Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ambertJ schreef:ik ben een meisje whahahaJonge pubelia
hou je mond ff ofzo!
ik help evelien altijd met springen.
en dat gaat super!!.
en nee het is niet slecht voor dat hondje
DAT IS JUIST GOED!.
ik heb thuis zelf 2 politiehonden!
ik spring er nog veeeeeel hoger mee!
dus hou nou maar op tege me vriendin ja!
doei!
Nannes schreef:Wat een gezeik hier allemaal zeg. Als dat springen zo slecht is, moet de hondensport ook maar afgeschaft worden. Met flyball springen ze, met behendigheid maken ze af en toe rare acties
Leuk hondje hoorIk vind het er leuk uitzien
Esther schreef:Nannes schreef:Wat een gezeik hier allemaal zeg. Als dat springen zo slecht is, moet de hondensport ook maar afgeschaft worden. Met flyball springen ze, met behendigheid maken ze af en toe rare acties
Leuk hondje hoorIk vind het er leuk uitzien
Bij behendigheid wordt wel gesprongen maar lang niet zo hoog. Ook wordt er gekeken naar wat een hond aan kan, als het niet goed gaat dan moet je stoppen. Ben ook al wel na een half uur al gestopt omdat het even niet zo wilde met Max.
Ook springruiters trainen bijvoorbeeld vooral over lage hindernissen, ook om te voorkomen dat de paarden overbelast raken en er last van krijgen.
Als je dan zo graag met je hond wil springen maak dan kleine parcourtjes met lage hindernissen. Al eens gekeken bij behendigheidswedstrijden hoe laag de hindernissen staan voor hondjes van dit formaat? Zoek je uitdaging in wisselende lijnen lopen met je hond in plaats van in de hoogte. Probeer dan ook van steeds grotere afstand je hond te sturen bijvoorbeeld. Dat is ook veel spannender voor de hond en mijn hond vind het iig leuker.
En je kunt natuurlijk ook naar een hondeschool gaan en daar behendigheid doen, is ook nog eens gezellig ook!
pubelia schreef:rivanalover schreef:En trouwens, je heb ook hondencursussen, die ook springen. En die hebben er meer verstand van als mij. Dus die weten heus wel wat ze doen. En die honden bij die cursussen, springen toch ook.
dat is allemaal anders. Ten eerste bij de hondenschool laten ze een hond nooit zo hoog springen.
en een met een balletje gooien en dan er over heen kan je ook niet vergelijken want die hond gaat het balletje achterna.
Maar het is jou hond dus kan ik er niks aan doen. helaas.
pubelia schreef:rivanalover schreef:En trouwens, je heb ook hondencursussen, die ook springen. En die hebben er meer verstand van als mij. Dus die weten heus wel wat ze doen. En die honden bij die cursussen, springen toch ook.
dat is allemaal anders. Ten eerste bij de hondenschool laten ze een hond
nooit
zo hoog springen.
en een met een balletje gooien en dan er over heen kan je ook niet vergelijken want die hond gaat het balletje achterna.
Maar het is jou hond dus kan ik er niks aan doen. helaas.
laartjuh schreef:JeZus, wat maakt het uit 1keer een hoge hindernis??? mijn hond zou je ook niet altijd tegen kunnen houden om uitzichzelf over iets hoogs te springen. (ja ik heb een adhd-er en ik ben er trots op!)
Ik spring ook niet hoog met haar maar dan nog 1x een hogere hindernis met een jongere hond moet echt wel kunnen.
Ze mishandeld haar dieren niet dus maak er niet zown probleem van
Ga zeuren bij mensen die hun dieren echt mishandelen, daar zijn er zat van.
Ze weet zelf ook wel dat ze niet zovaak hoog moet springen, dat zegt ze toch ook! dus maak er niet z'n probleem van.
Je hond krijgt eerder last van zijn gewrichten door veel wandelen dan 1x een hoge hindernis.
En bovendien er worden zelfs records in gehouden over welke hond het hoogst komt dus ga mensen afkraken die erop trainen en niet iemand die het 1x voor de lol doet.
er zijn ergere problemen in de wereld.!