Blauwe Hond???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Blauwe Hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:50

@ TeQuiero1, ik heb idd 10 jaar op een blauwe pup uit een goed werknest moeten wachten, ze zijn vrij zeldzaam.
Helaas waren beide blauwe herders die ik nu heb gehad niet goed genoeg voor de sport.
Zilver is echter zo leuk in huis dat we die toch maar gehouden hebben.
Ik hoop er ooit nog eens te vinden die wel de sport aankan.

@ Rosita, waar halen zij de blauwe kleur dan vandaan?
Het is namelijk een kleur die in het stamboek niet voorkomt.
Helaas loopt de site bij mij vast dus kan ik hem niet doorlezen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:07

Heb de site via een omweg wel kunnen lezen en het zijn dus geen Mechelse herders

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 23:14

Weet iemand een goeie nederlandse engelse stafford fokker(jaja mond vol? Die nu of binnen kort een nestje verwacht??

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:25

ik vindt jevraag ook niet raar mijn ouders wouden een zwarte chow heel lang naar gezocht toen kwman we op een site van rooie chow helemaal verliefd geworden op het uiterlijk wezen kijken en nu hebben we dan toch maar een rooie. dus kan je eerst gewoon op zoek gaan naar een blauwe en als je dan tog een andere kleur tegen komt en het uiterlijk etc aanspreekt heb je een andere kleur maakt neit uit maar ik zou eerst naar je eerst voorkeur kijken

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:26

Via de rasvereniging lijkt me de kans het grootste TeQuiero1 www.sbtcn.nl En ik zou dan ook beginnen met het ras bij zijn eigen naam te noemen;-)

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 23:30

wat jij wilt.......het is precies t zelfde

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:47

Daar kan die serieuze fokker best wel eens anders over denken dus om een goede indruk te maken? Ik denk namelijk dat gezien de situatie met de RAD-rassen de zichzelf respecterende Staffordshire Bull Terrier-fokker niet zo makkelijk een pup plaatst en eerst veel van de aanstaande baasjes wil weten voor er tot verkoop over gegaan wordt.

Dus hoe meer vragen de fokker stelt, hoe serieuzer hij/zij is en hoe groter de kans dat je een goede hond krijgt.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 23:57

Ja maar om hier de afkortingen neer te zetten krijg je eerst vragen wat het betekend zo was het duiderlijker vond ik. Maar bedankt voor je tip ervaring mee?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 00:05

Staffordshire Bull Terrier heet'ie toch? En geen "Engelse Stafford". Daar komt geen enkele afkorting bij kijken. Volgens mij hebben rasliefhebbers het over Staffies als 'koosnaampje'.

Ja ervaring mee, ik fok zelf namelijk;-)). Nee geen stoere en blauwe honden dus verder heb je niks aan me.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:17

de amerikanen worden "steffies" genoemd,de engelse stef is een kleine amerikaan,een bull terrier heeft zo'n varkenskop(ramsneus),deze zijn ook blauw verkrijgbaar...

engelse stef's ook,en amerikanen ook..(stafford terriers)

(oeps zie nu dat engelse staffords als staffordshire bullterrier worden genoemd )

ik zou zelfs eerder voor een amerikaanse stafford gaan als voor zo'n engelse,die zijn echt klein...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 21-04-06 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:24

American Staffordshire Terrier > Amstaff
Staffordshire Bull Terrier > Staffie
Bull Terrier
Miniature Bull Terrier

Ga jij van allevier een plaatje zoeken Kimmie261? Dan onststaat er niet nog méér verwarring.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:25

hahahah,hum verschil tussen de mini bull en bull is alleen de grootte...

ik zat al te kijken voor wat mooie foto's maar van die engelse kon ik zo geen mooie vinden...

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:26

kimmie261 schreef:
er is wel een heel groot verschil tussen een bull terrier en een engelse stef hoor..

de amerikanen worden "steffies" genoemd,de engelse stef is een kleine amerikaan,een bull terrier heeft zo'n varkenskop(ramsneus),deze zijn ook blauw verkrijgbaar...

engelse stef's ook,en amerikanen ook..(stafford terriers)

Dit zijn alle erkende rashonden met een E in Nederland, kun jij mij de Engelse Stafford aanwijzen?

http://www.kennelclub.nl/23.30.html?cHa ... chAlpha]=E

Nee he?

En kijk dan eens onder de S en dan vind je dit:

http://www.kennelclub.nl/23.30.html?cHa ... 041&tx_ras

Staffordshire Bull Terriër

Rasinfo
Herkomst Oud Engels ras, waarover al in de 18de eeuw wordt geschreven. Ontstaan uit kruisingen tussen de Bulldog en Terriërs om te worden ingezet bij 'Bull & Bear baitings', gevechten tussen hond en stier en hond en beer. Omdat bij de erkenning van dit ras, in 1935, de naam Bull Terriër al vergeven was, gaf men het voorvoegsel Staffordshire, de Engelse mijnstreek, waar vechtsport met honden destijds populair was.

Soms is het handiger om je eerst een beetje te verdiepen in wat je schrijft. Je hoeft zelfs alleen maar op een page te kijken en je weet hoe het zit.

Oh ja: Bij de B staat gewoon de Bullterrier, maar die kwam in dit verhaal helemaal niet voor (tot aan jou post dan)

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:33

kimmie261 schreef:

de engelse stef is een kleine amerikaan,

precies........ híer zit geen enkele echte rasliefhebber op te wachten. De Staffordshire Bull Terrier is géén 'kleine Amerikaan'. De Staffordshire Bull is een voorvader van alle andere Bull Terrier typen

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:34

Afbeelding

Staffordshire Bull Terrier

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:36

ik had in mijn post al wat geschreven ,mss als mensen dat lezen dat het een hoop schrijfwerk voor mij scheelt...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:38

is voor ThePast03,bedoeld ,en rosita,nee een engelse staf is GEEN amerikaan,maar mijn argentijn is ook geen pittull en toch zien mensen ze zo..snap je???

als mensen aan mij vragen hoe ziet een engelse staf eruit zal ik eerder zeggen een kleine versie van een amerikaan als dat ik het woordenboek en rasbeschrijving open doe hoor!!

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:43

kimmie261 schreef:
is voor [*olduser*],bedoeld ,en rosita,nee een engelse staf is GEEN amerikaan,maar mijn argentijn is ook geen pittull en toch zien mensen ze zo..snap je???

als mensen aan mij vragen hoe ziet een engelse staf eruit zal ik eerder zeggen een kleine versie van een amerikaan als dat ik het woordenboek en rasbeschrijving open doe hoor!!

Er wordt hier niet gevraagd hoe de hond eruit ziet, dat weet ts inmiddels denk ik ook wel maar om ervaringen met dit ras.

Belangrijk om te weten voor ts is dat deze hond in Nederland alleen mag worden gehouden als er een FCI stamboom bij zit, uitgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied te Amsterdam.
Informeer dus bij de rasvereniging naar een aangesloten fokker en ga vooral niet kijken bij advertenties op marktplaats of andere verkoopsites.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:44

zeker weten,gister was weer bij rtl nieuws een hond die op een pitt leek in beslag genomen,hij wordt vandaag afgemaakt,was een amstaff zeiden de mensen maar geen stamboom,zeker met dit soort honden zeer belangrijk!!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:46

ik zou het niet weten maar wel een hele mooie hond is het

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:48

Jongehonden dag 2006
De Staffordshire Bull Terrier Club Nederland organiseert op zondag 23 april haar jaarlijkse jonge hondendag. Een mooie gelegenheid om in een ongedwongen sfeer je hondje eens te laten beoordelen en een prettige dag door te brengen met andere Staffordshire Bull Terrier eigenaren en misschien dat je zelfs broers of zusjes van je eigen hondje nog tegenkomt!? Als keurmeesters zijn uitgenodigd de heer en mevrouw Broadstock uit Engeland. Staffordshire Bull Terriers tussen de 3 en de 24 maanden kunnen ingeschreven worden in diverse klassen (zie voor de klassen het inschrijfformulier). De locatie waar deze show wordt gehouden is:

Sportcentrum Beusichem,
Rijsbosch 3,
4112 MB Beusichem.

De keuringen beginnen om 10.00 uur en de zaal is open vanaf 8.30 uur.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:06

kimmie261 schreef:
:j zeker weten,gister was weer bij rtl nieuws een hond die op een pitt leek in beslag genomen,hij wordt vandaag afgemaakt,was een amstaff zeiden de mensen maar geen stamboom,zeker met dit soort honden zeer belangrijk!!

Dus is goede voorlichting heel belangrijk en ga je zo'n ras geen "kleine Amerikaan" noemen. Dit brengt mensen alleen maar in verwarring en maakt de kans dat ze bij een broodfokker terecht komen alleen groter.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:09

is dat zo???

lijkt mij dat als je een hond koopt of een ras dat je je daarin verdiept,alhoewel ik mss van de oude stempel ben,maar goed...

ik zou ook zeker alleen een ras nemen omdat ik dat ras heel leuk vind en niet voor een kleurtje gaan....