Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:40

Nou mijn katten zijn niet doof,maar hier lijkt het s'nachts soms echt of er een kudde olifanten in huis rond stiert.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:08

Ik doe mijn konijnen "weg" als ze bij een nieuw baasje meer aandacht kunnen krijgen en het dus beter hebben. Ik heb al jaren konijnen en vond het altijd zielig als ze alleen waren dus als er 1 was kwam er nog 1 bij ..... dus kon niet in 1 x zeggen.. geen konijnen meer. Als ik geen heeeeeeeeel goed tehuis vind houdt ik ze gewoon want ze zijn ontzettend lief en ik heb idd de verantwoordelijkheid !! Zie andere topic voor iemand die ontzettende konijnen liefhebber is!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 09:22

silvana schreef:
Nou mijn katten zijn niet doof,maar hier lijkt het s'nachts soms echt of er een kudde olifanten in huis rond stiert.

Wij hebben houten vloeren! Mijn zoon drumt, maar als de katten ruzie hebben dan kan het geluid vd TV er niet tegenop. Gelukkig ben ik in hun ogen hoofd-kat en als het 's nachts gebeurt is een harde HË voldoende om de rust weer te herstellen.

Ik kan ook nooit iets wegdoen. Winston( golden retriever) is een angstbijter en dom dominant, die hou ik dus al 14 jaar aan de riem of achter het hek. Maar voor het gezin is hij fantastisch, alleen vreemde mannen en witte kleine hondjes, daar mag hij graag een stukje uit proeven. Nu is hij ook nog doof aan het worden, zucht. Moet ik op de grond stampen om zijn aandacht te trekken als hij net lekker aan het blaffen is. Dan was ie vergeten dat ik thuis ben en dat hij dus niet hoeft te waken.
De andere hond, Monty( Stabij) is het tegenovergestelde. Een allemansvriend, gehoorzaam, zijn gevaarlijkste deel is zijn tong.

Van de 4 katten pissen er 2 in huis, er heerst n.l. onrust in de groep. Heel irritant maar voorlopig niet oplosbaar. 1 kat is erbij gekomen omdat zijn baasje was overleden en juist die veroorzaakt de spanningen. Als iemand een grote rode jeweetwel kater wil en hem een plek geeft waar hij de enige kat is, dan toch graag!
Misschien een slappe reden, maar als iedereen inclusief het beest er baat bij heeft zie ik geen probleem.

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:24

Ik zou mijn hond of konijn nooit weg kunnen doen ..
En al zou ik allergies voor ze worden, dan nog niet
Ik ben gewoon veels te veel aan ze gehecht en zullen ook nooit
weggaan!!

..
Hoewel we onze kippen wel hebben weggedaan, gewoon uit belang van de kippen.
M'n broer en ik studeren nu allebei en hadden er gewoon
geen tijd meer voor dus is het egoïstisch om ze toch te houden,
Nu zitten ze lekker in heel grote wei met nog heel veel kippen
en konijnen. Hierbij is ook erg goed bij nagedacht voordat ze weggingen.

Maar mijn konijn en hond heb ik nog tijd voor om aandacht te geven dus
die zullen ook nooit weggaan!
Mijn hond komt uit het asiel, dus zou hij zoiezo niet bij andere mensen
kunnen onderkomen omdat hij ze gewoonweg niet vertrouwd.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:26

inderdaad, zelfs een allergie kon mij er niet toe brengen om mijn honden weg te doen.

Aan de andere kant, het zou me er ook neit van weerhouden om weer aan een hond te beginnen. Ben een hondenmens, kan niet zonder.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:59

Helaas moet ik ook afstand doen van 1 van mijn katten. Ze is nog wel bij mij, maar staat inmiddels op www.dierenasiels.com .

Ik heb haar ook opgevangen nadat ze was geplaatst en het met de 2 katten van die persoon absoluut niet klikte (een van haar eigen katten begon het "vrouwtje" een vriendin van mij zelfs aan te vallen) Ik heb haar toen in huis genomen. Nu een jaar later moet ze helaas weg omdat de situatie niet meer houdbaar is.

Ze terroriseert mijn andere (bejaarde) katten, jaagt ze gewoon door het schrikdraad heen! Nu is het zo dat behalve Silly (waar het hier om gaat) al mijn andere katten iets "mankeren" : 1 piskater die al 15 jaar heel het huis onder zeikt, kunststof kniebanden en artrose, 2 katten met astma waarvan er 1 ook een hartziekte heeft, 1 kat die ingegroeide oogharen had, is geopereerd maar ziet nog maar weinig vanwege de jarenlange ontstekingen (geen DA die wist wat die kat had: dachten chronische niesziekte) en dan nog 1 oude bejaarde kat, die helemaal in de stress is door Silly (is ook nagekeken door DA , geen andere reden voor het feit dat hij graatmager is geworden) en deze kat spendeert nu heel de dag buiten voor mijn poort omdat hij niet op mijn erf durft te blijven als ik er niet ben (met het risico dat hij aangereden wordt- dit is al een keer gebeurt !)

Dus volgens mij heb ik geen keus.

Silly is overigens een heel sociale kat naar mensen toe, en wil waarschijnlijk alleen maar spelen (met 1 vd jonge katten -Cadpig, zie profiel) gaat het heel erg goed........maar ik kan niet tollereren dat ze mijn andere kat de dood in jaagt, ofwel door stress of door een auto. Ik heb niet voor niets schrikdraad rond mijn erf om de katten binnen te houden !

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:49

Heel vervelend Mist. En ook herkenbaar. Wij hadden 2 jaar geleden een 13-jarige 7 kilo wegende rode killerkat geërfd, compleet met chronische niesziekte. Een klein jaar daarvoor hadden wij een heel angstig poesje uit het asiel gehaald die daar al een jaar (!) zat.

Je begrijpt het waarschijnlijk al.... dat werd niets en poes wilde al haar knapzak pakken en het huis verlaten.

Aangezien we ze geen van beiden kwijt wilden - en het waren nou ook niet bepaald de best plaatsbare katten - hebben we het huis in tweeën gedeeld. Eén boven en één beneden.
En dan de tijd dat we thuis waren werden ze om beurten gewisseld zodat ze allebei lekker naar buiten konden. Maar degene die dan boven zat kreeg natuurlijk ook tussendoor aandacht. Een heel gedoe maar uiteindelijk wende het voor alle partijen.

In juni jl. hebben we het erfstuk in moeten laten slapen, na bijna 2 jaar bij ons. Hij wordt nog steeds gemist..... (en visite doet nog steeds uit gewoonte snel de kamerdeur dicht ).

Maar ik kan me goed voorstellen dat jij een ander huis voor de kat zoekt. Ik vind het geen slappe reden en niemand kan zeggen dat je je best niet hebt gedaan. Ik hoop dat er snel een goede baas voor hem wordt gevonden.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:36

1 van onze 2 honden hebben we terug gedaan naar het asiel. Waarom? Ze zeek van zich af zodra ik mijn hakken lichtte, onze hond mocht niks meer, was niet te vertrouwen met mijn cavia's en de katten en ze beet ook veel. We wouden het proberen met een heropvoeding, maar met mijn vriend ging het in die tijd zo slecht dat we dat er gewoon niet bij konden hebben. Mijn vriend was zeer slecht ter been en kon niet goed uit zijn woorden komen. En ik zat op school. We hadden het anders zeker gedaan die heropvoeding, want het was een schat van een hond! Dus dit was zeker geen slappe reden. De enigste die een slappe reden hadden opgegeven waren de vorige eigenaren (kon volgens hun totaal niet met kinderen, ja in huis wel maar buiten niet.... geen probleem mee gehad, ze kroop in elkaar zodra je het woord hier zei, is dat normaal???? Trok als een gek aan de riem, deed ze bij hun nooit... nee nee, kon goed bij poezen, tja, als je lacht om haar jachtinstict als ze er achteraan zit, ja dan kan ze goed bij poezen ja....... enz. Ik heb gelijk gezegd niet weer bij een iemand in huis, maar op een boerderij waar ze haar jachtinstinct kwijt kan. Ze waren blij dat ik zo eerlijk geweest was, aan de telefoon en bij hun zelf. Ze raadden mij aan er goed over na te denken, maar begrepen de reden heel erg toen ik haar terug bracht. Ze vonden het zelfs goed van mij dat ik haar een 2e kans gaf toen ze 2! cavia's van mij te pakken had gehad. Ik vond het ook mijn eigen schuld, dus dan gelijk weer terug doen????? Nee echt niet!).

Onze 3 poezen zijn ook weggegaan, ze voelden zich hier niet thuis. Een van de 3 zit nu bij mijn schoonmoeder en ontpoptte zich als een heerlijke kroelkat. De andere 2 zijn naar iemand anders gegaan. Ze deden bijna alles naast de bak, bij mijn schoonmoeder niet meer en van hun heb ik ook nog geen klachten gehoord. Kortom, ze waren hier niet op hun plaats. Ik ben blij dat ze het nu goed hebben waar ze nu zitten.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:36

ellenlouise schreef:
Maar ik kan me goed voorstellen dat jij een ander huis voor de kat zoekt. Ik vind het geen slappe reden en niemand kan zeggen dat je je best niet hebt gedaan. Ik hoop dat er snel een goede baas voor hem wordt gevonden.

Ik heb zelf zo het gevoel dat ik gefaald heb...normaal ben ik degene die alles opvangt wat een ander kwijt wil.

Gisteren was Silly waarschijnlijk door het openstaande raam (met hor ervoor) het huis in gekomen terwijl ik weg was, hele huis vol pluizen van een hevig gevecht + zelfs bloeddruppels door heel het huis dit kan zo echt niet langer! (kan dus mijn huis ook niet meer luchten nu)
Ze pakt dus alleen China !

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:52

Ik begrijp je gevoel maar sommige dieren accepteren elkaar gewoon niet. Ik krijg bij jou echt niet het gevoel dat je het niet serieus geprobeerd hebt. En de één redden ten koste van de ander schiet ook niet op.

En Silly is toch geen probleempoes? Tenminste...in de zin dat ze niet plaatsbaar is?

Het poesje dat we al hadden is een echte bangebroek en heel zachtaardig dus ik dacht dat het geen problemen op zou leveren met ons dominante erfstuk. Nou wel dus. Hij probeerde haar gewoon het huis uit te jagen en op een gegeven moment wilde ze ook echt weg. En dat was gewoon ook nooit beter geworden.

Maar je houdt ze nu ook al apart begrijp ik?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:42

Nee, Silly is de gezondste kat die ik heb (overigens al gesteriliseerd) dus daarom moet zij weg, China kan ik dat niet aandoen.

Ik houd ze idd gescheiden nu, maar dat valt niet mee met 6 katten ! Mijn erf is afgezet met schrikdraad (woon naast een duivemelker + een landweggetje waar soms hard gereden wordt)
Helaas is mijn huis niet zo ingericht dat ik dat makkelijk in 2en kan delen ! (open verbindingen met slaapkamer boven) en die piskater zou normaal gezien ook snachts binnen kunnen (met een broek aan bedoelt voor loopse honden ) maar ik vind het ook zielig als ze alleen buiten zit.....ze kan natuurlijk de warme stal in, maar toch.

Ik hoop dat ik voor het echt koud wordt een goed tehuis kan vinden, dat maakt het wel een stuk makkelijker, dan continue politie te moeten spelen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:50

Ik heb altijd geroepen dat ik voor geen goud een beest weg zou doen..
Voor kinderen of wat dan ook zal ik ook niet zomaar een beest weg doen, maar inmiddels is mijn instelling veranderd, mijn beesten zijn vrij om te gaan als iemand ze een beter thuis kan bieden als ik.

Een mooi voorbeeld daarvan is Nancy, een merrie die ik in april 2004 heb gekocht, doodsbang voor alles..
Ik heb haar redelijk kunnen opknappen, maar ik kon er gewoon niks meer mee en daarbij, de klik was er voor mijn gevoel niet.
Ik heb haar te koop gezet en al snel kreeg ik onwijs veel reacties, maar steeds had ik er niet echt een lekker gevoel over..
Uiteindelijk is ze naar hele lieve mensen in Friesland gegaan, ik ben vorige week nog gaan kijken en ze staat er echt super bij.
Ik ben er nu wel van overtuigd dat het tussen ons echt niet ging, zij hebben er namelijk bijna geen problemen mee.
Mystique zal ook nog weg moeten, puur omdat ik er geen tijd (meer) voor heb, maar dan nog gaat hij alleen naar iemand die hem een zeer goed thuis kan bieden, zo lang ik die nog niet gevonden heb blijft ie mooi staan.
Hij is gewoon zo'n knuffelkont en daar heb ik geen tijd meer voor, ik heb werk, een vriend, nog meer werk en ook nog 4 andere pony's.. het is gewoon eerlijker als hij een baasje krijgt die wel de tijd heeft voor hem.
Overigens zal ik van mijn leven geen beest dumpen. Ik werk nu op een kinderboerderij en als ik zie met wat voor flutsmoezen mensen aankomen om van hun konijntje af te komen..
Ze hebben al eens een nest katten gedumpt.. heel hard maar die heb ik ook naar het asiel laten brengen, ik kan ze niet hebben, vrijwilligers niet en op mijn werk al helemaal niet..