Helina0611 schreef:alle nieuwe lingen welkom op dit topic. nog geen nieuws van mijn drachtige muts.(schaap) ze moet rond de 15e mei. met mijn andere gaat het supper volgende week ga ik denk ik maar weer beginnen met scheren.
wanneer scheren jullie de schapen?
Die van mij heb ik al heel vroeg geschoren (22 maart al) dit kwam omdat ik alleen toen een scheerapparaat kon lenen. En omdat meneer bijna alle paaltjes en boompjes plat schuurde van de jeuk.
Het was toen nog wel erg kouwt en daarom hadden we ook een veulen deken voor hem gekocht en hij vond het helemaal niet erg om die om te hebben. Nu loopt die inmiddels al lekker zonder jas buiten.
Zijn hanekam er af geschoren 
http://hyves.net/showImage.php/15841771 ... jpeg[/img]
We zijn al bijna op de helft.

Kaale Lampie Hij had het wel een beetje kouwd

Maar daar hadden we een oplossing voor
Lambo met zijn veulen dekentje (als of die die al jaren op heeft)

Normaal doe je ongeveer 10 minuten over het scheren van een schaap maar ik ben er samen met me vriendin 2 uur mee bezig geweest
We hebben Lambo ook niet op zijn kont (Dat vind die ook niet leuk) gezet maar hebben hem gewoon staand als een paard geschoren.
Het was de eerste keer dat die geschoren werd en ik dacht dat ie het wel eng zou vinden maar hij vond alle aandacht wel heel erg leuk.
irmaaatje schreef:Renskeeee schreef:
Leuke foto's Irmaatje!
ons schaap was al geschoren toen we haar kochten. en ze ligt inderdaad heel erg te hiijgen in de wei, haha net een hond! en het is nog een grappig gezicht ook, want ze heeft een zwarte vlek op de punt van haar tong. wij ontwormen onze geiten/schapen met enorme pillen. maar helpen doet het wel! wel een gevecht afentoe.
Het ontwormen doe ik met pillen en gelukkig word het bij mij geen gevecht omdat ik de pillen gewoon verkruimel en door de biks gooi. Hij eet zijn biks dan met pil en al op