punkies schreef:ik weet niet of dumpen erger is hoor, als je ze bijv. in het bos dumpt, ze overleven het waarschijnlijk wel, anders zitten ze hóógst waarschijnlijk in een minihokje,
misschien worden ze wat jonger in de wilde natuur soms, maarja, beter dan zo'n cel.
Tamme konijnen en wilde konijnen zijn absoluut niet te vergelijken. Wilde konijnen hebben vaak een hol, een instinct, en hun vacht kleur mee. Tamme konijnen weten echt niet hoe ze zich moeten redden.
Mijn Vlaamse reus heeft 3 dagen in de rimboe gelopen, en die was er nou niet bepaald op vooruit gegaan. Het was sowieso al een wonder dat hij niet gepakt was door de vos. Je maakt ze er echt niet gelukkig op, ze gaan heel erg zitten stressen en willen niet meer eten etc. Mijn konijn was dus een Vlaamse reus, en die zijn vergeleken andere konijnenrassen heel koel in hun hoofd en stressen weinig. Maar hij was helemaal in de stress en opgefokt... Moet je nagaan hoe een dwergje daar had gezeten
Ik vind dumpen echt iets vreselijks en onmenselijk. En een asiel is altijd een optie, of gewoon een briefje bij de supermarkt ophangen...