superwoman schreef:Is de ts folders aan het lopen ofzo?
Zou kunnen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:Is de ts folders aan het lopen ofzo?
Moniek schreef:Nee zo werkt het niet.
Een hond mag niet bijten ook niet naar een inbreker.
Moniek schreef:Dat is al een foute gedachten een hond moet je zijn eten kunnen afpakken en niet alleen de baas maar elk lid van het gezin dus ook kinderen.
Een hond probeert elke keer de alfa te zijn en jij als baas moet zien hoe hij dat doet.
Een hond staat helemaal onderaan inhet huishouden.
Veel zien dat niet en doen dit niet.
Ylana schreef:Het is meestal zo dat de hond er de dupe van wordt.
Maar soms ik de hond ook niet goed in zijn hoofd.
Oprtalj schreef:@ Moniek:
Je hebt het over rangorde en je hebt het over de hond zijn eten af kunnen nemen. Als je ook vindt dat dat geen kwestie van rangorde is, dan vind ik dat je het een beetje onduidelijk hebt opgeschreven.
Als je veiligheid nastreeft dan laat je juist niet je kinderen het eten van de hond afpakken, maar dan geef je je hond gewoon een plekje waar hij rustig en ongestoord kan eten. En als je dan toch persé wil dat iedereen binnen het gezin bij de etende hond in de buurt mag komen dan mag ik toch hopen dat je een hond die dat nog niet accepteert dat op een andere manier aanleert dan door domweg zijn eten af te nemen?
Je laatste zin begrijp ik niet helemaal?
Sando schreef:Oke, ze laten hem inslapen. Vreemd dat na al die bijtincidenten dan toch de hond losloopt. Als het binnenshuis een lieve hond is en buiten gewoon aangelijnd blijft hoeft er niets aan de hand te zijn. Triest geval dit. Maar goed, blijkbaar is er iets niet goed met die hond, want zo vaak aanvallen is niet goed.
En om dan even antwoorden te geven op de rest.....
Als mijn hond op MIJN/ONS/ZIJN terrein loopt en hij pakt een insluiper/inbreker of wat dan ook dat er niet thuishoort, dan krijgt hij bij wijze van spreken een "koningsmaaltijd" en een dikke kluif. Om maar iets te noemen. ONS terrein en hij zit daar niet voor niets.
Nou is dit bij mijn helemaal niet het geval, maar er is natuurlijk verschil als de eigenaar van de hond ook op het terrein aanwezig is, dan is meredeel gwoon vaak welkom hoor, maar een goed afgerichte hond weet precies wat hij moet doen als hij alleen is en het terrein bewaakt.
Esther schreef:Sando schreef:Oke, ze laten hem inslapen. Vreemd dat na al die bijtincidenten dan toch de hond losloopt. Als het binnenshuis een lieve hond is en buiten gewoon aangelijnd blijft hoeft er niets aan de hand te zijn. Triest geval dit. Maar goed, blijkbaar is er iets niet goed met die hond, want zo vaak aanvallen is niet goed.
En om dan even antwoorden te geven op de rest.....
Als mijn hond op MIJN/ONS/ZIJN terrein loopt en hij pakt een insluiper/inbreker of wat dan ook dat er niet thuishoort, dan krijgt hij bij wijze van spreken een "koningsmaaltijd" en een dikke kluif. Om maar iets te noemen. ONS terrein en hij zit daar niet voor niets.
Nou is dit bij mijn helemaal niet het geval, maar er is natuurlijk verschil als de eigenaar van de hond ook op het terrein aanwezig is, dan is meredeel gwoon vaak welkom hoor, maar een goed afgerichte hond weet precies wat hij moet doen als hij alleen is en het terrein bewaakt.
Een inbreker is wat anders dan iemand die folders komt bezorgen. Een inbreker neemt bewust het risico, iemand die folders rondbrengt zou mogen verwachten dat ie veilig bij brievenbussen kan komen, wel oppassen met je vingers als een hond de post vast uit de brievenbus haalt....
Ik kon vroeger als peuter gewoon in de mand van onze hond slapen, hij ging netjes aan de kant voor me... Toen hij te verdedigend werd en mensen wilde grijpen die mij aandacht wilde geven heeft mijn moeder hem weg gedaan. Hij is naar een oude vrouw gegaan die er nog jaren een fijne hond aan heeft gehad omdat hij vanuit zichzelf een soort van hulphond was voor haar.
Ik vind dat je als baas gewoon bij de hond moet kunnen komen als hij aan het eten is. Stel dat hij op straat een stuk vlees vind, dan vind het wel zo prettig als ik dat uit zijn bek kan trekken bijvoorbeeld.
Moniek schreef:Oprtalj schreef:@ Moniek:
Je hebt het over rangorde en je hebt het over de hond zijn eten af kunnen nemen. Als je ook vindt dat dat geen kwestie van rangorde is, dan vind ik dat je het een beetje onduidelijk hebt opgeschreven.
Als je veiligheid nastreeft dan laat je juist niet je kinderen het eten van de hond afpakken, maar dan geef je je hond gewoon een plekje waar hij rustig en ongestoord kan eten. En als je dan toch persé wil dat iedereen binnen het gezin bij de etende hond in de buurt mag komen dan mag ik toch hopen dat je een hond die dat nog niet accepteert dat op een andere manier aanleert dan door domweg zijn eten af te nemen?
Je laatste zin begrijp ik niet helemaal?
Sorry als ik het onduidelijk heb opgeschreven.
Maar nogmaals ik vind dat eten gedoe niks met de rangorde te maken heeft.
Ik had het echter alleen over de veiligheid.
En ik vind dat mijn kinderen gewoon aan zijn eten mag komen.
Kinderen (ik weet niet of je ze zelf hebt?) zijn zeker als ze nog heel jong zijn erg naief en zien nergens kwaad in en bij een moment van onopletendheid zitten ze bij de hond in de voerbak.
Ik heb er voor gekozen dat mijn hond dit goed vond dus dat neemt het risico wat af als het gebeurt.
Maar dat wil niet zeggen dat mijn kinderen het van mijn mogen om de hond te storen als hij aan eten is.
Het gaat mij om die momenten dat ik geen ogen op mijn rug heb.
En een beetje goede opvoeding van de hond dan krijg je dat ook voor elkaar.
Want een hond die naar je bijt als je zijn eten afpakt heeft geen respect voor je.
Want juist op het moment dat je iets doet dat voor die hond heel wat uitmaakt en hij accepteert dat dan heeft hij respect.
En goedkeurengedrag met dat hele voerbak gebeuren dat is na mijn ervaringen vragen om ongelukken.