Hond bijt hond en laat niet meer los

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:48

Hobby schreef:
Als de honden onderling zo heftig blijven vechten zoals eerder hier is vermeld, is er onder de honden geen duidelijke leider (er zijn bijv. twee dominante reuen), dan vind ik dat je als baas in moet grijpen en leider moet zijn.

juist, dat heb ik ook met mijn 3 reuen. bij ons is ook heel duidelijk de rangorde te zien. en de hoogste in rangorde is mijn vriend en daarna kom ik. zodra er ook maar iets van een gevecht aan zit te komen, dan komen wij ertussen en dan is het gelijk afgelopen want WIJ ZIJN DE BAAS

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:49

madelien schreef:
Hobby schreef:
Als de honden onderling zo heftig blijven vechten zoals eerder hier is vermeld, is er onder de honden geen duidelijke leider (er zijn bijv. twee dominante reuen), dan vind ik dat je als baas in moet grijpen en leider moet zijn.

juist, dat heb ik ook met mijn 3 reuen. bij ons is ook heel duidelijk de rangorde te zien. en de hoogste in rangorde is mijn vriend en daarna kom ik. zodra er ook maar iets van een gevecht aan zit te komen, dan komen wij ertussen en dan is het gelijk afgelopen want WIJ ZIJN DE BAAS

En zo hoord het

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:57

Hobby schreef:
Perlina, ik bedoel volgens mij precies hetzelfde, ik gebruik er misschien andere woorden voor. Rangorde en dominantie vallen met elkaar samen. Als honden binnen een roedel blijven vechten is er in mijn ogen geen goede leider. Deze leider kan een hond of een mens zijn. Als de honden onderling zo heftig blijven vechten zoals eerder hier is vermeld, is er onder de honden geen duidelijke leider (er zijn bijv. twee dominante reuen), dan vind ik dat je als baas in moet grijpen en leider moet zijn.

Ja, ik denk dat je gelijk hebt