Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Vermiste dieren,mensen inlichten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:59

ellenlouise schreef:
Als mijn hond een kattenvreter zou zijn zou ik hier toch echt actie in ondernemen. Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat die kat dan maar niet op het terrein moet komen. Net alsof een dier onderscheid maakt in publiek en privé-terrein.... Ik zou bv de mensen in de buurt op de hoogte stellen, een deel van het terrein afzetten of wat dan ook. Want ik ben nl geen honden- of kattenliefhebber maar een dierenliefhebber.

Jij hebt zeker geld zat! Weet je wel niet wat dat kost, effe een omheining waar een kat niet overheen kan? Dat moet die katteneigenaar dan maar betalen! Die moet zo nodig zijn beest op mijn terrein laten lopen.

Nu terugkomen op de jagers. HEn is veroorloofd op wilde katten te schieten en op katten in het bos. Dat komt omdat "katten er niet thuis horen" (zeg het duidelijk tussen aanhalingstekens omdat het niet mijn woorden zijn maar het zijn regels) en alles uitmoorden en roven. Nu kunnen ze iedere kat in het bos aanzien voor een wilde kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:16

Idd desiree
Als het afgemaakt is dat de hond het terrein niet afkan, dat is voldoende

En mensen die niet het risico willen lopen dat hun dier weg kan, zodat er wat kan gebueren, moeten dat ook bij hun erf doen.

Heb je dat er niet voor over, is het eigen risico en zal de liefde voor het dier misschien iets lager zijn als dat er gezegd word.

En idd, katten worden afgeknald
wij hebben een jachtopziender als buurman gehad en die schoot katten neer.
er werden geen stopers geduld, dus ook geen katten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:32

precies, en zo worden katten door jachtopzieners gezien: als stropers.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:33

Desiree, ik zeg toch ook een déél van het terrein afzetten

Ik heb mijn kat pas nog 1,5 week binnengehouden omdat er een merelnest in de tuin zat en zo zou ik het ook niet toestaan dat mijn hond katten (of wat dan ook) verscheurt! Je kan niet alles voorkomen maar je kunt het in elk geval proberen.

Heb trouwens mijn kat net vroeger dan normaal binnen geroepen door al die verhalen hier

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:36

Desiree schreef:

Ik heb nog nooit een kat een konijn zien vangen. Net zo min als een koe een haas.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:37

ja maar een deel afzetten, hoe stel je je dat voor, als er mensen zijn die zeggen dat het afzetten van hun tuintje al niet te doen is zonder dat hun kat er over klimt? En dan kost het nog een hoop geld. Je moet je dat voorstellen denk ik als hoge palen met gaas er tegen. We hebben al overwogen om een kippenren te maken, maar dat is al zo duur voor wat wij in gedachten hadden, dus dat is even niet doorgegaan en de kippen lopen dus nog gewoon vrij rond. Kun je je voorstellen dat wij helemaal geen zin hebben om dat geld te besteden aan dieren van anderen?

ellenlouise schreef:
Ik heb nog nooit een kat een konijn zien vangen. Net zo min als een koe een haas.

Wat dacht je van weide- en andere vogels? En fazanten en patrijzen... en jonge konijntjes en hazen...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:39

Dat lijkt me dus ook het foute soort jagers die dat doen.

Als ik ooit buiten zou wonen dan zou er inderdaad een megahek mèt stroomdraden komen om mijn kat tegen dat soort misselijke mannetjes te beschermen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:40

Ik weet niet of dat foute jagers zijn. Ik ken een hoop jagers en die heel veel respect voor de natuur hebben en voor dieren, en die zich precies houden aan de aantallen die ze af mogen schieten. Maar katten staan bij hen op de zwarte lijst.
Ik geloof dat ze ook op loslopende honden mogen schieten. Maar bij honden zullen ze het minder snel doen om dat ze zelf honden hebben.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:49

ik blijf erbij dat katten donders goed weten op welke erven honden aanwezig zijn....deze katten zullen het dan ook niet in hun bol halen om daar te komen. daarom heb ik ook mijn vraagtekens bij het verhaal....of het waren vreemde katten die argeloos het terrein opliepen of het waren hele domme katten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:29

ellenlouise schreef:
Desiree schreef:

Echt wel

Wij woonden vroeger op een boerderij en hadden daar ook katten

En 1 best klein gebleven kat, kwam er met een haas aan zetten.
Achteruit lopend, trekkend aan de haas

En er zit meer in een bos dan dat

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:40

woofie schreef:
ik blijf erbij dat katten donders goed weten op welke erven honden aanwezig zijn....deze katten zullen het dan ook niet in hun bol halen om daar te komen. daarom heb ik ook mijn vraagtekens bij het verhaal....of het waren vreemde katten die argeloos het terrein opliepen of het waren hele domme katten!

of ze hebben de situatie onderschat. Katten weten inderdaad donders goed waar honden wonen. En ze komen als de honden binnen zitten of vast. Maar ja, ze kunnen zich vergissen he. En de honden kunnen eens loskomen op een ander tijdstip dan verwacht.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:57

runningkawa schreef:
Echt wel

Wij woonden vroeger op een boerderij en hadden daar ook katten

En 1 best klein gebleven kat, kwam er met een haas aan zetten.
Achteruit lopend, trekkend aan de haas

En er zit meer in een bos dan dat

[/quote]

Okay, ik ben een stadskind dat blijkt maar weer

Maar dan nog, als een grote vent met een nog groter geweer een poesje afschiet omdat hij de concurrentie niet aan kan dan vind ik dat behoorlijk zielig en ik kan me echt niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Is zo'n hond daar trouwens niet enigzins in te corrigeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:02

Stropers schieten ze simpelweg af.
Dus ook katten

En als je 24/7 bij je hond gaat zitten, zul je hem vast het een en ander bij kunnen leren.
Maar instinct is een sterk iets

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:17

Een hond kun je in ieder geval leren dat hij bij je moet blijven. Maar dat kost veel energie. MAar een kat kun je dat niet en die gaat op stroperstocht.

En ja, ik zie het ook zo, dat jagers veel "concurrentie" uit de weg ruimen. Buizerds moeten dood, terwijl die daar zelfs thuis horen. Echt belachelijk. Maar ook katten moeten er aan geloven. Honden wordt meestal op gelet, dus die zie je niet zoveel in bossen op stropers tocht.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:30

Ik weet wel zeker dat jagers geen katten of honden af mogen schieten. Maar ja ze kunnen altijd nog zeggen dat ze dachten dat het een konijn was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:33

De boswachter/jachtopziender die eerst onze buurman was deed het toch, onder het mom van de natuurstand goed in de gaten houden

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:58

Volgens mij mag er officieel wel op loslopende dieren in het bos geschoten worden. MAar ik zal het nog eens goed navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:59

Of het officieel mag, dat weet ik niet
Ik weet wel dat het gebeurd