Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
door_ schreef:Ik zeg, ik geef mijn mening, en dat is het dus ook.
Ik roep niks, behalve dat ik het om redenen van mijzelf, en dingen die ik zelf ervaren heb, niet met jullie eens ben.
Bovendien snap ik niet dat je iemand anders topic daarmee verpest,vol verwijten zonder dat je enig achterliggend verhaal kent, puur en alleen om jezelf te horen praten....
door_ schreef:Goede raad, zo is het van sommigen wel bedoeld, maar sommigen waren te hard...
Dan schiet je je doel voorbij...
@ MMaxje: zoals ik al ZEI: Ik roep dingen die ikzelf heb ervaren, die zijn dus bewezen, niemand die mij kan zeggen dat dat niet zo is, verder het ik geen onderzoek nodig om erachter te komen of alles wat aan klein spul mijn huis verlaat, ook gezond en blij is.
Dat probeerde ik te zeggen, heb ik gezegd.....
develwife schreef:Sorry maar mijn hond en de vader zijn allebei van binnen en buiten omgekeerd en zijn allebei kerngezond zonder afwijkingen of iets.
Dus we weten heus wel waar we mee bezig zijn!!!!
baroen schreef:dwergfok, ongesloten fontanelletjes: bewezen, open ruggetjes: bewezen, risico op open buikjes, vergroeide ruggegraad, open verhemelte, epileptie.
risico op probleem bevallen: bewezen...
moet ik nog even doorgaan?
MMaxje schreef:Of je weet natuurlijk niets meer terug te zeggen...*zucht*.
Hou vooral je ogen gesloten!
develwife schreef:baroen schreef:dwergfok, ongesloten fontanelletjes: bewezen, open ruggetjes: bewezen, risico op open buikjes, vergroeide ruggegraad, open verhemelte, epileptie.
risico op probleem bevallen: bewezen...
moet ik nog even doorgaan?
Jullie zoeken het maar lekker uit deze discussie is voor mij gesloten er komt toch niets zinnigs uit sorry.
Citroen schreef:Hopelijk doe je wel iets met die kritiek tenminste iemand met een echt hart voor honden zou dat wel doen!
develwife schreef:Citroen schreef:Hopelijk doe je wel iets met die kritiek tenminste iemand met een echt hart voor honden zou dat wel doen!
Je doet net of ik een nestje maak en er dan niet bij na denken wat de risicos zijn.
En risicos zitten overal heb zelf twee kinderen die kunnen ook vanalles krijgen daar heb ik foliumzuur voor geslikt om het te voorkomen.
Niet dat het 100%helpt maar ja je slikt het om het risico te voorkomen.
Heb al vijf veulens van mijn vorig paard gehad en ja ook daar zitten risicos maar die hou je overal.
Dus weet heus wel wat het allemaal inhoud en wat ik doe!!!
Citroen schreef:Er zitten duizenden gezonde honden in het asiel die wachten op een baasje dan ga je er toch niet nog meer bij fokken ik vind dat gewoon echt erg!
develwife schreef:Jullie zoeken het maar lekker uit deze discussie is voor mij gesloten er komt toch niets zinnigs uit sorry.
develwife schreef:Citroen schreef:Er zitten duizenden gezonde honden in het asiel die wachten op een baasje dan ga je er toch niet nog meer bij fokken ik vind dat gewoon echt erg!
Dat vind ik ook erg maar negen van de tien keer ligt het probleem bij eigenaar eerst een hond kopen en dan er achter komen dat het toch niets is en zo dan maar naar het asiel dat is ook vreselijk maar mijn hondjes gaan hier in de buurt naar mijn vrienden en familie en een zorginstelling voor mensen die gezelschap zoeken dus wat ik doe is iets anders dan op het internet verkopen.
develwife schreef:Citroen schreef:Er zitten duizenden gezonde honden in het asiel die wachten op een baasje dan ga je er toch niet nog meer bij fokken ik vind dat gewoon echt erg!
Dat vind ik ook erg maar negen van de tien keer ligt het probleem bij eigenaar eerst een hond kopen en dan er achter komen dat het toch niets is en zo dan maar naar het asiel dat is ook vreselijk maar mijn hondjes gaan hier in de buurt naar mijn vrienden en familie en een zorginstelling voor mensen die gezelschap zoeken dus wat ik doe is iets anders dan op het internet verkopen.
MMaxje schreef:Je snapt het echt niet he? Wat jij wil is simpel vermeerderen, niet bewust fokken. Bewust fokken doe je als je alle risico's hebt uitgesloten, en een hond hebt die 100% gezond is (en niet op het oog, maar dat dmv tests bewezen is!!), en je zoekt een reu die minstens zo goed is als je teefje. En natuurlijk allebei in het bezit van een stamboom, zodat je ook weet dat de voorouders gezond zijn.
Hoe moeilijk kan het zijn om dit te snappen??
develwife schreef:Mijn hondjes kan ik dagelijks gaan bezoeken als ik dat wil dus zie het ermee gaat
TypicalDutch schreef:Goh, gezellig topic dit zeg! Soms hebben we misschien toch een tekort lontje... Nog ff en jullie slaan elkaars hersens in, tenminste, zo komt het op mij over! Ik ken een paar mensen en die hebben ook een nestje jack russels gefokt uit hun eigen honden. Toevallig zijn dat hartstikke leuke beestjes en hebben ze allemaal een heel fijn huis gevonden. Ook zij gingen zich er pas in verdiepen toen het eenmaal gebeurt was. En ook zij wisten de exacte datum niet. Nou en? Al het begin is moeilijk. En fouten maken is menselijk. Die maken we immers allemaal. En ik denk dat na 5 pagina's jullie visie wel duidelijk is. Of ligt dat allemaal aan mij? Nouja, ik heb m'n mening gegeven en ik bemoei me der niet meer mee! Succes TS!