ik zelf ook .. We hebben 11 jaar een kleintje gehad, en een grote hond erbij kunnen hebben, omdat onze hond verlatingsangst had, en de puppy dat zou overnemen waarschijnlijk .. (dit heeft een dierenarts en kennelpersoneel vertelt toen we erover informeerde ..)
M'n moeder wil geen hond die veel haar verliest, of eentje die kwijlt.
Mij maakt het niet veel uit ..
M'n zus blijft doorhameren over een chocolade bruine labrador.. Rolleyes (mooie honden, maar niet van maar ik word er nu gek van.. Tong uitsteken)
Mn vader maakt het volgens mij ook niet uit, hij houdt zich erbuiten ..
Het meot een vriendelijke hond zijn, die graag wandelt en makkelijk iets aan te leren is.. (Dit verschilt wel per hond, maar welk ras staat er voor bekend?)
Kortom, weten jullie een hond die hieraan voldoet?

Berner sennen. Het haarverlies valt wel mee, ze laten grote plukken los die kun je zo oprapen, het zijn dus niet allemaal kleine haartjes die zich overal verspreidden. Verder zij het schatten van honden, zeer aanhankelijk, makkelijk in de omgang en snel iets aan te leren!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:21

Een berner Sennen zou voor mij weer niets zijn. Te sloom, niet energiek genoeg. Ik hou van een levendige intelligente hond, en dan val ik vooral voor de jachthond achtige types.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:23

Tiessie schreef:
De kortharige versie van een berner senner is een zwitserse senner. Mijn vriendin heeft er eentje. Ze heeft deze gekozen omdat ze ook een klein kindje heeft en een lieve hond wil die wel waaks is.
Deze hond is daar dus echt perfect voor! Echt een superleuke hond!

Maar de leuke zwitserse sennen zijn ver te zoeken, in dit ras komen ook veel minder leuke honden bij kijken.
De berner daarentegen is gewoon een grote schat e het haarverliesvalt mee.
Weetje wat is: een kortharige daar gaan de haartjes overal inzitten, maar met lange haren (die je overigens wel goed moet borstelen) vallen plukke eruit die je gewoon kan oprapen. En dit gebeurd ect niet vaak. Ik vind het haarverlies echt veel minder dan dat van een herder.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:26

ikke24 schreef:
Tiessie schreef:
De kortharige versie van een berner senner is een zwitserse senner. Mijn vriendin heeft er eentje. Ze heeft deze gekozen omdat ze ook een klein kindje heeft en een lieve hond wil die wel waaks is.
Deze hond is daar dus echt perfect voor! Echt een superleuke hond!

Maar de leuke zwitserse sennen zijn ver te zoeken, in dit ras komen ook veel minder leuke honden bij kijken.
De berner daarentegen is gewoon een grote schat e het haarverliesvalt mee.
Weetje wat is: een kortharige daar gaan de haartjes overal inzitten, maar met lange haren (die je overigens wel goed moet borstelen) vallen plukke eruit die je gewoon kan oprapen. En dit gebeurd ect niet vaak. Ik vind het haarverlies echt veel minder dan dat van een herder.

OOO FOUTJE IK BEDOEL NIET DE ZWITSERSE MAAR DE APPENZELLER Bloos

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:47

Ik denk toch echt dat je eens een ras boek moet gaan halen en daar eens door heen moet bladeren zoek de honden op die je aanspreken en verdiep je daar eens in...
Iedereen kan je hier wel een ras aan gaan raden maar niemand weet hoe jou thuissituatie eruit ziet en wat jij een hond te bieden hebt... Binnen de rassen zitten ook weer mega karakter verschillen zo hebben wij een Golden Retriever schat van een beest maar best wel dominant aangelegd en een beer van een hond... deze zou dus absoluut niet in een doorsnee gezin passen terwijl de meeste goldens zich neerleggen bij hun lot doet deze het niet en zal je laten merken dat hij het ergens niet mee eens is...
Er is daarbij niks zo leuk als het uitzoeken van een hond de hele speurtocht om tenslotte goed voorbereid aan je nieuwe kameraad te beginnen ...

Als ik je nog 1 tip mag geven?! let bij de grote rassen goed op de keuringen van de BEIDE ouders mbt HD en andere been aandoeningen ...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 21:53

Jolanda_ schreef:
Ik denk toch echt dat je eens een ras boek moet gaan halen en daar eens door heen moet bladeren zoek de honden op die je aanspreken en verdiep je daar eens in...
Iedereen kan je hier wel een ras aan gaan raden maar niemand weet hoe jou thuissituatie eruit ziet en wat jij een hond te bieden hebt... Binnen de rassen zitten ook weer mega karakter verschillen zo hebben wij een Golden Retriever schat van een beest maar best wel dominant aangelegd en een beer van een hond... deze zou dus absoluut niet in een doorsnee gezin passen terwijl de meeste goldens zich neerleggen bij hun lot doet deze het niet en zal je laten merken dat hij het ergens niet mee eens is...
Er is daarbij niks zo leuk als het uitzoeken van een hond de hele speurtocht om tenslotte goed voorbereid aan je nieuwe kameraad te beginnen ...

Als ik je nog 1 tip mag geven?! let bij de grote rassen goed op de keuringen van de BEIDE ouders mbt HD en andere been aandoeningen ...

Thuis situatie: Huis is groot genoeg voor grote hond, evenals de tuin ..
Daarnaast is ie (bijna) nooit alleen thuis, want mn moeder draait nachtdiensten ..

En bedankt voor de tip, zal het doorgeven aan mn ouders. Lachen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:05

Persoonlijk zou ik kiezen voor een dalmatier Haha!
Weet verder niet of die aan de eisen voldoet, maar ze zien er echt leuk uit! Met zn mooie stippels Lovers