Wie heeft er verstand van KATTEN(kittens)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 12:41

Ik bedoel de lammeschans... teminste daarzo bij de domino's daar woon ik.. ik zit bij de DA vlakbij 5meiplein..( woon nog nie zo lang hier dus straten weet k nie zo goed )

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:06

Nou ik kan me heel goed voorstellen dat je je kat aan de Lammerschansweg niet naar buiten wilt laten. Dan moet ie maar wachten tot je verhuisd bent.

Dat is idd de DA aan de Boshuizerkade (vind ik een hele goede).

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:11

Sja.. tis een drukke weg.. midden in het centrum.. Ja die DA is erg vriendelijk

romatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:43

Rosita schreef:
romatjuh schreef:
Ik zou de kat gewoon buiten laten. Tuurlijk is er een kans dat ie aangereden wordt, maar dan heeft hij zn laatste uurtjes nog wel gewoon 'kat' kunnen zijn.

Yep, parkietje ook de lucht in, wei van de paarden open, hond de hort op.......

Hebben ze toch nog 'zichzelf' kunnen zijn..... Of dat nu weer net niet? Deze maatschappij is in heel veel gevallen niet meer voor loslopende katten Romatjuh..... Net zomin als voor loslopende paarden.

Ik vind dat er toch wel een aardig verschil zit tussen een paard en een kat. Een paard op je auto is niet wat.

Ook ik woon aan een drukke weg (80 km) en er is er tot nu toe nog maar 1 aangereden (deze heeft het wel overleefd, operatie gehad en zit nu al een aantal weken in een bench opgesloten) maar gaat over een paar weken wel weer gewoon naar buiten. Voorheen woonde ik in een rustige wijk waar we er 2 zijn kwijtgeraakt. Maar mijn mening is dat katten gewoon buiten horen te komen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:12

romatjuh schreef:

Maar mijn mening is dat katten gewoon buiten horen te komen.

En mijn mening is dat dat niet moet. Om boven genoemde redenen.

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 07:59

Romatjuh: Naar mijn mening is het 1 kat teveel die is aangereden.. Ik ben echt helemaal gek op me beessie en moet daar niet aan denken.. Bedoel, vaak overleven ze een aanrijding niet dus dat is dan puur geluk dat jou kat dat wel heeft overleefd.. En er zijn er ook al 2 weg gelopen van jou?Pff nou ik moet er niet aan denken! Heb gister wel meer dan een uur met hem buiten gelopen met zijn kattentuig.. En toevallig een andere kat tegengekomen.. Was heel erg leuk.. Ze gingen elkar kopjes geven enzo!haha... Over een jaartje gaat hij wel naar buiten dan woon ik in een dorp..Met mooie parken ect. Dus hij moet gewoon tot volgende zomer wachten.. Ik denk niet dat dat vreselijk erg is..!Liever een jaartje binnen nog.. Dan morgen langs de kant van de weg.. maar dat is mijn mening uiteraard

Nessah

Re: Wie heeft er verstand van KATTEN(kittens)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:23

Hallo allemaal..
Ik wilde jullie even op de hoogte houden.. Nadat mijn kat eigenlijk alleen maar drukker werd en eigenlijk een soort van vals zij we vorige week naar de DA gegaan.. Hij heeft hem toen toch maar onderzocht.. En wat blijkt.. Mijn katje heeft een tumor in zn hoofdje Arm beestje..
Gelukkig zijn we er snel snel achter en is hij inmiddels geopereerd.. Dus hierbij is wel zijn gedrag verklaard..Hij is nu aan het uit zieken en het gaat allemaal goed.. Hij heeft nog geen 1 keer uitgehaald of iets anders "stouts" gedaan.. Hopelijk blijft dit zo..
Allemaal wel bedankt voor de tips.. en als het goed is gaat het nu allemaal goed komen

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:27

foto? F
Van de operatieplaats enzo bedoel ik.

Een kat die een hersenoperatie heeft ondergaan is héél bijzonder. Wat heeft het je niet gekost joh? Het diagnostiseren van een hersentumor kost al 5 a 600 euro he? Waar hebben jullie de scan laten doen? Kan op 2 plaatsen in Nederland dat ik weet.

Top van jullie zeg, dat jullie dát voor je katje over hebben! Nu komt het vast allemaal goed.

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:37

Het is in Duitsland gebeurd.. omdat mijn oom daar een dierenkliniek runt en hij heeft het dus gratis gedaan voor mij. Foto's heb ik niet gemaakt alleen van na de operatie, ik ga es vogelen ze der op te zetten

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:39

Mijn DA had zo een vermoeden meer niet..Ik was een lang weekend in Duitsland en nam expres mijn kat mee zo dat hij door mij oom nader onderzocht kon worden.. Ik heb daar het geld niet voor, en mijn oom bood aan om eens te kijken ( ik hou hem altijd op de hoogte van alles en nog wat ook als mijn paard es wat heeft.. hij heeft altijd zeer nuttige tips..)

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:27

alle kattentopics komen altijd uit op de discussie kat buiten of binnen houden

ook nog even mijn mening: Eerst vond ik altijd dat een kat gewoon buiten hoort te komen. Toen ging mijn eerste kat die echt alleen van mij was dood door omstandigheden buiten. Dit was voor het hele gezin echt niet leuk. Dus eerst besloten dat onze andere kat niet meer naar buiten mocht, uiteindelijk mocht hij het toch wel omdat hij heel graag wou. Toen kwam hij op een dag niet meer terug, 2 maanden weggeweest en daarna weer terug gevonden en hij was al bijna dood. De dierenarts zei dat hij zijn best zou doen maar dat hij het voor bijna 100 % niet gaat halen. 5 dagen aan het infuus gelegen en daarna mocht hij mee naar huis, was heel zwakjes omdat hij dus weinig eten en drinken in die 2 maanden heeft gehad. Nou gaat het al weer een heel stuk beter alleen heeft hij er wel een tik aan over gehouden, dan gaat hij met zijn kop heel ver ronddraaien en zit hij vastgenageld aan de vloer omdat hij helemaal de weg kwijt is. Als dit buiten gebeurd midden op de weg is hij er dus wel mooi geweest dus die gaat het huis niet meer uit. Hij wil er trouwens ook helemaal niet uit. Andere kat wil niet naar buiten en mag ook niet naar buiten en de kat van mijn zus die geregeld bij ons thuis is heeft ook niet de behoefte om naar buiten te gaan en ze kent geen angst dus zou niet voor een auto aan de kant gaan.

Sterkte met je kat!