Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ceciel schreef:Ach laatmaar ik ga er helemaal niet meer op in....
ik vraag het wel aan de dierenarts die weet het beste ervan..
ceciel schreef:Ach laatmaar ik ga er helemaal niet meer op in....
Perlina schreef:Nú al de hulp van een professional?Sorry, beetje kinderachtig van me.Heb je mijn vorige post gelezen, zo ja, wat vond je ervan?
Chrystal-gek schreef:ceciel schreef:Ach laatmaar ik ga er helemaal niet meer op in....
Oh echt, dierenartsen weten van veel medische problemen wat af, maar 2 dingen waar ze weinig van afweten zijn voeding en gedrag.
Roep er een gedragstherapeut (GT) bij, er zitten veel verschillen tussen, en als de ene niet kan helpen, staan er vast ook nog heel veel anderen op een lijstje.
Tenminste, als je het voor je hond(en) over hebt.
Dacht trouwens dat je hulp van een GT oid een maand of 2 a 3 geleden al ingeroepen had?
Is die nog steeds niet langs geweest?
Vind ik niet echt klantvriendelijk, dan zou ik toch maar een andere GT zoeken hoor...
Citaat:Oh echt, dierenartsen weten van veel medische problemen wat af, maar 2 dingen waar ze weinig van afweten zijn voeding en gedrag.
Roep er een gedragstherapeut (GT) bij, er zitten veel verschillen tussen, en als de ene niet kan helpen, staan er vast ook nog heel veel anderen op een lijstje.
Tenminste, als je het voor je hond(en) over hebt.
Dacht trouwens dat je hulp van een GT oid een maand of 2 a 3 geleden al ingeroepen had?
Is die nog steeds niet langs geweest?
Vind ik niet echt klantvriendelijk, dan zou ik toch maar een andere GT zoeken hoor...
Citaat:excuse me?
Dierenartsen die niks van voeding en gedrag afweten? Nou, dat zul je bij ons op de praktijk niet zien... Voeding en gedrag hebben alles te maken met de lichamlijke gesteldheid van het dier.
Echter, je hebt wel gelijk als je bedoeld dat je dan beter bij de assistentes terecht kunt.
Een kynologisch gedragstherapeut is tegenwoordig een erg druk bezet persoon. Zoiets is vaak nog zwart werken en in het weekend.
Ik ken via mijn werk 2 kynologisch gedragstherapeuten, dus als je nog professionele hulp wilt...?
In het volgende boek staan een heleboel info: Peter Beekman - Spelenderwijs opvoeden van uw pup.
Succes ermee.
Fielychi schreef:excuse me?
Dierenartsen die niks van voeding en gedrag afweten? Nou, dat zul je bij ons op de praktijk niet zien... Voeding en gedrag hebben alles te maken met de lichamlijke gesteldheid van het dier.
Echter, je hebt wel gelijk als je bedoeld dat je dan beter bij de assistentes terecht kunt.
Een kynologisch gedragstherapeut is tegenwoordig een erg druk bezet persoon. Zoiets is vaak nog zwart werken en in het weekend.
Ik ken via mijn werk 2 kynologisch gedragstherapeuten, dus als je nog professionele hulp wilt...?
In het volgende boek staan een heleboel info: Peter Beekman - Spelenderwijs opvoeden van uw pup.
Succes ermee.
pubelia schreef:Dat is ook de reden (wat ik met Fielychi deel) dat ik ook vind dat de dieren artsen niet zo veel van gedrag van een hond weten. Ze weten de basis dingen, van nu kan de hond gaan bijten en nu is hij bang en moet ik niet door gaan. Maar omdat een DA niet contineu alleen alles van de hond bij kan scholen weet de Da gewoon niet zo veel van gedrag.
pubelia schreef:Dat is ook de reden (wat ik met Fielychi deel) dat ik ook vind dat de dieren artsen niet zo veel van gedrag van een hond weten. Ze weten de basis dingen, van nu kan de hond gaan bijten en nu is hij bang en moet ik niet door gaan. Maar omdat een DA niet contineu alleen alles van de hond bij kan scholen weet de Da gewoon niet zo veel van gedrag.
Citaat:Uhm, Fielychi beweert zo ongeveer het tegendeel van wat jij nu ongeveer zegt...
ceciel schreef:nou gisteren hebben we onze oudste hond laten inslapen,, ze was geestelijk nog wel goed maar haar lichaam liet haar in de steek..
ze was al 13 en had een goed leven gehad, we hebben haar thuis laten inslapen en ligt voor de paardenstal begraven..
varras gromt al een stuk minder, o en trouwens de honden hebben toen masja 'dood' was ook nog gesnuffeld aan haar, anders gaan ze haar zoeken.
het gegrom is al een stuk minder geworden, en onze honden waren en behoorlijk van onder de indruk..!
ik denk dat jullie het probleem niet begrijpen..
varras is een erg dominante herder en wilt de baas zijn..
joey is 1 jaar en wil eroverheen komen..
joey loopt hem soms zo te irriteren dat hij varras hem aanvliegt,
als mijn moeder of vader geen einde eraan maakt vallen er SERIEUS DODEN..!
en Astra girl zij dat we het ze zelf moesten laten uitvechten??
nou laatst gingen ze weer knokken en me vader zegt van nee laat ze maar knokken!!
Het gevolg:
Joey heeft dikke krassen op z'n neus en een dikke hap uit z'n wenkbrauw!
Varras liep een dag met een zere poot en had een bloedend kussentje onder z'n voet!!
als mijn ouders ze dus niet uit elkaar halen gebeurd er dit!!
en iemand zij ook nog van ja zoek voor de andere hond een ander baasje?!
nou ik weet niet waar dat op slaat maar dat is helemaal niet nodig..!
ze hebben hier een prima leven wat dat betreft,, we wonen helemaal buitenaf achter ene bos dus de honden lopen de hele dag gewoon bij ons over het erf (boerderij).
En als dit probleem niet anders word, nouja dan jammerdan
ceciel schreef:(...)
en iemand zij ook nog van ja zoek voor de andere hond een ander baasje?!
nou ik weet niet waar dat op slaat maar dat is helemaal niet nodig..!
ze hebben hier een prima leven wat dat betreft,, we wonen helemaal buitenaf achter ene bos dus de honden lopen de hele dag gewoon bij ons over het erf (boerderij).
En als dit probleem niet anders word, nouja dan jammerdan
annepaardoes schreef:als je niet een van de honden weg wilt doen zou ik toch maar omstebeurt aandacht enzo geven. Ik kende ook mensen die hadden veel honden en daar zaten ook honden tussen die echt niet met elkaar op konden schieten. dus die deden eerst de ene hond naar buiten en de andere in de klamer en dan anders om en als het regende de ene hond in de kamer en de andere op kantoor(gewoon een andere kamer) en dan wisselen. en de slaapplek was allebij een kamer of bench maar niet in de woonkamer.