Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oestinja

Re: Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:28

Erg kort door de bocht van je, Desiree. Je weet niet wat er in het leven van TS speelt en je zou het ook zo kunnen zien, dat je een beetje waardering uitspreekt voor het feit dat ze haar best doet om een goede plek te vinden voor de hond. Je doet net of heeft zij er geen verdriet van dat de hond moet worden herplaatst omdat er geen plek voor hem is.
Verder zul je mij ook wel een K**wijf vinden want ik moet niet zien dat mijn honden op de bank gaan zitten of op de stoelen. Sterker nog, ze mogen eigenlijk niet eens in huis komen. En ja, een kind waar geen plaats voor is, is vele malen erger dan een hond waar geen plaats voor is. Je mag dit best belachelijk vinden. Voor wat betreft vriendschap met een hond, ja heb ik met de mijne ook wel maar de hond is toch meestal, net als een paard, het meest verzot op degene die hem van zijn natje en droogje voorziet, zo gaat dat nu eenmaal, honden zijn net mannen, ook hun liefde gaat door de maag...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:28

Jij bent hier degene die iets zegt van mensen die hun hond op de bank laten met alle gevolgen van dien, en ik zeg alleen dat dat onzin is. UIt ondervinding weet ik dat. Je moet niet woorden in mijn mond gaan leggen en zeggen dat ik jou een k.twijf vind omdat jij jouw hond NIET op de bank laat. Dat moet jij weten.

Maar als je zegt dat honden zich niet hechten aan de baas en dat ze hetzelfde zijn als paarden, dan weet je niets van honden.
Daarom hecht ik erg weinig waarde aan jouw mening. Afgaande op jouw woorden ben ik geneigd er vanuit te gaan dat jij alleen van kinderen houdt, maar niet van mannen, honden of paarden, want die hechten zich alleen maar aan jou omdat jij ze voert.

Verder vind jij alleen kinderen belangrijk want alleen wat kinderen aangedaan wordt is erg. Nou, ik vind dat wat honden aangedaan wordt NET zo goed erg. Maar ja, als je ooit met een hond hebt gehad wat ik met Bessie had en met Polleke, dan kijk je er zowiezo heel anders tegen aan.

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:28

Jij bent hier degene die iets zegt van mensen die hun hond op de bank laten met alle gevolgen van dien,

?????????? Dat waren niet mijn woorden hoor. Voorts heb ik niet gezegd dat ik het alleen maar erg vind als er wat met kinderen gebeurt maar dat ik dat ERGER vind dan wanneer er wat met dieren gebeurt. Ik heb ook niet gezegd dat paarden of honden zich niet hechten aan de baas, alleen dat eten voor alles gaat.
Jammer genoeg lees je dingen die er voorts niet staan en het is zinloos om een discussie met jou aan te gaan. Ik wilde verder alleen maar de TS een hart onder de riem steken want die verdient het niet om onderuit te worden gehaald en dat is m.i. wel gebeurd.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:25

Voordat ik nu iets doms zeg en een discussie op gang breng die ik helemaal niet wil, de punten voor mij op een rijtje:
De TS (of haar ouders) heeft om wat voor reden dan ook moeten besluiten Castor een aantal maanden geleden te moeten herplaatsten.

Nu blijkt dat hij gebeten heeft, en het vertrouwen is weg.. de afspraak voor euthanasie is min of meer al gemaakt. Althans, als hij dan en dan niet weg is dan wordt hij geeuthanaseerd.
Er is gebleken dat ze met de vakantie zitten, dus hond moet weg zijn dan. Onder druk zetten dus…
Is er ook bekend wat ze hadden gedaan met Castor tijdens hun vakantie als hij niet gebeten had? Kon hij mee, of was er een pension geregeld? Zo ja, waarom dan nu die deadline? (oke dat is ook waarom de asiels elk jaar in deze tijd vol zitten)

Blijft het feit dat de TS zich toch min of meer verantwoordelijk voelt voor Castor en een oplossing zoekt, dit valt te prijzen, maar geeft ook tegenstrijdige dingen weer…..
De herplaatsing van Castor is geen goeie geweest, anders zat hij nu niet in dit topic…

Nu wordt er dus op zeer korte termijn een nieuwe oplossing gezocht omdat de TS onder druk wordt gezet, geen oplossing, dan de spuit….
In principe zou dan imo het enige juiste antwoord moeten zijn naar de huidige eigenaar: Dat is dan uw keus………… Je mag en moet je niet onder druk laten zetten, je kan en mag niet al het leed van de wereld op je nek nemen en moet soms afstand nemen...
Ik begrijp dat de TS zich daar niet in kan vinden, want haar hart ligt blijkbaar wel bij deze hond, anders nam ze niet de moeite..

Ik ben nog steeds bezig met mijn eigen gedachten op een rijtje zetten, dus val me hier niet over aan, ik ben aan het hardop denken….

Ik denk, dat herplaatsing binnen een paar dagen niet verstandig is, dan krijg je misschien wel de herhaling over een paar maanden….. Mensen nemen dan zonder er goed over na te denken in een impuls een hond in huis….. Gaat Castor daar dan vrolijker van worden? Ik denk het niet… Er is meer tijd voor nodig om mensen goed door te lichten

Ik zou:
De hond onmiddellijk terughalen, en als er dan echt geen ander alternatief is de hond zelf begeleiden naar zijn laatste gang, hem een fijne dag geven. Alles laten doen wat hij prettig vindt en tot het eind erbij blijven, en niet de mensen die hem geen tijd willen geven en voor hun vakantie hem in willen laten slapen dit af laten handelen…….

Tot zover mijn gedachten..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 00:30

Desiree laat ik het iets anders formuleren want bulsj*t is het zeker niet Haha!

Als je hond jou van jouw plek af kan krijgen (en dit soort mensen komen nou niet echt ervaren genoeg over om dit te herkennen) stijgt de hond in rang, komt hij in verloop van tijd boven zijn eigenaren te staan.
Dat is deze hond mijn inziens gewoon gelukt, totdat hij iets stouts deed en de mensen hem opeens weer als een lagere een standje wilden geven en hij zoals hij zou doen als leidinggevende in een roedel dit gewoon niet pikte.

Onze hond ligt ook op de bank, maar niet op onze plek,maar ikd enk dat jij zelf als ervarings deskundige dan ook wel de mensen meegemaakt hebt die een grommende en happende hond hadden nadat ze deze van de bank af wilden sturen.

Ik denk dat je een beetje aan het doordraaien bent hier, en dat kan ik ook begrijpen,ik werk in een dierenwinkel waar in deze periode ik weet niet hoeveel mensen opeens allergisch zijn geworden voor hun konijn/cavia en ga zo maar door, en dan draai ik ook behoorlijk door.
Maar feit is dat er ook mensen bestaan die een gerede en goede reden hebben voor eht wegdoen van hun huisdier, dus het minste wat je kan doen is mensen zoals TS het voordeel van de twijfel geven.
Geven we jou ook als je ooit echt noodgedwongen je dieren weg moet doen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 00:34

Daffene even een vreemde oplossing waar mijn schoonmoeder vandaag mee kwam:
Haal Castor zelf op en gooi hem langs het asiel, hier ind e buurt nemen ze gewoon oudere honden aanen doen ze gewoon de moeite deze te herplaatsen.
Kost wel wat geld, maar dat kost een spuit ook dus dat kunnen die mensen desnoods wel mee geven aan jou.

Verder vind ik het onwijs l*llig voor je....het is duidelijk dat je onder druk gezet wordt...anders had het dier nog gewoon naar een pension kunnen gaan en hadden jullie verder kunnen zoeken na de vakantie, desnoods vanuit het pension.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 00:39

Ik denk dat Desiree zal antwoorden dat ze nooit haar hond weg zou doen. Bij haarzelf staat de hond al duidelijk een paar rangen boven haar zelf. Tja zulke mensen zijn er nu eenmaal ook. Afbeelding Alleen als je haar onderschrift al leest bevestigt dit mijn bewering.
Ook in eerdere topics is al bewezen dat zij er zo over denkt. Ik heb daar best wel respect voor(dat is haar levensovertuiging) maar kan geen respect opbrengen voor haar starre houding naar mening van andere mensen. Ze zal en moet haar mening aan iedereen opdringen.

Toch zal er een oplossing voor deze hond gevonden moeten worden. Lijkt me toch het beste dat TS contact opneemt met een van de adressen voor (tijdelijke) opvang die al eerder in dit topic genoemd zijn. Want de hond overhaast herplaatsen leidt waarschijnlijk tot nieuwe problemen. De eventuele nieuwe baasjes moeten goed overdenken of Castor wel bij hen past en hem eerst een paar keer ontmoeten en "uitproberen".
Daarmee ben je m.i. het eerlijkste voor mens en dier bezig in dit geval.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:49

KiWiKo schreef:
ding kan zo hierheen komen hoor, geen probleem. Moet hij wel tegen twee onstuimige jaarling reuen kunnen, goed in de auto kunnen blijven en overal mee naar toe willen

De evt oplossing is al aangedragen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Heel vreemd Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 07:58

tja en dat heb ik toch echt al gisterenavond gepost Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:09

Stuur anders even een pbtje. Het zou zonde zijn als ze het gemist heeft en de hond daarvan de dupe wordt. Lief aanbod trouwens!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:01

Een beetje dierenarts laat niet zomaar na 1x "gehapt" te hebben een gezonde hond inslapen! Dat kan ik me bijna niet voorstellen! En waarom niet naar een asiel? Die kunnen heel goed beoordelen of een hond agressief is en wel of niet herplaatst kan worden!
Mijn hond Bora is ook ooit door een gezin naar het asiel gedaan omdat ze een kind gebeten zou hebben. Bij ons doet ze het al 11 jaar prima!! Ik snap dit verhaal niet zo moet ik zeggen, het klinkt mij een beetje vreemd in de oren!!
Ik zou zo zelf die hond willen opvangen maar helaas is mijn herberg al vol!!!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:14

oestinja schreef:
Jij bent hier degene die iets zegt van mensen die hun hond op de bank laten met alle gevolgen van dien,

?????????? Dat waren niet mijn woorden hoor. Voorts heb ik niet gezegd dat ik het alleen maar erg vind als er wat met kinderen gebeurt maar dat ik dat ERGER vind dan wanneer er wat met dieren gebeurt. Ik heb ook niet gezegd dat paarden of honden zich niet hechten aan de baas, alleen dat eten voor alles gaat.
Jammer genoeg lees je dingen die er voorts niet staan en het is zinloos om een discussie met jou aan te gaan. Ik wilde verder alleen maar de TS een hart onder de riem steken want die verdient het niet om onderuit te worden gehaald en dat is m.i. wel gebeurd.

Das weer typisch de mensheid, stellen zich boven alles en iedereen!! Triest!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:56

Hopelijk reageert de TS nog!
Ik zou ook mijn hond terughalen na al die jaren...
Voorts wil ik alleen zeggen dat ik het erg jammer vind, dat mensen nooit verder kijken dan hun neus lang is.
De hond 'hapt' 1 maal. WEG ERMEE
Waarom hapt hij? Wat is de reden, het is duidelijk dat ze de hond misverstaan hebben, en hem nu zelf als agressief bestempelen. Zoek eens verder en probeer die hond te begrijpen ipvdirect te dumpen....
Ik hoop voor hem dat hij niet weg moet, maar ik vrees ervoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:40

Sily schreef:
Desiree laat ik het iets anders formuleren want bulsj*t is het zeker niet Haha!

Als je hond jou van jouw plek af kan krijgen (en dit soort mensen komen nou niet echt ervaren genoeg over om dit te herkennen) stijgt de hond in rang, komt hij in verloop van tijd boven zijn eigenaren te staan.
Dat is deze hond mijn inziens gewoon gelukt, totdat hij iets stouts deed en de mensen hem opeens weer als een lagere een standje wilden geven en hij zoals hij zou doen als leidinggevende in een roedel dit gewoon niet pikte.

Onze hond ligt ook op de bank, maar niet op onze plek,maar ikd enk dat jij zelf als ervarings deskundige dan ook wel de mensen meegemaakt hebt die een grommende en happende hond hadden nadat ze deze van de bank af wilden sturen.

Ik denk dat je een beetje aan het doordraaien bent hier, en dat kan ik ook begrijpen,ik werk in een dierenwinkel waar in deze periode ik weet niet hoeveel mensen opeens allergisch zijn geworden voor hun konijn/cavia en ga zo maar door, en dan draai ik ook behoorlijk door.
Maar feit is dat er ook mensen bestaan die een gerede en goede reden hebben voor eht wegdoen van hun huisdier, dus het minste wat je kan doen is mensen zoals TS het voordeel van de twijfel geven.
Geven we jou ook als je ooit echt noodgedwongen je dieren weg moet doen.

jij bent er niet bij geweest, bij die mensen. Die hond heeft gehapt en misschien had hij wel een goede reden. Hij deed niets stouts. Toevallig moeten ze op vakantie en die hond moet oprotten.

natasja50 schreef:
Ik denk dat Desiree zal antwoorden dat ze nooit haar hond weg zou doen. Bij haarzelf staat de hond al duidelijk een paar rangen boven haar zelf. Tja zulke mensen zijn er nu eenmaal ook. Afbeelding Alleen als je haar onderschrift al leest bevestigt dit mijn bewering.
Ook in eerdere topics is al bewezen dat zij er zo over denkt. Ik heb daar best wel respect voor(dat is haar levensovertuiging) maar kan geen respect opbrengen voor haar starre houding naar mening van andere mensen. Ze zal en moet haar mening aan iedereen opdringen.

Toch zal er een oplossing voor deze hond gevonden moeten worden. Lijkt me toch het beste dat TS contact opneemt met een van de adressen voor (tijdelijke) opvang die al eerder in dit topic genoemd zijn. Want de hond overhaast herplaatsen leidt waarschijnlijk tot nieuwe problemen. De eventuele nieuwe baasjes moeten goed overdenken of Castor wel bij hen past en hem eerst een paar keer ontmoeten en "uitproberen".
Daarmee ben je m.i. het eerlijkste voor mens en dier bezig in dit geval.

Wat een dom meisje ben jij zeg! Mijn honden luisteren goed naar mij en ik pak ze had aan als het moet (vooral sokkie soms die denkt dat luisteren niet echt hoeft, maar die al aardig verbetert is). En mijn onderschrift begrijp jij geen jota van. MAar je oordeelt wel. Dus je bent een dom meisje.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:56

na alles doorlezen te hebben, ook de wat mijn betreft onnodige discussies concludeer ik dat de tijd begint te korten voor een oplossing. ikzelf kan jammergenoeg geen plaatsje aanbieden. Woon voorlipig nog op appartementje en mijn 11 jaar oud schatje wil er echt geen tweede manneke bij. Ikzelf heb hier reeds 8 jaar een schat van een hond rondlopen. Ooit gratis gekregen want niemand wou heb, was eigendom van koppel dat ging scheiden asiel vond "niet rashond" voldoende bezwaar om niet binnen te nemen. Tijdelijke oplossing was toen de manége geworden. (misschien hier een optie?) Mondje meer zou ook wel eten krijgen. Na veel weglopen van zijn kant (kon moeilijk overleven in de meute) heb ik hem dan eindelijk mee naar huis genomen. Mijn ouders razend met zo'n vieze, vuile verwaarloosde hond. Alle haren afgeschoren met paardetondeuze en dan stilletjes aan beginnen opbouwen. Ondertussen heb ik een schat van een beestje (veel vrienden noemen hem de liefst hond die ze kennen) van het ras LKH (lieve knuffel hond). Ik hoop dat deze sloeber ook zo'n mooie kans krijgt.

Ik stel me wel de vraag of dit hondje zo'n verandering nog eens aankan. Mijn schat heeft na 8 jaar nog steeds verlatingsangst. Zou hem echt zo'n verandering niet aan doen. Ik hoop dat ook dit in overweging wordt genomen.

Al iets gehoord KIWIKO?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:07

Desiree schreef:
Wat een dom meisje ben jij zeg! Mijn honden luisteren goed naar mij en ik pak ze had aan als het moet (vooral sokkie soms die denkt dat luisteren niet echt hoeft, maar die al aardig verbetert is). En mijn onderschrift begrijp jij geen jota van. MAar je oordeelt wel. Dus je bent een dom meisje.

En dat zullen we dan maar even temmen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:11

natasja50 schreef:
Desiree schreef:

En dat zullen we dan maar even temmen

Moet JIJ dat doen? Ben jij dan zo onschuldig met jouw beledigende onwaarheden?

Mensen moeten eens een keer leren verantwoording te nemen voor een hond. Anders zijn ze er geen waard.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:18

Had dit verhaal al eerder gelezen maar niks gepost. Denk dat de hele discussie nu niks bijdraagt behalve dat er over de enkele oplossing (kiwiko, uitlaatdienst) heen gelezen wordt.
Vind dit soort verhalen altijd zo enorm verdrietig, arm beest weet gewoon niet wat hem overkomt. Als er nou iemand was die hem na een bepaalde periode kon nemen kon die zo tijdelijk bij mij komen. Alleen na de zomervakantie heb ik er gewoon echt geen tijd voor, dan zou hij veel te lang alleen moeten zitten.
Dus, als je iemand weet die hem pas over een paar weken kan hebben is hij tijdelijk zeer welkom bij mij.
Alleen denk ik dat jullie misschien zelf die mogelijkheid ook nog wel hebben. Ik hoop van harte voor Castor dat er zich op tijd een lief blijvend baasje meldt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:22

bjarni, wat lief van je !

ik ga niet alle op en neer verwijten lezen in dit topic.

het gaat uiteindelijk om de hond !!!

we kunnen ipv liggen te steggelen, ook een plaatsje voor hem zoeken?
misschien op een boerderij?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:26

WAarom is dat plaatsje van Kiwiko niet goed?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:32

Wie zegt er dat het plaatsje bij Kiwiko niet goed is? lijkt me juist ideaal. Ik gaf alleen nog een extra mogelijkheid aan, voor het geval ze iemand in de buurt kenden die eerst nog op vakantie gaan ofzo.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:38

Ik snap eigenlijk niet waarom de TS niet meer reageert. Maar misschien is ze wel werken. Kijk vanavond wel weer op dit topic. Want de oplossing moet toch binnen 2 dagen er zijn.... Kort dag dus.
En Kiwiko toppie !!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:39

ik heb net uitgebreid gepeebeet met TS, hond heeft als het goed is over een uur of 2 een nieuwe baas......... ze gaan zo kennismaken

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 12:40

Hoi allemaal,

Nou er kan hier een slotje op. Castor heeft via marktplaats een reactie gehad van een man die zijn hond is kwijtgeraakt en heel graag weer een hond wilde om zijn leven mee te kunnen delen. De nieuwe eigenaren van Castor hadden zelfs nog besloten dat ze hem, ook al wilde ze hem woensdag al laten inslapen, toch nergens meer naartoe wilden/kunnen rijden. Nu hebben mijn ouders dus toch besloten om naar Zwolle te rijden en Castor zelf af te zetten bij zijn (hopelijk laatste) baasje. Nu ben ik ook gelukkig Haha!

Heel erg bedankt dat jullie allemaal hebben meegedacht en Kiwiko, bedankt voor je lieve reactie.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:41

he wat fijn voor castor, hopen dat alles goed komt nou!