Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NuggT schreef:2 vrouwtjes word idd een beetje te veel.
Ik wacht eerst af hoe het met 1 vrouwtje gaat.
knolliepower schreef:tja, anders krijg ik mijn ontwenningverschijnselen er ook nog bij![]()
wat is jullie lievelingsras?
de mijne de belgische haas![]()
vind ze zo mooi he, echt zo elegant ze maar![]()
en laat er nou net wat bij mij in de buurt te koop staan...
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... Uc%3D&df=1
mooi he![]()
*gaat zeuren bij ouders
Citaat:
Een konijn is een sociaal dier. Om die reden is het solitair houden van konijnen geen optie. Ook niet wanneer het konijn voldoende aandacht krijgt.
Konijnen horen met elkaar ‘konijnendingen’ te doen, zoals lekker tegen elkaar aan zitten, elkaar likken (foto), met elkaar spelen of zomaar samen rennen.
Kort door de bocht: u kunt beter geen konijn aanschaffen dan één konijn. Het dier zal, door te weinig prikkels van buitenaf, geleidelijk aan afgestompt raken en zich heel ellendig voelen.
MoonChloe schreef:Je hebt duidelijk niet genoeg in konijnen verdiept.
een hok moet minstens 1 bij 1.20 groot zijn voor 1 konijn volgens mij.
beukiej schreef:Dat is nou ook weer overdreven groot..
Anders zijn al die hokken die ze bij dierenwinkels kopen (die buitenhokken) Te klein.. dan moet iedereen een joekel van een hok nemen.. Maar hij is wat aan de kleine kant.. Maar als je haar er genoeg uithaalt en er niet nog 1 bijneemt kan het wel..
Frouk schreef:Ik zelf vind het hokje ook enigsinds te klein.
Al wel eens aangedacht zelf een hok te timmeren?
Ik heb dat samen met mn vader gedaan, en ik heb nu een mooi groot buiten hok, en hij heeft ook nog een aparte ren zodat hij op het grasveldje kan hobbelen
En ja ik heb nog zoown knaag blok, en neeh hij knaagt er niet aan![]()
Ik ga hem eerdaags maar eens weghalen
banish schreef:Frouk schreef:Ik zelf vind het hokje ook enigsinds te klein.
Al wel eens aangedacht zelf een hok te timmeren?
Ik heb dat samen met mn vader gedaan, en ik heb nu een mooi groot buiten hok, en hij heeft ook nog een aparte ren zodat hij op het grasveldje kan hobbelen
En ja ik heb nog zoown knaag blok, en neeh hij knaagt er niet aan![]()
Ik ga hem eerdaags maar eens weghalen
Soryy, maar ook dit "grote hok" vind ik nog te klein.
Je nijntje kan er niet eens rechtop instaan. Dat is wel de minimale eis van een hok. Een nijntje moet rechtop kunnen staan, want dat doen ze graag. Ze moeten zich kunnen strekken. Minimaal 50 cm hoogte zit je dan al gauw aan en voor een middenras is zelfs dát al te laag.