Hoe een konijn straffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Re: Hoe een konijn straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:58

nee ik heb niks beters te doen:S en dat kan niet eens, kan ik net zo goed dat stuk tuin waar langs hij kan ontsnappen afzetten maar hier voor heb ik geen topic geopent Koe nee ik heb niks beters te doen:S en dat kan niet eens, kan ik net zo goed dat stuk tuin waar langs hij kan ontsnappen afzetten maar hier voor heb ik geen topic geopentnee ik heb niks beters te doen:S en dat kan niet eens, kan ik net zo goed dat stuk tuin waar langs hij kan ontsnappen afzetten maar hier voor heb ik geen topic geopent

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:24

Umz, ik snap ook wel in een keer wat je zegt hoor. Hoef je niet 3 keer te herhalen Knipoog . Tja, als jij elke keer je konijn van de straat af wilt plukken. Go ahead!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 14:26

o zie nou pas dak paar x tzelfde heb geplaats, ik zeg tog niet dak dat wil of wel?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:33

Clown
Is met jou ook niet te praten he, je moet niet alles letterlijk opvatten!
Als je het niet wil, moet je er een oplossing voor zoeken. Doe je dat niet dan zal je er vaak achteraan moeten op de straat. T is maar waar je voor kiest. Of een middagje in de tuin alles goed afzetten, of de dingen doen die je belangrijker vind.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 15:03

ja ik denk dat ik gewoon zorg dat hij op dat stuk niet meer kan komen, maar dat had ik je eigelijk al verteld;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:33

miilou_ schreef:
ik vind het een beetje overdreven hoe mensen hierop reageren, net alsof wij nu weet ik hoe grote dierenbeulen zijn!
kijk liever naar beren in india of zeehonden jacht!

ik heb het recht mensen een dierebeul te vinden als ze hun konijn in hokje alleen proppen. Raad eens waar mijn 17 konijnen van daan komen?! Juist ja, uit kleine isoleercelletjes, kleine hokjes, het liefste in een hoekje van de tuin, nooit eruit mogen en de benen niet kunnen gebruiken, nooit een ander konijn gezien, waarom?! Omdat hij er wél zo schattig uitzag, maar dat het meisje van 5-wat inmiddels 10 is-toch steeds gebeten werd!
Konijnen zullen inderdaad in 1e instantie hun eigen territorium verdedigen, en de rang bepalen, maar meestal als je ze beide in een, voor beide, 'nieuwe' ren/tuin/hok doet, dan gaat het meestal heel goed, want dat wordt het hun territorium.
Hoe groot vind je een hok groot? 1x1? Dat vind ik klein, als je naar een konijns natuurlijke leefomgeving kijkt.

De beren in India en de zeehonden jacht zijn ronduit walgelijk, maar deze konijntjes ook, laten we daar eerst wat aandoen, de konijntjes hier zijn dichterbij, ik wil mij later zéker gaan inzetten in Canada, tegen de zeehondenjacht. Ik heb geen woorden voor de mensen die dat soort dingen doen.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:55

Pffff hallo allemaal die eens even rustig. De TS had alleen een vraag over hoe je een konijn moet straffen, dus laten we ons een beetje ontopic houden.
Mijn konijn is ook een beetje baldadig en puberig enzo maar nu ik haar lekker buiten laat lopen is het humeur al een stuk verbeterd. Mijn konijn is gewoon geen schootkonijn en als ze gaaid wilt worden over haar bolletje komt ze vanzelf wel naar me toe, ze kan de verleiding toch niet weerstaan Knipoog Ik zou als ik jou was gewoon eens bij haar gaan zitten, en het konijn de toenadering laten zoeken en niets zelf doen. Dan komt het konijn allicht wel naar je toe, en alleen als deze er zin en behoefte aan heeft en dan zal hij je niet gaan bijten .Zo doe ik dat ook bij mijn konijntje en dan komt tie echt met zijn kopje onder je handen gedrukt, zo van AAI ME!! hahaha. Met oppakken heb ik ook problemen gehad. Zo erg dat ze zelfs wegsprong als ik haar naar haar hokje bracht. Zo kunnen ze zelfs hun rugje breken dus echt gevaarlijk! Nu hou ik haar gewoon in de 'houtgreep' (gewoon stevig vast en goed in de gaten houden en met 2 handen vast) zodat ze echt geen kanten meer opkan, en spartelt ze niet meer (misschien is het ook een kwestie van wennen want het is natuurlijk ook eng om door een mens vastgepakt te worden en dat de hele wereld begint te bewegen terwijl konijntje stil zit lijkt mij ook wel eng!)
Laat het konijn dus toenadering zoeken, dan komt het wel goed!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 21:01

punkies schreef:
miilou_ schreef:
ik vind het een beetje overdreven hoe mensen hierop reageren, net alsof wij nu weet ik hoe grote dierenbeulen zijn!

ik heb het recht mensen een dierebeul te vinden als ze hun konijn in hokje alleen proppen. Raad eens waar mijn 17 konijnen van daan komen?! Juist ja, uit kleine isoleercelletjes, kleine hokjes, het liefste in een hoekje van de tuin, nooit eruit mogen en de benen niet kunnen gebruiken, nooit een ander konijn gezien, waarom?! Omdat hij er wél zo schattig uitzag, maar dat het meisje van 5-wat inmiddels 10 is-toch steeds gebeten werd!
Konijnen zullen inderdaad in 1e instantie hun eigen territorium verdedigen, en de rang bepalen, maar meestal als je ze beide in een, voor beide, 'nieuwe' ren/tuin/hok doet, dan gaat het meestal heel goed, want dat wordt het hun territorium.
Hoe groot vind je een hok groot? 1x1? Dat vind ik klein, als je naar een konijns natuurlijke leefomgeving kijkt.

De beren in India en de zeehonden jacht zijn ronduit walgelijk, maar deze konijntjes ook, laten we daar eerst wat aandoen, de konijntjes hier zijn dichterbij, ik wil mij later zéker gaan inzetten in Canada, tegen de zeehondenjacht. Ik heb geen woorden voor de mensen die dat soort dingen doen.

had jij niet laats een topic over je 17 konijnen die los liepen, en als ze dood gingen door een roofdier hadden ze teminste vrijheid gekent? een tam konijn zonder wild bloed , die hoort niet in het wild, dat is pas zielig!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:19

Ik heb mijn konijnen gewoon achterom. Heb een stukje afgezet waar ze kunnen lopen. Ze hebben een buitenhok en nog zo'n kooi voor binnen waar ze lekker languit in liggen. Verder doe ik er eigenlijk niks mee. Mijn ene konijn vind het leuk als ik hem aai maar de ander rent al weg als ik een vinger naar hem uitsteek. Nouja, pech gehad, dan niet. Laat ze maar lekker zitten....

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:23

punkies schreef:
miilou_ schreef:

beetje overdreven Verward , een konijn dat nooit in het wild geleefd heeft en altijd van mensen afhankelijk geweest is, zal zich echt niet weten te redden tegenover een roofdier!
mensen zullen we vanaf nu even on topic blijven?

hoe gaat het met het bijten van je konijn nu dan kimmie_paard?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 21:30

hij bijt nog steeds, danet wou ik hem een stukje wortel gaan geven, en toen begon hij allemaal in zijn hok te bijten en hij ging stampen enzo, normaal doet hij dat niet:S

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:41

Stampen is waarschuwen voor gevaar! Pling Misschien dat je nu snapt wat er aan de hand is.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:34

Die van mij stampt ook altijd als ik hem wil pakken om naar binnen te zetten..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:44

Paula schreef:
Stampen is waarschuwen voor gevaar! Pling Misschien dat je nu snapt wat er aan de hand is.

ik bedoel niet stampen met zijn achter poten, Vork

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:46

Gooi um in de pan! Tong uitsteken
Nee maar misschien dat je stem verheffen een beetje helpt!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:48

Mijn eerste konijn beet altijd heel erg, en elke keer als zeiiemand beet kreeg hij gelijk een tikje op haar neus, Niet een paar sec wachten maar meteen anders weet ze ook niet meer wat ze fout heeft gedaan.

Mijn tweede konijn was heel erg gemeen en viel ook aan. Volgensmij was dat een kat in een konijnen vacht Haha!
Daar heb ik niets aan kunnen doen want die was gewoon gemeen.

Mijn derder konijn die begon opeens te krabben en te bijten. Elke keer als hij dat deed pakte ik zijn nekvel en schudde hem door elkaar (dat doet zijn moeder ook als ze nog jong zijn). Bijten deed hij niet meer, maar krabben wel.
Het is een heel lief konijn geweest Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:33

Kimmie_Paard schreef:
Paula schreef:

ik bedoel niet stampen met zijn achter poten, Vork

Waar stampt ie dan mee?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 12:01

gewoon met zijn voor poten tegen het gaas van zijn hok, maar we hebbe al een oplossing, we gaan een stuk van de tuin afzetten zodat hij gewoon dag en nacht buiten kan lopen, en hij word als we terug zijn van vakantie gecastreert en dan krijgt hij een vriendinnetje,

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:02

Even tussen door, je bent 14 jaar oud en je typt nog bloeide??

Tong uitsteken

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 12:05

Huh? is daar iets fout aan dan?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:06

LCharlotte schreef:

Tong uitsteken

Oké goed, dit heeft er gewoon niets mee te maken.

@Kimmie_Paard; Sorry, maar dat noem ik niet stampen. Het lijkt me wat aandachttrekken, aangezien mijn konijn het altijd doet wanneer mijn vader terug is van zijn werk en dat doet ze, omdat ze weet dat hij haar iets lekkers geeft.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:07

Het woordje komt van bloeden en niet bloeien, dat doet een bloem.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 12:08

VeirL schreef:
LCharlotte schreef:

Tong uitsteken

Oké goed, dit heeft er gewoon niets mee te maken.

@Kimmie_Paard; Sorry, maar dat noem ik niet stampen. Het lijkt me wat aandachttrekken, aangezien mijn konijn het altijd doet wanneer mijn vader terug is van zijn werk en dat doet ze, omdat ze weet dat hij haar iets lekkers geeft.

hoe noem je het dan zwaaie? Vork , maar hij doet het niet om aandacht te trekken, het lijkt meer ofdat hij mij bang wil maken, zovan kijk dit is mjin huis daar is het jou dus ga maar weer weg. het lijkt wel of ik iets fout heb gedaan en hij nou boos is:S zo zal het bij een konijn niet gaan maar toch,

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 12:09

LCharlotte schreef:
Het woordje komt van bloeden en niet bloeien, dat doet een bloem.

ja dat is heel leuk, ik ben dislecties ik had ook bleoiden kunnen schrijven. maar goed het bloeden dus, alleen dit topic is niet om op mijn spelling te letten want dan had ik wel een topic geopent met als onderwerp, laten we een kind met dislectie op al zijn fouten wijzen,

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:10

Oke dat wist ik niet Knipoog !! Ach gut