ofzoiets als:'
benje ook tegen dierenleed van proeven.... doe er dan wat aan!
houd je spreekbeurt in de klas
of help een dier waarop getest word!
( even vertaalt op de diervriendelijke wijzevan zinloos geweld *van de reclame* #op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jamezy schreef:Stierenvechten? Mss moet je eens beginnen met kaas...! Je wist het vast nog niet, maar het stremsel dat ze gebruiken voor kaas, is afkomstig uit de maagjes van kalfjes. En hoe komen ze aan die kalfjes? Die zijn slechts een bijproduct van de melk; een koe moet immers ieder jaar opnieuw jongen om melk te blijven geven! De stiertjes worden meestal sowieso meteen geslacht, of in een kist gepropt, waar ze voer krijgen dat ijzer-arm is, zodat ze bloedarmoe ontwikkelen en het vlees mooi roze blijft. En de kalfjes die het "geluk" hebben om als melkkoe te fungeren, worden binnen 6 jaar alsnog afgevoerd naar het slachthuis, omdat ze niet genoeg melk meer kunnen geven!
Dit geldt overigens ook voor de biologische veelteelt. Dierenleed gaat echt wel veel verder dan proefdieren!
(In de natuurwinkel kun je overigens vegetarisch gestremde kaas kopen, maar of dat zo diervriendelijk is gezien het bovenstaande, valt natuurlijk nog maar te bezien!)
joyceje13 schreef:ik heb eens gezocht, maar kan nergens dieren vinden
die gered zijn ( van de dierproeven) en verkocht worden.
Ik zou best zo'n hamstertje nog een fijn leven willen geven!
joyceje13 schreef:maar ik had eerst een site gezien (kan hem niet meer vinden)
en die mensen hadden de diertjes gered van de dierproeven en verkochte ze! zo bedoel ik het eigenlijk.
leentje schreef:joyceje13 schreef:maar ik had eerst een site gezien (kan hem niet meer vinden)
en die mensen hadden de diertjes gered van de dierproeven en verkochte ze! zo bedoel ik het eigenlijk.
En dit vinden jullie wel kunnen? Dieren waar al god weet wat mee gedaan is, ook nog eens gaan verspreiden (oeps per ongeluk een mannetje erbij, hopla je eigen nestje genetisch afwijkende muizen, om maar een voorbeeldje te noemen; die diertjes horen voor ieders veiligheid *ook die van de dieren zelf* binnen laboratoriamuren te blijven!!)
Laat staan ze VERKOPEN? Dat is dan geen misbruik?
Citaat:maar ik had eerst een site gezien (kan hem niet meer vinden)
En dit vinden jullie wel kunnen? Dieren waar al god weet wat mee gedaan is, ook nog eens gaan verspreiden (oeps per ongeluk een mannetje erbij, hopla je eigen nestje genetisch afwijkende muizen, om maar een voorbeeldje te noemen; die diertjes horen voor ieders veiligheid *ook die van de dieren zelf* binnen laboratoriamuren te blijven!!)
Laat staan ze VERKOPEN? Dat is dan geen misbruik?
hier ben ik het helemaal niet mee eens want de dieren mogen niet verkocht worden als ze besmettelijke ziektes hebben. Ze zijn heus door de dierenarts bekeken! Wil je dat de dieren mishandelt worden ofzo? ben je voor de dierproeven ??? want daar lijkt het anders wel op!
Citaat:en dat zijn WEL dieren die daar speciaal voor gefokt zijn en NIET huisdieren of zwerfdieren bijvoorbeeld)
Citaat:En ik dacht niet dat ik hier zat te vertellen dat jullie geen actie mogen voren? Echter wel hoe het op een geloofwaardige manier te doen, en met een zeer sterk en goed advies om je eerst fatsoenlijk te verdiepen (en dat draagt dan ook weer bij aan het "op een goede manier" actie voeren dacht ik zo...)
Citaat:Zal lekker opschieten als jullie iedereen met advies zo gaan aanvallen.