proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:40

das ook een mooie actie ....... als iemand wat verzint stuur ikdooor!!! *lui*

ofzoiets als:'
benje ook tegen dierenleed van proeven.... doe er dan wat aan!
houd je spreekbeurt in de klas
of help een dier waarop getest word!
( even vertaalt op de diervriendelijke wijzevan zinloos geweld *van de reclame* #op tv # )

joyceje13

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:09

ik heb eens gezocht, maar kan nergens dieren vinden
die gered zijn ( van de dierproeven) en verkocht worden.
Ik zou best zo'n hamstertje nog een fijn leven willen geven!

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:11

meestal hebben ze dan iets aanhet vachtj, oogjes of iets anders best zielig

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:16

Jamezy schreef:
Stierenvechten? Mss moet je eens beginnen met kaas...! Je wist het vast nog niet, maar het stremsel dat ze gebruiken voor kaas, is afkomstig uit de maagjes van kalfjes. En hoe komen ze aan die kalfjes? Die zijn slechts een bijproduct van de melk; een koe moet immers ieder jaar opnieuw jongen om melk te blijven geven! De stiertjes worden meestal sowieso meteen geslacht, of in een kist gepropt, waar ze voer krijgen dat ijzer-arm is, zodat ze bloedarmoe ontwikkelen en het vlees mooi roze blijft. En de kalfjes die het "geluk" hebben om als melkkoe te fungeren, worden binnen 6 jaar alsnog afgevoerd naar het slachthuis, omdat ze niet genoeg melk meer kunnen geven!

Dit geldt overigens ook voor de biologische veelteelt. Dierenleed gaat echt wel veel verder dan proefdieren!

(In de natuurwinkel kun je overigens vegetarisch gestremde kaas kopen, maar of dat zo diervriendelijk is gezien het bovenstaande, valt natuurlijk nog maar te bezien!)

Ik ben ook vegetarisch en eet alleen biologische kaas met plantaardig stremsel. In veel snoep zit ook gelatine van koeienbot dat eet ik ook niet.

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:10

friezenluver: je kunt ze nog een fijn levendje geven en
als ik iets opmerk dan ga ik naar de dierenarts en als die
niets kan doen dan zal ie helaas moeten worden ingeslapen,
maar dan heeft die tenminsten geen pijn meer en heb
ik het wel geprobeerd!

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:13

dat is wel zo!!..... maar alsjeze hebt gekocht van delabretoria verdienen hun er weergeldmee om nieuwe beestjes te kopen .... en altijd vrouwtjes pakken ofzo! dan kunnnen ze minder diertjs fokken!

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:29

maar ik had eerst een site gezien (kan hem niet meer vinden )
en die mensen hadden de diertjes gered van de dierproeven en verkochte ze! zo bedoel ik het eigenlijk.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:40

joyceje13 schreef:
ik heb eens gezocht, maar kan nergens dieren vinden
die gered zijn ( van de dierproeven) en verkocht worden.
Ik zou best zo'n hamstertje nog een fijn leven willen geven!

Vrij logisch, deze behoren volgens de regels aan het eind van een onderzoek ook geëuthanaseerd te worden (op een humane, pijnloze en stressarme manier!).

Mag ik jullie erop wijzen dat veel van de schrijnende situaties ivm dierenproeven reeds verleden tijd zijn (wegens ondertussen wettelijk verboden, zoals bijvoorbeeld het testen van cosmetica)? Dus als je wil actie voeren, mensen informeren etc, zorg dan dat je correcte informatie/foto's verspreidt, over wat er nu nog wel toegestaan is ivm dierenproeven (en wat jullie uit de wereld willen helpen), en niet over wat vroeger gebeurd is en nu allang verboden is.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:43

joyceje13 schreef:
en die mensen hadden de diertjes gered van de dierproeven en verkochte ze! zo bedoel ik het eigenlijk.

En dit vinden jullie wel kunnen? Dieren waar al god weet wat mee gedaan is, ook nog eens gaan verspreiden (oeps per ongeluk een mannetje erbij, hopla je eigen nestje genetisch afwijkende muizen, om maar een voorbeeldje te noemen; die diertjes horen voor ieders veiligheid *ook die van de dieren zelf* binnen laboratoriamuren te blijven!!)
Laat staan ze VERKOPEN? Dat is dan geen misbruik?

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:45

ummm we willen de dingen die nu gebeuren stoppen en
er zijn al zoveel mensen op dit topic en die hebben er heus wel
verstand van, want anders kunnen we geen folders maken enzo.
Het gaat hier eigenlijk om het tegengaan van de dingen en niet steeds over dingen die wij volgens mensen nog niet weten en dat is niet meer zo en dat soort reacties. Dit is al in dit topic gebeurt dat er nog meer dierenleed is maar daar gaat dit topic toch eigenlijk niet over!
(leentje: dit is niet aanvallend bedoeld en ook niet alleen op jou gericht)

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:47

leentje schreef:
joyceje13 schreef:

En dit vinden jullie wel kunnen? Dieren waar al god weet wat mee gedaan is, ook nog eens gaan verspreiden (oeps per ongeluk een mannetje erbij, hopla je eigen nestje genetisch afwijkende muizen, om maar een voorbeeldje te noemen; die diertjes horen voor ieders veiligheid *ook die van de dieren zelf* binnen laboratoriamuren te blijven!!)

hier ben ik het helemaal niet mee eens want de dieren mogen niet verkocht worden als ze besmettelijke ziektes hebben. Ze zijn heus door de dierenarts bekeken! Wil je dat de dieren mishandelt worden ofzo? ben je voor de dierproeven ??? want daar lijkt het anders wel op!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:10

Je begrijpt me verkeerd

Ten eerste heb ik het helemaal niet over "al het dierenleed op de wereld buiten dat van proefdieren"

Ten tweede, als je mensen wil sensibiliseren en dierenproeven zoals die nu nog gebeuren wil stoppen, moet je zorgen dat je de juiste informatie verspreidt. Een heel aantal praktijken ivm dierenproeven die vroeger wel toegelaten waren, zijn namelijk ondertussen al verboden (zoals bijvoorbeeld het testen van cosmetica)
Ik ben zeer benieuwd naar de herkomst van de foto's hier in het topic, en ik denk dat ik vrij zeker mag zijn dat ze niet afkomstig zijn van een recente dierenproef in België of Nederland.
Zulke foto's in een folder plaatsen heeft dan gewoon totaal geen zin (tenzij je graag door de voorstanders van dierenproeven meteen in een hoekje gezet wordt met het argument "wat jullie in je folder zetten is allang verboden" en hopla daar gaat je geloofwaardigheid...)
Zorg dat je voldoende en CORRECTE kennis opdoet over dit onderwerp, en dat gaat wel degelijk verder dan wat je in de media hoort/ziet en dan wat je op Internet vindt.

Concentreer je op wat nu nog toegestaan is en wat je wil stoppen, niet op wat vroeger toegestaan was en nu allang verboden was (het heeft geen zin meer om je daar op te focussen en mensen op aan te spreken, want het IS al verboden, wat zou je DAAR nog tegen gaan strijden?)

Wat betreft die geredde diertjes. Ten eerste is het tegen de regels, en die regels zijn er niet voor niets (net zoals er regels zijn ivm welke dieren voor dierenproeven gebruikt mogen worden, en dat zijn WEL dieren die daar speciaal voor gefokt zijn en NIET huisdieren of zwerfdieren bijvoorbeeld)
Ten tweede vind ik het inderdaad dierenleed om die willen te "redden", want stel maar eens dat er een ongelukje gebeurd (en dit kan altijd wel eens gebeuren, voorbeelden duiken hier op BB geregeld op), hopla, een heel nestje muizen/ratten/hamsters/cavia's erbij waarvan een of beide ouders misschien wel gefokt zijn om bijvoorbeeld bepaalde kankers met een hoge mate van voorkomen te ontwikkelen... dan heb je zonet een heel nestje dierenleed erbij gefokt.
Ten derde vind ik het ook absoluut niet kunnen dat die diertjes dan ook nog eens geld moeten opbrengen (ik las hier toch wel echt "verkocht" )

En "door de dierenarts bekeken" zegt absoluut onvoldoende over de genetische/medische toestand van zo'n diertje.
Bij een goed dierenproevencentrum kennen ze van elk diertje apart de exacte stamboom (met alles wat "er in gefokt is" voor bepaalde doeleinden) en weten ze exact wat er met zo'n diertje allemaal gebeurd is (handelingen, medicatie, speciale omgevingsfactoren, ...), maar een correct dierenproevencentrum zal ook niet meewerken aan het "redden" van die diertjes, maar ze euthanaseren zoals het moet.
En al die info, kan een dierenarts ECHT niet uit zo'n onderzoekje halen

Een proefdiertje is echt wel meer dan een diertje wat mogelijk een besmettelijke ziekte onder de leden heeft, en daaraan merk ik dat het hier kwa kennis toch nog veel te wensen overlaat...

En ik dacht niet dat ik hier zat te vertellen dat jullie geen actie mogen voren? Echter wel hoe het op een geloofwaardige manier te doen, en met een zeer sterk en goed advies om je eerst fatsoenlijk te verdiepen (en dat draagt dan ook weer bij aan het "op een goede manier" actie voeren dacht ik zo...)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:12

Citaat:

hier ben ik het helemaal niet mee eens want de dieren mogen niet verkocht worden als ze besmettelijke ziektes hebben. Ze zijn heus door de dierenarts bekeken! Wil je dat de dieren mishandelt worden ofzo? ben je voor de dierproeven ??? want daar lijkt het anders wel op!

Idd. daar lijkt het wel op ja!!!Als mensen zo reageren kom dan niet in dit topic ja!!!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:17

Citaat:
en dat zijn WEL dieren die daar speciaal voor gefokt zijn en NIET huisdieren of zwerfdieren bijvoorbeeld)

en dat vindt jij niet erg ???(sorry vorige bericht was wat te laat)
lekker dan ze worden gefokt om te lijden als dieren er speciaal voor worden gefokt zegt dat nog niet dat zij geen gevoel hebben en dat ze hebben toegestemd ofzo om als proefdier gebruikt te worden over die informatie heb je gedeeltelijk gelijk maar als iets verboden is zegt het nog niet dat het dan niet gedaan wordt...het is toch ook verboden om mensen dood te schieten nou kijk eens hoeveel mensen er per jaar doodgeschoten worden terwijl het verboden is dus misschien zijn sommigen dingen al verleden tijd maar daar zal je nooit achter komen tenzij je een medewerker bent in die centra en dat zijn geen mensen die TEGEN dierproefen strijden dus dat is een probleem...en ik weet(naja een vriendin) waar een dierproefcentra is je kan daar door de bosjes kijken en dan zal ik daar wat foto's gaan maken(ik hoop dat ik niet in de problemen kom) en dan zal ik die ook hier plaatsen maar dan moet ik het nog wel voor elkaar zien te krijgen kee?!!

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:19

Doe eens niet zo agressief en lees mijn bericht fatsoenlijk door.

(ik geef je een hint: ik zeg nergens dat ik iets niet zielig vind)

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:22

Citaat:
En ik dacht niet dat ik hier zat te vertellen dat jullie geen actie mogen voren? Echter wel hoe het op een geloofwaardige manier te doen, en met een zeer sterk en goed advies om je eerst fatsoenlijk te verdiepen (en dat draagt dan ook weer bij aan het "op een goede manier" actie voeren dacht ik zo...)

en dat is nou de reden waarom wij ons erin verdiepen dit topic bestaat pas net vandaar...en ik ga binnenkort naar de bieb en daar een aantal boeken over dierproefen vandaan halen (als die er zijn) en ik ga foto's en informatie aan vereniging proefdiervrij vragen ook al om er meer over te weten te komen.dus ik ben druk bezig als je begrijpt wat ik bedoel en er zijn er nog meer in dit topic die ook heel druk bezig zijn informatie erover te zoeken ... snap je???

nee maar het lijkt er wel op
en het was niet agressief bedoelt sorry dat het zo overkwam

en ik heb ook helemaal geen zin om te discusseren dus hier houdt het (hopelijk) mee op,licht aan ons beiden

en bye the way je zegt dat *niet dat jullie geen actie mogen voeren* dus jij gaat geen actie voeren ?(het is alleen een vraag niets agressiefs erin ofsow )

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:26

Zal lekker opschieten als jullie iedereen met advies zo gaan aanvallen.

Kijk je wel even of die boeken recent zijn?
Misschien is het handig om in het hol van de leeuw te kruipen en met een of andere universiteit die dierenproeven doet contact op te nemen (ik zou wel gewoon algemeen zeggen dat je je er graag wat meer in wil verdiepen), zij kunnen je waarschijnlijk nog het beste vertellen waar je alle wetten en reglementen vindt waar zij zich moeten aan houden.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:28

tjah dat is wel waar

zal ik doen (ik zal wel even kijken uit welk jaar ze zijn)

en ik zal kijken welke universiteit dierproefen gebruikt ja dat lijkt me wel handig dat is ook wel waar maar in mijn eentje brrrrbrr engg maar ik wil het wel doen maar vindt het ook eng (stom gevoel )
Laatst bijgewerkt door Colorado op 07-01-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:34

@Lorenzolover: nee de tweede wel(tenminste zo ziet het eruit)
@Nevony: ja dat is wel waar ik heb ook nog andere niet zo schokkende plaatjes...

Snoopytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:46

goed ideee!
xxx muur tege proef dieren!!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:21

Citaat:
Zal lekker opschieten als jullie iedereen met advies zo gaan aanvallen.

sorry dat het aanvallend leek maar dat was niet zo bedoelt het waren eigelijk gewoon vragen en misschien iets te aanvallend getypt ik zal eraan werken want het was niet zo bedoelt en verder ben ik wel blij met je advies want misschien krijgen we inderdaad wel mensen die zo reageren op onze folders en dat willen wij niet ... dus er was gewoon wat miscommunicatie maar goed we zijn hier om actie te voeren dus ... en advies is welkom maar misschien moet jij ook kijken of wat jij typt niet toevallig verkeerd neerkomt bij andere mensen want het leek zo alsof jij het niet erg vondt als ze er speciaal voor werden gefokt snap je?Dus niet alleen maar kijken naar wat andere typen ook naar jezelf ok ik hoop dat dit niet al te aanvallend aan komt want ik doe mijn best het zo niet te typen (dus niet aanvallend) en verder ben je welkom hoor met al je adviesen

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:59

he waar blijft iedereen kom op we kunnen nog steeds actie voeren ik ben me nu druk aan het verdiepen van dierproeven van DEZE tijd ... en jullie helpen toch nog wel he???kom op he voor de dieren !!!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:10

Op de site van biteback kan je fotos enz bekijken van proeven op beagles en andere, eens kijken wie er nu nog voor is!
Er bestaan momenteel alternatieven genoeg, en als ze er al gebruiken kunnen ze evengoed die dieren beter behandelen i.p.v wegwerpproducten!

http://www.biteback.be/library/detail_a ... artid=1745 !!!!!!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:28

idd ben ik er mee eens en eindelijk weer iemand erbij die ook TEGEN dierproefen is!!!

Afbeelding
oja en hier nog een foto van een opstand van 2005 dus nog van vorig jaar(ik zou nieuwe foto's plaatsen)

en bedankt voor de site

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:32

Afbeelding
Ratjes in een "labkooi"
Afbeelding
"Testmuis"
Afbeelding
De beruchte "konijnenrij"
Afbeelding
"Testhond"