Wat voeren jullie je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joske_vuran

Re: Wat voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:45

Onze beagle wordt nu 7 jaar en heeft artrose. Hij krijgt brokken voor oudere honden, die we kopen bij het pension waar hij naartoe gaat als wij op vakantie gaan. Verder krijgt hij nog een voedingssuplement voor zijn artrose.

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:02

Labrador 3 jaar,, krijgt Specifiek CKD van merk LEO ,, moet van DA odmat hij last van z'n nieren heeft

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:17

onze hond een friese stabij van 7 maanden krijgt kenner brokken van de boerenbond. Ze vind ze heerlijk. Maar eigenlijk zo ze alles opeten

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:44

Die van ons, Duitse herder van 4,5 jaar krijgt Bonzo.
We hebben hiervoor al meerdere merken gehad, maar steeds was het weer op het begin lekker en daarna at ze het amper nog. Nu hebben we al, ik schat, 2 jaar Bonzo, en ze eet het nog steeds supergoed. Dus eindelijk, na een hele tijd, de goede brok gevonden voor haar gevonden.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:47

Sassy schreef:

wat me wel verbaasd (en nu zullen wel heel veel mensen boos worden), dat er zo veel Eukaneuba gevoerd wordt, buiten de prijs, dierproeven etc, zou het toch ook bekender moeten zijn dat hier heel erg ongezonde conserveringsmiddelen in zitten, mijn paard geef ik toch ook geen voer met BHT of iets dergelijks, dat is ook de voornamelijk de reden dat ik Canex voer, hier zit vit. C en E in als antioxidant, en als Canex ook niet te krijgen zou zijn (moet ik ook wel voor naar Nederland rijden, kennen ze in België ook niet), dan nog liever Royal Canin als alternatief, nog niet eens naar prijs gekeken,

maar zoals met alles lopen de meningen uit elkaar, iedereen moet denk ik dat voeren wat hij of zij goed vind, en je kan wel zien hoe je hond het er op doet,

Hoezo verbaasd je dat? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehoord, en denk met mij velen anderen! Zo bekend is het dus niet dat er veel conserveringsmiddelen inzitten. En waarom zijn deze per definitie slecht voor een hond?
Bij het adviseren naar het beste voer voor mijn hondje werd mij in verschillende winkels Eukanuba aangeraden. Ik dacht ook altijd dat dit een goed merk was. Maar nu lees ik dus jouw verhaal... Weet je toevallig ook wat meer over het merk Smolke?

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:03

wij hebben 2 honden wij geven ze geen hondevoer uit blik of brokken ze eten gewoon met de pot mee. ze lusten de brokken niet eens alleen het vlees uit blik dat eten ze maar als we ze brokken geven met vlees erdoor laten ze het bij ons gewoon staan.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:10

Heeft er iemand ervaring met Dog Chow? Ik zag vandaag ineens dat het van de zelfde fabrikant vandaan komt als Bonzo, maar omdat er in Bonzo teveel kleurstoffen en zouten zitten ben ik benieuwd of dat in Dog Chow ook zat.

dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:37

Hier staan de 4 Jack Russells op Nutro en de bouvier is deze week overgegaan op Cavom.
Ik vond haar erg schraal worden en wist van mijn oude bouvier (op 15 jarige leeftijd overleden) dat ze hier best wel van groeien.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:40

Onze Tervuerense Herder reu van 8 jaar krijgt al zijn hele leven Eukanuba.

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:48

Dus ik kan aannemen dat Eukanuba een goed voer is?
Want de een zegt van niet en de ander wel..
Ik wil op aanraden van de DA overstappen op
Eukanuba Lam & Rijst i.v.m. huidproblemen.
Is dit dan een goede zet?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:50

Eukanuba is goed hoor. Onze DA geeft ook altijd Eukanuba mee. heb het al van meerdere fokkers en Da's gehoord.

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:52

Oke, dan ga ik dat waarschijnlijk eens uitproberen

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:59

Eukanuba is supervoer. Wel vrij prijzig, maar dan heb je ook waar voor je geld

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:03

Wij voeren onze honden (10 en 14 jaar) altijd Noblesse brok. Lekker simpel en goedkoop en ze eten het goed. We zijn daarmee begonnen toen de oudste hond in zijn jonge jaren last van zn darmen had. Gewone brok is goed voor de darmen en voor de kiezen. Ze kunnen de hele dag eten, dit omdat ze niet op vaste tijden eten en van deze brok worden ze niet dik.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 08:11

Een voer is zo goed als de honden het er op doen.
Ik heb ook Eukanuba gevoerd, en na 3 a 4 maanden werd mijn oudste hond ontzettend sloom, helemaal uit vacht en ze leek wel 10 jaar ouder. (ze is 7,5 btw)
Ik heb ze over gezet op andere brok, en binnen een week was ze weer levendig en glansde zeweer.
Mijn honden gaan nu over op Farmfood icm vers vlees.

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:52

Faniek schreef:
Eukanuba is supervoer. Wel vrij prijzig, maar dan heb je ook waar voor je geld

Maar van eukaneuba hebben ze wel relatief weinig nodig tov ander soort brok, en dan valt het prijsverschil uiteindelijk tussen een ander merk wel mee.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:58

Ik heb nu een voer van de Lidle (hoe schrijf je het nou ) en dat is heel goed voer, omdat er geen dierlijke bijproducten in zitten. Dat is namelijk echt bagger! Het is niet eens zo duur, en beter dan heel wat duurdere merken waar wél dierlijke bijproducten in zitten. Mijn hond vind het ook overduidelijk lekkerder dan haar vorige voer

[edit] Het voer is trouwens van het merk OptiDog

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:04

Billy schreef:
Een voer is zo goed als de honden het er op doen.

Dat is idd goed gezegd.

Wij hebben ook eens smulti gehad, vrij onbekend merk dus, daar deed onze hond het heel slecht op, terwijl een andere hond het wel goed deed met dat voer.

valine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:39

wat is BARF??

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:53

mijn hond een kruising inmiddels al weer 9 jaar oud ja zo oud alweer!!!
hij krijgt wobra en dan een speciaal soort voor de wat oudere minder actieve hond maar daar heb je veel verschillende soorten in hoor het grote voordeel van dit voor is dat hij geen huid klachten meer heeft en niet meer stinkt en ook niet meer wind.
Wobra is voer zonder kunstmatige geur kleur en smaak stoffen dus puur natuur dat vind ik zelf heel belangrijk

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:04

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:02

Onze hond krijgt voer van Hills, Dat moest hij van de dierenarts toen hij puppy was omdat hij steeds aan de diaree was en sindsdien zijn we daar op gebleven. Ik moet zeggen dat ze door duur goed voer en beter uitzien dan goedkoop voer. En eigenlijk maakt hij prijsverschil nog niet zoveel uit want meestal hebben ze veel minder nodig van het dure voer dan het goedkope voer

Verder nooit van dat zachte voer, Hij wilt graag zijn hele leven een gezond en schoon gebitje hebben

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:42

ik zelf heb een galgo kruising en die eet gewoon aldibrokken. hij is nu ongeveer 10 maanden oud en doet het er super op. heeft een enorme diepe glans en z'n spieren, pezen en skelet ontwikkelen zich er super op. hij vind het lekker ook.
het lijkt op die bonzo totaal, maar dan voor ene totaal andere prijs

onze hond hier thuis is een dwerg schnautzer van ongeveer 7-8 jaar. die eet eigenlijk alleen maar blik en kuip voer...en zelfs dat niet eens altijd. ze is een straathond geweest en weet dus dat mensen eten verschrikkelijk lekker is.

hierdoor heb ik ook duidelijke verschillen gemerkt tusen beide honden. mijne stinkt niet en laat veel minder winden. hij ziet er mooier uit en heeft een veel grotere eetlust. kortom voor mijn hond nooit iets anders dan brokken

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:32

Flippo (JRT, 11 jaar) krijgt Eukanuba. Een vriend van ons werkt bij Hill's en krijgt elke maand 2 zakken, dus die dropte hij bij ons om aan onze hond te voeren, want de zijne weigert het te eten. Wat dacht je? Meneer lust het ook niet! Eukanuba dus...