J.Lo is een dierenbeul :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:38

WildWings schreef:
Bovenstaande is redelijk onzin als je het mij vraagt, je denkt toch niet dat alle koeien fijn buiten of binnen rond mogen lopen met veel ruimte etc? In dat geval was al het vlees stukken duurder geweest want dan waren er ook veel minder koeien geweest Koeien worden niet altijd op brute manier geslacht, maar wel velen op brute wijze gehouden.

Idd ze worden op brute wijze gehouden maar hoe denk je dat die wasberen, honden etc leven?
Ook in mini kooitjes hun hele leven (voor zover ze die hebben)
En dan OOK nog eens op zo'n wrede wijze geslacht...
Koeien hebben het ook slecht (de meeste dan) maar toch vind ik het minder bruut, alles word gebruikt; huid, botten, vlees en restafval.
Bij deze dieren (honden wasberen fretten etc) worden ze meestal alleen geslacht om de vacht.

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:49

urselin schreef:
In de Fillipijnen worden katten en honden in brand gestoken en daarna opgegeten. Een feestmaal voor die mensen daar.
Zijn die nou ook dierenbeulen?
Als ik een bontjas koop. ben ik dan een dierenbeul?
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat Jennifer Lopez een dierenbeul is, omdat zij bontjassen koopt en in haar modelijn opneemt. De dierenbeulen zijn nog altijd de mensen die de taak uitvoeren van levend villen etc (als het ook echt waar is).

1. Ja. Omdat ik het nutteloos vind om dieren leven in brand te steken! wat voegt dat in godsnaam toe aan het eten van deze dieren? Als ze honden en katten willen eten ok, maar dat kan ook op een andere manier.

2. als jij een nieuwe bontjas koopt ben je geen dierenbeul, maar draag je wel bij aan de hoeveelheid dierenmishandeling.

Ik geloof ook dat jij het beruchte filmpje waar de dieren LEVEND gevild worden ook niet hebt bekeken anders kan ik nooit geloven dat je dat goedkeurt. Mensen die dit goedkeuren zijn beesten.

Twaalf

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:04

Marye78: je begrijpt mij volkomen verkeerd. Zoals ik in mijn eerdere berichten al gezegd hebt, ik ben niet tegen bont, zolang het 'diervriendelijk' gebeurd net zoals in de meeste Europese landen.

WildWings: Ja ik snap dat er mensen zijn die geen vlees willen eten. En wat dat met het ecosysteem te maken heeft? Veel, als iedereen vleesvervangers zou gaan eten, zou er een veeoverschot ontstaan. Is dit goed voor het milieu? Nee.

Ik zal het even duidelijk zeggen: hoe die dieren in het filmpje mishandeld worden, keur ik niet goed. Het kan op een betere manier. Maar dat wil niet zeggen dat voor elke bontjas een dier zo (zoals in de video) heeft moeten sterven. Dat is als je bont uit het buitenland importeert. De meeste Europese landen doen dit op een betere manier. En check je klerenkast maar goed als je 'nep'bont hebt. Veel van deze 'nep'bont komt uit China en dat blijkt dus echt bont te zijn, waarbij die diertjes met hun hoofd op het asfalt wordt geslagen en daarna halflevend gevild worden!

miekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:07

tjong wat een dierenbeul

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:36

urselin schreef:
WildWings: Ja ik snap dat er mensen zijn die geen vlees willen eten. En wat dat met het ecosysteem te maken heeft? Veel, als iedereen vleesvervangers zou gaan eten, zou er een veeoverschot ontstaan. Is dit goed voor het milieu? Nee.

Nee, dat heeft niets met het ecosysteem te maken Dit vee wordt gefokt om geslacht te worden, als steeds minder mensen vlees gaan eten, wordt er steeds minder vlees verkocht, dus steeds minder vlees ingekocht, dus worden er steeds minder dieren geslacht en de laatste stap, die je even vergeten lijkt te zijn: dan worden er minder dieren gefokt.

Dit vee wordt gefokt om gegeten te worden door de mensen. Het is niet zo dat boeren en de bio-industrie maar door blijft gaan met het fokken van koeien als dit geen geld meer in het laatje brengt.

Er is niets natuurlijks aan de manier waarop wij aan ons vlees komen, niets! Het heeft ook echt weinig meer met het ecosysteem te maken, dus dat veeoverschot is niet van toepassing

[edit]typblooper
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-06 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:39

Arrabel schreef:
Ik mocht er al zoiezo niet, maar nu vind ik het helemaal een verschrikkelijke heks!!!
helemaal mee eens

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:40

Dan heb je in het begin nog altijd met een overschot te maken . De veestapel kan niet in één keer zo klein worden.
En al die boeren zullen dan zonder werk zitten.
Maar dit is een beetje offtopic .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:43

urselin schreef:
Dan heb je in het begin nog altijd met een overschot te maken . De veestapel kan niet in één keer zo klein worden.

Even realistisch blijven hoor! We worden toch ook niet in één keer allemaal vegetarier? Dat gaat met stapjes, als het al gebeurd, dus er zal helemaal geen sprake zijn van een veeoverschot.

Citaat:

Je hebt tot nu toe helemaal geen problemen met het 'off-topic', maar nu je (heb ik het idee) redelijk 'klem' zit met je argumenten ineens wel.. Althans, zo komt dit op mij over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-06 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:43

WildWings schreef:
Whiz schreef:
Eten is een primaire behoefte. Dus laten we dan in plaats van alleen het vlees te gebruiken alle aspecten gebruiken van deze geslachte dieren (anders is het zonde).

Eten is een secundaire behoefte, maar vlees eten niet.. we hebben geen vlees nodig om te overleven (wat we vroeger dus wel hadden..). We mogen dan van nature wel alleseters zijn, maar als we het vlees niet meer nodig hebben omdat er tegenwoordig zoveel is dat het kan vervangen, waarom eten we het dan nog? Omdat we het lekker vinden.. niet omdat het een primaire behoefte is.

Wat een onzin.. Voedsel (oftewel eten) is een PRIMAIRE behoefte.

Behoeften: Bestaan uit alles wat een mens nodig heeft.
- Primaire behoeften: Basis behoeften zoals; voedsel, kleding en onderdak.
- Secundaire behoeften: Alles wat het leven aangenamer maakt. Luxe goederen.
Moeilijk onderscheid te maken. Voor de een is een auto een primaire behoefte en voor de ander een luxe goed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:45

Whiz schreef:
Wat een onzin.. Voedsel (oftewel eten) is een PRIMAIRE behoefte.

Behoeften: Bestaan uit alles wat een mens nodig heeft.
- Primaire behoeften: Basis behoeften zoals; voedsel, kleding en onderdak.
- Secundaire behoeften: Alles wat het leven aangenamer maakt. Luxe goederen.
Moeilijk onderscheid te maken. Voor de een is een auto een primaire behoefte en voor de ander een luxe goed.

Pardon, typblooper van mij , ik bedoelde inderdaad dat eten een primaire behoefte is Dus dan wordt mijn quote als volgt:

Citaat:
Eten is een primaire behoefte, maar vlees eten niet.. we hebben geen vlees nodig om te overleven (wat we vroeger dus wel hadden..). We mogen dan van nature wel alleseters zijn, maar als we het vlees niet meer nodig hebben omdat er tegenwoordig zoveel is dat het kan vervangen, waarom eten we het dan nog? Omdat we het lekker vinden.. niet omdat het een primaire behoefte is.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:56

WildWings schreef:
urselin schreef:

Even realistisch blijven hoor! We worden toch ook niet in één keer allemaal vegetarier? Dat gaat met stapjes, als het al gebeurd, dus er zal helemaal geen sprake zijn van een veeoverschot.

Citaat:

Je hebt tot nu toe helemaal geen problemen met het 'off-topic', maar nu je (heb ik het idee) redelijk 'klem' zit met je argumenten ineens wel.. Althans, zo komt dit op mij over.

Dan denk je dat maar lekker .
Ik heb gewoon niks nuttig toe te voegen aan deze discussie en dat zeg ik ook eerlijk. Ik ben hier niet om jou te overtuigen van mijn mening en ik zie in dat het lijkt dat het ecosysteem er niet veel mee heeft te maken (in theorie, maar in praktijk weet je maar nooit).

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:37

Ik heb geprobeerd het filmpje te kijken, proberen om de harde realiteit onder ogen te zien, maar heb hem mat een dreun o pde muis weer weggeklikt. Waar halen die mensen het recht vandaan om een dier zóveel pijn te doen, te laten lijden. Wat mij betreft mogen ze die mensen laten voelen wat ze misschien wel duizende onschuldige dieren hebben aangedaan, eerst even door de lucht gezwierd om op de grond gekwakt te worden, een knuppel tegen het hoofd, en dan van je huid ontdaan worden, ik wens ze het van harte! Dit verdiend niemand, maar voor hen maak ik een extreme uitzondering. Hoe durve ze..
Kijk in de ogen van het dier, zie de pijn die ze niet kunnen uiten, versteend van angst en pijn, tweestrijd, kou, en dan de dood. Vreselijk om op die manier de aarde te verlaten.
Die mensen hebben imo geen hart, geen ziel. En als ik zou geloven in een hel, zou ik zeggen dat ze van mij mogen BRANDEN!

sorry als dit hard overkomt, maar dit kán gewoon niet. We leven in het jaar 2006 mensen, we zouden wat meer verstand op moeten brengen. Zelfs ik, 14 jaar, weet dat dit dierenmishandeling van de eerste graat is. Zelfs mijn zusje van 10 weet dat..
Ik had een lekker geurtje van J.Lo, netjes opgeborge. Nou, ik heb hem aan mijn moeder gegeven, die mag ermee doen wat ze wil. Ik hoef het niet op wie weet wat dáár allemaal wel niet inzit. Een schande, ik kan hier niet tegen..

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:41

't is gewoon een geile bitch die J.lo Onderleggertje voor jan en alleman (heb ze wel bewezen de afgelopen jaren) walgelijk gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:44

urselin schreef:
Ik ben hier niet om jou te overtuigen van mijn mening en ik zie in dat het lijkt dat het ecosysteem er niet veel mee heeft te maken (in theorie, maar in praktijk weet je maar nooit).

Ik ben hier ook niet om jou te overtuigen van mijn mening.. maar wel om me af te vragen waar jouw mening op gebaseerd is. Ik snap kromweg niet hoe je erbij komt dat het niet-eten van vlees invloed zou hebben op het eco-systeem, en ben gewoon erg benieuwd naar de motivering daarop.
.. in theorie zou inderdaad wanneer iedereen tegelijk stopte met het eten van vlees, een overvloed aan vee ontstaan, maar in praktijk stopt niet iedereen tegelijk met het eten van vlees.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:47

Haha in mijn gedachten klonk het veel logischer. Laat maar, volgens mij had ik even een helder blond-moment .

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:13

Ik durf niet eens op die filmpjes te klikken, ik kan daar gewoon niet van kijken zonder te huilen.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:25

O mijn god.. Verschrikkelijk die filmpjes! Krijg gewoon een misselijk gevoel erdoor van binnen, die manier zoals ze doodgeknuppelt worden, zoals het vel bij een levend dier eraf gevilt wordt...... Nee, ik zou nooit een bontjas gaan kopen..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:26

Ik vind Jlo zo wie zo ordi, dit verbaasd me niet zozeer van haar..

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:36

Tegen de persoon J.lo heb ik niks! Ik ken haar niet, en misschien gebruikt zij wel de bont in haar lijn die wat diervriendelijker vergaart is..
Vind het wel verschrikkelijk om naar die filmpjes te kijken. Vooral als je ziet dat het wasbeertje nog leeft nadat zijn vacht eraf is gehaald, het breekt je hart...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:56

stomme b*tch! Maar het verbaast mij idd ook niet.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:04

Vond haar altijd al een walgelijke vrouw in die bontjassen van haar. Als niets iets wordt.....

_Nicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:10

Kieffer schreef:
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, maar zij laat die arme beesten er pijn voor lijden, schandalig!

Goede uitspraak!
Meer heb ik er niet aantoe te voegen, behalve dat ik het erg dom van haar vind, om met een velletje van een beest rond te lopen!

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:32

WildWings schreef:
Femke_L schreef:
Wat een "wijze" opmerking

Het gaat hier wel over dieren die LEVEND gevilt worden, omdat het bont dan mooier is. Net zoals de babyzeehondjes.

Leren schoenen en laarzen (van de erkende merken.) Is NIET op zulke brute wijze gemaakt!

Nee, daar zitten de koeien alleen maar hun korte leventje lang in hokkies waar ze hun kont niet kunnen keren en worden volgepropt om zoveel mogelijk vlees in zo kort mogelijke tijd te kweken. Zoveel mogelijk koeien op zo weinig mogelijk ruimte is ook altijd fijn.. scheelt kosten.

Natuurlijk is leer overblijfsel van de koe nadat het vlees is gebruikt, maar dat neemt niet weg dat de koe ook niet echt een geweldig leven heeft gehad, dus 'is NIET op zulke brute wijze gemaakt' ... tja Het is wat je bruut noemt.

Kijk en daarom eet ik dus vlees wat BIOLOGISCH is.. ik snap ook niet hoe mensen elk ander stuk vlees kunnen eten sorry.. Ik wil helemaal niemand aanvallen hoor.. Maar ik eet alleen vlees van dieren die hun leven buiten hebben gelopen.. en echht even hebben kunnen leven.. Ik eet geen vlees van kalfjes die toen ze een paar dagen oud waren bij hun mama zijn weg gehaald vervolgens hormonen in hun eten krijgen om extra snel groot en dik te worden.. in die hormonen zitten niet voldoende vitamine ect waardoor ze vaak al dood zijn voordat ze geslacht worden.. En zo niet kunnen ze vaak hun gewicht niet op hun dunne tengeren pootjes houden waardoor ze vaak op hun knieen "staan" waardoor de hele knie open ligt en vervolgens weer gaat rotten omdat in die kist ook allemaal uitwerpselen liggen..
Ja want zo gaat het wel.. Dus doe mij maar het dure vlees.. wat biologisch is goedgekeurd.. Die beesten hebben nog een leven gehad..

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:33

Iemand zei in dit topic (titel van haar liedje overigens): I'm still Jenny from the block. Nou ik geloof er geen barst van, dat ze nog zo gewoon is als vroeger. Ze wil in iets exclusiefs lopen wat me ook super duur lijkt, terwijl arme mensen in The States or elsewhere het moet doen een paar kloffies per jaar.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:35

Arrabel schreef:
Ik mocht er al zoiezo niet, maar nu vind ik het helemaal een verschrikkelijke heks!!!

Hier hetzelfde