Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
siko schreef:Wat is een Broholmer nou weer
Swoeky, je maakt het me niet gemakkelijk hoor!!Allemaal onbekende hondenrassen gaan nu aan me voorbij... hahaha
Renske20 schreef:Citaat:Hij hecht zich niet aan één baas, maar beschouwt zijn familie als één geheel.
knip
In nood neemt hij het leiderschap over
dit doen Rhodesian Ridgebacks ook, en vergis je niet dit kan problemen geven!!
al hecht een RR zich aan de mensen die met hem omgaan
heb je een gezinslid die er niet naar omkijkt, zal hij zich er niet echt aan hechten, maar welke hond doet dat wel?
toen mn ouders er nog maar 1 hadden ipv 2, hechtte die reu zich erg aan mij, ik woonde toen nog thuis
ik had de reu van 10 maanden oud mee naar een veldje met wat vrienden, ik ben aan het stoeien met een jongen en hij kieteld me dus ik lachte/gilde wat, ineens springt de reu op die jongen en blijft bovenop hem staan, kijkt hem al grommend recht in zn ogen aan en die jongen durfde dus niets meer te doen
ik zei hem dat ie zn ogen dicht moest doen, iig niet moest terug staren en zodra ik erbij kon heb ik de reu van hem afgehaald, die toen dus richting mij hapte omdat hij niet zag wie hem bij zn halsband pakte
dat was een hond van pas 10 mnd oud en zo'n 40 kilo
nu hebben mn ouders er een teefje bij, de reu is 7 en rustig, teefje hechtte zich ook aan mij(ik liet ze meestal uit en voerde ze dus ja is ook logisch dan) en zowel de reu als het teefje worden boos als iemand me aanraakt!! grommen, dreigen, er tussen gaan staan etc
moet je eens indenken wat er gebeurd als een Boerboel zoiets doet...en zo'n hond bedoeld het goed, hij verdedigd zn baas!
maar zo'n hond kan je niet uitleggen dat lachen en stoeien geen gevaar is...
de dingen die je aanspreken in de boerboel, hebben ridgebacks ook
ga dan voor een iets safere keuze en kies een Ridgeback, al kan dat dus ook ernstig fout gaan!
siko schreef:cloris schreef:Bijna alle Molossers kwijlen dus vergis je daar niet in
Het verschil tussen een BullMastif en een Tosa of een Boerboel is wel behoorlijk hoor, Persoonlijk vind ik een BM trouwens ook wel wat gemoedelijker in de omgang en dan niet zozeer met mensen danwel met andere honden! en dan met name de reuen![]()
Te vinden op www.kennelclub.nl trouwens
@Cloris, dus jij zegt dat je voor een BM beter voor een Reu als teefje kan gaan? Want normaal gesproken zeggen ze toch dat teefjes makkelijker dan reutjes zijn toch?
Bedankt voor de kwijl mededelinghihi....
swoeky schreef:siko schreef:Wat is een Broholmer nou weer
Swoeky, je maakt het me niet gemakkelijk hoor!!Allemaal onbekende hondenrassen gaan nu aan me voorbij... hahaha
en broholmer is een hondde broholmer is een grote, zeer krachtige, rechthoekige hond van het Mastiff type. Hij is rustig en vriendelijk en een uitstekende waakhond. is ook een grote hond.
cloris schreef:
De Deense Mastiff.... prachtige hond is dat he![]()
http://www.siris.k-nettet.dk/main/graph ... .jpg[/img]
cloris schreef:Even voor SHADON:
Een echte liefhebber/kenner zal als eerste de negatieve kanten van het ras opsommen alvorens hij aan de positieve kanten van het verhaal gaat beginnen....
Want de negatieve kanten opnoemen is niet een ras afkraken maar het behoeden voor de ondergang doordat onervaren en ondeskundige mensen er mee gaan lopen leuren
siko schreef:
Bedankt voor je wijze woorden, Cloris!! Nee, even zonder gein, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik eerst dacht dat mensen mij alleen het idee uit het hoofd wilden praten en met allerlei verhalen aankomen om die BOERBOEL maar in een slecht daglicht te stellen, maar het heeft mijn ogen geopend! Ik zie nu meer rassen staan dan alleen de Boerboel, hoewel zij me nog steeds waanzinnig interesseert! ** SORRY**