" Het blijft toch een Herder he "

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:30

Ik vergeet de mijne altijd koekjes te geven, dus dat woord kennen ze ook niet

Ze kennen wel het woord 'mee'

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:30

loeckie schreef:
Leuk! Als ik onze bodreaux dog in z'n oor toeter dat ie mee moet naar buiten, kijkt ie me met droopy ogen aan zovan: Dus?? Wat verlang je van mij??
(daarin tegen... als het woord koekie valt op zolder, staat ie 3 etages lager te druppelen bij z'n mand...)
Hoezo selectief luisteren??

hahahha, ja het woord koekie is ook hier heel erg populair.
maar wandelen vind ze ook geweldig.

Mee, uit, buiten, plasje doen, auto baas, bank, toemaar, terug bla bla bla alles kent ze.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:52

Afbeelding
volgens vele waar ik woon is mijn hond toch echt wel gevaarlijk hoor..
hij gromt tege mij:p dat doet ie al jare gromme niet als pas maar o maar als blijschap...ook met een stok in ze bek komt ie altijd heel hard op me af gestuivend en gaat dan gek gromme echt ik ken er gewoon keihard om lache...maar andere mense ow jeej pas maar op hij is gevaarlijk of omdat hij 2 kleure oge heeft 1 blauw en een bruin oww is ie blind!!...
ja hoor mevrouw tuurlijk hij is blind ...

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:56

Lekker laten kletsen. Iedereen weet het altijd beter over wat dan ook (in dit geval honden )maar dat is net zo met paarden!

Deaglán

Re: " Het blijft toch een Herder he "

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 01:35

Wij hebben 4 honden; 1 x-fox terrier (9jaar), 1 ierse wolfshond (vandaag precies 1 jaar, eigenlijk nog een pup dus) en 2 chihuahua's (7 en 9 jaar). Ook hebben we nog een rottweiler gehad die helaas op 4 jarig leeftijd plots is overleden. De rottweiler mocht altijd mee naar de markt want dan had ik altijd de ruimte en kon ik lekker doorlopen. Okè, thuis was hij goed waaks maar ik kon hem met alle jonge dieren en kinderen alleen laten zonder dat ik me ongerust moest voelen iets wat met de fox dus niet altijd kan.
Met de ier krijg ik 2 uitersten als reactie; of men loopt een blokje om, of men stop zelfs de auto om hem aan te halen (is echt gebeurt). Bij de chi's is het altijd aanhalen en oppakken geblazen, dat aanhalen mag dan wel maar als ik zie dat men ze op wil pakken dan steek ik er een stokje voor. Gelukkig zijn het allemaal hele sociale honden die heel veel gewend zijn.
Afbeelding

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:34

Jaa, sommige mensen .
Gewoon negeren !

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:36

ik had het ook vaak met mijn hond. Hij liep altijd met halti om, vanwege het getrek
en dan liep iedereen een blokje om, want "die hond heeft een muilkorf om, dus die bijt"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 15:42

dat had ik dus ook, toen ik mijn hond kreeg, kreeg ik de halti er meteen bij " Hij trekt nogal " nou dat heeft hij voor de rest nog nooit gedaan, zelfs niet naast de fiets ook al vind ik het dan wel ietsje veiliger, maar mensen zien het inderdaad aan voor een muilkorf en trekken spontaan hun kind met zich mee

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:42

Waar ik me soms ook aan kan ergeren is reactie's als: 'Heeft hij al gegeten?'

Nee hij heeft nog ontzettende honger en heeft zin in een taai mensen vlees, nou goed.

Ik zat eerst voor maar kort in een groepje bij de hondencursus waar 2 herders bij zaten. Die 2 vrouwelijke eigenaars waren er duidelijk niet de baas over. Die herders vielen ook telkens naar mij uit. Dat was niet bepaald prettig als je met volgen langs hun liep en je bekant een hap in je hand had..
Nu in de groep van de cursus waar ik nu al langere tijd in zit, zit ook een herder en die is heel lief.

Vooroordelen blijven helaas bestaan, vooral ook door mensen die vervelende ervaringen met herders hebben meegemaakt.
Mijn vaders is ooit door een herder en een schotse collie gebeten, maar hij is daardoor niet gaan vinden dat alle herders en schotse collie's 'rothonden' zijn. Er zijn gewoon uitzonderingen, en dat kan mede erfelijk maar ook opvoeding zijn.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:50

Ik ben als kind ook door een herder in mijn gezicht gebeten (heb links en rechts van mijn neus nog een littekentje zitten) maar dat wil niet zeggen dat ik nu een hekel heb aan herders. Ik ben er ook niet "voorzichtiger" door geworden want iedere hond heeft een geheel eigen karakter/gedragingen en daar moet je op letten. Als een hond een goede sociale opvoeding krijgt en geen geestelijk (erfelijke) afwijking heeft zijn er veel problemen te voorkomen.
Het is helaas alleen heel moeilijk voor veel mensen om even buiten de "hokjes" te denken.

Groetjes ingrid

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:38

Deaglán schreef:
Wij hebben 4 honden; 1 x-fox terrier (9jaar), 1 ierse wolfshond (vandaag precies 1 jaar, eigenlijk nog een pup dus) en 2 chihuahua's (7 en 9 jaar). Ook hebben we nog een rottweiler gehad die helaas op 4 jarig leeftijd plots is overleden. De rottweiler mocht altijd mee naar de markt want dan had ik altijd de ruimte en kon ik lekker doorlopen. Okè, thuis was hij goed waaks maar ik kon hem met alle jonge dieren en kinderen alleen laten zonder dat ik me ongerust moest voelen iets wat met de fox dus niet altijd kan.
Met de ier krijg ik 2 uitersten als reactie; of men loopt een blokje om, of men stop zelfs de auto om hem aan te halen (is echt gebeurt). Bij de chi's is het altijd aanhalen en oppakken geblazen, dat aanhalen mag dan wel maar als ik zie dat men ze op wil pakken dan steek ik er een stokje voor. Gelukkig zijn het allemaal hele sociale honden die heel veel gewend zijn.
[url=http://img381.imageshack.us/my.php?image=4555shetlandersneeiersewolfsho.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/9246 ... sho.th.jpg
[/quote]

Ja die van mij lachen ze altijd uit!..
Overal waar ik kom er is altijd wel iemand die mijn jack uitlacht.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:59

Tja.. ik weet precies wat je bedoel! Ik had ook een herder (Duitse) en het was de grootste lieverd die je je kan voorstellen (foto's in profiel), maar mensen die haar niet konden hadden idd ook altijd hun oordeel klaar over herders *zucht*....

Maar één ding weet ik zeker.. mijn volgende hond wordt weer een Duitse Herder!

Moirae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:33

Wij hebben ook een herder gehad.Een tervurense.Nouw iedereen die bij ons kwam was er bang voor.Maar ik heb hem gekend vanaf mijn geboorte.(hij leeft helaas niet meer ) Hij deed echt nooit iets.Ik kon rennen,gillen en slaan hij bleef lief en rustig.Het was echt een lieverd.Dus dat herders gevaarlijk zijn is echt niet zomaar waar.Er zit er wel is een tussen maarja,dat wil niet zeggen dat de rest ook zo is.Het ligt ook aan de opvoeding.

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:54

ik heb zelf ook een witte herder en deze honden staan er juist om bekend om juist NIET het herder karakter te hebben, maar eerder het karakter van een Retriever.

Ik krijg ook vaak genoeg opmerkingen van: 'een herder'? en dan zie je mensen gelijk moeilijk kijken en dna zeg ik er altijd bij dat het een heel ander karakter heeft dan bv de duitse herder.

ik zeg hierbij niet dat duitse herders agressief zijn, want het ligt aan de opvoeding en ik ken genoeg mensen met schatten van herders, maar ik denk wel dat herders voor bepaalde dingen meer 'aanleg 'hebben dan de witte herder.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 14:53

toch heb ik ooit eens gehoord dat het gemiddelde van beten door Retrievers en Labradors veel hoger zou zijn als beten door herders

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:05

Mijn vader had jaren (denk aan 18 jaar geleden) geleden een herdershond die hij moest opleiden tot een politie hond.
Na heel lang trainen enzo is hij helaas afgekeurd.
En heeft mijn vader hem toch maar gehouden. Maar die hond was gevaarlijk tegenover kinderen en heeft paar keer zonder aanleiding gebeten.
En hij was wel een mechelse herder Het ligt niet aan de opvoeding. Volgens mijn pa was hij niet helemaal gezond in zijn hoofd, kan ook daaraan liggen (hij is uiteindelijk ingeslapen )

LadyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:49

maar de retrievers zijn over het algemeen rustiger, socialer en 'cooler ' dan de herders.

en natuurlijk heb je ook valse en agressieve retrievers, maar ik wil ook egt niet een bepaald ras over 1 lijn scheren

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:01

Gelukkig heb ik daar weinig last van.. Nou loop ik met mijn honden ook niet veel op plekken waar veel kinderen zijn.. Maar over het algemeen hoor ik niets. Nou zijn mijn herders ook best aardig opgevoed en als ik zie dat iemand angst heeft dan roep ik ze even bij me.. Krijg er meestal alleen maar complimenten over..
Dan praat ik nu over 2 voorheen 3 mechelaars..

Dat verhaal dat er meer gebeten zou worden door goldens/labradors etc dat klopt.. maar de aantallen van dit soort honden is ook veel hoger en ze leven vaak in huis/tuin en keuken gezinnen.. (met kinderen). Maar als een herder/rotweiler etc heeft gebeten staat het gelijk in de krant.. en alle gevallen dat de lieve zoete lab of golden zijn tanden is in een kind heeft gezet, wat echt heel veel gebeurt. (niet omdat de hond vals is maar het kind niet opgevoed) dat lees je nergens.. Dat vind ik wel eens jammer..

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:49

mijn hond word vaak aangezien voor een kruising doberman of rotweiller
heb heel vaak van die mensen die er dan met een grote boog om heen lopen
mijn hond is een gorden setter en je kunt haar echt vanalles aandoen maar ze zal nooit bijten.

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:47

Heel herkenbaar en irritant...
Ik heb ook een herder, ook nog een witte!
Krijg ook vaak commentaar terwijl ze echt nooit iets fout zou doen, het is zo'n goedzak....
tsja, mensen maken kinderen vaak zelf bang voor honden

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:23

Wat een probleem is bij herders, weet niet hoe het zit bij andere honden, is dat sommige fokkers aan inteelt gedaan hebben/doen. Hierdoor kweken ze agressieve honden, honden met een krak in hun hoofd. Dan sta je echt niet verder met correcte opvoeding. Maar weeral is het de fout van de mens .

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:32

Annelou schreef:
Waar ik me soms ook aan kan ergeren is reactie's als: 'Heeft hij al gegeten?'

Nee hij heeft nog ontzettende honger en heeft zin in een taai mensen vlees, nou goed.

HAHA sorry

Ah ja die vooroordelen.. wat doe je dr aan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 20:38

Nevermind85 schreef:
Wat een probleem is bij herders, weet niet hoe het zit bij andere honden, is dat sommige fokkers aan inteelt gedaan hebben/doen. Hierdoor kweken ze agressieve honden, honden met een krak in hun hoofd. Dan sta je echt niet verder met correcte opvoeding. Maar weeral is het de fout van de mens .

Is dat niet zo bij de meeste rassen?

Overigens ben ik eerder bang voor een kleine hond dan voor een grote

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:11

Cayenne schreef:
Nevermind85 schreef:

Is dat niet zo bij de meeste rassen?

Overigens ben ik eerder bang voor een kleine hond dan voor een grote

Ha ha mijn idee