Offerfeest in turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:45

Ik denk wel dat ons verschil van mening ook zit in het geloof... Volgens mij geloof jij in een god, en ik niet. Ik geloof dat wij van de apen afstammen. Die zich net als ons aangepast hebben in het lichaam om vlees te kunnen verteren etc.

Maar ontopic
Ik heb niets tegen een offerfeest mits het netjes en voor zover mogelijk met zo min mogelijk pijn en stress.
Ook ik zou liever mijn vlees bij de islamitische slager kopen...

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:47

Het vlees bij de islamitsche slagerrij is veel lekkerde. Dat is eerlijk waar. Het zit niet vol met stress.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:19

Ik geloof inderdaad in God. Maar daarbuiten ben ik ook echt van mening dat vlees een onmisbaar iets is voor ons.

Ik ben het overigens met shirley eens. Ik vind dat vlees zalig. Het is echt jammer dat ik in onze regio geen islamitische slager kan vinden.

Overigens vind ik het wel heel belangrijk dat vlees komt van dieren die 'geleefd' hebben, en gerespecteerd zijn geweest. Ik heb eindelijk een boerderij gevonden die zo haar vlees levert. Eigenlijk zoek ik er nog een dichterbij maar voorlopig kan dit ook.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:49

Dat zou ik ook wel willen... Helaas is zoiets hier bij ons, althans ik heb het nog niet gevonden.

Marchador

Re: Offerfeest in turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:53

Ohw bah ik kan daar absoluut niet tegen!!
Laatst kwamen ze bij ons op stal schapen halen, daar bonden ze de benen aan elkaar vast en legden de schapen in de kofferbak, arme dieren

Vreselijk vond ik het en vind ik het nog steeds.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:54

Faas schreef:
Ik geloof inderdaad in God. Maar daarbuiten ben ik ook echt van mening dat vlees een onmisbaar iets is voor ons.

Ik ben het overigens met shirley eens. Ik vind dat vlees zalig. Het is echt jammer dat ik in onze regio geen islamitische slager kan vinden.

Overigens vind ik het wel heel belangrijk dat vlees komt van dieren die 'geleefd' hebben, en gerespecteerd zijn geweest. Ik heb eindelijk een boerderij gevonden die zo haar vlees levert. Eigenlijk zoek ik er nog een dichterbij maar voorlopig kan dit ook.

Vlees is ook een onmisbaar iets voor ons, anders zouden de vegatarische mensen ook geen vleesvervangers nodig hebben.
Is vlees zitten veel vitamines enz. die in maar weinig producten zitten

loeder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:21

Faas schreef:
In vlees zitten belangrijke voedingsstoffen en vitamines. Tuurlijk, je kunt vegetarisch zijn en dit aanvullen met vitaminetabletten of supplementen. Maar mijn keus is het niet.

Onzin. het noodzakelijk zijn van vlees in je voedingspatroon heeft helemaal niet te maken met een Mening zoals jij die eerder gaf. het gaat om feiten, en Feit is dat een mens geen vlees nodig heeft om gezond te zijn. en ook is het zo dat je helemaal geen vitamines of de zogenoemde vleesvervangers bij hoeft te slikken/eten, mits je gevarieerd eet! Feit: de meeste mensen die bewust geen vlees eten, leven gezonder dan mensen die het wel doen, omdat ze vaak bewuster met hun voeding bezig zijn en dus de voor iedereen belangrijke voedingsstoffen binnen krijgen.
Overigens: iemand IS niet vegetarisch maar EET vegetarisch.

sorry, dit is ongelooflijk off-topic, was ook niet van plan om te reageren, maar als je ergens geen verstand van hebt, zeg er dan ook niets over!

wel goed dat jij er blijkbaar wel bewust mee bezig bent en het je uit maakt waar je vlees vandaan komt!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:27

Feit is dat vlees bestanddelen bevat en vitamines die een mens nodig heeft. Dat maakt dat vlees nodig is. Dat je het wil gaan vervangen voor supplementen dat is ieders goed recht. Net wat Ninja ook al zegt, er zijn vleesvervangers. Die zijn er niet voor niets .

Het is overigens wel een beetje kort om te zeggen dat ik ergens geen verstand van heb.

Ik ben er zeer zeker bewust mee bezig. Ik vind het enorm belangrijk dat een dier een goed leven heeft gehad. Wij eten overigens ook niet dagelijks vlees maar wel een aantal dagen per week. Ik geef ook toe dat ik vlees gewoon lekker vind. Maar ik vind het wel heel belangrijk dat een dier wel een waardig leven heeft gehad.

Wij willen ons vlees nu halen bij www.hetblokhuis.nl . Is even rijden maar het is A voordelig en B hebben de dieren het, naar wat zij zeggen, goed.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:40

ok, misschien klinkt het wat kort door de bocht (want ik denk dat je dat bedoelt) als ik zeg dat je er geen verstand van hebt....
maar je leest ook niet goed, want ik zeg dus juist dat je geen vervangers nodig hebt! dat is een verkeerd woord! Die producten, in de vorm van vlees ?!?!!!, zijn op die manier de markt zodat ze een beetje verkopen!
Natuurlijk moet je zorgen dat je de belangrijke dingen binnen krijgt. en je hebt gelijk als je zegt dat er belangrijke zaken in vlees zitten, maar dat zegt niet dat je die niet uit andere producten kunt halen!(en dus geen pillen oid nodig hebt!)!

dit onderwerp is al meerdere keren op Bokt besproken, en steeds komt het op hetzelfde neer, maar ik laat me iedere keer verleiden om toch te reageren... kan het niet laten..

Maargoed, ik zal eens op die site kijken!! ik ben benieuwd!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:47

Nou dat maakt de discussie dan toch ook leuk joh .

Ik heb geen verstand van wetenschap. Dat geef ik direct toe. Zelf zou ik ook niet zonder vlees kunnen. Of beter gezegd willen. Mits het 'goed' vlees is zeg maar.

Maar als je het niet uit vlees haalt. Waar haal jij het precies weg dan? Ervanuitgaande dat jij vegetarisch bent. Wat ik overigens echt knap vind. Ik ben na de MKZ drie maanden vleesloos geweest. Puur omdat ik het walgelijk vond wat er met die dieren gebeurde. Wat eigenlijk aan de andere kant ook wel iets geods heeft gedaan want het heeft mij wel bewust gemaakt van het feit dat niet iedereen even wel met dieren omgaat.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:58

griebels schreef:
Moniek schreef:
we eten nu eenmaal vlees wij mensen zijn roofdieren.

Wij hebben geen scherpe klauwen, tanden of wat dan ook... Wij kunnen dieren alleen doden met hulpmiddelen, niet als een echt roofdier met zijn eigen lichaam

Ik denk dat als jij je tanden in de keel van een konijn,kip,kleine hond zet en goed doorbijt, ie echt wel dood is, we hebben onze handen om hem tegen te houden alsie wilt bijten, voeten om iets dood te trappen

eigenlijk zijn wij roofmensen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:27

daantjuhhh schreef:
Nou sorry hoor, dit vind ik ronduit triest.
Jij wilt dus zeggen als je je minder goed hebt aangepast aan nederland je slecht or what ever bent??
Als ik na Turkije ga, gedraag ik me ook niet binnen een jaar als een Turkse!
Als ik met mijn familie ga dan duurd het waarsschijnlijk nog langer.

Ik vind het knap dat iemand zich aan kan passen, maar ik vind het net zo knap als iemand die zich niet kan aanpassen, maar zichzelf blijft en zichzelf overeind helpt.
Die trots is op waar hij vandaan komt!
Moslim, turk, surinaamse, marrokaan, nederlander.
We wonen hier allemaal op een stuk land.
In elk volk zit een rotte appel.. maar ga de goede apels die ruim in de meerderheid zijn niet vergeten.

Sjonge, wat een gekweel zeg! DIt gaat mij toch te ver. Als trots zijn op hun land en cultuur van herkomst inhoudt dat ze zich niet aanpassen, dan mogen ze mooi trots zijn aldaar. en niet hier!

Cissi_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:28

Hm nee die varkentjes en koeien in Nederland, die hebben het goed. Ga eens een keer bij de gemiddelde varkensstal naar binnen, dat is ook zielig hoor.

Probeer in ieder geval elke persoon apart te bekijken en geen stempel op iemand te drukken omdat hij of zij uit een bepaald land komt of een bepaald geloof heeft. Als er moslims zijn die domme dingen doen, hoeft niet de hele moslim gemeenschap erop aangegekeken te worden, er zijn ook een heleboel mensen die wel goede bedoelingen hebben. Zelf heb ik een Nederlandse moeder en een Marokkaanse vader, ik denk dat ik dus van allebei de culturen wel wat gezien heb. Discussies als deze doen me vaak wel pijn, hoe makkelijk er soms geoordeeld wordt over mensen! Probeer ook eens naar de goede kanten van een cultuur te kijken.

Groetjes Amina, de halve Marokkaan

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:20

ach ja wij nederlanders zijn in hokjes denkende mensen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:01

Moniek schreef:
ach ja wij nederlanders zijn in hokjes denkende mensen

Als je denkt dat alleen nederlanders zo denken, dan ben je generaliserend. En dan maak je exact dezelfde basisfout als mensen die zeggen dat allochtonen niet deugen.
Ik denk dat alle mensen wel een beetje die fout maken. Elk volk.

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:43

Wij hebben hier bij ons thuis een islamitische slagerij, ze slachten ook zelf.
Vorige week zijn 250 rammen vanuit de weilanden in drenthe naar ons toe gekomen, zijn in grote hokken gestopt, de marokkanen hebben ze uitgezocht, (ja marokkanen zijn bijna geen turken), en 2 dagen later (dinsdag) geslacht.
Let wel het is mijn vaders bedrijf (hij heeft marokkanse mensen in dienst die voor hem slachten), maar ik vind het walgelijk dus zou er ook nooit naar kijken.
De dieren worden idd de keel doorgesneden, staan keurmeesters bij te kijken of het goed gaat, als het mes bot word moeten ze slijpen enzovoort, ze bloeden idd dood.
Persoonlijk zou ik liever een pin door de kop zien en dan keel doorsnijden, heb toch het idee dat ze dan eerder wegzijn, al heb ik van oa dierenartsten gehoord dat als het goed gebeurt het idd een nette manier van doden is.
Alle kleine dieren worden op deze manier geslacht, ook bij niet islamitische slagerijen voor zover ik weet, de enige reden waarom dat bv niet bij een koe gebeurt is dat je een koe niet stil kan houden terwijl je de keel doorsnijd, die zou jouw eerst nog dooddrukken, (en geef hem eens ongelijk).

Volgends hun geloof moest .... zijn zoon offeren aan Allah om zijn trouw te tonen, toen puntje bij paaltje kwam zei Allah dat hij een ram mocht offeren ipv zijn zoon, en dat vieren ze dan dus.
Tja wij eten massaal kalkoen met kerst dus ja...

Ik vind slachten dus niks en hoef het ook absoluut niet te zien, maar eet graag een stukje vlees dus ja dan je moet ook niet te hypocriet zijn.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:28

Maar in Nederland snijden ze toch ook eerst de keel open zodat er niet teveel bloed in het vlees zit ofzo? Of is dat na de pin?

Maar ik vind dat dit niet meer mag in Nederland. Ik vind het ronduit zielig voor die beesten en dat het moet stoppen.

xxx

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:43

DAt is na de pin ja.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:10

varkens krijgen geen pin, die bloeden ook dood

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 03:10

Weet je ik besteed me aandacht hier niet eens meer aan. Om dit komentaar te lezen van jullie. Want ik heb namelijk belangerijkere dingen te doen. Ja ik scheer de moslims over 1 kam ja. Maar ik weet voor mezelf waarom. En ik weet voormezelf dat het voorledig terecht is dat ik zo over ze denk. Aangezien mijn ervaringen!
En wat jullie van mijn mening vinden intresseerd me niet zo. Jullie kunnen zegen wat jullie willen maar ik weet wel beter!
Maar zoals ik het al zij laat ik het bij deze hierbij. Want ik heb boeiendere dingen te doen. Dan me met moslims bezig te houden.
En ja ze zijn hier nou eenmaal in het land zoals iemand hier in dit topic aangaf. Maar dat betekent nog niet dat je er maar over moet zwijgen.
Die moslims vreten hier van alles uit. Dus ik heb gewoon mijn menig daarover!
Nou jongens ik vond het heel gezellig, maar ga nou toch echt verder met dingen die belangrijker zijn. Ik wens jullie verder veel discussie plezier. Tot ziens!

P.S. Ene de mensen die zoveel komentaar op mij hadden. Terwijl ze eigenlijk totaal geen inzicht hebben op de situatie hier in nderland.
Zou ik willen zegen, waarom worden jullie ook geen moslim?
Aangezien jullie zo een hoge pet op hebben van die lui. En jullie ze konstand verdedigen. Ondanks hun gruweldaden!
Jullie vinden het vast ook niet zo erg dat deze schapen gruwlijk geslacht worden. Want dat gaat niet op vriendelijke wijze zoals mensen hier beweren. Ik weet wel beter hoe het er in het moslim geloof aan toe gaat.
Dus ik zou zegen tegen deze mensen wordt ook moslim ga lekker naar de moskee. En wie weet mogen jullie nog wel wat meeslachten!
Dat zal vast een hele eer voor jullie zijn!
Nou jongens ik ben hier nu klaar mee met dit topic. Dus ik zou zegen dag allemaal!

Cissi_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:53

Daaag Magretti
Als alle moslims zo slecht zouden zijn als jij zegt zou de situatie nog wel wat erger zijn hoor.. Het merendeel bestaat gewoon uit lieve mensen maar ja.. jij leest dit toch niet meer..

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:24

luxje schreef:
varkens krijgen geen pin, die bloeden ook dood

Die worden volgends mij eerst geëlektrocuteerd.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:26

ieks.... ik weet niet of dit minder erg is dan keel open snijden.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:45

Ze krijgen idd eerst een stroomstoot, zowel op hoogte van het hart, als achter de oren.
hierna zijn ze nog niet dood!
en soms werkt het apparaat ook niet voldoende...
(maar het is niet mijn bedoeling om gruwelverhalen op te hangen , wil hier alleen mee zeggen, dat de beesten die geslacht worden voor het offerfeest het niet slechter hebben dan de beeste die dagelijks voor onze consumptie worden geslacht)

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:31

integenstelling juist, de dieren voor het offerfeest hebben het veeeeel beter!!!!!!!!!