Onopvoedbare hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:34

Beste TS,

Ik heb gelezen dat je gewoon idd je best doet en de hond genoeg beweging en aandacht krijgt. Ik denk toch dat een cursus idd een goede optie kan zijn voor jullie. Daarnaast denk ik dat je hond misschien wel een vorm van verlatingsangst kan hebben , vaak zie je dan ook zulk gedrag. onze jack heeft dat ook lang gehad. helemaal in paniek als je weg bent. Ook zij zat overdag in de bench. Wat deed zij? Ze bleef poepen en plassen in de bench ook al was ze maar 1 uur alleen en was ze uitgebreid wezen wandelen. We haden het ook rustig opgebouwd zodat ze alleen kon blijven. Ik heb ook 4 katten en toen ze nog zo klein was, durfde ik haar niet alleen los met de katten te laten, vandaar dat zij in de bench zat. Van lief en lee heeft ze door gekregen dat het niet erg is als we weg zijn. Ik heb haar iedere keer beloont als ze braaf geweest was. Straffen had geen zin. Achteraf voor iets straffen is ook onzin, hond begrijpt je dan ook niet.
Nu blijft ze thuis met onze 4 katten gewoon los in huis en dat gaat heel goed. Ze is altijd erg blij en enthousiast als je terug bent maar het gaat gewoon erg goed. Via buren hoor ik dat ze nooit blaft, behalve als er mensen in de portiek zijn slaat ze weleens aan, maar dan voor even.
Wat ik wil zeggen is, stop er tijd en energie in dan heb je straks een geweldige hond. Straffen door een hond in de bench te zetten hmmmm daar ben ik niet voor! Een bench moet een veilige plek voor je hond zijn en geen straf!
Veel succes!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:24

qwinty schreef:
Clicktraning is me vriend niet zo voor dus dat ga ik dan ook niet doen.
Idd ik ga niet meer reageren om reactie van "De TS weet niets van honden, "het is zielig" enzo want er staat duidelijk dat wel tussen door word uitgelaten en dat ze meer dan genoeg aandacht krijgt moet miss meer zijn maar ze krijgt het wel!

Waarom stel je dat uberhaupt je vraag hier, als je het toch zelf beter weet, en maar bar weinig doet met alle tips

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:31

waarom?? omdat ze dus wel tips wil hebben en hier wel degelijk iets mee doet, maar jullie haar meteen afvallen als iemand die haar hond niet opvoed en het allemaal wel beter weet. Als dat zo was had ze haar vraag nooit gesteld, denk je ook niet?

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:44

waarom is je vriend tegen de clickertraining als ik vragen en weten mag??

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 12:04

@ swoeky Waarom weet ik ook niet maar zal ik eens aan hem vragen.

@MMaxje Ik vraag om tips ja en niet om afgezeken te worden , en moet ik alles doen wat jullie als tip geven?
Ik volg er al een paar op kan niet alles tegelijk helaas..

En even over geen verstand van honden hebben! Ik denk dat iedereen die wat van honden weet dat ook niet zomaar weet en uitervaring dingen kan opmaken.
Ik heb altijd een hond gehad thuis nu voor het eerst zelf een hond en hier kan ik alleen maar van leren.

Zo ben net lekker met der naar het bos geweest heerlijk los gerend en ze luisterde niet steeds maar vaak wel heerlijk is dat ..
En ik maar denken dat ze niet meer terug zou komen , omdat ze dat altijd doet ..
Alleen zag ze een hond en tja dan komt ze dus niet meer maja we gaan goed oefenen

saszkiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:16

misschien kan er iemand lans komen tussen de middag die even met je hond gaat spelen en er een lange wandeling mee maakt. Dan kan die z'n energie even kwijt met wandelen en als hij dan weer thuis is gaat je hondje wel weer slapen, dan heeft je hondje niet echt meer de puf om je zeil kapot te trekken. Want sommige mensen, misschien de buren of kennissen die ergs van wandelen houden kunnen dan meteen even je hondje mee nemen dan kan je hondje ook lekker mee lopen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:53

Zo heb weer een lekkere wandeling ( los ) gemaakt met kiara.
Ze luisterde niet zo goed maar het kon er mee door..
Ze heeft het rondje helemaal mee los gelopen tot we weer bijna bij huis waren en mevrouw het leuk vond een rondje voetbalvled te doen.
Heb haar geroepen, reageerde niet ben door gelopen tot ze me niet meer kon zien.
Daar heb ik weer een paar keer geroepen , maar ze vond het veel leuker om uitgebreid te gaan rollen.
Toen ben ik het voetbalveld weer op gelopen in het zicht van haar, ben richting zo'n bankje gelopen en heb haar niet geroepen of haar aangekeken.
Ze probeerde me aandacht te trekken door als een dolle om me heen te rennen , ik heb niet gereageerd en ben op het bankje gaan zitten en heb haar weer naar me toe geroepen.
En ja hoor ze kwam ging een paar meter voor me zitten en ik riep nog een keer hier en toen zat ze netjes voor me en is lief mee naar huis gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:04

Ik lees dat je hond de hele dag alleen is en dat er s'avonds heel even met het jonge beestje gespeeld wordt, omdat je vriend moe is.

Ik kan je maar 1 ding zeggen, dit gaat fout en zal van kwaad tot erger gaan.

Honden leven van nature in een roedel en jij met je vriend zijn lid van de roedel. Gedurende de tijd dat jullie niet aanwezig zijn, is de hond ongerust wat er met de leden van de roedel is gebeurt en wordt gefrustreerd, dat uit zich in druk, bijterig, blafferig gedrag. In de uren dat ze alleen is kan ze vernielzuchtig gaan worden uit pure frustratie.

Als de roedel weer compleet is, is je hond opgelucht en komt dan ook aandacht vragen om met hem te spelen, zijn frustratie komt dan ook los.

Ken je het gezegde, eerst je dier en dan jezelf? Nou dat betekend dat als je thuis komt het dier uit moet, en dan moet hij ook veel energie kwijt en dan zul je een uur met hem moeten gaan wandelen en spelen, met bal en stokken en hem de gelegenheid geven om goed uit gelaten te worden. Heel vervelend als je een hele dag hebt gewerkt maar het is zo weer 23.00 u en dan moet hij voor de laatste keer weer uit die dag.

Dat je hond steeds zijn speelgoed komt brengen en zijn buit met je gaat delen, moet je ook niet na een paar minuten weer afwijzen.

Sorry maar jouw hond kan absoluut niet alleen zijn.

Waarom schakel je geen hondenuitlaatservice in?

Zij komen je hond halen of je brengt hem en zij laten hem uit en er zijn andere honden met wie hij kan spelen. Heb je geen zorgen.

Dan kan ik als laatste alleen maar heel hard zijn en zo ben je geen hond waard. Honden kunnen nu eenmaal niet een hele dag alleen zijn. Dan moet je geen hond nemen als je hem de uren dat er niemand thuis is niet bij een ander kan onderbrengen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 16:24

russel schreef:
Ik lees dat je hond de hele dag alleen is en dat er s'avonds heel even met het jonge beestje gespeeld wordt, omdat je vriend moe is.

Ik kan je maar 1 ding zeggen, dit gaat fout en zal van kwaad tot erger gaan.

Honden leven van nature in een roedel en jij met je vriend zijn lid van de roedel. Gedurende de tijd dat jullie niet aanwezig zijn, is de hond ongerust wat er met de leden van de roedel is gebeurt en wordt gefrustreerd, dat uit zich in druk, bijterig, blafferig gedrag. In de uren dat ze alleen is kan ze vernielzuchtig gaan worden uit pure frustratie.

Als de roedel weer compleet is, is je hond opgelucht en komt dan ook aandacht vragen om met hem te spelen, zijn frustratie komt dan ook los.

Ken je het gezegde, eerst je dier en dan jezelf? Nou dat betekend dat als je thuis komt het dier uit moet, en dan moet hij ook veel energie kwijt en dan zul je een uur met hem moeten gaan wandelen en spelen, met bal en stokken en hem de gelegenheid geven om goed uit gelaten te worden. Heel vervelend als je een hele dag hebt gewerkt maar het is zo weer 23.00 u en dan moet hij voor de laatste keer weer uit die dag.

Dat je hond steeds zijn speelgoed komt brengen en zijn buit met je gaat delen, moet je ook niet na een paar minuten weer afwijzen.

Sorry maar jouw hond kan absoluut niet alleen zijn.

Waarom schakel je geen hondenuitlaatservice in?

Zij komen je hond halen of je brengt hem en zij laten hem uit en er zijn andere honden met wie hij kan spelen. Heb je geen zorgen.

Dan kan ik als laatste alleen maar heel hard zijn en zo ben je geen hond waard. Honden kunnen nu eenmaal niet een hele dag alleen zijn. Dan moet je geen hond nemen als je hem de uren dat er niemand thuis is niet bij een ander kan onderbrengen.

Uhm nee je leest het niet goed ..
Ik zeg niet dat als mijn vriend uit zijn werk komt geen zin heeft om te spelen, tuurlijk de hond wil spelen en dat gebeurt ook wel maar als ik zeg dat het goed is moet het ook goed zijn!
En dat is geen 2min en dan weer kappen.

Ze word ook tussen door GOED uitgelaten en er word ook met der gespeeld.
Ze zit geen heledag maar een paar uurtjes alleen.
en dat 2 dagen in de week.

en het is niet van de een op de andere dag zo gegaan ik werkte eerst minder en toen was zo ook al zo en dan zat ze net een half uurtje alleen ..
[/b]

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:34

Tuurlijk niet, niemand leest ooit goed behalve jij
Ik ga je niet eens tips meer geven, want jij verwerpt toch alles wat je niet aanstaat, en dat is de wat hardere kritiek. Nee, volgens mij weet jij niet veel van honden, want dan zou je toch minstens wel pubertijd hebben herkend in het gedrag van je hond. Ook ben ik er zelf veel meer voor om eens een paar goede boeken te lezen en op eigen initiatief een cursus te gaan volgen. Voor een cursus claim je dan wel geen tijd te hebben (snertsmoes naar mijn mening) maar als jij thuiskomt kan je best even op de bank gaan zitten met een goed boek over hondentrainig. Je kan wel altijd de mening van anderen vragen, maar heel erg veel ben je er inmiddels nog niet mee opgeschoten. Negeren wat je nu doet, lees je al zodra je een goed boekje open slaat. Mijn mond hangt hier ongeveer op mijn knieën dus ik trek me echt terug uit deze nutteloze discussie. Ik hoop voor jou dat de hond vanzelf bij trekt want van jou moet ze t volgens mij niet hebben.

Tuurlijk moet je leren met honden om te gaan, maar volgens mij heb je niet echt veel research gedaan als je niet eens een paar simpele truuks weet, geen puberteit herkent en de juiste werking van een bench niet weet....

Mensen die mij te hard vinden... Nouja ik zal er niet wakker van liggen.

Adios en succes

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:39

uhm.. sorry hoor, maar laat jij je pup de hele dag alleen thuis (op 's avonds na) ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:03

Ik denk dat je beter een oudere hond uit het asiel had kunnen halen, maargoed dat is achteraf gelal.

Een pup kost tijd, veel tijd, aandacht, veel aandacht.......... en negative aandacht is ook aandacht........

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 09:35

OemmiejO schreef:
uhm.. sorry hoor, maar laat jij je pup de hele dag alleen thuis (op 's avonds na) ?

UHM nee..

en dat bedoel ik nou met niet lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:21

qwinty schreef:
Ze hoeft niet in de bench omdat we dat niet leuk vinden dat ze dan van 11 tot 6 uur savonds in de bench moet zitten , maar nu ze steeds weer wat doet denk ik er toch zwaar over..

Ook als ik of me vriend savonds even lekker rustig op de bank zitten komt ze meteen aan zetten met een speeltje en ja tuurlijk je speelt even met der want ja ze ook de hele dag alleen geweest.

Lees eens? Van 11.00 tot 18.00 is toch echt wel 7 uur, is toch wel een dagdeel. In de laatste zin zeg je het al.

Puppycursussen worden OOK s'avonds gegeven.

Maar doe eens hond gerellateerde spelletjes.

BV: doe de hond even op de gang en verstop hondebrokjes in je huiskamer, achter de plantepotten, onder een kussen in bank (als hij op de bank mag, is beter van niet ), dus gewoon ergens achter leggen. Dan roep je de hond binnen en zeg ZOEK. Ga op de grond liggen en loop op handen, knieeen en voeten naar het eerste brokje en laat hem zien wat zoeken is. Vrij snel hoef je alleen maar ZOEKen te roepen. Leer hem woorden. Opdrachten geven vinden sommige honden juist heel erg leuk. Ook kun je hem dan leren aan te geven wat hij wil. Ik heb een Jack Russel en die zijn slim, zo slim dat hij voor elk ding wat hij wil een eigen geluidje heeft. Hij verstaat onnoemelijk veel worden en dat is ook makkelijk Op een leuke manier met je hond bezig zijn.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:17

@ russel: ik ben altijd een beetje teruhgoudend in het werken met brokjes, maar kan je me uitleggen dat dit geen kwaad kan? krijg je dan zo niet een hond die alleen maar iets gaan zoeken omdat ie daar een brokje voor krijgt? Begrijp me niet verkeerd; ik keur het absoluut niet af, maar ik weet in dit soort gevallen gewoon nooit zo goed in hoeverre je dit kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:43

Het is gewoon een spelletje, wat moet een hond zoeken ipv dat hij een brokje krijgt? Drugs ?

Laten we eerlijk zijn snuffelhonden worden ook zo getraint. In eerste instantie met beloning in de vorm van brokjes en daarna werken ze met metalen staafjes waar geuren aan zitten. Ook een drugshond krijgt nadat hij drugs heeft gevonden een beloning.

Ik snap dus het kwaad hier in niet zo.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:22

Qwinty, toen ik eerder zei 'negeren' zei je dat dat niet werkte. Nu lees ik dat je dat toch gedaan hebt toen ze niet wilde komen (goed gehandeld, overigens!) en je hebt zelf gezien dat het wel degelijk werkt...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:27

hey meis,
ik vind dat jullie het zo toppie voor kiara hebben geregeld. ze mag al blij zijn dat annie/mariska dr tusen door uitlaten dat ze een eigen kamer heeft! misschien toch cursus op andere dag met kiara? :S school laten vallen voor kiara.. nee geintje.
kweet dat jullie ook niet meer thuis zijn dan jullie nu al doen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:34

Ze mag al blij zijn? Ik denk eerder dat TS blij mag zijn dat Annie of Mariska d'r tussendoor uitlaten...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:47

russel schreef:
Het is gewoon een spelletje, wat moet een hond zoeken ipv dat hij een brokje krijgt? Drugs ?

Laten we eerlijk zijn snuffelhonden worden ook zo getraint. In eerste instantie met beloning in de vorm van brokjes en daarna werken ze met metalen staafjes waar geuren aan zitten. Ook een drugshond krijgt nadat hij drugs heeft gevonden een beloning.

Ik snap dus het kwaad hier in niet zo.

een speeltje!! wij deden t altijd met een speeltje en ging altijd hardstikke leuk! Maar je heb vast gelijk hoor, maar ik vind het gewoon altijd lastig.
merkte t vandaag; onze pup haalt de post op en dat doet ze omdat ze gewoon beloond werd met woorden en aaien. Vandaag had mijn moeder brokjes en dat rook ze. Dus mevrouw rent als een dolle naar de brievenbus, haalt de post eruit, gooit t 1 meter verder weer neer en komt een brokje halen. nu deed ze t dus puur voor het brokje en niet voor de aandacht die ze anders kreeg. Ik heb liever dat ze t om de aandacht doen, snap je? En ik gebruik ook brokjes hoor! 'hier' leren we mbv brokjes, alleen in t spel vind ik t altijd een beetje lastig.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 08:05

ik vind dat Ilindra (1e pagina) gelijk heeft, je zegt van 11 tot 6 in een kamertje :S.. nou dat kan gewoon niet.. Ookal word hij tussendoor uitgelaten, en je ziet nu waarom het niet kan! Hij verveelt zich en gaat daarom het zeil eruit trekken!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:19

Ik kan maar 1 goede tip geven er is een boek en dat gaat over roedeldieren weet niet precies hoe het heet. Als je het boek hebt gelezen valt alles op zijn plaats,je moet veel dingen anders gaan doen maar werken doet het zeker.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:28

verkoop hem aan een boederij waar die lekker buiten kan rennen of verhuis zelf als je hem niet kan kopen het laatste is miss makkelijk gezegd maar die hond wilt gewoon naar buiten lekker rennen zijn energie kwijt raken logisch toch hond is jong en kan nu alles in die kamer doen zonder dat jij boos word op dat moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:50

Supersmurf je haalt 2 dingen door elkaar, maar dat geeft niet.

MocroGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:59

hahha een hond heeft geen will to please hoor. Hij komt heus niet hier voor jouw maar voor het brokje. Daarom kan je honden ook zo goed training met clicker. Dat gaat honderd keer sneller dan met alleen een braaf of een aai