Nieuw hondje-Chihuahua pup (met foto)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Nieuw hondje-Chihuahua pup (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:23

Als je maar 2 honden kan houden en je hebt er al twee.
Dan hou je gewoon de 2 die je al hebt.
Ook al is zo'n nieuwe chihuahua puppy nog zo lief en schattig.
Dat doe je gewoon niet je oude hond inruilen voor een nieuwe.
Het is geen auto maar een levend wezen.
Uit je reactie blijkt dat je werkelijk niet snapt waarom de rest van ons zo verontwaardigd reageert. Dat vindt ik eigenlijk nog wel het meest triest.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:24

lindsey schreef:
Uit je reactie blijkt dat je werkelijk niet snapt waarom de rest van ons zo verontwaardigd reageert. Dat vindt ik eigenlijk nog wel het meest triest.

Ja, dat is misschien haast nog wel het ergst...

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 22:26

wie leeft er met mij? weet precies hoe alles gaat in mijn leven? wie kijkt er in mijn hoofd?
jullie zijn echt ziek... jullie weten niet hoe het zit en zeiken maar wat aan.. stelletje lafbekken! tss

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:28

NathalieW schreef:
wie leeft er met mij? weet precies hoe alles gaat in mijn leven? wie kijkt er in mijn hoofd?
jullie zijn echt ziek... jullie weten niet hoe het zit en zeiken maar wat aan.. stelletje lafbekken! tss

Je hebt hier toch gezegd hoe het zit?
Gelukkig vind het merendeel van de Bokkers dat niet kunnen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:28

En hoe komt het dan dat wij niet weten hoe het zit?
Wij kunnen alleen afgaan op hetgeen jij hier verteld.
En wat jij hier verteld is dat de 8-jarige weg moest omdat jullie zo weg waren van het pupje.
Jullie hadden 2 honden die mee konden op vakantie, tot zover niets aan de hand. Todat het Chi pupje in beeld kwam.
Drie is schijnbaar teveel en nu besluiten jullie niet (zoals ieder normaal mens) om dat pupje niet te nemen maar om een hond die al 8 jaar bij jullie is weg te doen.

Wat begrijp ik hier verkeerd aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:30

Ik snap echt niet waarom jullie geen dierenpensioen kunnen betalen, maar wel een nieuwe pup?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:32

NathalieW schreef:
jullie zijn echt ziek... tss

Onder het motto: De hele wereld is gek maar ik ben normaal

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:35

Oké, ervanuitgaand dat je verhaal klopt (al geloof ik er geen snars van). Een dierenpension dan? Daar zitten zát andere honden. Het is een dom dom dom smoesje. Wie is hier nou ziek? Je gaat toch niet een hond die je al 8 jaar lang hebt wegdoen voor een pupje die je net hebt? En wat dacht je ervan om al je honden thuis te laten en ze te laten verzorgen door iemand anders, als je dan zonodig op vakantie moet? Je blijft hoe dan ook een dierenbeul, want een echte dierenvriend die goed met z'n dieren omgaat zou voor de dieren kiezen ipv de vakantie!

Ofterwijl, je verhaal slaat nergens op.

{edit} Ik denk trouwens dat wij beter weten wat er eigenlijk in je kop omgaat dan jijzelf. Probeer eens een psych!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:38

NathalieW schreef:

1: Meeleven? Met iemand die een oudere hond dumpt voor een puppy en een vakantie? Laat me niet lachen! Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met JOU mee te leven!

2: Als jij de waarheid vertelt weten wij wat er aan de hand is, blijkbaar vertel je neit de waarheid?

3: Wij hoeven niet in jouw hoofd te kijken om te weten dat dit ziekelijk is. 4 pony's in 1,5 jaar? Snel je profiel leeghalen zodat de mensen dat niet meer kunnen zien. Een oudere hond dumpen voor een pup en een vakantie? Nogmaals; ziekelijk.

4: Zoals ik al zei, we weten toch wat er aan de hand is? Dat heb je zelf uitgelegd! Dus dan vertel je neit de waarheid? Die is zeker nog ziekelijker.

5: Waarom ben je laf als je van het bericht uitgaat dat jij hebt geplaatst? Zijn we laf omdat we niet meeleven? Sjongejonge, ik zou als ik jou was maar eens heel diep na gaan denken over wat jullie hebben gedaan, dan snap je vast waarom wij zo reageren!

[EDIT] Hmmm, sorry, nu reageer ik alles op jou af, het is ook de schuld van je ouders, excuses.
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 06-08-05 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:40

Zoeken jullie een vakantie uit, zien dat je niet alle dieren mee kan nemen, nou dan zoeken we toch een ander huisje uit waar het wel kan? Of allemaal met elkaar in een hondenpension, of oma in huis?

Maar om volgens jullie logica te redeneren, kan het zijn dat er geen ruimte in de auto voor jouw is, of je koffer past er niet in, of er is geen slaapkamertje over voor jouw, slaap je toch gewoon in de tuin? Of weet je, je blijft maar gewoon thuis want pappa en mamma hebben een huisje gehuurd, maar niet de slaapkamers geteld, pech nu kun je niet mee.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:46

NathalieW schreef:
Wij willen graag 2 honden mee op vakantie nemen VOLGEND JAAR, we waren helemaal gek van de puppy en willen het lieve dier graag... aangezien wij maar een beperkte mogelijkheid hebben om honden mee te nemen (ivm het huisje waar we ingaan) was het beter om 1 hond weg te doen... Deze hond is heel erg gewend aan andere honden dus als we de 2 andere honden mee namen bleef deze alleen thuis, dan zou deze hond zeer depressief worden en zichzelf pijnigen (niet gelogen, meegemaakt!)...
niemand in onze familie heeft nog een andere hond dus daar kon ze niet heen... daarom hebben wij gezocht naar een goed thuis met meerdere andere leuke honden voor haar... we gaan binnenkort controleren of ze nog gezond is en het goed gaat, anders nemen we haar mee terug. Hond in een kennel stoppen vonden wij geen fijn idee voor haar, op de hond laten passen in onze omgeving ook niet mogelijk is ze nogsteeds alleen.
Het was niet zo van, terug van vakantie hond weg, hond erbij... We hebben bewust gekozen voor deze situatie en ik vind dat mensen daar meer respect voor mogen hebben!
Ik vind het vreselijk ongepast en het doet me pijn om reacties zoals die van ThePast03 en andere mensen te lezen.
ga maar zeuren op alle mensen die hun honden aan een boom vastbinden omdat ze op vakantie willen! hun hond naar het asiel brengen omdat ze ''er van af moeten'' dat vind ik echt treurig...
als wij dat nou met onze sissi hadden gedaan dan hadden jullie zo mogen reageren... ik heb nieteens zin om het topic door te lezen. Ik heb al genoeg verdriet gehad voor vandaag.. het was een keuze van mijn ouders, als je mij en mijn ouders kent snap je waarom ik liever niet tegenspreek op zulke momenten! dat heeft geen zin..

Ik begrijp het...eerlijk gezegt...
Klinkt heel stom...want ik heb ook niet aardig gereageert in dat andere topic...en weet je waarom ik denk dat dat zo was...
Ik en ik denk de meeste begrepen het verkeerd...
Ik had nog wel ged8 aan dat je het zo zou kunnen opvatten...maar eerlijk gezegt stond het er ook zo ja hoe zeg je dat...ik weet neit...
Maar goed...ik snap best dat je je hond nu mist...
Een hond alleen thuislaten kan indd niet...

Nou ja...en ze is dus naar een goed tehuis gegaan...

Ik zou er zelf nog steeds nooit voor kiezen maar indd...sommige ouders...

Sterkte ermee

IK snap er alleen onderhand wel geen ene bal meer van...
Maar goed...het zal allemaal wel...
Laatst bijgewerkt door Tibamar op 06-08-05 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 22:47

we hebben niks verkeerd gedaan, voor de hond niet en voor de andere dieren niet...
heel erg bedankt marleendv_88 :d jij begrijpt denkik wat er allemaal in mij omgaat... bedankt voor je brgip en ook voor de bergip van sommige andere bokkers..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:49

JA en toch snap ik het niet...ik snap dat je hond mist...ik snap dat je ouders niet altijd op kunt praten in zulke dingen...maar ik snap toch niet dat andere topic hoe t daar stond

Marye78

Weet je wat ik niet snap, je kan maar 2 honden meenemen, die chi kun je nog amper als hond meetellen!! die is zo klein! je had makkelijk die 2 honden mee kunnen nemen en die chi in je handtas.

zie trouwens ook net dat het profiel is verwijderd...vaag.

Joy

marleendv_88 schreef:
Klinkt heel stom...want ik heb ook niet aardig gereageert in dat andere topic...en weet je waarom ik denk dat dat zo was...
Ik had nog wel ged8 aan dat je het zo zou kunnen opvatten...maar eerlijk gezegt stond het er ook zo ja hoe zeg je dat...ik weet neit...

Ik snap dit gedeelte van je reactie niet zo eigenlijk...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:50

Ik geef jou niet echt de schuld. Zeer zeker wél je ouders.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:53

Joy schreef:
marleendv_88 schreef:

Ik snap dit gedeelte van je reactie niet zo eigenlijk...

Ik ook niet...das t probleem

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:54

Denk jij echt dat het een hond niets doet als hij na 8 jaar wordt herplaatst? Denk jij echt dat honden geen gevoelens hebben?

Een ding snap ik niet, misschien wil je dat uitleggen:
Waarom hebben jullie voor de pup gekozen ipv jullie eigen, als 8 jaar vertrouwde, hond?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:55

lindsey schreef:
Als je maar 2 honden kan houden en je hebt er al twee.
Dan hou je gewoon de 2 die je al hebt.
Ook al is zo'n nieuwe chihuahua puppy nog zo lief en schattig.
Dat doe je gewoon niet je oude hond inruilen voor een nieuwe.
Het is geen auto maar een levend wezen.

Ze snapt het inderdaad niet. Wat erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:57

Wie wilde nou die pup, jij of je ouders.

Ik denk nl dat jij alles krijgt wat je wilt, net als met je ponies, springt niet graag, hup andere pony, dressuurt niet graag, hup andere pony.

Ik denk dat jij die pup wilde en dat je ouders hebben gezegd, geen 3 honden, jij ingestemt hebt om 1 hond weg te doen. Beetje vroeg als je pas volgend jaar op vakantie gaat en nu de hond al weg moet, als over 6 weken de pup komt. Ik zie verband.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:01

Overigens is het wel een geweldig lief beestje

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:01

Nou dit is t laatste wat ik erover ga zeggen nu, het is wel duidelijk wat ik ervan vind. Ik geloof je excuus niet, er zijn teveel andere opties dan wat jullie uiteindelijk gedaan hebben. Ik denk als jullie echte dierenvrienden geweest waren dat je dit nooit zo gedaan had, dan had je de vakantie wel laten schieten voor je honden. Of ze tenminste alledrie in een pension gedaan.
However, ik weet niet hoe jouw ouders zijn, daar heb je gelijk in. Ik weet ook dat met sommige ouders niet te praten valt als ze eenmaal wat besloten hebben, is bij die van mij ook zo... maar toch zou ík nooit m'n hond zo van me laten afnemen. Maar dat is misschien gewoon hoe ik ben, en dan begrijp ik niet hoe andere mensen niet zo in elkaar kunnen steken.
Het spijt me als ik te heftig gereageerd heb naar je, je ouders zijn vooral degene die slecht gedaan hebben... Al blijf ik er toch echt bij dat jij had moeten vechten voor je hond.
Nou, sterkte ermee, mocht je dat nodig hebben.

En nu gaat de pleister op mijn mond:

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:04

Bokt wordt met de dag gekker. Dieren zijn geen dingen, dieren hebben ook gevoel, en laat ze in hun waarde, net als je zou willen dat met jou gebeurt.

Ziek, misselijk en laf vind ik het. Meer woorden kan ik er op dit moment niet over verzinnen. Ik moet er niet aan denken om mijn kat van 11 even 'weg te doen' voor de vakantie... Zelfs mijn 1 jarige hond gaat nooit meer weg.

Snap het echt niet.... *onbegrip*

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:06

goh, leuk profiel hoor, + foto's

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:07

Voorstel: Slotjes op beide topics...?