silvana schreef:Dat is sorry voor de uitdrukking; gel*l!
Bij iedere hond die je koopt of krijg moet je afwachten hoe hij is.Er is niemand zo perfect in staat een hond te verknoeien als een mens.Maar aan de andere kant kan je ook een oude hond nog heel goed heropvoeden.Het is alleen hoeveel heb je er voor over?en hoeveel tijd wil je er insteken.Wij hebben alles gehad van pup tot zeer oude honden.En wonderwel gaat alles bij ons.Zelfde met katten ik heb ook alles gehad jonge katten ,oude katten ,raskatten.
ik denk dat het met je eigen instelling en mentaliteit te maken heeft.
deels mee eens, maar toch denk ik dat wanneer je een hond uit het buitenland haalt het erg handig is als je wat meer hondenervaring hebt omdat deze dieren toch vaak een trauma hebben opgelopen (vergelijk het met andalusische paarden die geimporteerd worden hier, het beruchte 'spaanse trauma'). Veel mensen zijn beter af met een hond die niet zoveel meegemaakt heeft en vanaf het begin op een positieve manier met mensen in aanraking is geweest. We hebben een angstbijtertje gehad, die echt link zou zijn geweest als ze in een onwetend gezin terecht was gekomen- onder onze handen is ze opgebloeid tot de spil van de familie, altijd wat angstig en onzeker in vreemde situaties, maar verder de liefste en vrolijkste hond die je je kan voorstellen. God wat een pijn toen we haar moesten laten gaan. Na een jaar rouwen toch weer een nieuwe hond, en nu gekozen voor een hondje van Las Palmas. Nooit spijt van gehad, maar wederom een hond die totaal niet geschikt was voor minder ervaren mensen, maar nu omdat het om een heel dominante, eigengereide hond gaat die geen binding met mensen had. Dus ik denk dat je instelling en mentaliteit in je stuk moet veranderen in kennis, ervaring en gevoel voor dieren