jonge katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saartjex18x

Re: jonge katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:00

Ja inderdaad de katten laten helpen en nu inderdaad goede huizen vinden voor de kittens. Maar denk je dat je elke maand van alle poezen vijftal nestjes hebt liggen elke keer een goede thuis gaat vinden? Blijf maar dromen ...

Ikzelf als ik een HTK poesje van het internet zou nemen, zou ik ook willen dat die op zijn minst geënt en ontwormt zou zijn en getest op fiv en felv.

Ziet er niet naar uit dat jij je daarmee gaat bezighouden ...

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:00

sweetrebecca schreef:
Saartjex18x schreef:
Enkel dat er op Marktplaats mensen komen die katten gebruiken als fokmachines en ze dus vaak ook niet goed behandelen ! Marktplaats en asiel lokken hetzelfde soort mensen hoor !

tsja moet je anders doen?

Ik denk zomaar dat je erg blond met dubbel d en dubbel t bent sjezus mina

Saartjex18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:01

Hebben blijkbaar nog nooit hoge dierenarts kosten gehad ...

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:02

ja maar dat gaat niet hé met een paard van jezelf.....kan je moeilijk bij je buurvrouw aankloppen hallo hier is de rekening betaal even de helft....

Vertel me eens wat jij denkt dat je kwijt bent in de maand voor een paard?
Toevallig weet ik niet alleen veel van katten maar ook nog eens van paarden dus vertel eens wat jij aan geld denkt kwijt te zijn aan een paardje elke maand voor het onderhoudt.

Saartjex18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:03

Volgens mij denkt ze 50 euro ofzo ... Wat dus helemaal niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:04

oo jawel moesten we lang over doen om hem af te betalen en ik ben donkerblond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:04

Wolkje57 schreef:
ja maar dat gaat niet hé met een paard van jezelf.....kan je moeilijk bij je buurvrouw aankloppen hallo hier is de rekening betaal even de helft....

Toevallig weet ik niet alleen veel van katten maar ook nog eens van paarden dus vertel eens wat jij aan geld denkt kwijt te zijn aan een paardje elke maand voor het onderhoudt.

250 euro

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:06

sweetrebecca schreef:
Wolkje57 schreef:

250 euro

Als je het daar mee redt.....en wat te doen als je een hele hoge Da rekening krijgt.....en waar betaal jij 250 euro van elke maand.Ik hoop niet dat je ouders dat betalen........want dan ga ik dus echt werk maken van die katten van jullie.

Saartjex18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:10

Denk dat we zoiezo werk moeten maken van de katten. Is niet normaal gewoon. Wil wel voor een paard zorgen maar de katten mogen stikken, komaan jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:17

nou ik geef ze wel eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:18

en drinken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:21

Dat is al een goed begin Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:22

Maar blijkbaar niet het goede soort eten en drinken en in de juiste hoeveelheden anders stierven er niet zo veel kittens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:22

ja die ene kwam door dat hij te klein was die ander waarschijnlijk de medicijnen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:24

Ik denk dat we op deze toon niet zo heel veel bereiken...

SweetRebecca, wat voor eten en wat voor drinken geef je de kittens precies?

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:24

sweetrebecca schreef:
ja die ene kwam door dat hij te klein was die ander waarschijnlijk de medicijnen

Hoe te klein en wat voor medicijnen?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:37

sorry hoor, maar ik vind sommige mensen hier echt niet gepast reageren, iemand van 14 is gewoon nog kind (sorry sweetrebecca) en kan onmogelijk deze verantwoording dragen! toegegeven er staan goede tips in, maar hoe sommige af en toe aanvallen op ts dat is echt niet normaal! (zelf toevallig een klap van de molen gehad?)

ik vind het ook niet zo'n goede situatie, maar ze heeft meer aan tips dan aan alleen maar commentaar!

probeer idd om 1 kat per maand te castreren, begin desnoods met de katers (goedkoper) en hou dan wel de poezen binnen! en apart van de andere katers! leg je situatie uit aan de da, ws wil hij je wel helpen.

je kan de kittens te koop aan bieden op marktplaats, en er een kleine vergoeding voor vragen (bv. 10 euro) zo kan je dan de da weer betalen. en voorkom je dat ze als slangenvoer of iets dergelijks worden gebruikt.
Zijn er geen mensen in je omgeving die een kitten willen?

(ik las ook ergens dat iemand als ze al een kitten van b.v. marktplaats haalde ze dan wilde dat die ingeent en al was. sorry maar dat gebeurt haast nooit! heb zelf ook mijn kittens van marktplaats en die waren zelfs nooit ontwormd!, maar beter dan dat ze een goed tehuis krijgen dan dat ik ze liet rondlopen om fokdier te worden, want het was bij een stal. ik heb ze zelf direct meegenomen naar de da en laten enten en ontwormen. ze zijn met 6 maanden gelijk gecastreerd want had geen zin in een nest van die 2, is ook je eigen verantwoordelijkkheid)

Saartjex18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:42

Ja ik heb dat gezegd dat ik wil dat ze ingeënt en al zijn. Lijkt wel beetje logisch niet, heb al vijf katten lopen en mag en wil deze niet blootstellen aan gevaar. Want dat is zo'n ongeënt kitten eigenlijk wel, want deze kan ook verschillende bacteriën met zich meebrengen

Ook wil ik de fiv en felv test hebben van zo'n kittens die buiten lopende ouders hebben, anders heb ik binnenkort heel de boel misschien wel dood ...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:47

milou123 schreef:
mijn tip is: Bloos zet de kittens op marktplaats..doen wij ook altijd en ze zijn zo weg..( we hadden 2 jaar terug 21 kittens..van 4 katten 1 had er 6 1 had er 5 1 had er 7 en 1 had er 3 Bloos ) op marktplaats en ze waren zo weg.. Bloos nu willen er veel een jonge kat..er staat zelf een wachtlijst.. Clown Haha! na 2 a 3 nestjes laten we ze stiriliceren..

Er staan momenteel ÉÉNHONDERD EN VIJFTIG nestjes gratis af te halen kittens op marktplaats.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:17

voor het asiel moet je ook betalen hoor
maar als ik dit zo hoor zijn jullie van die mensen die ze over de hekken bij het asiel dumpen
arme beestjes Verdrietig
laat ze steriliseren, niet eens normaal voor een kat kunnen zorgen en dan een paard nemen? yeah right Boos! arm paardje Verdrietig

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:20

JustNanno schreef:
Faas schreef:
Zo alles gelezen.

Kan alleen maar zeggen triest. Triest voor de katten maar ook trieste reacties hier. Want blijkbaar heeft niemand hier door dat het om een 14 jarig meisje gaat? De katten zijn van haar ouders dus dan kan je haar de schuld wel geven maar dat heeft weinig zin of niet? Een tip vond ik wel een goeie, dit te laten lezen aan de ouders. Maar ja, dan wel met constructieve adviezen en niet kortzichtige reacties als 'klap met de molenwiek gekregen etc. etc.'.

Ik moet zeggen, ik zou wel verbaasd zijn als zulke reacties niet gekomen waren hier op bokt. Wat dat betreft is het hier soms net de Telegraaf Clown.

Verder ben ik het met Quellian eens. Het heeft weinig zin haar op deze manier aan te vallen. Val dan haar ouders aan.

TS, ik hoop dat je de tip van praten met de DB aanneemt. Wellicht kunnen zij jullie helpen met het castreren/sterilliseren van de katten. Ook is er eens per jaar een actie waarbij mensen de katten gratis of voor heel erg weinig kunnen laten helpen. Erg goeie actie vind ik zelf.

Ohja, jij valt mij persoonlijk aan, dus zal ik me wel eventjes gaan verdedigen.
Jij hebt kennelijk geen idee hoe LINK ik word van dit soort topics en dan vooral een 14 jarige puber die zich op die manier uitlaat. Werkelijk, er is advies genoeg gegeven in dit topic, en dan heeft zij het lef om zo te gaan provoceren. Nee, niet bij mij. Als he het aan mij vraagt, heeft dus idd dat hele gezin een tik van de molenwiek gehad. Anders doe je zulke dingen niet en zeg je zulke dingen niet. Zelfs een 14 jarige niet.

Waar val ik jou persoonlijk aan????? Verward Ik val niemand persoonlijk aan, ik zeg alleen dat het geen zin heeft dit kind de grond in te boren maar dat je bij haar ouders moet zijn. Als dat jouw opmerking was dan vind ik dat inderdaad geen juiste opmerking en eigenlijk ook geen haar beter dan de uitspraken van TS. En geloof me, ook ik wordt bloedlink van deze berichten. Ik ben een kattenliefhebber in hart en nieren. Eerste wat ik zag bij geboorte was een kat dus ja, dit doet mij onwijs veel verdriet. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te zien dat het geen zin heeft dit kind daarvoor aan te vallen maar haar ouders (die haar kennelijk, gezien de berichten, weinig normen en waarden hebben meegegeven) een flinke opvoeding te geven.

Hoe dan ook, een ding zijn we het over eens, en dat is dat we waarschijnlijk beiden net zo verdrietig worden van dit soort situaties Knipoog.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:23

milou123 schreef:
mijn tip is: Bloos zet de kittens op marktplaats..doen wij ook altijd en ze zijn zo weg..( we hadden 2 jaar terug 21 kittens..van 4 katten 1 had er 6 1 had er 5 1 had er 7 en 1 had er 3 Bloos ) op marktplaats en ze waren zo weg.. Bloos nu willen er veel een jonge kat..er staat zelf een wachtlijst.. Clown Haha! na 2 a 3 nestjes laten we ze stiriliceren..breng ze asjeblieft niet naar het aziel (moet je ook voor betalen..teminste hier..) ik heb daar 1 week stage gelopen en het zit bom vol aan katten..gewoon weg zielig Huilen ..en op marktplaats zetten is toch niet erg..je zorgt er dan voor dat ze een goed huis krijgen..en het is goed dat er al 1 een niewe baas heeft.. Haha! echt geweldig...nu de rest nog Haha! op marktplaats helpt echt..!!messchien heb je hier iets aan.. Ach gut ik hoop dat alle kittens een leuk nieuw huis krijgen Haha!

Sorry, maar heb je wel eens geteld hoeveel dieren er op de schopstoel zitten op marktplaats? Dan kan dit kind je aardig vinden omdat je in haar straatje praat, en je zult ongetwijfeld aardig zijn maar wees eens reeel. Sterilliseer die dieren nou toch gewoon. Waaorm willen jullie perse nestjes?

Zo langzamerhand ga ik meer en meer meevoelen met Justnanno.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:26

Voor wie trouwens denkt dat Marktplaats een veilige plek is voor een dier komt bedrogen uit. Niet zelden worden daar katten opgekocht/opgehaald voor de proeven. En niet zelden voor de handel naar oostbloklanden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:27

Sorry ik liet me gewoon meeslepen...was nogal flabbergasted door de opmerking van TS...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:15

Ik ben absoluut tegen het verhaal van TS, maar de reacties hier zijn echt over 'the top'. Het betreft hier nog steeds een meisje van 14, zij hoeft geen verantwoording te dragen voor haar ouders, het is niet aan haar om 'beslag te leggen' op de portemonnaie van haar ouders, het is niet aan haar om haar ouders terecht te wijzen. En dan nog roepen dat ze een klap van de molenwiek heeft gekregen? Laag, héél erg laag...

Jammergenoeg heeft JustNanno mij erop gewezen dat jullie allemaal van www.kattenplaza.nl zijn (leuk voor de bokkers om te lezen hoe erover 'ons' gedacht wordt: http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20370 ). Wij zijn paardenmensen, stuk voor stuk boeren en geen katten waard.

Vraag me af wat jullie hier te zoeken hebben. Snap niet dat er niet met bans gegooid wordt. Leer eens om anderen in hun waarde te laten, help je zelf mee aan een betere wereld en stop met bekrompen denken en hokjeswerk.

@ TS: je kunt beter niet meer reageren, heeft geen nut.

Ik zal tevens even TEMmen Lachen