Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kattebeest schreef:Dat vind ik nou niet echt objectief hoor.
Vrij kort. Hoe kort is dat dan?
Komt er gewoon op neer: alles wat trekjes in die richting heeft wordt aangezien als gevaarlijk en vals.
MMaxje schreef:Alle kruisingen die lijken op een kruising met een staff/pitt worden afgemaakt. Zo ook de krusing Boxer/Pointer.
Juud87 schreef:ik hoorde ooit dat juist die leuke golden retrievers of labradors (weet niet meer welke, haalde ze vroeger namelijk altijd door elkaar) de meeste bijt incidenten hebben..
ik blijf er ook bij dat de karakter van de hond vaak bepaald wordt door de eigenaar.
tuurlijk, als de ouders 'vals' (grote aanhalingstekens;) ) zijn zal de pup ook een beetje zo worden, maar komt mede doordat ie de zelfde eigena(a)r(es) heeft.
en ik ken ook zo'n 'gevaarlijke' hond die als ie kleiner was geweest een perfect schoothondje zou zijn geweest, zo braaf is ie
Sorane schreef:Dan maar kortzichtig maar die beesten moeten verboden worden. Snap niet dat jij dat soort beesten houden goed kunt praten.
J0sef1entje schreef:Kijk we kunnen allemaal wel zeggen dat deze honden door verkeerde eigenaren vals gemaakt worden, en dat zal ook wel zo zijn. Maar de maatregel is even simpel als effectief: als het ras gewoonweg verboden wordt, kunnen de 'verkeerde' eigenaren er op den duur ook niet meer aan komen en is het probleem opgelost. En dat ze met deze maatregel een heleboel 'goede' eigenaren treffen is jammer, maar helaas. Zo werkt het nou eenmaal.
griebels schreef:Ps Bordeauxdogs staan toch al op de gevaren lijst!?