baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:21

colliej schreef:
ik heb al gezegd ik houd er hier mee op.. het heeft geen zin!

Het heeft geen zin omdat je zelf ook wel weet dat de dierenartsen gelijk hebben.
Zij zijn degene die de resultaten zien van deze vroege overbelasting en zij weten als geen ander wat een ellende het brengt.
En dat zeggen ze niet om een ander zijn plezier een poosje te ontnemen (want wat is nu eigenlijk een jaartje wachten tot je hond oud genoeg is?, daarna kun je nog jarenlang samen sporten), maar om de honden te beschermen.

De mensen hier hebben het beste voor met de hond, maar helaas wil dat maar niet begrepen worden.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:23

miekelover schreef:
owja natuurlijk ik denk alleen maar aan mijn zelf. Yeah right

Als je om je hond geeft lees dan op zijn minst de page serieus door waarvan ik de url nu al meerdere malen heb geplaatst.
Heb je echt zo'n plaat voor je hoofd dat je denkt dat die man dat speciaal geplaatst heeft om jou te pesten?

Of begrijp je dat hij al meer dan 20 jaar ervaring heeft in de behendigheid (en ook nog op hoog niveau en met verschillende honden) en dierenarts is en een groot onderzoek heeft verricht naar de gevolgen van behendigheid o.a. met te jonge honden.

Als je dat laatste begrijpt begrijp je ook dat het een feit is dat het superslecht is voor een hond die nog niet is uitgegroeid en geen mening

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:48

Ik dacht eerst ik reageer niet, maar toch wil ik even reageren.

Ik heb het topic vanaf pagina 1 t/m hier gewoon letterlijk gelezen. Ook de links en alles gelezen en ik vind dat jij Anouk als 18 jarige (ik ben ook 18) erg onvolwassen reageert. Als je die links leest van iemand hoort die er zich erg in verdiept heeft en ermee bezig is *Pointing at ThePast03* en dan nog eigenwijs de dingen niet aanneemt, maar dingen van degene die jij kent (pointing at the people die het hier aangeven) aan neemt vind ik jou op een rare manier bezig.
Ik neem aan dat deze mensen (ThePast03, Billy, Max et.c) dit niet voor niets zeggen. Ook ik doe de opleiding dieren en mijn mentor en docent heeft een bekende hondenschool en ook deze zegt dat honden niet eerder dan 1 jaar bezig mogen zijn met dit soort dingen. Ik wist dit al en vind dit zeer logisch. Het is nu nog niet veel voorgekomen dat je met je hond behendigheid hebt gedaan en nu heeft het misschien nog geen schade aangebracht dus mijn vraag is.

Stop er alsjeblieft mee en begin er over een jaartje weer mee misschien blijft de schade beperkt dan en zal ze er helemaal geen last van hebben.

Ow ja heel vaak zie ik mensen herhalen, maar ze heeft er plezier in en dit en dat, maar ook al vaker zeggen Max en ThePast03 dan ja natuurlijk heeft die er plezier in, maar het gaat om de gevolgen erna. Mensen lees dat alsjeblieft, want het irriteert dat mensen dat argument gebruiken.

Lysette

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:35

Kirsj_mieke schreef:
Ik vind dit een beetje een vreemd gedoe!
Anouk weet zelf ook wel hoe je met honden om moet gaan.
Bij dat andere topic zie ik dat Baika het naar haar zin heeft, anders zou ze heus niet rennend, springend over al de hindernissen heen gaan.
Toen mijn jack russel jonger dan een half jaar was, liep hij al van trapjes af, sprong hij al op de bank.
En hij kan het NOG STEEDS allemaal.
Waarom zou baika het niet kunnen?
Als baika al vaker aan deze wedstrijdjes mee heeft gedaan, en er niks aan de hand is, en het leuk vind om te doen, moet je niet van zulke achterlijke reacties plaatsen.
Als baika sip kijkt, hoeft dat niet te betekenen dat ze het niet leuk vinden hoor.
Mijn hondje kijkt ook wel eens sip. jullie honden vast ook.
Het zijn ook momentopnames.
Ik heb baika pas nog in het echt gezien, en met dat beestje is echt niks aan de hand.
Aldus: waarom zou je zo reageren, zo wordt voor anouk het topic alleen maar verpest!!

Mijn hond met zware HD springt ook nog over hindernissen als ik hem niet tegenhoud, rent ook nog uren over het strand als ik hem mee zou nemen en klimt over A-schuttingen als hij de kans had. Maar van binnen zijn zijn heupen zwaar verrot en hij verrekt van de pijn. Niemand die het ziet, alleen mensen die hem door en door kennen, hij loopt toch niet mank? Maar de 6 jaar zal hij niet halen. Lang leve de broodfokkers, lang leve de mensen die zo egoïstisch zijn dat ze niet kunnen wachten tot hun pup uitgegroeit is *o/*

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 03:13

Meid, wees alsjeblieft voorzichtig met je hond. Waarom moet het allemaal zo snel?

Het is erg fijn dat je de trainer zo vertrouwd, maar als je ziet wat iedereen hier te zeggen heeft en de links leest zou je dan niet even wachten? Een paar maanden rust kan geen kwaad en je kan zoveel andere leuke dingen met haar doen. Beter nu een paar maanden wachten dan er over 2 jaar al mee moeten stoppen, toch? Het is fijn dat ze het zo leuk vindt, maar ze kan zelf niet bepalen wat goed voor haar is of wanneer het teveel wordt. Daarvoor moet jij haar beschermen. Natuurlijk kan het zijn dat ze er nooit last van zal hebben, maar zo is de kans wel groter en waarom zou je het riskeren?

Het lijkt mij een slimme (en erg mooie) pup die veel van je houdt en veel plezier erin heeft en als je over een paar maanden weer begint zullen jullie samen vast veel succes hebben in het behendigheidscircuit.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:54

Stukje uit Hondse Hoogstandjes - Inspannings en bewegingsleer voor de hondensport van Marcel Nijland.

Groei en Belasting
Een veel voorkomende vraag is wanneer men nu aan bepaalde hondensporten, zoals behendigheid of springen in het algemeen, kan beginnen. Globaal genomen gaat men er in de kynologie van uit dat men hiermee kan beginnen als de hond één jaar oud is. In de onderstaande tabel is een overzicht gegeven van de leeftijd waarop de verschillende skeletdelen hun groeischijven of groeikernen verliezen. Dit is het moment waarop een totale verbening heeft plaats gevonden en de hond dus uitgegroeid is.
De gegeven leeftijden zijn gemiddelden voor middelgrote rassen. Kleine honden zijn in het algemeen iets eerder uitgegroeid, reuzenrassen vaak later.

Skeletdeel - moment van sluiten v/d groeischijven
schouderblad- 8 mnd
opperarmbeen - boven: 18 mnd, onder: 6-8 mnd
spaakbeen - 6-8 mnd
ellepijp - 15 mnd
middenvoetsbeentjes - 6 mnd
bekken, vergroeiing van het darmbeen, zitbeen en schaambeen - 6-8 mnd
complete verbening van de bekken - 24 mnd
dijbeen - 18 mnd
scheenbeen - 18 mnd
hielbeen - 15 mnd

Opvallend in de tabel is dathet bekken uiteindelijk pas volgroeid is als de hond twee jaar oud is. Ook het dijbeen en het opperarmbeen zijn pas laat volgroeid. Veel pijpbeenderen hebben 2 groeischijven, één dicht bij het lichaam gelegen. In het verst van de romp verwijderde uiteinde is ook vaak een groeischijf gelegen. Dit is de distale groeischijf.
Vanzelfsprekend zijn deze groeischijven uitermate belangrijk om rekening mee te houden tijdens inspanningen. Wanneer tijdens de groei regelmatig grote schokken opgevangen moeten worden ontstaat er vervroegde botvorming in deze groeischijven. Deze versnelde verbening leidt tot groeistoornissen en bewegingsproblemen. HHet is van belang te weten dat men de richtlijn van een jaar zeker ter harte moet nemen en hoge sprongen of snelle onvoorspelbare bewegingen uit moet stellen tot na anderhalf jaar.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:10

Billy schreef:
Het hondje kan de druk niet aan als ik dit zo zie. Vind het erg jammer, want ik vind het een leuk hondje.
Anouk, je weet toch dat honden geen trappen mogen lopen voor ze een jaar oud zijn? Denk je niet dat over hindernissen springen niet een minstens net zo grote belasting is voor de gewrichten van de hond?
Zie jij niet aan je hondje dat ze dit eigenlijk nog helemaal niet aankan?
En als een hondje van 8 maanden doodmoe is, heb je haar toch overbelast

Mijn Jack Russel pup is ook ongeveer 8 maanden en die loopt ook
trappen op en af. Op het forum van Jack Russels zeggen ze dat
dat bij 8 maanden mag..?

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 11:59

als ik mijn hond mee naar school nemen en ik ga met de trein. Dan ga ik haar niet iedere keer van de trappen op en af draaien. Ze weegt als bijna 20 kilo.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:29

Ze hebben ook liften, in case you didn't notice.

S_zanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:15

@ miekelover.
Ik denk dat jij heb beste gewoon geen topics over je hond moet openen.
Omdat je toch niet wil luisteren naar wat mensen hier te zeggen hebben.
Dan is dit gezeur ook weer afgelopen.
En mocht je over 5 jaar een topic willen openen omdat je hond moet worden afgemaakt omdat hij helemaal kapot is.
Tja hoef je eigenlijk niet te doen omdat iedereen het wel zo'n beetje verwacht, mocht je hier mee door gaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:59

miekelover schreef:
hij loop helemaal niet mank ofzo hoor de Baika en ik doe zelf ook opleiding para veterinair en loop ook stage bij de dierenarts dus ... En op die foto's kun je helemaal nog geen conclusies trekken! en al die polietie honden en waakhonden en begeleidingshonden, iedereen echt iedereen zegt van pup af aan beginnen!!!

Van politie en waak honden ben ik niet op de hoogte maar over (blinde)begeleidingshonden kan ik je toch even de waarheid vertellen. De honden komen pas in training als ze ruim 1 jaar zijn. Als pup zitten ze in een gastgezin om in een optimale situatie op te groeien. Daar worden ze idd al een beetje 'getraind' daarmee wil ik zeggen de gewone basisbevelen (zit, lig,...) en een paar extra bevelen (het verschil tussen links en rechst, stoppen bij de rand van een stoep,...) maar zeker geen zo'n belastende dingen als hindernissen springen enzo

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:09

Ook politiehonden zitten in een gastzin tot hun 1 jaar zijn precies hetzelfde als blinde geleidehonden.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:12

Ik heb ook een friese stabij..maar we mochten er pas als hij een jaar was mee naast de fiets lopen..nou lijkt me zon training of wedstrijd me toch zwaarder dan een kilometer naast de fiets...
Dit lijkt me dus ook niet goed voor het beestje inderdaad...

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:35

ik heb ook een pup (jack russell) ik weet dat dat anders is...maar ik wou even iets zeggen...want je zegt wel steeds "hij vind het toch leuk" en "als hij het niet wil zou hij het ook niet doen"...
nou...mijn puppy doet ook alles wat ik van haar vraag...ze wil graag dingen voor me doen en weet dat ik bepaal wat wel en niet mag...
ik vraag dus niet veel van haar want ze is nog jong en in de groei...
al vraag ik haar om van 10 trappen af te lopen dan zou ze het nog doen...

nee hoor...ik laat mijn hondje toch echt lekker pup zijn...echte lange wandelingen komen wel als ze ouder is...net als behendigheid...ik zou het wel leuk vinden om een keertje behendigheid met haar te doen...maar ik ga dat echt niet op zo'n jonge leeftijd doen...
het beestje heeft nog jaren zat...waarom moet het dan overhaast allemaal...

ookal is het maar voor 1 keer...het is en blijft slecht...

en dit is mijn mening...

caspertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:40

ik ben het helemaal eens met colliej op pag. 4!
Zo denk ik er ook over.
Ben blij dat dit mij niet overkomt! }>

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:10

ik vind het beesie erg zielig kijken..
kan mischien zijn normale uitdrukking zijn..
als je dit leuk vind moet je het vooral doen.. zolang je het beesie geen pijn doet vind ik alles best..

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:31

als jij zielig kijkt op een foto. hoef je dat toch ook niet te zijn. Jeetje stellentje zeikers

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:34

Ga nou niet iedereen afrkraken miekelover.
Ze willen je hondje en jou helpen.
Het is toch goed bedoeld ?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:35

Ik krijg steeds meer medelijden met je hond.

Straks begint ze last te krijgen, en dan is ze ook een zeikerd? Nee, dan is ze oh zo zielig, en kom je je medelijden halen.

Jammer dat voor dit soort dingen de dierenbescherming oid niet in actie komt.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:36

Jammer dat je te egoistisch bent om je het welzijn van je hondje aan te trekken. Dat zirelig kijken is tot daar aan toe, maar een hond moedwillig overbelasten en dan toch claimen dierenliefhebber te zijn, gaat er bij mij niet in. Het is gewoon mishandeling, maar dan op een subtielere manier dan schoppen, slaan en geen eten geven.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:36

ja bel de dierenbescherming en kom eens oordelen over hoe ik met mijn hond om ga

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:38

Wat ik zo jammer vind is dat je alleen antwoord op dingen waar je op kunt antwoorden. Dingen wat duidelijk feiten zijn waar je niet tegen in kan gaan negeer je gewoon. Je geeft er ook niet aan toe.
Vind het erg jammer ik heb het volgens mij allemaal niet vervelend gebracht, maar ik raad je aan lees dit topic nog eens rustig door pak er een bakje thee bij. Denk erover na en vraag eventueel een slotje aan, want mensen steken hier hun energie in, omdat ze om het beestje geven ze doen het echt niet om je te pesten.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:39

Ik kan alleen maar héél veel medelijden hebben met de TS.
Wat moet het moeilijk zijn voor haar, om te leven met zo weinig intelligentie!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:41

Die mensen hier zeggen dit echt niet omdat dit niet waar is of om jou te pesten ofzo, maar omdat het écht het beste voor je hondje is en als je een beetje om het dier geeft dan hou je op met die behendigheid dit is echt superslecht, echt waar, je kan als je hond een jaar ofzo is toch dit allemaal doen.

benikweer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:55

Ik begrijp sowieso niet dat je verbaast bent over de reacties die je krijgt...In de vorige topic die je over baika en jullie behendigheid opende kreeg je toch precies dezelfde reacties...dat veranderd echt niet als je een nieuw topic start.
Verder moet je denk ik eens heel goed nadenken WAAROM je nu al start...wat verlies je als je nog een paar maanden wacht?
Ik denk eerlijk gezegt dat je stiekem ook best weet dat wat je doen niet helemaal in orde is. En als dat nog niet het geval was dan hoop ik dat het nu echt door begint te dringen nadat je al de reacties gelezen hebt!
Het gaat er niet om dat je niet lief voor je hond bent! je sport waarschijnlijk met haar omdat ze het leuk vindt. Maar het is gewoon echt nog niet goed voor dr...wij hebben de verantwoordelijkheid om onze hond grenzen aan te geven. Dat doen zo op zulke momenten echt niet zelf...Maar neem die verantwoordelijkheid dan ook!