Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ding kan zo hierheen komen hoor, geen probleem. Moet hij wel tegen twee onstuimige jaarling reuen kunnen, goed in de auto kunnen blijven en overal mee naar toe willen
oestinja schreef:Jij bent hier degene die iets zegt van mensen die hun hond op de bank laten met alle gevolgen van dien,
?????????? Dat waren niet mijn woorden hoor. Voorts heb ik niet gezegd dat ik het alleen maar erg vind als er wat met kinderen gebeurt maar dat ik dat ERGER vind dan wanneer er wat met dieren gebeurt. Ik heb ook niet gezegd dat paarden of honden zich niet hechten aan de baas, alleen dat eten voor alles gaat.
Jammer genoeg lees je dingen die er voorts niet staan en het is zinloos om een discussie met jou aan te gaan. Ik wilde verder alleen maar de TS een hart onder de riem steken want die verdient het niet om onderuit te worden gehaald en dat is m.i. wel gebeurd.
Sily schreef:Desiree laat ik het iets anders formuleren want bulsj*t is het zeker niet![]()
Als je hond jou van jouw plek af kan krijgen (en dit soort mensen komen nou niet echt ervaren genoeg over om dit te herkennen) stijgt de hond in rang, komt hij in verloop van tijd boven zijn eigenaren te staan.
Dat is deze hond mijn inziens gewoon gelukt, totdat hij iets stouts deed en de mensen hem opeens weer als een lagere een standje wilden geven en hij zoals hij zou doen als leidinggevende in een roedel dit gewoon niet pikte.
Onze hond ligt ook op de bank, maar niet op onze plek,maar ikd enk dat jij zelf als ervarings deskundige dan ook wel de mensen meegemaakt hebt die een grommende en happende hond hadden nadat ze deze van de bank af wilden sturen.
Ik denk dat je een beetje aan het doordraaien bent hier, en dat kan ik ook begrijpen,ik werk in een dierenwinkel waar in deze periode ik weet niet hoeveel mensen opeens allergisch zijn geworden voor hun konijn/cavia en ga zo maar door, en dan draai ik ook behoorlijk door.
Maar feit is dat er ook mensen bestaan die een gerede en goede reden hebben voor eht wegdoen van hun huisdier, dus het minste wat je kan doen is mensen zoals TS het voordeel van de twijfel geven.
Geven we jou ook als je ooit echt noodgedwongen je dieren weg moet doen.
natasja50 schreef:Ik denk dat Desiree zal antwoorden dat ze nooit haar hond weg zou doen. Bij haarzelf staat de hond al duidelijk een paar rangen boven haar zelf. Tja zulke mensen zijn er nu eenmaal ook.Alleen als je haar onderschrift al leest bevestigt dit mijn bewering.
Ook in eerdere topics is al bewezen dat zij er zo over denkt. Ik heb daar best wel respect voor(dat is haar levensovertuiging) maar kan geen respect opbrengen voor haar starre houding naar mening van andere mensen. Ze zal en moet haar mening aan iedereen opdringen.
Toch zal er een oplossing voor deze hond gevonden moeten worden. Lijkt me toch het beste dat TS contact opneemt met een van de adressen voor (tijdelijke) opvang die al eerder in dit topic genoemd zijn. Want de hond overhaast herplaatsen leidt waarschijnlijk tot nieuwe problemen. De eventuele nieuwe baasjes moeten goed overdenken of Castor wel bij hen past en hem eerst een paar keer ontmoeten en "uitproberen".
Daarmee ben je m.i. het eerlijkste voor mens en dier bezig in dit geval.
Desiree schreef:Wat een dom meisje ben jij zeg! Mijn honden luisteren goed naar mij en ik pak ze had aan als het moet (vooral sokkie soms die denkt dat luisteren niet echt hoeft, maar die al aardig verbetert is). En mijn onderschrift begrijp jij geen jota van. MAar je oordeelt wel. Dus je bent een dom meisje.
natasja50 schreef:Desiree schreef:Wat een dom meisje ben jij zeg! Mijn honden luisteren goed naar mij en ik pak ze had aan als het moet (vooral sokkie soms die denkt dat luisteren niet echt hoeft, maar die al aardig verbetert is). En mijn onderschrift begrijp jij geen jota van. MAar je oordeelt wel. Dus je bent een dom meisje.
En dat zullen we dan maar even temmen