Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jus_dOrange schreef:Als iedereen die een hond neemt een stamboomhond neemt dan mogen er nu een paar duizend goede fokkers bij komen want anders heb je wachtlijsten van 10 jaar, en nee, niet iedereen wil 10 jaar op een hond wachten. Dit is echt weer dat typische forumgezeik, ik ben een Rottweilerliefhebber, we hebben altijd Rottweilers met stamboom gehad en al dat geblaat maar ik begrijp wel dat mensen niet zoveel geld uit willen geven voor dat papiertje, garantie op een goede hond heb je nooit.
Als zij voor die hond wilt gaan moet ze voor die hond gaan, zeik toch niet zo, het lijkt mij toch wel duidelijk ondertussen. Gun iemand anders nou een lief pupje, ze weet ondertussen heus wel wat de risico's zijn.
Mocht iemand door willen gaan over al die dingen, ga je gang, maar laat dit topic met rust en wees gewoon blij voor de TS.
Jus_dOrange schreef:Als iedereen die een hond neemt een stamboomhond neemt dan mogen er nu een paar duizend goede fokkers bij komen want anders heb je wachtlijsten van 10 jaar, en nee, niet iedereen wil 10 jaar op een hond wachten. Dit is echt weer dat typische forumgezeik, ik ben een Rottweilerliefhebber, we hebben altijd Rottweilers met stamboom gehad en al dat geblaat maar ik begrijp wel dat mensen niet zoveel geld uit willen geven voor dat papiertje, garantie op een goede hond heb je nooit.
Als zij voor die hond wilt gaan moet ze voor die hond gaan, zeik toch niet zo, het lijkt mij toch wel duidelijk ondertussen. Gun iemand anders nou een lief pupje, ze weet ondertussen heus wel wat de risico's zijn.
Mocht iemand door willen gaan over al die dingen, ga je gang, maar laat dit topic met rust en wees gewoon blij voor de TS.
Jus_dOrange schreef:Als iedereen die een hond neemt een stamboomhond neemt dan mogen er nu een paar duizend goede fokkers bij komen want anders heb je wachtlijsten van 10 jaar, en nee, niet iedereen wil 10 jaar op een hond wachten.
Jus_dOrange schreef:Dit is echt weer dat typische forumgezeik, ik ben een Rottweilerliefhebber, we hebben altijd Rottweilers met stamboom gehad en al dat geblaat maar ik begrijp wel dat mensen niet zoveel geld uit willen geven voor dat papiertje, garantie op een goede hond heb je nooit. .
kimmie261 schreef:meligna lymfoon
kimmie261 schreef:de stambomen van mijn honden weet ik eerlijk gezegd niet eens te vinden...liggen ergens in een verhuisdoos vrees ik..
het enigste wat ik ermee wil zeggen,is dat als je een hond koopt met stamboom,dat je dan geen garantie hebt dat hij/zij geen HD of ED, of welke erfelijke ziekte dan ook krijgt...
mijn volgende rottie,want er komt er echt wel weer 1(ik wil weer een teefje erbij...een kleine kimmie..)hoeft van mij absoluut geen stamboom te hebben,maar wel een goede inprentingsfase,dus een hondje wat opgegroeit is in huis,met mensen.
die argentijn teef is bij topfokker opgegroeit in een schuur,een zeer onsociaal hondje,en een zeer bange hond,de reu,met niet zo'n mooie stamboom is opgegroeit in huis,met kinderen,als pup meegenomen in de auto naar de winkels enz enz...super hond,heel erg sociaal,en makkelijke hond...daar kijk ik nu echt heel erg naar,hoe de pups opgevoed worden.
Jus_dOrange schreef:maar ik begrijp wel dat mensen niet zoveel geld uit willen geven voor dat papiertje, garantie op een goede hond heb je nooit.
Als zij voor die hond wilt gaan moet ze voor die hond gaan, zeik toch niet zo, het lijkt mij toch wel duidelijk ondertussen. Gun iemand anders nou een lief pupje, ze weet ondertussen heus wel wat de risico's TS.
kimmie261 schreef:@baroen ik zal je even de kennel naam geven van die fokker,is een grote prijs in belgie die hij had verdiend..hij fokt ook wel bloedmooie honden,en heeft alleen maar kampioenen zitten,zo is de stamboom van de teef ook helemaal toppie,maar de hond zelf niet zo...
http://users.skynet.be/campo.del.blanco/_accueil_nl.htm
fokker van mijn teefje....
kimmie261 schreef:@baroen ik zal je even de kennel naam geven van die fokker,is een grote prijs in belgie die hij had verdiend..hij fokt ook wel bloedmooie honden,en heeft alleen maar kampioenen zitten,zo is de stamboom van de teef ook helemaal toppie,maar de hond zelf niet zo...
http://users.skynet.be/campo.del.blanco/_accueil_nl.htm
fokker van mijn teefje....
kimmie261 schreef:@Cheveyo:toen bleek dat die 4 jarige argentijn zeer ernstig ziek was,wilde ik nog heel graag een puppie van hem hebben,ik wilde "hem" gewoon bij me houden,hij was zo geweldig,maar de dierenarts zei dat deze vorm van kanker zo goed als zeer zeker erfelijk was,dus ik heb het niet gedaan...maar wat had ik graag daar een puppie van gehad...
kimmie261 schreef:
verder is de stamboom van de teef geheel HD vrij en staan er alleen maar kampioenen op,het is ook een bloedmooie hond om te zien,
kimmie261 schreef:Later hoorde ik dat deze fokker bekend stond om zeer mooie maar angstige honden,maar toen had ik haar al,en tja..dan zal je ermee moeten leren leven,maar makkelijk is het zeker niet..
ik ben niet meer zo van onder de indruk eerlijk gezegd...
kimmie261 schreef:huh,van mijn argentijn teef is de stamboom geheel HD vrij....zowel aan vaders als aan haar moeders kant,nergens een Hd in te vinden...
Jus_dOrange schreef:Mocht iemand door willen gaan over al die dingen,
ga je gang, maar laat dit topic met rust en wees gewoon blij voor de TS.