wanneer katje zelfstandig naar buiten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SevenEleven

Re: wanneer katje zelfstandig naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:35

Wauw, een weekend weg en zoveel discussie.

Mijn kat jaagt ook op dieren, vliegen, motten, vlinders, spinnen, mieren, mussen, muizen, ... ze zijn geen van allen veilig voor mijn kat. Maar toch is zij ook dan vast aan haar tuigje en heb ik haar heel de tijd in het oog. Moest ik kunnen (ik heb geen tuin thuis en aan de camping is een ren niet mogelijk), dan zou ik haar een ren of een 110% afgezette tuin aanbieden. Maar dat kan ik niet, dus is het met het tuigje. Ik zou er NOOIT aan denken haar los buiten te laten, raskat of niet. Mijn ex zijn kat is op 2 jaar overleden in een rustige buurt, op een zandweggetje naast hun huis, overreden. Ik vind het verschrikkelijk als ik aan het rijden ben en er plots een kat oversteekt en ik weer maar eens nipt kan ontwijken. Ik weet nu al dat als ik ooit een dier zou overrijden (kat, duif, of wat dan ook), ik echt een wrak zou zijn en ze mij op medicijnen kunnen zetten. Als jullie dan echt niet wilen denken aan de levens van jullie katten, denk dat eens aan de levens van de mensen die het ongeluk hebben dat jullie kat plots voor hun auto schiet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:36

Karoliefje_ schreef:

Als ik zie hoe mijn katten genieten van het jagen op beesten. Als ik ze binnen zet worden ze serieus gek, Ik laat ze daarom liever buiten. Ze jagen. spelen met ze 3e. En ze zijn inderdaad vrij. maar wij hebben een aardig grote tuin. Ik denk dan. wáarom niet?

Als ze ook in jouw tuin blijven, dan heb je het goed voor elkaar. DAn zie ik geen probleem.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:37

En wat doe jij als er ineens een konijn onder je achterwiel loopt....??? Moeten we die ook aan een tuigje gaan zetten?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:38

SevenEleven schreef:

Mijn kat jaagt ook op dieren, vliegen, motten, vlinders, spinnen, mieren, mussen, muizen, ... ze zijn geen van allen veilig voor mijn kat. Maar toch is zij ook dan vast aan haar tuigje en heb ik haar heel de tijd in het oog. Moest ik kunnen (ik heb geen tuin thuis en aan de camping is een ren niet mogelijk), dan zou ik haar een ren of een 110% afgezette tuin aanbieden. Maar dat kan ik niet, dus is het met het tuigje. Ik zou er NOOIT aan denken haar los buiten te laten, raskat of niet. Mijn ex zijn kat is op 2 jaar overleden in een rustige buurt, op een zandweggetje naast hun huis, overreden. Ik vind het verschrikkelijk als ik aan het rijden ben en er plots een kat oversteekt en ik weer maar eens nipt kan ontwijken. Ik weet nu al dat als ik ooit een dier zou overrijden (kat, duif, of wat dan ook), ik echt een wrak zou zijn en ze mij op medicijnen kunnen zetten. Als jullie dan echt niet wilen denken aan de levens van jullie katten, denk dat eens aan de levens van de mensen die het ongeluk hebben dat jullie kat plots voor hun auto schiet?

Wat denk je van degenen die in een reflex toch voor die kat uitwijken en zich ongelukkig rijden tegen een paal? Ik ben altijd bang dat mij dat ooit overkomt.

Een konijn onder mijn achterwiel vind ik ook vreselijk. MAar ja, dat is evident met wild.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:56

Na 8 weken ongeveer?
Als ze vrolijk rond springen enzo kun je ze wel buiten doen.. maar wel beetje opletten denk ik , als je ze vaak buiten doet dan kunnenz e het na een tijdje wel zelf Lachen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:29

Liesjegirl9 schreef:
Na 8 weken ongeveer?
Als ze vrolijk rond springen enzo kun je ze wel buiten doen.. maar wel beetje opletten denk ik , als je ze vaak buiten doet dan kunnenz e het na een tijdje wel zelf Lachen.

Lees het topic eens!

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:37

Desiree schreef:
SevenEleven schreef:

Wat denk je van degenen die in een reflex toch voor die kat uitwijken en zich ongelukkig rijden tegen een paal? Ik ben altijd bang dat mij dat ooit overkomt.

Een konijn onder mijn achterwiel vind ik ook vreselijk. MAar ja, dat is evident met wild.

Ik ben inderdaad zo iemand. Ik zou mezelf eerder ergens laten oprijden om een dier te proberen uit te wijken. Heb het onlangs nog in het stad gehad met duiven. Vloog een beest ineens voor mijn auto van de stoep. Ik had het geluk dat er geen tegenliggers waren Boos!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:37

Rosita even een reactie op wat je gequote hebt en wat je verder nog zei.
Ik laat ze lekker gaan en staan waar ze zelf willen, en vaak liggen ze gewoon in onze tuin. Mijn oudste kat heb ik al 8 jaar en leeft nog steeds. Ik neem geen kat om hem in huis te laten voor mij, maar wil hem een leuk leven bieden met lekker buiten spelen,jagen en slapen wanneer hij dat wil.
Maar goed ieder op zijn eigen manier zo hebben wij dat altijd gedaan en ik vind niet dat er vaste regels voor zijn.
Ze gaan bij ons helemaal niet naar buiten omdat ze dan gelukkiger zijn, als ze de hele dag binnen willen blijven is het ook goed. En ja als ze binnen ongelukkig zouden zijn zouden ze wel altijd buiten zijn. Ik laat de keus bij hun zelf en volgens mij hebben ze hier een prima leven. Ik houd niet van dat opsluiten.Zouden ze nooit de drang hebben gehad om naar buiten te gaan of nu al hun dagen binnen willen slijten, ook prima.
Snap je me een beetje. Ieder voor zich toch.
Ik vind het een beetje ongepast hoe je druk maakt over dat ik de verantwoordelijkheid bij mijn kat leg. Ik snap dit ook neit helemaal in het verband met het voorbeeld wat je geeft.
Kan aan mij liggen..

Mijn katten zijn niet debiel en kunnen zich zelf prima redden, een aanrijding oid kun je als kat niet voorkomen, als mens ook niet, maar ik ga ook niet alle dagen in huis zitten.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:51

Zolang wij al katten hebben lopen ze gewoon buiten. Maar onze katten hebben altijd geleerd dat ze alleen naar buiten mogen als er iemand thuis is. En als ze 's avonds binnen kwamen (geroepen werden) dan bleven ze 's nachts ook binnen. En ze gingen pas naar buiten als ze volledig zindelijk waren. Onze katten kwamen altijd binnen om hun behoefte op de bak te doen. Soms zaten ze zelfs bij wijze van spreken met gekruiste beentjes voor de deur te wachten omdat ze nodig moesten Haha! .

Met Munk was het niet anders, totdat we in een wijk kwamen wonen waar meerdere katten dag en nacht buiten liepen en dus gewend waren om hun behoefte buiten te doen. Omdat ze ook gewoon niet naar binnen konden.

Juist omdat andere katten het doen, is mijn kat dus ook haar behoefte buiten gaan doen. Het werd zelfs zo erg dat onze kat 's nachts werd lastig gevallen door andere katten die buiten zaten terwijl zij binnen zat. Uit pure frustatratie is zij toen begonnen met sproeien.

Meerdere oplossingen gezocht, maar de enige die blijkt te werken is een kattenlijk met magneet, zodat zij dag en nacht naar buiten kan. Maar er geen andere katten door naar binnen kunnen.

Inmiddels is de kattenbak al 2 jaar weg, nadat hij 2 jaar ongebruikt in de hal had gestaan.

Niet mijn keuze, maar ik ga een kat met een verschrikkelijke drang naar buiten niet binnen houden omdat andere mensen hun katten buiten schoppen terwijl ze geen enkele mogelijkheid hebben om naar binnen te kunnen. Want een kat die goed zindelijk is kan dat blijven, alleen kun je het een kat niet kwalijk nemen dat als veel katten buiten in "jouw" tuin hun behoefte doen zij dat zelf ook gaan doen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:14

Dit topic is gestart met de vraag wanneer een kat naar buiten kon. Discussies over of een kat überhaupt wel buiten zou moeten lopen kunnen hier voortgezet worden en het zou fijn zijn als er dan ook nog een beetje gezellig gediscussieerd werd:

viewtopic.php?f=73&t=630943&start=0&st=0&sk=t&sd=a