Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
qwinty schreef:Clicktraning is me vriend niet zo voor dus dat ga ik dan ook niet doen.
Idd ik ga niet meer reageren om reactie van "De TS weet niets van honden, "het is zielig" enzo want er staat duidelijk dat wel tussen door word uitgelaten en dat ze meer dan genoeg aandacht krijgt moet miss meer zijn maar ze krijgt het wel!
russel schreef:Ik lees dat je hond de hele dag alleen is en dat er s'avonds heel even met het jonge beestje gespeeld wordt, omdat je vriend moe is.
Ik kan je maar 1 ding zeggen, dit gaat fout en zal van kwaad tot erger gaan.
Honden leven van nature in een roedel en jij met je vriend zijn lid van de roedel. Gedurende de tijd dat jullie niet aanwezig zijn, is de hond ongerust wat er met de leden van de roedel is gebeurt en wordt gefrustreerd, dat uit zich in druk, bijterig, blafferig gedrag. In de uren dat ze alleen is kan ze vernielzuchtig gaan worden uit pure frustratie.
Als de roedel weer compleet is, is je hond opgelucht en komt dan ook aandacht vragen om met hem te spelen, zijn frustratie komt dan ook los.
Ken je het gezegde, eerst je dier en dan jezelf? Nou dat betekend dat als je thuis komt het dier uit moet, en dan moet hij ook veel energie kwijt en dan zul je een uur met hem moeten gaan wandelen en spelen, met bal en stokken en hem de gelegenheid geven om goed uit gelaten te worden. Heel vervelend als je een hele dag hebt gewerkt maar het is zo weer 23.00 u en dan moet hij voor de laatste keer weer uit die dag.
Dat je hond steeds zijn speelgoed komt brengen en zijn buit met je gaat delen, moet je ook niet na een paar minuten weer afwijzen.
Sorry maar jouw hond kan absoluut niet alleen zijn.
Waarom schakel je geen hondenuitlaatservice in?
Zij komen je hond halen of je brengt hem en zij laten hem uit en er zijn andere honden met wie hij kan spelen. Heb je geen zorgen.
Dan kan ik als laatste alleen maar heel hard zijn en zo ben je geen hond waard. Honden kunnen nu eenmaal niet een hele dag alleen zijn. Dan moet je geen hond nemen als je hem de uren dat er niemand thuis is niet bij een ander kan onderbrengen.
OemmiejO schreef:uhm.. sorry hoor, maar laat jij je pup de hele dag alleen thuis (op 's avonds na) ?
qwinty schreef:Ze hoeft niet in de bench omdat we dat niet leuk vinden dat ze dan van 11 tot 6 uur savonds in de bench moet zitten , maar nu ze steeds weer wat doet denk ik er toch zwaar over..
Ook als ik of me vriend savonds even lekker rustig op de bank zitten komt ze meteen aan zetten met een speeltje en ja tuurlijk je speelt even met der want ja ze ook de hele dag alleen geweest.
russel schreef:Het is gewoon een spelletje, wat moet een hond zoeken ipv dat hij een brokje krijgt? Drugs?
Laten we eerlijk zijn snuffelhonden worden ook zo getraint. In eerste instantie met beloning in de vorm van brokjes en daarna werken ze met metalen staafjes waar geuren aan zitten. Ook een drugshond krijgt nadat hij drugs heeft gevonden een beloning.
Ik snap dus het kwaad hier in niet zo.