Foto's van jullie konijnenhokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:40

Nimmedor schreef:
zitten jou nijntjes gewoon bij de vogels in

Ja klopt bij wat kanaries!
De jonge kanaries gaan heel vaak op de hangoorzitten en hij vind het allemaal best!

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:46

haha vet leuk
dan gaat ie tussen de oren zitten he haha

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:43

hoi hoi
Wil eerst ff zeggen mijn complimenten voor de konijnhokken die ik gezien heb en ook de buitenrennen enzo echt super..
Ook ik probeer mn nijn t zo goed naar zn zin te krijgen...

dit is mijn nieuwe buitenhok heb ik gehad van mn vriendje lief he!
Afbeelding
Afbeelding

mijn nijn zit er nun nog niet in omdat het te koud is en hij is nog maar 5 maandjes.. hij zit nu in de schuur en loopt daar elke dag lekker rond.. Afbeelding
Afbeelding
scoobie springt overal op!!
Afbeelding
ook af en toe in de woonkamer..

sorry voor de vele foto's

groetjes...

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:46

hoi hoi
Wil eerst ff zeggen mijn complimenten voor de konijnhokken die ik gezien heb en ook de buitenrennen enzo echt super..
Ook ik probeer mn nijn t zo goed naar zn zin te krijgen...

dit is mijn nieuwe buitenhok heb ik gehad van mn vriendje lief he!
Afbeelding
Afbeelding

mijn nijn zit er nun nog niet in omdat het te koud is en hij is nog maar 5 maandjes.. hij zit nu in de schuur en loopt daar elke dag lekker rond.. Afbeelding
Afbeelding
scoobie springt overal op!!
Afbeelding
ook af en toe in de woonkamer..

sorry voor de vele foto's

groetjes...

polbo

Re: Foto's van jullie konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:54

Mijn konijnen liepen met zijn 12en in de melkkelder van een boerderij die werd niet meer gebruikt en toen hebben we er een pomp in gezet en platen er over heen zodat de konijnen een grote ruimte hadden van 6 bij 4 meter om te rennen en spelen. Ook konden ze nog met een trappetje naar boven en in een hokje van een halfe bij 2 en een halfe meter gaan zitten Waar het voer en water lag.

Helaas lopen er in het hok nu alleen nog maar 5 cavia's opmdat door myxomatose alle konijnen in 2 weken dood waren

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:45

sorry dat mn bericht 2 x is geplaatst mn pc is n btje vaag aan t doen

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:57

@ blue lady: Wat een heerlijk pluizebolletje echt een schatje , krijgt hij als hij straks naar buiten gaat ook nog een ren?

@ Polbo: heb je foto's? voor ons (mij iig) is het nu heel moeilijk in te beelden

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:20

Casca schreef:
@ blue lady: Wat een heerlijk pluizebolletje echt een schatje , krijgt hij als hij straks naar buiten gaat ook nog een ren?

Ja ik wil zeker er n grote ren erbij maken ben alleen n btje bang want er komen bij ons in de tuin altijd katten (die niet uitgenodigd zijn hor!)
Mijn nijn krijgt nu ook n ander vachtje bovenop op n rug komen andere haartjes veel korter en donkerder hihi ben benieuwd ...

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 11:28

BlueLady schreef:
Casca schreef:

Ja ik wil zeker er n grote ren erbij maken ben alleen n btje bang want er komen bij ons in de tuin altijd katten (die niet uitgenodigd zijn hor!)
Mijn nijn krijgt nu ook n ander vachtje bovenop op n rug komen andere haartjes veel korter en donkerder hihi ben benieuwd ...

Afbeelding

Dit is handig en makkelijk kunnen er geen andere (roof) dieren bij komen, en het kost haast niks en is onderhoudsvrij en stevig

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:25

ja die ren vind ik ook heel erg mooi en handig..
zou hij ook om het buitenhok heen passen?
weten jullie ook waar deze te koop zijn??
zouden ze deze ook aanbieden op marktplaats ofzo...

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 15:00

je kan hem zo neerzetten zoals je wil dus je kan hem wel passend maken geen idee, zou je even op marktplaats moeten zoeken

_Astrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:08

die ren heb ik ook,, alleen zonder dat er boven
maar de enige katten die er komen zijn mijn eigen de ene loopt er zo voorbij soms kijken,, en de andere is echt der grote vriendin daar gaat ze mee spelen enz.!

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:52

Mooi hok, lief van je vriendje
Ik ben ook benieuwd naar fotos van die melkkelder

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:36

Die van mij gaat nu afentoe in z'n rennetje buiten. Hij loopt niet zovaak los in huis omdat ie meestal gaat piesen....

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:57

wat een leuke hokken allemaal zeg! ik ga zo wel ff foto's maken

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:47

nou nu mijn hokken dan maar
alleen mijn konijnen hebben geen namen..
het zijn niet de mooiste foto's en de foto's van de ren komen nog! maar het was net te donker.

Afbeelding
vlaamse reus *mannetje*
Afbeelding
triantha *vrouwtje*
Afbeelding
franse hangoor *vrouwtje*

misschien weten jullie leuke namen?

Groetjes

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:07

@ Blue Lady: Jouw konijn is zoooo stoer!! Echt geweldig zo'n bolletje

Mijn konijn heeft een hok van 1.20 bij 1.20, die op 'pootjes' staat, met een grote ren eromheen, hij kan gewoon naar binnen en naar buiten wanneer hij maar wil. Ook met dit weer(zelfs als het sneeuwt ofzoo) zie je hem nog altijd buiten lopen, maargoed hij doet het zelf. Hij kan ook binnen gaan zitten in zn warme holletje Maarja hij heeft het nu al 10 jaar volgehouden

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:39

heb je geen foto karmy_lover?

en Babsie Jana, jou konijnen hebben hun hokken lekker ruim!!

wat voer je ze denk je er ook aan dat een nijtjes dagelijks hooi naar behoefte nodig hebben (zie niks in het hok liggen, weet het ben een zeur ) omdat ze altijd iets in hun darm kanaal moeten hebben anders krijgen ze problemen met hun spijsvertering...

polbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:41

Casca schreef:

@ Polbo: heb je foto's? voor ons (mij iig) is het nu heel moeilijk in te beelden

Ja ik heb wel 1 foto maar die staat niet op de computer ik zal is kijken of ik die in kan scannen.
Of anders maar ik wel een paar nieuwe foto's want ik krijg het hok er niet in 1 keer op

Ik heb 2 jaar terug ook nog even een konijn bij mijn pony in de wei gehad. De pony had vroeger op een kinderboerderij gestaan en deed dus niks bij het konijn. Het was erg leuk als je de pony kwam voeren gaven we het konijn ook altijd een wortel en at die dan onder de pony op. Als de pony dan klaar was met eten deed die voorzichtig een stap naar achter en at die de rest van de wortel op of het konijn rende snel met wortel en al weg .

Helaas is dit konijn ook dood omdat het een vlaamse reus was en hij bij de vorige eigenaren in een te klein hok had gezeten en hier kon rennen en staan waar die wilde. Daardoor waren zijn knieen en heupen versleten. (Komt omdat het eigenlijk een konijn is gefokt voor het vlees.) Medicijnen hebben er voor gezorgt dat hij nog een tijdje lager van zijn vrijheid heeft kunnen genieten maar helaas hielpen die na een tijd ook niet meer en hebben we hem inlaten slapen omdat die niet meer kon lopen zonder pijn. Hier heb ik wel foto's van.

Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=FDNSYWF7[img]

Dit konijn had een kliko als hok hier lag een dik pak stro in en daar kon die mooi in schuilen voor de regen.

polbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:42

Casca schreef:

Ja ik heb wel 1 foto maar die staat niet op de computer ik zal is kijken of ik die in kan scannen.
Of anders maar ik wel een paar nieuwe foto's want ik krijg het hok er niet in 1 keer op

Ik heb 2 jaar terug ook nog even een konijn bij mijn pony in de wei gehad. De pony had vroeger op een kinderboerderij gestaan en deed dus niks bij het konijn. Het was erg leuk als je de pony kwam voeren gaven we het konijn ook altijd een wortel en at die dan onder de pony op. Als de pony dan klaar was met eten deed die voorzichtig een stap naar achter en at die de rest van de wortel op of het konijn rende snel met wortel en al weg .

Helaas is dit konijn ook dood omdat het een vlaamse reus was en hij bij de vorige eigenaren in een te klein hok had gezeten en hier kon rennen en staan waar die wilde. Daardoor waren zijn knieen en heupen versleten. (Komt omdat het eigenlijk een konijn is gefokt voor het vlees.) Medicijnen hebben er voor gezorgt dat hij nog een tijdje lager van zijn vrijheid heeft kunnen genieten maar helaas hielpen die na een tijd ook niet meer en hebben we hem inlaten slapen omdat die niet meer kon lopen zonder pijn. Hier heb ik wel foto's van.

Afbeelding
Afbeelding

Dit konijn had een kliko als hok hier lag een dik pak stro in en daar kon die mooi in schuilen voor de regen.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:44

Lief bij die shetlander zeg! iK heb helaas geen foto! Maar die van mij loopt rond in de tuin

xLenax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:17

@ Pippi! Wat gaaf, dat je kat er zo leuk bij zit op die foto's! eerst op het hok en daarna zo leuk te kijken naar je nijn in de ren! Echt grappig!

@ Polbo! Stoer joh! Met je shet!! Zo vlaam is ook gaaf! ik heb drie franse hangoren! Maar die zitten niet bij mijn shet in de wei! Fijn dat het konijn bij jou nog lekker van zijn leven heeft mogen genieten!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:00

Ik heb 3 nijntjes op mijn balkon in een 'flat'. 2 broertjes zonder ballen, die het prima met elkaar kunnen vinden en een vrouwtje (een Rexkonijn) die over een maandje een nestje krijgt als het goed is.

De onderste 2 verdiepingen voor de jongens, Fiver en Pipkin. Het deurtjes staat altijd open en ze kunnen over het hele balkon. Ze krijgen vaak een doos om mee te spelen. Dat vinden ze schitterend.
Afbeelding

De bovenste 2 verdiepingen zijn voor Spat. Ik wissel ze af en toe om, zodat ook Spatje om de zoveel tijd lekker op het balkon kan. Spatje heeft ook een knuffelkoe, omdat ze dan niet zo alleen is. Als ze haar nestje heeft gehad, houd ik er daar eentje van aan voor gezelschap.
Afbeelding

Ze hebben allemaal een afwasteiltje als WC. Spat slaapt er ook wel eens in
Afbeelding

En hier de jongens lekker dicht tegen elkaar aan in hun favoriete standje
Afbeelding

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:46

@polbo; Wat een leuke foto! zo achterop die shet

@ Banish; HEBBE! HEBBE! Wat een gaaf hok!!!! WAUW die foto van spat in dat teiltje is ook stoer

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:38

ok hihi hoe krijg je een konijn zo zinderlijk dat ie in een afwasteiltje poept? zou ik pietertje ook wel willen leren, dat zal vast een hoop werk besparen! wil je alsjeblieft uitleggen hoe je dat gedaan hebt?