Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marijke82 schreef:crossmonster schreef:sja marijke,
je kunt het toch niet winnen, dat is haar mening, en zoals ik al zei, faye moet eens langs een goede fokker gaan, dan zal ze zien hoe leuk katten binnenshuis (plus een buitenren) kunnen leven en gelukkig zijn, vrolijk zijn, en VEILIG zijn
Je hebt gelijk ik hou er ook mee op
Ik weet dat mijn katten binnen gelukkiger zijn dan buiten en daar gaat het om
Marijke82 schreef:Als ik het maar snap
Liedje schreef:@ Marijke...
Stel... je katten zouden een zelfde karakter hebben als ' normale ' katten en je zou niet zown kattenmepper in de buurt hebben.. zou je ze dan buiten laten ?
Rosita schreef:Ik heb geen 5 pagina's gelezen maar heeft één van jullie wel eens (bijna) een kat doodgereden? Zelf bijna (helemaal?) tegen een boom of een tegenligger gereden omdat iemand DENKT dat een kat gelukkig is als hij buiten rondstruint? Hoe denk je dat je je voelt als je zo'n rotruk aan je stuur hebt gegeven en net wel (of toch niet) die kat kon ontwijken?
Dit alleen is voor mij voldoende reden om mijn katten binnen te houden. Ik wil die verantwoording niet op mij nemen.
Vroeger konden honden ook gewoon los over straat en zelf zijn bot gaan halen bij de slager. Die tijd is helaas voorbij.
Rosita schreef:Ik heb geen 5 pagina's gelezen maar heeft één van jullie wel eens (bijna) een kat doodgereden? Zelf bijna (helemaal?) tegen een boom of een tegenligger gereden omdat iemand DENKT dat een kat gelukkig is als hij buiten rondstruint? Hoe denk je dat je je voelt als je zo'n rotruk aan je stuur hebt gegeven en net wel (of toch niet) die kat kon ontwijken?
Dit alleen is voor mij voldoende reden om mijn katten binnen te houden. Ik wil die verantwoording niet op mij nemen.
Vroeger konden honden ook gewoon los over straat en zelf zijn bot gaan halen bij de slager. Die tijd is helaas voorbij.
ShannaY schreef:Rosita schreef:Ik heb geen 5 pagina's gelezen maar heeft één van jullie wel eens (bijna) een kat doodgereden? Zelf bijna (helemaal?) tegen een boom of een tegenligger gereden omdat iemand DENKT dat een kat gelukkig is als hij buiten rondstruint? Hoe denk je dat je je voelt als je zo'n rotruk aan je stuur hebt gegeven en net wel (of toch niet) die kat kon ontwijken?
Haha.. wat een flutexcuus.. laten we alle konijnen, honden en alle andere dieren die buiten rond lopen dan ook maar binnen houden. 2 katten van ons zijn doodgereden, en 1tje is gestolen. Het leven is nou eenmaal hard, die dingen gebeuren. Je rijd ook weleens een eend aan, die houden we ook niet binnen.
Shalimar schreef:
Die dingen gebeuren idd...maar niet met mijn poes...die wordt niet gestolen of overreden...
Maar afijn, ieder zijn ding...
Citaat:dus mijn vraag is dan ook,stel jullie kat wordt doodgereden,maar de eigenaar van deze auto reed daardoor tegen een boom,vergoeden jullie dan ook de schade???
kimmie261 schreef:@ShannaY,hoeveel mensen ken jij die hun konijn elke dag buiten laten lopen???ik echt geen een,ook honden worden zover ik weet niet echt dag en nacht los gelaten...
een kat is een HUISdier en geen WILDdier...dan zijn het zwerfkatten,maar zolang ze en eigenaar hebben zijn het huisdieren,en als eigenaar heb je er verantwoordelijkheid voor,als je het dier neemt.
Nor schreef:Onze kat mag lekker naar buiten als ze dat wil.Kan ze lekker op vogeltjes jagen en haar nageltjes ophalen aan een schutting.Onze kat zou gek worden als ze niet naar buiten mocht.Onze overbuurvrouw heeft de katten buiten aan een touwtje dat vind ik zielig.
ShannaY schreef:kimmie261 schreef:@ShannaY,hoeveel mensen ken jij die hun konijn elke dag buiten laten lopen???ik echt geen een,ook honden worden zover ik weet niet echt dag en nacht los gelaten...
een kat is een HUISdier en geen WILDdier...dan zijn het zwerfkatten,maar zolang ze en eigenaar hebben zijn het huisdieren,en als eigenaar heb je er verantwoordelijkheid voor,als je het dier neemt.
Je moet je kat ook niet ongecastreerd rond laten lopen, want dan gaat hij ver van huis. En schade betalen?
Nee.. als ik een eend aanrij wordt het ook niet betaald. Auto's zijn toch niet natuurlijk, dieren wel. Vind het wel erg voor je.. 400 piekies voor je auto, en de kat is dood.![]()
Nee, waarom heb je dan een konijn? Om hem in een hokje van 1 meter rond te laten hupsen? Mijn nichtjes hebben konijnen in het gras in een heel groot hok van 3 bij 4 ofzo..