HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 02:34

uh anneke 1, jij hebt het over vooroordelen? jou zin van "als een hond bloed heeft geproefd zal hij vaker bijten" is werkelijk van de zotte... zo werkt het niet...

het is voor een boel mensen in dit topic zowiezo niet echt duidelijk wat een pittbull is... of wat het verschil tussen een pitt en een am staff is... de hele rad is gebasseert op een paar incidenten, en ja helaas wel ernstige incidenten, want zodra deze honden bijten is er ook vaak schade..

ondertussen moet iedereen en zeker iedereen die een hond aan wil schaffen , op de hoogte zijn van deze wet, ik wist het niet gaat er bij mij niet in, want dan heb je bij voorbaat een hond niet met voorzorg aangeschaft... maar......... hoewel ik zeer tegen het fokken van de stamboom loze honden ben en dan dus zeker tegen de honden die daarmee gevaar lopen.. zou ik zelf nooit iemand aangeven.. ik ga niet meewerken aan een wet die ik onvolledig en buiten proportie vind..... maar laten we wel wezen.. en ieder die dit leest.. geef je echt om honden, dan ga je dus voor een am staff met stamboom... dan neem je ook geen risico op dit soort ellende...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 08:08

IneV schreef:
Ahz Dan ben'k blij, want Staffords zijn geweldig !!

( Dan weet ik dat ook weer )

Dan heb jij het dus al die tijd over staffords gehad. Je weet wel het verschil tussen de pittbull terrier en de stafford uiterlijk. Is ook soms moeilijk te zien. Maar als echte kenner moet je het wel kunnen zien. Nou geef je me toch een beetje het idee dat je het niet echt ziet.

Ik ken wel staffords hoor, zie je de laatste tijd ook weer wat vaker dan een aantal jaren geleden.

Maar woon al jaren niet meer in het Amsterdamse en hoe dat Amsterdamse straattoneel er nu uitziet, tja weet niet. Veel vuilnis hoorde ik laatst

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:11

sorry maar ik zie toch wel duidelijk verschil tussen een pitbull en een stafford

@ Anneke1: dat is best dom eigelijk wat je zegt. nou als een hond bloed geproeft heeft laat ik er geen kleine kinderen bij.
hond tegen hond is anders dan hond tegen mens. En als een hond een andere hond heeft aangevallen hoeft die niet meteen heel vals te zijn.
Ik ken een hond en die heeft een andere hond verscheurt (dodelijk) maar is hardstikke lief met mensen en ik durf er mijn hond rustig bij te laten want mijn hond en die hond gaan supper met elkaar om

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:22

Ik heb een pittbull, ik heb hem op marktplaats gekocht. Dus nu ben ik een type die met mijn hond geld gaat verdienen aan hondengevechten??

Want zo breng jij het solar nog wat....

Nou mijn hond is mijn bodyguard, hij heeft 1 keer iemand gebeten en dat was een inbreker.. Hij loopt overdag de hele dag op stal rond als ik ga rijden gaat hij naast de bak zitten te wachten tot ik klaar ben en pas als ik van het paard af ben gaat hij weer zijn eigen ding doen.

Als de postbode langskomt heeft hij een koekje voor mijn hond mee omdat hij niet blaft voor de jack russel van de buren trekt hij zijn schoenen aan met een stalen neus.... En okee ik heb het dan getroffen en ik heb paco gekocht vanaf puppie zodat ik hem zelf helemaal kon opvoeden, maar nog steeds als jij paco zou aangeven bij de politie en ze namen hem van mij af, dan had jij een uitdaging gehad....

Dom hoor, bemoei je toch niet met zaken van een ander

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:33

ben hey helemaal met je eens jenn66

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:21

solarpleure schreef:
Nee hoeft niet persee, maar als een eerlijk mens ze koopt (450 per hondje) en loopt politie en je kunt niet aantonen dat het geen pitbull is wordt hij afgemaakt...Doei geld...

Ik zou zo'n hond echt super graag willen hebben, schitterende beesten vind ik het. Vaak ook heel aanhankelijk. Maar met verkeerde opvoeding levens gevaarlijk. Maar zo meer honden.

precies, maar zo kun je alle honden wel gaan afmaken Want iedere hond kan levensgevaarlijk worden door verkeerde opvoeding.. Ik vind het verplichte af laten maken echt belachelijk!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:48

Marloez schreef:
solarpleure schreef:
Nee hoeft niet persee, maar als een eerlijk mens ze koopt (450 per hondje) en loopt politie en je kunt niet aantonen dat het geen pitbull is wordt hij afgemaakt...Doei geld...

Ik zou zo'n hond echt super graag willen hebben, schitterende beesten vind ik het. Vaak ook heel aanhankelijk. Maar met verkeerde opvoeding levens gevaarlijk. Maar zo meer honden.

precies, maar zo kun je alle honden wel gaan afmaken Want iedere hond kan levensgevaarlijk worden door verkeerde opvoeding.. Ik vind het verplichte af laten maken echt belachelijk!

dit is het ook, sta ik ook zeker niet achter, maar ik vind het ook erg dom als mensen nu willens en wetens, en ze kunnen het allemaal weten, een pittbull achtige aanschaffen, dus een hond zonder stamboom.. je weet wat voor een risico je daar mee neemt en dus het risico loopt dat je hond zonder pardon afgemaakt wordt, als je dit type hond leuk vind, waarom dan niet voor een correct gefokte gaan? zo bespaar je een hoop leed...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:57

iedere hond is vals te krijgen, alleen hebben de bull terriers de naam. Ok die 2 van hier achter vertrouw ik voor geen meter (heb gezien dat ze een andere hond aanvielen, de eigenaresse kon ze niet houden). Maar hier verderop woont er ook nog ene en die vertrouw ik wel.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:16

IneV schreef:
Ja, ik ook.. ( maar men moeder niet )
Waar woonde je dan?

dicht bij gent

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:18

Ylana schreef:
Inderdaad woofie. Dat ook.

En dan heb je nog van die kleuters die zeggen: "O, als ik de kans krijg om zo'n hond te kopen, dan doe ik dat direct!"

ik woon in belgië !!!
en je moet niet zo uit de hoogte doen, heb er zelf twee!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:29

Hoi,

Mijn ouders fokken Bull terrier( je weet wel die met varkens neusjes) deze honden worden vaak aangezien als zijne pibull(ze lijken er niet eens op). Nu is het zo dat als je een bull terrier fokt zonder stamboom papieren en zonder nhsb nummer dat deze dan ook valt onder de pitbull wet, omdat je niet akn aantonen dat het een hond is met stamboom. DE REGEL IS ELKE TERRIERACHTIGE ZOALS: BULL TERRIER, AMERIKAANSE/ENGELSE STAFFORDSHIRE TERRIER, die zonder geledige nederlandse papieren wordt gefokt of gekruisd valt onder de pitbull wet. Deze wet is dat als je niet kan aantonen dat het een ander ras is of inderdaad een ras met nhsb nummer dan mag deze zonder pardon worden afgemaakt ongeacht of de hond heeft gebeten en dat is omdat het dan dus een pitbull is en deze inderdaad(jammer genoeg) verboden zijn in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:34

jenn66 schreef:
Ik heb een pittbull, ik heb hem op marktplaats gekocht. Dus nu ben ik een type die met mijn hond geld gaat verdienen aan hondengevechten??

Want zo breng jij het solar nog wat....

Nou mijn hond is mijn bodyguard, hij heeft 1 keer iemand gebeten en dat was een inbreker.. Hij loopt overdag de hele dag op stal rond als ik ga rijden gaat hij naast de bak zitten te wachten tot ik klaar ben en pas als ik van het paard af ben gaat hij weer zijn eigen ding doen.

Als de postbode langskomt heeft hij een koekje voor mijn hond mee omdat hij niet blaft voor de jack russel van de buren trekt hij zijn schoenen aan met een stalen neus.... En okee ik heb het dan getroffen en ik heb paco gekocht vanaf puppie zodat ik hem zelf helemaal kon opvoeden, maar nog steeds als jij paco zou aangeven bij de politie en ze namen hem van mij af, dan had jij een uitdaging gehad....

Dom hoor, bemoei je toch niet met zaken van een ander

Ik snap je helemaal. Dat je een bodyquard nodig hebt niet helemaal. Maar dat zal wel een grapje zijn. Maar als jouw bodyquard eerst bijt en dan denkt, heb je wel een gigantisch probleem en dan is het geen uitdaging meer als je verboden hond mijn bibs aan gort bijt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:46

whisperramse schreef:
Ylana schreef:

En dan heb je nog van die kleuters die zeggen: "O, als ik de kans krijg om zo'n hond te kopen, dan doe ik dat direct!"

ik woon in belgië !!!

Ik doe niet uit de hoogte!
Maar jullie reageren wél als een stelletje kleuters!
Als iedereen nou eens stopt met het fokken/kopen van kruisingen en honden zonder stamboom, dan zou dat een hoop schelen.
En kinderen die nu roepen:"Oh, zodra ik de kans krijg koop ik een pitbull", zijn in mijn ogen kleuters met dit gedrag!!!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:56

Als je graag een hond wilt koop er dan 1 met stamboom, dan wete je wat je hebt en weet je ook dat de hond is gefokt volgens de juiste richtlijnen en alleen met ouders die door de gedragtest zijn gekomen. Je betaald er meer voor maar je hebt wel een verantwoordelijke en gezonde hond die gefokt is door mensen die het ras willen behouden zoals het is en niet om er geld aan te verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:08

Ylana schreef:

ik woon in belgië !!!
[/quote]

Ik doe niet uit de hoogte!
Maar jullie reageren wél als een stelletje kleuters!
Als iedereen nou eens stopt met het fokken/kopen van kruisingen en honden zonder stamboom, dan zou dat een hoop schelen.
En kinderen die nu roepen:"Oh, zodra ik de kans krijg koop ik een pitbull", zijn in mijn ogen kleuters met dit gedrag!!!
[/quote]

ja, maar sorry hoor ze zijn toch pas 14 jaar?

(beetje verkeerd gequote)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:20

Heb je het tegen mij russel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:24

Ja, beetje vreemde quote, maar de fellertjes zijn idd pas 14 en dan krijg je die penny reakties.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:20

Mensen wat een topic. Dit gaat toch helemaal nergens over? Ik kom uitspraken tegen als deze:

Citaat:

Alle
honden kunnen gevaarlijk zijn.

En de honden die het hoogst in de top 10 staan van meeste bijtincidenten zijn nog altijd de labrador en herder, die zie je toch ook nog gewoon vrolijk rondrennen.

Goh, zouden ze misschien het hoogst staan omdat de meeste mensen zo'n hond hebben? Lijkt me vrij logisch dat, hoe meer honden, hoe groter de kans dat er een keer 1 bijt.

Over de Pittbulls. Tja, dat is best een discussie, maar ik ben het wel met de moeder van de TS eens dat je je er beter niet mee kan bemoeien, je weet absoluut niet wat er daar aan de hand is, en het zijn jou zaken niet. Je bedoeling is goed, maar het kan heel anders uitpakken.