Boerboel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Re: Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:10

kijk anders eens op de site: www.hondenland.nl staan de rassen die hier nu allemaal genoemd zijn zowiezo op incl. de rasvereniging.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:14

siko schreef:
Wat is een Broholmer nou weer

Swoeky, je maakt het me niet gemakkelijk hoor!! Allemaal onbekende hondenrassen gaan nu aan me voorbij... hahaha

en broholmer is een hond de broholmer is een grote, zeer krachtige, rechthoekige hond van het Mastiff type. Hij is rustig en vriendelijk en een uitstekende waakhond. is ook een grote hond.

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:35

Renske20 schreef:
Citaat:
Hij hecht zich niet aan één baas, maar beschouwt zijn familie als één geheel.
knip
In nood neemt hij het leiderschap over

dit doen Rhodesian Ridgebacks ook, en vergis je niet dit kan problemen geven!!
al hecht een RR zich aan de mensen die met hem omgaan
heb je een gezinslid die er niet naar omkijkt, zal hij zich er niet echt aan hechten, maar welke hond doet dat wel?

toen mn ouders er nog maar 1 hadden ipv 2, hechtte die reu zich erg aan mij, ik woonde toen nog thuis

ik had de reu van 10 maanden oud mee naar een veldje met wat vrienden, ik ben aan het stoeien met een jongen en hij kieteld me dus ik lachte/gilde wat, ineens springt de reu op die jongen en blijft bovenop hem staan, kijkt hem al grommend recht in zn ogen aan en die jongen durfde dus niets meer te doen
ik zei hem dat ie zn ogen dicht moest doen, iig niet moest terug staren en zodra ik erbij kon heb ik de reu van hem afgehaald, die toen dus richting mij hapte omdat hij niet zag wie hem bij zn halsband pakte

dat was een hond van pas 10 mnd oud en zo'n 40 kilo

nu hebben mn ouders er een teefje bij, de reu is 7 en rustig, teefje hechtte zich ook aan mij(ik liet ze meestal uit en voerde ze dus ja is ook logisch dan) en zowel de reu als het teefje worden boos als iemand me aanraakt!! grommen, dreigen, er tussen gaan staan etc

moet je eens indenken wat er gebeurd als een Boerboel zoiets doet...en zo'n hond bedoeld het goed, hij verdedigd zn baas!
maar zo'n hond kan je niet uitleggen dat lachen en stoeien geen gevaar is...

de dingen die je aanspreken in de boerboel, hebben ridgebacks ook
ga dan voor een iets safere keuze en kies een Ridgeback, al kan dat dus ook ernstig fout gaan!

Heeii..
aan alle kanten van deze verhalen zit we iets van waarheid in..en veel dingen die gezegd w0rden zijn inderdaad gewo0n harde feiten..!!
Veel mensen nemen zo'n hond als huishond, en waarom..?? Ja ze zien er t0ch o00h zo0 snoezig uit als ze nog klein zijn..!!! NOU..daar heb je de 1e f0ut al... Veel mensen gaan af op het uiterlijk van een hond..!! Maar laten zich zo inpalmen do0r zo'n beestje, dat dit later grote problemen geeft..!!
Ik zeg hierbij niet dat dit bij Alle boerboels is..((of enige andere hond..!))
Maar een vriendin van mij heeft er o0k 2 gehad.. Echt 2 schatten van honden ((t0en ze n0g klein waren.>!!)) Deze mensen hadden ze niet omdat ze zo lief eruit zagen,, nee ze hadden ze omdat het ras hun heel erg interesseeerde..!! IK ben met die mensen bij die fokker geweest, n0u serieus,, het waren allemala zo'n lief karakter..! maar dit k0mt omdat die fokker er zo goed voor was..en die bleven de honden al vanaf puppy zijnde de baas..! Deze honden van mijn vrienden, groeide ook op, de reu is verkocht naar iemand met veel grond die een goede waakhond zocht..!!En het teefje hebben ze gehouden,, ze leeft zelfs met katten in huis,, en ze is zo0 lief,, maar heel erg beschermend tegenover haar bazen..!!
Deze honden hebben een leider nodig...Iemand die ze de baas is...
Het zijn honden met een ONtzettend eerlijk Karakter..
Ook ik heb al vele aren ervaring in d ehondenwereld..en vo0ral zo'n honden Cq. vechthonden interesseerde mij..!!
En ik vind dus net als vele andere, dat niet alle honden over een kam gescheerd kunne worden..!!Vooral de BOERBOEL NIET..!!
Deze honden hebben allemaal een verschillend karakter,, Maar hoe ze later worden ligt ook erg aan de opvoeding die ze gehad hebben..!!! Daarom raden sommige fokkers mensen zonder ervaring met honden, deze hond ook af..!! Een puppycursus wil vaak ook al erg helpen ..!!
N0u dit is wat ik er over te zeggen heb..!!
Dit was mijn mening..En zoals jullie weten zijn meningen verdeeld..!!!!
Maaar dit was dan de positiev ekant..!! B0erboels hebben o0k negatieve kanten, en verhalen..!! Maar verhalen w0rden soms verdraaid..!! JAMMER..!!
D0eii d0eii.!!
Gr0etJ's..
xx-xx-xx Ikkuh..xx-xx-xx

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:10

zoals ook er hengsten zijn die in goede handen zeer lief zijn...alleen in onervaren handen vreselijke problemen kunnen opleveren....

en dat is ook met deze honden,iemand die zo'n hond super goed opvoed en weet waar hij aan begint zal ws een redelijk houdbare hond hebben,een hond in handen van een onervaren persoon is gewoon gevaarlijk!!
en er zijn al voldoende problemen met honden,zo veel dat er zelfs wetten komen tegen hondenrassen,deze komen er niet zomaar,en of ze dan de juiste rassen verbieden is de vraag,maar feit is,dat er teveel problemen zijn met onopgevoede honden!!of honden die door hun "ras"en daarbij behorend karakter sterker zijn als hun baas,en dat is wat ik graag wil voorkomen...

overigens heb ik geen enkel verhaal verdraaid hoor,heb zelf honden die tot de "verboden"honden behoren,en heb ook geen behoefte aan het verdraaien van verhalen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:56

siko schreef:
cloris schreef:
Bijna alle Molossers kwijlen dus vergis je daar niet in

Het verschil tussen een BullMastif en een Tosa of een Boerboel is wel behoorlijk hoor, Persoonlijk vind ik een BM trouwens ook wel wat gemoedelijker in de omgang en dan niet zozeer met mensen danwel met andere honden! en dan met name de reuen

Te vinden op www.kennelclub.nl trouwens

@Cloris, dus jij zegt dat je voor een BM beter voor een Reu als teefje kan gaan? Want normaal gesproken zeggen ze toch dat teefjes makkelijker dan reutjes zijn toch?

Bedankt voor de kwijl mededeling hihi....

Nope staat er inderdaad niet duidelijk, sorry daarvoor, ik bedoel; met name reuen zijn moeilijker in de omgang met andere reuen, en dan heb ik het niet zozeer over de BM maar in het algemeen als het om Molossers gaat, dus ik zou als ik jou was voor een teef gaan.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:58

swoeky schreef:
siko schreef:
Wat is een Broholmer nou weer

Swoeky, je maakt het me niet gemakkelijk hoor!! Allemaal onbekende hondenrassen gaan nu aan me voorbij... hahaha

en broholmer is een hond de broholmer is een grote, zeer krachtige, rechthoekige hond van het Mastiff type. Hij is rustig en vriendelijk en een uitstekende waakhond. is ook een grote hond.

De Deense Mastiff.... prachtige hond is dat he
Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:01

Even voor SHADON:

Een echte liefhebber/kenner zal als eerste de negatieve kanten van het ras opsommen alvorens hij aan de positieve kanten van het verhaal gaat beginnen....
Want de negatieve kanten opnoemen is niet een ras afkraken maar het behoeden voor de ondergang doordat onervaren en ondeskundige mensen er mee gaan lopen leuren

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:18

@siko,ik zie nu pas je foto's staan,maar je haar is hartstikke leuk nu!!!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:43

is zeker een prachtige hond, en ook eentje waar je niet zomaar aankomt

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:51

Ik vind het superlieve dieren. Bij mij op stal hebben ze 2 boerboels en die zijn heel lief, ze zijn dan ook goed opgevoed maar als er een vreemde aan het hek staat komt die vreemde niet door het hek zo waaks zijn ze maar als ze je kennen kan je het hek door zonder dat ook maar blaffen of wat dan ook. Deze honden zijn 1 jaar en een half jaar oud en zijn al flink groot en dat schrikt ook best wel af dus mensen blijven ook wel buiten het hek.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:42

Naar eerst een ridge back te hebben gehad.Helaas overleden aan een maagtorsie hebben we nu o.a. een Cane Corso.Echt een top hond.Super braaf en lief ook naar vreemden.Maar toch een hele goede bewaker op de momenten dat het nodig is.Een aanrader.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 09:23

cloris schreef:

De Deense Mastiff.... prachtige hond is dat he
http://www.siris.k-nettet.dk/main/graph ... .jpg[/img]

Ja, echt een hele mooie hond! Geeft een rustig beeld vindt ik!

cloris schreef:
Even voor SHADON:

Een echte liefhebber/kenner zal als eerste de negatieve kanten van het ras opsommen alvorens hij aan de positieve kanten van het verhaal gaat beginnen....
Want de negatieve kanten opnoemen is niet een ras afkraken maar het behoeden voor de ondergang doordat onervaren en ondeskundige mensen er mee gaan lopen leuren

Bedankt voor je wijze woorden, Cloris!! Nee, even zonder gein , ik moet ook eerlijk bekennen dat ik eerst dacht dat mensen mij alleen het idee uit het hoofd wilden praten en met allerlei verhalen aankomen om die BOERBOEL maar in een slecht daglicht te stellen, maar het heeft mijn ogen geopend! Ik zie nu meer rassen staan dan alleen de Boerboel, hoewel zij me nog steeds waanzinnig interesseert! ** SORRY**

@SHADON: ook bedankt voor jouw bijdrage met het verhaal over de boerboel! Dat geeft iets positiefs weer

@Kimmie261: Thank you!!

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:07

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:48

Hee, moet je horen! Ik kom net terug van een fokker dat Amerikaanse bulldoggen fokt.... Mooie honden hoor!! Kom een beetje terug van dat boerboel gebeuren, nee ze delen dezelfde plek, maar kijkend naar het gehele plaatje.... ziet er goed uit.

@ Orban: Ik ga de site nu checken

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:04

@Orban: Mooie site, heb meteen contact met hen opgenomen! Hou jullie op de hoogte hoor, zodra ik een reactie terug heb

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:50

siko schreef:

Bedankt voor je wijze woorden, Cloris!! Nee, even zonder gein , ik moet ook eerlijk bekennen dat ik eerst dacht dat mensen mij alleen het idee uit het hoofd wilden praten en met allerlei verhalen aankomen om die BOERBOEL maar in een slecht daglicht te stellen, maar het heeft mijn ogen geopend! Ik zie nu meer rassen staan dan alleen de Boerboel, hoewel zij me nog steeds waanzinnig interesseert! ** SORRY**

Waarom sorry? er zijn nog wel een paar rassen die mij ook altijd nog intresseren maar die ik niet zo 123 zal nemen omdat het niet echt meer past in dit kleine dichtbevolkte landje.. en daar moet je ook rekening mee houden vind ik.
je moet van alle rassen (die je intresseren) de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en eerlijk zijn ten opzichte van jezelf dus je afvragen; Kan ik dit aan? ben ik consequent genoeg en heb ik genoeg informatie en adviezen ingewonnen.
Vandaar dat ik ook altijd zeg, begin bij de negatieve kanten van een ras het is namelijk niet niets wat je in huis wil halen
Succes laat nog even weten hoe het verder gaat enz

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 08:48

Hoi

Op mijn site kan je van alles lezen over de boerboel www.deliboerboels.nl,
de boerboel is niet zomaar een hond voor iedereen hij moet consuquent
opgevoed worden en heeft best wel de ruimte nodig de reu die wij hier hebben
is rond de 80 kilo dus het is geen hondje voor op een flat die elke dag maar
5 minuten er uit hoef hij heeft wel zijn beweging nodig.
Het is zeer zeker een familiehond, maar soms wel afstandelijk tegenover
vreemde het zijn prima wakers.
Ik weet niet hoe jullie situatie is om te beoordelen of de boerboel bij
jullie past, lees eens rustig mijn site door en zijn er vragen dan kan je
altijd kontakt opnemen.
En een bezoekje om onze honden te bekijken kan altijd de koffie staat klaar,
alleen kan ik wel melden dat ik pas over ongeveer een jaar pas pups heb.
De teven moeten nog gekeurd worden en dit zal pas gebeuren in mei volgend
jaar en ze moeten nog gerontgend worden en pas als dat allemaal goed is dan
gaat de brindle teef (bb) gedekt worden door onze eigen reu (nelis).
Maar vragen stellen kan je altijd, maar heb uit het verhaal niet begrepen
hoe bij jullie de situatie is?.

groetjes Adrie de Jong.
www.deliboerboels.nl

----- Original Message -----
From: "Kim Westphal" <K.Westphal@eijkelkamp.com>
To: <info@deliboerboels.nl>
Sent: Tuesday, October 25, 2005 3:30 PM
Subject: Boerboel

>
> Beste,
>
> Al weken denk ik eraan om een puppy aan te schaffen.
> Omdat ik niks overhaast wil doen, ben ik heel wat fokkers aan het afgaan
> om
> hun honden te bekijken.
> Verschillende rassen heb ik gezien maar mijn eerste voorkeur, de boerboel
> heb ik nog niet live mogen bewonderen. Nu hoor ik verschillende verhalen
> over deze honden, ze zouden een familiehond zijn, een goede waakhond maar
> daarnaast ook zeer eigenzinnig naar andere mensen.
> Ik ben heel benieuwd of een boerboel een hond voor mij zou zijn, kunnen
> jullie me daarin adviseren?
> Welke eigenschappen moet ik hebben om zo'n hond de baas te zijn, waar zou
> de
> hond op zijn best zijn, heeft hij veel beweging nodig, kan het goed met
> kinderen en vreemde mensen etc.
>
Ik kijk uit naar een reactie van jullie kant.
>
> Groeten,
> Kim Westphal

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:20

En een Akita Inu dan? Wij hebben er ook 1, alleen die van ons is ziek, dus ziet er iets ranker en slanker uit dan een gezonde.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:29

akita inu is mooi!!!!

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:36

Ze zijn wel leuk op de site van siko te zien!
Ze lijken erg op een ander ras *naam kwijt*

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:52

ik denk niet dat een akite inu in het lijstje past. maar ze zijn inderdaad wel heel leuk, wij hebben een kruising akita/rottweiler gehad, super dier was dat.

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:45

Ja ik weet niet wat de ts precies zoekt, ze kan wellicht even kijken. Misschien breng ik haar wel ineens op hele andere ideeen, of juist niet:P
Ik heb van http://www.doggynet.nl het volgende even gekopieerd.
De aard van de Akita Inu.

Betrouwbaar
Actief
Goede waakhond
Gelijkmatig temperament
Schrander
Trouw
Waardig
Onverstoorbaar
Zelfstandig
Intelligent

Ik moet zeggen dat als wij thuis ooit een nieuwe hond nemen/of erbij nemen, dan wordt dat weer een Akita. Ze zijn zo trouw naar de baas(bazen) maar tegelijkertijd ook waaks. Het is zo, dat als wij de mensen hebben binnen gelaten, dan vind de hond het ok en doet ze niks. Dan is het voor haar ook goed zeg maar. Dan gaat ze rustig op haar kleed liggen. Nog een voorbeeldje, als ik ga slapen gaat ze onderaan de trap liggen en gaat ze er niet eerder vandaan als dat ik weer naar beneden kom. Ze wil dus op haar manier een beetje op mij passen, ten minste zo verklaar ik het..
Ook moet ik zeggen dat kennissen niet alleen binnen willen komen, ze slaat wel aan als de bel gaat of als ze een auto hoort. Ze komen alleen binnen als wij er zelf ook zijn, want dan is er ook niks aan de hand. Mijn vriend heeft er een maandje overgedaan dat onze hond hem herkende en niet meer aansloeg op zijn auto of de deur. Die zijn nu dus dikke maatjes en mijn vriend is zeg maar nu ook een deel van 'haar' gezin.
Verder vind ik dat je ze ongelovelijk veel kan leren. En ze zijn lekker zacht, ook al vermoedt dat anders op de foto's. Ze zijn dus niet stekelig.

Ja ik kan nu dus wel pagina's vol schrijven over onze Akita, maar misschien is dit totaal niet wat de ts verwacht in een hond. Als iemand nog iets wil weten dan moet diegene het maar even vragen.

groetjes

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:11

Ik ben wel benieuwd naar de Akita. Wat voor type hond is het eigenlijk?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:22

Net t hele topic doorgelezen en ik wil toch ook ff reageren.

Zelf heb ik een caucasian owcharka oftewel een kaukasische herder,
staat ook niet zo best bekend.
Een vreemde moet niet bij mij de tuin/huis inkomen zonder dat ik erbij ben.het is een super waakhond en ik vind dat fijn en voel me er erg veilig bij.Ze is nu 3 jaar.
Ik heb wel veel getraind met haar en ze staat goed onder appèl.
Verleden week is ze mee geweest op concours en dat ging prima we werden wel aangesproken door iemand die vertelde dat dit de 1e kaukaas was die niet gemuilkorfd door de mensen hoefde.
Vaak moet je ook mensen tegen zichzelf beschermen,ze proberen rustig je hond aan te halen zonder t te vragen of te waarschuwen.
Toevallig liep er op concours ook een RR die iemand aan viel, terwijl mijn kaukaas rustig op haar dikke billen alles zat te bekijken.

Tevens loopt hier een kruising rottweiler/preza canario, ik help mijn zoon met de opvoeding ,t ras staat ook niet best bekend, ze is lief, heel slim en fantastisch om mee te werken en tot nu toe heel braaf ook naar andere honden en mensen (mits die normaal doen), maar ook geen hondje voor iedereen net als de kaukaas.

De kaukaas ben ik toevallig tegenaan gelopen en vond t een schitterend ras en ben me er toen in gaan verdiepen, naar show geweest,met andere eigenaren gepraat en naar fokker geweest.
De kruising preza was de keuze van mijn zoon die graag een sterke hond wilde die goed oppast en meekan als hij op survivaltochten gaat.
De vader -preza- extra goed bekeken en die was gewoon vriendelijk zolang de baas erbij was en niet moeilijker op dat vlak dan een rottje.

Als dit ts 1e hond wordt kan ze beter een makkelijker ras nemen dan de boerboel, sommige argumenten die ik hier las zullen meer rassen doen, zoals het beschermen van eigen kind bij wilde spelletjes
het is uiteindelijk oppassen met iedere hond.

Volg een puppycursus!!!

Veel succes en ik hoop dat je een leuke hond vind en er veel plezier mee hebt.

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:40

Wat bedoel je met type precies? je kan eens kijken op doggynet en dan rasseninformatie. Ik heb niet echt duidelijk foto's van mijn hond, maar zoals ik ook al zei mijn hond is niet gezond, dus die is lang niet zo fors als dat de gezonde akita's zijn. Maar toch om een kleine indruk te geven:
Afbeelding

Afbeelding