Hond @ Springwork

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle302

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:53

Doet ie goed !!

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:21

mijn vorige hond (malteser van 30cm) nam ik los mee naar een veldje om een balletje te gooien daarnaast was een speeltuin en als ik de bal iets te ver gooide sprong hij over het hekje heen en over zo'n evewichts balk van 50cm. daar koos hij zelf voor want ik stond zelf nog op het veld.

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:52

ambertJ schreef:
Jonge pubelia
hou je mond ff ofzo!
ik help evelien altijd met springen.
en dat gaat super!!.
en nee het is niet slecht voor dat hondje
DAT IS JUIST GOED!.

ik heb thuis zelf 2 politiehonden!
ik spring er nog veeeeeel hoger mee!

dus hou nou maar op tege me vriendin ja!

doei!
ik ben een meisje whahaha

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:14

Oehhh, wat een lol maar niet heus

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:26

dit deed ik vroeger ook heel vaak met mijn keeshond

vind het ontzettend leuk er uitzien!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:52

Als je met een paard veel springt kan hij toch ook last krijgen van zijn sprong gewrichten, dus als ze die met een hindernis van 1.50 erop zetten is het gaaf en mooi! en als het hondje het echt niet wil dan doet hij het niet ziet het eruit alsof zij hem ophangt om hem er overheen te krijgen :S en ik denk ook niet dat zij iederedag zin heeft om een hile hindernis op te zetten :S wat een gezeur zeg!

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:38

Ik hang mijn hond helemaal niet op :@

Denk je nou echt dat ik dat doe, ik ben geen dierenmishandelaar!

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:40

Kan iemand een slotje op dit topic zetten, en verwijderen?

pubelia

Re: Hond @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:47

waarom open je een topic als je niet tegen kritiek kan? wat waarschijnlijk wel goed bedoeld is?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:53

Wat een gezeik hier allemaal zeg. Als dat springen zo slecht is, moet de hondensport ook maar afgeschaft worden. Met flyball springen ze, met behendigheid maken ze af en toe rare acties
Leuk hondje hoor Ik vind het er leuk uitzien

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 09:23

Bedankt!

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:30

Ze hangt haar hond idd niet op. Ze houd de riem gewoon omhoog zodat de hond er niet in verstrikt raakt met zijn poten. Dus dat is alleen maar goed! Ik zie duidelijke bogen in de riem. Knap als dat kan terwijl je je hond ophangt.. Dus nee, ze hangt haar hond niet op. En ik zie ook niet ernstig iets erin. De hond is zo te zien oud genoeg, de 1 heeft eenmaal meer springtalent dan de ander (net als bij paarden..). Ze zal dit ook heus niet iedere dag doen. En ik denk dat ze ook wel stopt als de hond er geen zin meer in heeft.

En wat denk je met flyball? Daar moeten ze toch ook persé hindernissen over om het balletje op te halen? Dit is eigenlijk net zo..

Ik zie er dus niet echt iets kwaads in.

p.s. Leuke foto's!! Hoe groot is ze? En hoe hoog is de hoogste hindernis? Ziet er wel superhoog uit.

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 09:34

Heey,
Bedankt voor wat je allemaal heb gezegt!

Mijn hond weet ik eigenlijk niet hoe hoog ze is, dat moet ik eigenlijk een keer opmeten. Maar die hoogste hindernis was alleen om uit te proberen, maar ze ging er toch overheen, maar daarna deed ik het niet meer nog maar 1 keer. Maar ik spring maar 1 keer in de maand ofzo de laatste tijd. En dan niet zo hoog. Maar soms wil ik even uit proberen, of ze het doet. Maar als ik ga springen doe ik net altijd zo hoog.

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 09:34

niet altijd zo hoog. Sorry

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:27

Nannes schreef:
Wat een gezeik hier allemaal zeg. Als dat springen zo slecht is, moet de hondensport ook maar afgeschaft worden. Met flyball springen ze, met behendigheid maken ze af en toe rare acties

Bij behendigheid wordt wel gesprongen maar lang niet zo hoog. Ook wordt er gekeken naar wat een hond aan kan, als het niet goed gaat dan moet je stoppen. Ben ook al wel na een half uur al gestopt omdat het even niet zo wilde met Max.
Ook springruiters trainen bijvoorbeeld vooral over lage hindernissen, ook om te voorkomen dat de paarden overbelast raken en er last van krijgen.
Als je dan zo graag met je hond wil springen maak dan kleine parcourtjes met lage hindernissen. Al eens gekeken bij behendigheidswedstrijden hoe laag de hindernissen staan voor hondjes van dit formaat? Zoek je uitdaging in wisselende lijnen lopen met je hond in plaats van in de hoogte. Probeer dan ook van steeds grotere afstand je hond te sturen bijvoorbeeld. Dat is ook veel spannender voor de hond en mijn hond vind het iig leuker.
En je kunt natuurlijk ook naar een hondeschool gaan en daar behendigheid doen, is ook nog eens gezellig ook!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:42

Foutloos parcours en binnen de tijd?

Hij doet het super. Een aanwinst voor breitensport zou ik zeggen.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:38

vind het er leuk uitzien!!

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 17:26

Ja Ik had toen een heel parcours gebouwd

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:25

Esther schreef:
Nannes schreef:

Bij behendigheid wordt wel gesprongen maar lang niet zo hoog. Ook wordt er gekeken naar wat een hond aan kan, als het niet goed gaat dan moet je stoppen. Ben ook al wel na een half uur al gestopt omdat het even niet zo wilde met Max.
Ook springruiters trainen bijvoorbeeld vooral over lage hindernissen, ook om te voorkomen dat de paarden overbelast raken en er last van krijgen.
Als je dan zo graag met je hond wil springen maak dan kleine parcourtjes met lage hindernissen. Al eens gekeken bij behendigheidswedstrijden hoe laag de hindernissen staan voor hondjes van dit formaat? Zoek je uitdaging in wisselende lijnen lopen met je hond in plaats van in de hoogte. Probeer dan ook van steeds grotere afstand je hond te sturen bijvoorbeeld. Dat is ook veel spannender voor de hond en mijn hond vind het iig leuker.
En je kunt natuurlijk ook naar een hondeschool gaan en daar behendigheid doen, is ook nog eens gezellig ook!

Of dat je nou 1 keer een hoge sprong maak of 9 keer een lage
Nou dan ben ik ook zoooo slecht voor me hond. Die springt steeds over de konijnenren om ermee te knuffelen. En wat als je een hoge auto hebt, en een klein hondje? Komt op het zelfde neer vind ik.
(en kom dan niet met het verhaal dan til je het hondje op, je hebt van die ADHDtjes die er meteen inspringen)
Als het hondje van de TS er geen zin in had, had ie allang eronder door gevlogen, of op de noodrem gestaan.

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 00:08

pubelia schreef:
rivanalover schreef:
En trouwens, je heb ook hondencursussen, die ook springen. En die hebben er meer verstand van als mij. Dus die weten heus wel wat ze doen. En die honden bij die cursussen, springen toch ook.

dat is allemaal anders. Ten eerste bij de hondenschool laten ze een hond nooit zo hoog springen.

en een met een balletje gooien en dan er over heen kan je ook niet vergelijken want die hond gaat het balletje achterna.

Maar het is jou hond dus kan ik er niks aan doen. helaas.

Je doet alsof ik haar mishandel. Het is MIJN hond, en ik doe wat ik er mee doe.. En dat bepaal jij NIET.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:59

JeZus, wat maakt het uit 1keer een hoge hindernis??? mijn hond zou je ook niet altijd tegen kunnen houden om uitzichzelf over iets hoogs te springen. (ja ik heb een adhd-er en ik ben er trots op!)

Ik spring ook niet hoog met haar maar dan nog 1x een hogere hindernis met een jongere hond moet echt wel kunnen.

Ze mishandeld haar dieren niet dus maak er niet zown probleem van

Ga zeuren bij mensen die hun dieren echt mishandelen, daar zijn er zat van.
Ze weet zelf ook wel dat ze niet zovaak hoog moet springen, dat zegt ze toch ook! dus maak er niet z'n probleem van.
Je hond krijgt eerder last van zijn gewrichten door veel wandelen dan 1x een hoge hindernis.

En bovendien er worden zelfs records in gehouden over welke hond het hoogst komt dus ga mensen afkraken die erop trainen en niet iemand die het 1x voor de lol doet.

er zijn ergere problemen in de wereld.!

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 01:07

pubelia schreef:
rivanalover schreef:
En trouwens, je heb ook hondencursussen, die ook springen. En die hebben er meer verstand van als mij. Dus die weten heus wel wat ze doen. En die honden bij die cursussen, springen toch ook.

dat is allemaal anders. Ten eerste bij de hondenschool laten ze een hond
nooit

zo hoog springen.

en een met een balletje gooien en dan er over heen kan je ook niet vergelijken want die hond gaat het balletje achterna.

Maar het is jou hond dus kan ik er niks aan doen. helaas.

lees is ff terug wat ik allemaal geschreven heb en dan wed ik dat je met een andere reactie komt...

en ik schrijf helemaal niet dat je hem mishandeld. Ik schreef alleen maar dat ik het niet slim vind om een klein hondje zo hoog te laten springen en dat hij dan meer kans zou hebben op artrose later....

maar ik merk dat je geen eens begrijpt dat dit goed bedoeld is, want jij wil alleen maar lezen wat jij wil lezen en staat het er op een andere manier dan schakel je al je vriendinnen in om iemand af te kraken... maar lees eens door wat mensen te schrijven hebben mischien leer je er nog van en zo niet even goede vrienden hoor...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 01:11

laartjuh schreef:
JeZus, wat maakt het uit 1keer een hoge hindernis??? mijn hond zou je ook niet altijd tegen kunnen houden om uitzichzelf over iets hoogs te springen. (ja ik heb een adhd-er en ik ben er trots op!)

Ik spring ook niet hoog met haar maar dan nog 1x een hogere hindernis met een jongere hond moet echt wel kunnen.

Ze mishandeld haar dieren niet dus maak er niet zown probleem van

Ga zeuren bij mensen die hun dieren echt mishandelen, daar zijn er zat van.
Ze weet zelf ook wel dat ze niet zovaak hoog moet springen, dat zegt ze toch ook! dus maak er niet z'n probleem van.
Je hond krijgt eerder last van zijn gewrichten door veel wandelen dan 1x een hoge hindernis.

En bovendien er worden zelfs records in gehouden over welke hond het hoogst komt dus ga mensen afkraken die erop trainen en niet iemand die het 1x voor de lol doet.

er zijn ergere problemen in de wereld.!

1 keer zo'n hoge hindernis (in heel zn leven) maakt idd niks uit maar als je 1 zo'n hoge hindernis in de regelmaat neemt met je hond dan wel en heel veel. nm zn voor poten zn gewrichten en zn heupen en zn achterpoten waar hij een behoorlijke klap op krijgt....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 01:14

Ja maar ze zegt toch ook niet dat ze dat vaak doet? ze zegt dat ze 2/3x per maand springt maar er staat nergens dat het altijd zo hoog gaat

Waarom word er gelijk op elk leuk idee afgezeken hier?
Er zijn ergere problemen in de wereld waar je op kan afzijken neem
ECHT mischandelde dieren.

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:13

wat denk je dat ze bij bijvoorbeeld politiehondentraining doen dan?
Juist ja, daar wordt ook hoog gesprongen.

Ik snap echt niet wat er mis mee is hoor als je dat een keertje doet.

Ik heb vroeger ook regelmatig met mijn keeshond gesprongen en ze is er echt niet minder om geworden!