Ze kennen wel het woord 'mee'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loeckie schreef:Leuk! Als ik onze bodreaux dog in z'n oor toeter dat ie mee moet naar buiten, kijkt ie me met droopy ogen aan zovan: Dus?? Wat verlang je van mij??
(daarin tegen... als het woord koekie valt op zolder, staat ie 3 etages lager te druppelen bij z'n mand...)
Hoezo selectief luisteren??
Deaglán schreef:Wij hebben 4 honden; 1 x-fox terrier (9jaar), 1 ierse wolfshond (vandaag precies 1 jaar, eigenlijk nog een pup dus) en 2 chihuahua's (7 en 9 jaar). Ook hebben we nog een rottweiler gehad die helaas op 4 jarig leeftijd plots is overleden. De rottweiler mocht altijd mee naar de markt want dan had ik altijd de ruimte en kon ik lekker doorlopen. Okè, thuis was hij goed waaks maar ik kon hem met alle jonge dieren en kinderen alleen laten zonder dat ik me ongerust moest voelen iets wat met de fox dus niet altijd kan.
Met de ier krijg ik 2 uitersten als reactie; of men loopt een blokje om, of men stop zelfs de auto om hem aan te halen(is echt gebeurt). Bij de chi's is het altijd aanhalen en oppakken geblazen, dat aanhalen mag dan wel maar als ik zie dat men ze op wil pakken dan steek ik er een stokje voor. Gelukkig zijn het allemaal hele sociale honden die heel veel gewend zijn.
[url=http://img381.imageshack.us/my.php?image=4555shetlandersneeiersewolfsho.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/9246 ... sho.th.jpg
[/quote]
Annelou schreef:Waar ik me soms ook aan kan ergeren is reactie's als: 'Heeft hij al gegeten?'
Nee hij heeft nog ontzettende honger en heeft zin in een taai mensen vlees, nou goed.
Nevermind85 schreef:Wat een probleem is bij herders, weet niet hoe het zit bij andere honden, is dat sommige fokkers aan inteelt gedaan hebben/doen. Hierdoor kweken ze agressieve honden, honden met een krak in hun hoofd. Dan sta je echt niet verder met correcte opvoeding. Maar weeral is het de fout van de mens.
Cayenne schreef:Nevermind85 schreef:Wat een probleem is bij herders, weet niet hoe het zit bij andere honden, is dat sommige fokkers aan inteelt gedaan hebben/doen. Hierdoor kweken ze agressieve honden, honden met een krak in hun hoofd. Dan sta je echt niet verder met correcte opvoeding. Maar weeral is het de fout van de mens.
Is dat niet zo bij de meeste rassen?
Overigens ben ik eerder bang voor een kleine hond dan voor een grote