R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:54

ja dat is netjes...gewoon meenemen...

ik heb in r'dam gewoont waar iedereen een onbeperkt aantal katten hield en deze bij voorkeur smorgens om half 6 naar buiten gooiden,en ze pas sávonds weer binnen haalden...

en ja,dan heb je dus echt dikke overlast van andermans huisdieren...wij hadden 1 hond toen der tijd,een teefje,die netjes aan de lijn uitgelaten werd,maar als deze per ongeluk aan een takje rook van 1 de tuinen van de katten mensen dan werd er al boos op de ramen getikt...terwijl HUN dieren onze hele tuin vol kakten...

daarna ben ik verhuist naar een flat waar tig van die vreselijke vieze zwerfkatten rondliepen,bah bah bah...vol met vlooien,smerig enz,en dan gingen mensen ze voeren,lagen er stapels dooie kuikens over straat..gadver...en door al dat gevoer,hadden we lekker vette dikke ratten,die heerlijk mee aten...en fokken dat die vieze beesten deden,niets werd geholpen,dus het werden er steeds meer...bah bah bah...als het winter was en ik kwam van mijn paard af,dan lagen er 10 op mijn motorkap..alsof ik daarom vraag.

nu we hier wonen,op een boerderij,komen mijn honden niet meer buiten het terrein,dus ze doen al hun behoefte op mijn terrein,en ze hebben alle katten uitgeroeit,die er rond liepen...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:57

die mensen houden dan dus ook niet echt van hun kat....

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:02

waar ik gewoonmet mijn hele verstand niet bij kan is,je neemt een huisdier,kan deze zonder je druk te maken naar buiten gooien,en dat je het heel normaal vind dat de medemens ,waarbij dat huisdier dus ongevraagd in de tuin loopt,het allemaal geweldig moet vinden,en maar moet accepteren...

en zo zijn er een hoop mensen die wel degelijk om hun kat geven en deze of binnen houden of een ren of aan een lijntje houden,maar een hond die wil ook niets liever als lekker overal rondlopen,en lekker graven enz...zal wat worden dan,als iedereen ook zijn hond buiten gaat gooien in de trant van,tja....het is een dier,en die wil lekker buiten zijn...

en fretten en vogels...wel gezellig....

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:07

heel veel mensen denken dat katten niet aan een lijntje kunnen of vinden het zielig, dit is het natuurlijk niet, een hond heeft dat ook ooit moeten leren...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:12

super!!vind ik dus ook,100% met jou eens...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 00:07

ik heb alleen de 1ste pagina gelezen dus schiet me niet dood dat dit al een is gezegt

ten eerste vind ik het erg jammer voor jou dat je je mooie duifje kwijt bent
en ten 2de: kan je geen foto van die kat maken en ophangen met een briefje met de vraag van wie ze is?
en als de eigenaars iets katen weten moet je een schadevergoeding vragen

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:47

Kimmie ik geloof niet dat jouw auto iets te lijden heeft hoor van een kat die op je dak springt en zijn tanden 'vijlt' (vaag verhaal) aan je banden. Het is vast geen kolossale kat van 20 kg dus behalve een paar pootjes, heb je nergens last van. En sorry hoor maar in wat voor vreselijke buurt heb jij gewoond als daar de ratten en kuikens gewoon op straat lopen/liggen?

Ik heb mijn katten binnen dus niemand kan mij iets verwijten, als mijn katten wel naar buiten zouden gaan en iemand heeft er last van dan zou ik in SAMENspraak met diegene een oplossing zoeken. Over het algemeen op dit forum vind ik echter wel dat kattenliefhebbers toleranter zijn tegenover honden dan hondenliefhebbers tegenover katten. Als een hond in mijn tuin poept ga ik ook niet meteen de tuinslang halen, met stenen gooien of, nog erger, schieten op een DIER, hallo zeg!!! Ik zou diegene erop aanspreken en daarmee de kous af. Mensen waar zijn we mee bezig, waar is het normale besef gebleven dat je in een dergelijk geval eerst gaat PRATEN met mensen en dan pas tot ACTIE over gaat...djeez

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:09

uhm gaat meer dat de katten hun nagels krabben aan de banden...

en nee ik hoef geen kat van een kilo of 3 die op mijn auto springt!!wat is dat toch voor onzin dat je dat allemaal maar goed moet vinden???

ik woonde in hoogvliet,in een flatje,daar liepen een stuk of 20/30 zwerfkatten,mensen hadden dozen neergezet en werden dagelijks door een oud mannetje gevoerd,blikvoer...
maar zo af en toe werden ze verwent met dode kuikens...maar die katten zaten vol,en aten die niet op,en het was daar nogal slootrijk,dus de ratten uit de sloot aten de restanten op,lijkt me logisch...

daarnaast ben ik menigmaal wakker geblerd door krolse poezen,en vechtende katers...

en katten mensen tolerant???hoeveel mensen met honden,gooien deze elke dag op straat???zonder toezicht,liggen op motorkappen te slapen enz??ben eens benieuwd HOE tolerant dan de katten mensen zouden zijn!!!

en nogmaals,ik wil GEEN kat op mijn auto,zeker niet als dat ding 1,5 meter naar beneden moet springen!!!!!gek zeg..nog ff,moet je het leuk vinden...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:30

PinkyPower schreef:
helaas zitten katten niet zo in elkaar, van schrik zullen ze er juis overheen springen en niet meer terug komen, dit lijkt me best wel onmogelijk om te doen.Maar wat je bijv wel kan doen is kattentuigje kopen, en dna wandelen, (moet je ook maar net de tijd voor hebben) en ik heb katten tuigje \niet nodig, Krull loopt me gewoon achterna als een hondje en als hij even afgeleid is roep ik gewoon Andere kat heeft tuigje omdat hij jong is en omdat er dus bij ons een eksterplaag is...

Dit is wel een erg flauw smoesje! ik denk dat het technisch niet mogeljik is om hangend aan een hek waar ze overheen willen klimmen erover kunnen springen.
kimmie261 schreef:

en katten mensen tolerant???hoeveel mensen met honden,gooien deze elke dag op straat???zonder toezicht,liggen op motorkappen te slapen enz??ben eens benieuwd HOE tolerant dan de katten mensen zouden zijn!!!.

Nou, aangezien zij hun katten in jouw tuin lieten scheiten maar al meteen tegen het raam aan tikten als jouw hond aan hun tuin rook.... ik denk niet dat ze erg tolerant zouden zijn. En inderdaad, wat belachelijk dat je het goed moet vinden dat een kat op jouw auto springt! Sommige mensen willen hun auto schoonhouden en vinden pootjes er op niet mooi staan. En dat is hun wens en die hebben anderen maar te respecteren.

Dat is hetzelfde als wanneer iemand zijn hondje uitlaat, deze tegen de schone broek van een passant op springt zodat diens kleren vuil worden. Daar heeft die persoon toch ook niet om gevraagd?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:30

maar ken jij iemand die zo'n hoog hek met stroomdraad in z'n tuin wil, dat is toch gewoon onmogelijk.. vind ik echt een beetje te ver gaan...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:50

ik ken wel mensen die een hele grote ren maakten in de tuin,ze konden via het aanrecht met een kattenluik in die ren....deze was heel mooi gemaakt,met takken en ligplaatsen enz...

en desire,wat als ik mijn honden,en laten we het formaat kat nemen,dus honden van een kilo of 3 a 4,bij mensen over hun auto zouden laten lopen,denk jij dan echt dat mensen zeggen,ach dat doen honden nu eenmaal,maakt het uit???

ik denk dat je slaande ruzie hebt! en terecht,honden EN katten horen niet op een auto.

mijn vader had toen der tijd een audi,deze werd alleen verzekerd als er een alarm opzat...

deze stond uit,omdat als die rotbeesten op de auto sprongen,zaten wij rechtop in ons nest vanwege het alarm...dit is toch triest???

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:58

zo'n ren is idd wel handig voor mensen die hun kat naar buiten willen gooien maar is dat niet duur?

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:36

Kimmie ok dat van die audi snap ik maar WTF is er erg aan een paar pootjes op de auto? Je kunt ook overdrijven. Dat katten irritant als ze krols zijn, dat is waar daar heb je gelijk in. Maar wat dan met al die honden die om het minste of geringste beginnen te blaffen als ze 'denken' wat te horen? En jankende honden die niet tegen alleen thuis zijn kunnen? En alle HONDENpoep op straat waar iedereen in gaat staan en het dan uitsmeert op straat?

Ik zei tolerantie mbt hondenliefhebberd OP DIT FORUM, wel goed lezen dames. Enne...Desiree ik vraag me af waarom jij nog steeds niet mijn vraag hebt beantwoord wat betreft schieten op jouw hond als die in mijn tuin poept???

En als er een hond in mijn tuin ligt, op mijn motorkap, voor mijn deur WHATEVER, als dat beest niet vals is en zich gewoon laat verplaatsten, wat heb ik daar nou werkelijk voor last van?

Ik hou van dieren en dus ook van honden ook al geef ik nu toevallig de voorkeur aan een kat...
Laatst bijgewerkt door Sees op 01-12-05 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:37

dat is ook weer waar...

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:54

hier kan altijd over door gediscusserd worden, argument kloppen van beide kanten.
maar wat de oplossing zal zijn? alle katten binnen houden?
het zit bijna niet in het karakter van een kat om aan een lijntje te laten lopen,en daarnaast zijn er nog zwerfkatten dus loslopende katten zijn er altijd.
onze katten lopen ook los, en wij hebben er nog nooit geklaag over gehad.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:01

ja...katten of binnen houden,of aan een lijntje leren lopen,waarom lukt dat mensen wel die absoluut niet willen dat hun dieren zomaar overal loslopen???

overigens heb ik inmiddels 4 net aangereden ,helaas nog levende katten naar een dierenarts mogen brengen,echt afschuwelijk,alleen daardoor snap je al niet,dat mensen die zo vreselijk van hun kat "houden" ze los laten lopen!!

en toen ik nog in hoogvliet woonde,stond mijn paard in rhoon,daardoor moest ik over een dijkje rijden,als ik naar mijn paard wilde gaan,afijn op een dag rende er dus een kat over..deze miste ik net,maar mistte ook op een haar na een boom!!!!moet toch niet kunnen???

verder aan zwerfkatten kan je best wat wat doen,vangen en inslapen!!

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:51

dus jij suggereert/denkt dat mensen die hun kat los laten lopen er niet echt van houden?
wij hebben onze katten buiten lopen omdat ze binnen hardstikke gek worden,ze gaan hier overdag het veld in,en savonds en snachts komen ze binnen.
wij kunnen het die beestjes niet aan doen om ineens op te sluiten.
en dat ze onder een auto kunnen komen is een risico dat je neemt.
dan zou het ook zo moeten zijn dat honden verplicht overal aan de lijn moeten,hoe vaak gebeurd het niet dat er een hond aangereden word die los loopt,dat geeft ook "hinder" aan anderen.
die schijten ook overal de boel onder,en piesen overal tegenaan.
ik denk niet dat het ooit zal gebeuren een katten verbod, de regering zal niet eens zoveel geld willen neerleggen voor het vangen van zwerfkatten.
wij hebben al jaren katten en ik heb er nog nooit geklaag over gehad, of er over gehoord.
ik denk dat het best wel mee valt met alle overlast,tenzij er een plaag is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:01

PinkyPower schreef:
maar ken jij iemand die zo'n hoog hek met stroomdraad in z'n tuin wil, dat is toch gewoon onmogelijk.. vind ik echt een beetje te ver gaan...

Ik weet dat er mensen zijn die GEEN katten in hun tuin willen. En dan is het niet aan een kattenliefhebber om te bepalen dat ze dat WEL moeten accepteren. Het is wel degelijk mogelijk. Een kattenliefhebber moet ook maar iets voor z'n huisdier over hebben.

PinkyPower schreef:
zo'n ren is idd wel handig voor mensen die hun kat naar buiten willen gooien maar is dat niet duur?

Ja. Maar ze willen toch een kat?

Sees schreef:
Kimmie ok dat van die audi snap ik maar WTF is er erg aan een paar pootjes op de auto? Je kunt ook overdrijven. Dat katten irritant als ze krols zijn, dat is waar daar heb je gelijk in. Maar wat dan met al die honden die om het minste of geringste beginnen te blaffen als ze 'denken' wat te horen? En jankende honden die niet tegen alleen thuis zijn kunnen? En alle HONDENpoep op straat waar iedereen in gaat staan en het dan uitsmeert op straat?

Daar worden santies tegen ondernomen. Een honden eigenaar betaalt immers hondenbelasting. Dus deze betaalt bij voorbaat al boete voor het feit dat zijn hond overal kan poepen (ook als die helemaal niet zo is). Het is niet meer dan billijk als de gemeente dan de poep opruimt of TENMINSTE overal bakken neerzet waar de zakjes hondenpoep ingegooid kunnen worden als de hondeneigenaar deze netjes op doet. Ook tegen jankende honden wordt iets ondernomen, namelijk 2500 euro boeten. En ook onder hondeneigenaren heb je veel foute figuren, van die mensen die zo nodig een hond moeten maar dan de hele dag gaan werken. Dat is al erg genoeg.

Sees schreef:
Ik zei tolerantie mbt hondenliefhebberd OP DIT FORUM, wel goed lezen dames. Enne...Desiree ik vraag me af waarom jij nog steeds niet mijn vraag hebt beantwoord wat betreft schieten op jouw hond als die in mijn tuin poept???

Het gebeurt niet. Want mijn hond poept niet in andermans tuin. Dat kan ik garanderen aangezien mijn hond zich niet zonder mij buiten het huis begeeft. Wij maakten het vroeger veel mee dat honden in onze tuin poepten, terwijl het mooie grote hondenuitlaatterrein notabene aan de overkant van ons huis lag.

Sees schreef:
En als er een hond in mijn tuin ligt, op mijn motorkap, voor mijn deur WHATEVER, als dat beest niet vals is en zich gewoon laat verplaatsten, wat heb ik daar nou werkelijk voor last van?

Ik hou van dieren en dus ook van honden ook al geef ik nu toevallig de voorkeur aan een kat...

Ja, zo redeneer jij. Maar niet iedereen doet dat. Ik hou ook niet van mensen die niet van dieren houden. En die probeer ik in de regel ook te mijden.
Ik hou ook van alle dieren en daarom dusdanig van katten dat ik ze niet pijn wil doen. Dus ook niet op ze schieten.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:09

van alle mensen die geen katten hebben,is er meestal maar een heel klein deel dat absoluut geen katten in de tuin wil hebben,dan lijtk het mij beter dat diegene zelf zn tuin daartegen bestendig maakt,katten binnen houden voor zon klein stukje grond terwijl de rest uit de buurt er niks om geeft,vind ik persoonlijk gezien onzin,hoe vaak komt zo'n kat nou op dat stukje grond terwijl het een mega grote omgeving tot zn beschikking heeft.
dan word de hele leefwereld van zon kat afgesloten omdat hij niet gewenst word op een paar vierkante meter van de overbuurman b.v.

ze zouden b.v. wel katten belasting kunnen gaan invoeren.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:11

Nou en Lianne? Dat is toch niet zo heel erg? Er zijn zat katten die nooit buiten komen en die zijn toch heel tevreden. Officieel is het zo dat honden bijna nergens los mogen lopen. Waarom vind je dat dan niet zielig? Want honden zijn energieke speelse dieren en veel rassen hebben ontzettend veel behoefte aan rennen. En dan niet altijd aan het lijntje langs de fiets maar een beetje vrijheid om daar te ruiken waar hij wil en doen wat honden graag doen.

Als iemand zijn tuin katvrij wil houden, is dat zijn recht. Kattenliefhebbers mogen hun kat niet aan anderen opdringen. Dan maar de leeftwereld van de kat een beetje beperken. Daar gaan ze echt neit dood aan en ze worden er ook niet ongelukkig van.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:11

ja,eerlijk gezegd kan ik me bij geen van mijn dieren waar ik van hou ,me bedenken dat ik ze nar buiten gooi,zonder me dood en dood ongerust te maken,daarnaast zou ik geen dier willen hebben waarvan ik iedere dag weer moet hopen dat ie wel thuis komt....

en loslopende honden en ongelukken,denk dat er minder honden worden doodgereden als katten...

en helaas doet de regering geen hout aan die vieze zwerfkatten,daarna nog een belastingwet op katten,net als de hond,en een aanlijn gebod,en speciale uitlaat plaatsen...lijkt me een strak plan...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:12

Ik heb trouwens een pesthekel aan mensen die hun hond zomaar op straat rond laten lopen zonder er naar om te zien. DAt vind ik onverschilligheid ten top. Ik haat onverschilligheid.

En Kimmie, jagers mogen officieel op zwerfkatten schieten. Wist je dat niet?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:15

tis toch wel te triest dat mensen maar moeten "leven" met andermans huisdier,anders mag je jezelf diep in de kosten steken om die dieren buiten de deur te houden...omgekeerde wereld lijkt mij...

zoiets van ik gooi elke dag al mijn 6 honden naar buiten ,in een woonwijk in rotterdam,en de mensen die niet willen dat hun tuin uitgegraven wordt,die moeten dan maar een goed hek kopen????

nee,maar hier hebben mijn honden ze al weggejaagd,en in hoogvliet zullen er weinig jagers rondlopen...

sterker nog,daar lagen handtekening petities tegen het weghalen van de zwerfkatten,dat vond men "zielig" zucht....

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:21

de meeste katten zijn ook energieke dieren,en hebben ook vrijheid nodig,een buitenkat kan je nou eenmaal niet binnen laten wennen.
en ik vind het ook sneu voor honden dat hun buitenwereld zo word beperkt, wij hebben zelf ook een hond en hebben hier ook mee te maken.
en een kat binnen houden is niet zn leefwereld een beetje beperken,alles is weg voor zo'n kat, als onze katten ineens altijd binnen moesten zijn,kon je ze meter meteen afmaken want het is echt geen leven voor ze.
je zou ze vanaf kitten af aan moeten leren binnen te houden.
een kat is totaal niet geschikt om als een hond op te voeden,en aan een lijn te laten lopen en uit te laten,dat zit echt niet in de aard van het dier.
ik vind het zielig voor katten die altijd binnen zitten,hun energie niet kwijt kunnen,.
en het word nu allemaal wel heel kort gemeten met elkaar, want als dit allemaal zou ingevoerd worden zou er dus geen 1 dier meer los mogen,ook geen honden,en wat voor leven is dat wel niet voor een dier.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:24

gisteren is de kat van mijn onderbuurvrouw vergiftigd
niemand had er last van en het wad een schat van een kat
het is geen optie om alle katten binnen te houden
die van mij komen niet buiten maar er zijn genoeg katten die worden buitegegooid enzo die dan eens lastig kunnen doen maar ga nou niet zeggen dat alle katten zo zijn hè