Yes ! Do krijgt hond.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Yes ! Do krijgt hond.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:08

Nee, jij leest absoluut niet wat er bedoeld wordt.
Maar het heeft geen zin om uit te leggen, want je denkt toch in je eigen straatje verder.
Wat we hier allemaal aan je verstand proberen te peuteren is: Er zitten prima honden in het asiel en er staan slechte honden op de marktplaats.
Er zitten ook slechte honden in het asiel en er staan goede op de marktplaats.
Wat wij nu proberen te vertellen is dat je meer kans hebt op een eerlijk verhaal in het asiel als op de marktplaats.
Maar aangezien jij je ore dichtstopt, zul je dit ook wel verkeerd interpreteren. Ik hoop dat je per ongeluk tegen een goede hond aan loopt, maar ik ben bang dat hij bbinnen de kortste keren weer op straat staat omdat jij je eisen veel te hoog stelt, en dat eigenlijk geen enkele hond daaraan kan voldoen.

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:13

Misz_Do schreef:
Ik heb al meerdere malen gezegt : ik wil geen risico en we hebben het al een paar keer gedaan en dat is NIET goed bevallen....

Als je geen risico wil, neem er dan geen. Aan ELKE hond zit een risico vast.

En serieus, snap jij nou echt niet dat mensen van marktplaats vaak een commercieel praatje houden en de mensen in het asiel eerlijk vertellen wat er met de hond aan de hand is? Ik wil je echt geen hond van het asiel aanpraten, maar je beeld is zo zwart/wit.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 10:17

Ik stop mijn oren niet dicht, er zullen best prima honden in het asiel zitten en ook slechte op marktplaats maar na een slechte arvaring in het asiel ga ik liever naar marktpaats/speurders en mijn eisen zijn echt niet zo hoog, hij moet gewoon katten gewendt zijn omdat 1 kat minder begaaft is en zichzelf niet kan verdedigen..dan wil ik niet thuiskomen met een dode kat nee, en dan nog 1 eis dat hij een beetje alleen thuis kan blijven, ik kan hem daar wel langzaam aan laten wennen maar of de buren er blij mee zijn als er een hond zit te janken..? dat vraag iik me af, dus als je 2 eisen hebt is dat te veel ??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:28

Jammer dat je nog steeds niet hebt willen vertellen hoelang je je toekomstige hond uiteindelijk alleen wilt laten.
Ook jammer dat je niet wilt vertellen wat je van een hond verwacht.

Dat de Mechelse Herder neurotisch was is vrij normaal. Dat wordt het ras nu eenmaal als het niet bij de juiste baas terecht komt. Uiteindelijk kan de hond dan ook agressief worden maar dat is pure frustatie.
Een Mechelse Herder is geen hond voor beginners en ik snap absoluut niet dat het asiel jullie die hond heeft meegegeven.
Gelukkig zijn er vele asiels die beter opletten.
Zeker weten dat je dit risico ook loopt als je een MH van marktplaats neemt, dit heeft namelijk alles te maken met jullie gebrek aan hondenervaring (en tijd??) en niets met het asiel.

Persoonlijk zou ik mijn vakantie juist besteden om alle tijd aan de nieuwe hond te geven. Dat gaat nu eenmaal wat moeilijker als je weer moet werken. Hoe denk je dat te gaan doen?
Ik ben echt nieuwsgierig.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 13:51

1. wij zijn geen beginners, wij hebben zelfs een prachtige Mastino Napolitano gehad die nbij de verkeerde baas een enorme gevaarlijke vechthond kan worden maar nee hij is lief dat wil je niet weten, wij hebben vroeger al 5 keer honden gehad, en nee die gingen niet weg omdat we het niet aan konden maar om andere redenen..., en ik wil wel vertellen hoe lang ik de hond alleen wil laten hoor namelijk ong. 3 uur en wat ik van een hond verwacht is dat hij niet onze katten als piepbeestjes ziet en dat hij dus die 3 uurtjes alleen kan blijven....we zijn al verschillende rassen gewend en dan niet alleen schoot hondjes * lees : mastino napolitano, bouviers, labrador, en 2 stabij's* en ik hoef nu GEEN gezeur meer dat ik het niet aankan want dat kan ik WEL, en als jullie het dan nog niet geloven herinner je dan dat ik ook een ouder heb....
we zijn al niet van plan om op vakantie te gaan door bepaalde redenen maar we willen ong een weekje op fietsvakantie waarbij een hond natuurlijk niet mee kan, ik ga iig niet op het begin van de vakantie een hond in huis nemen maar als we terug zijn van vakantie.......dus nu GEEN gezeur meer dat ik het niet kan !!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:58

Misz_Do schreef:
1. wij zijn geen beginners, wij hebben zelfs een prachtige Mastino Napolitano gehad die nbij de verkeerde baas een enorme gevaarlijke vechthond kan worden maar nee hij is lief dat wil je niet weten, wij hebben vroeger al 5 keer honden gehad, en nee die gingen niet weg omdat we het niet aan konden maar om andere redenen...

Jullie hebben 5 honden weggedaan en willen nu weer een hond??
Dit is niet te geloven....
Kan me niet schelen wat voor redenen er geweest zijn maar als je al 5 honden hebt weggedaan is er toch iets goed mis.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:01

Een Mechelse Herder is heel iets anders dan de rassen die jij opnoemt.
Zeker als het er een is uit knpv lijnen.
Maar ik heb geen zin meer om dat allemaal uit te leggen, je hebt een enorm blok beton voor je hoofd en ik heb nu al medelijden met de hond die in jullie huis gaat komen.

Nummer 6, ben benieuwd hoe lang die mag blijven.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 14:13

damn je kent mij niet eens hoe weet je dan dat het zo slecht is ? ik ga niet alle redenen opnoemen maar we hebben ze niet weggedaan, er is wat mee gebeurd, de mastino bijv. had kanker in zijn poot., is dat mijn schuld ? komt dat door mij ? nee, dus wat zeur je dan ??? dus jij vind dat wij hem moesten laten lijden en moesten houden. ? ja want je zegt dat het goed mis is als je ze hebt weggedaan, en anders als je het niet bedoelde voor een ziekte , waar heb je het dan over als je niet weet waarom ze weg gingen ??? ik heb geen zin meer in dit topic

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:15

Dan heb je het heel vreemd neergezet.
Als ik een hond moeten laten inslapen dan heb ik ze tot hun dood toe verzorgt. Vind het heel raar dat je dan zegt dat ze niet weg gingen omdat jullie ze niet aankonden maar om een andere reden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:21

Om alle misverstanden dan maar meteen even uit de wereld te helpen:
Die vijf honden zijn allemaal bij jullie gebleven tot hun dood? Jullie hebben er, behalve die MH, geen een weggedaan?

Dat het topic niet leuk meer is komt waarschijnlijk omdat jezelf nogal lackoniek doet over het aanschaffen van een hond.
Jullie vakantie is belangrijker dan de hond, het mag geen asielhond zijn omdat jullie een slechte ervaring hebben. De hond moet aan allerlei eisen voldoen.

Wat voor een hond je ook neemt: je zult altijd problemen tegenkomen.
Hoe lief de hond ook tegen katten is er kan altijd wat gebeuren, mijn ervaring is dat katten ook niet altijd van die lieverdjes zijn en een hoop honden zullen daar op reageren.

Bij een herplaatser zul je altijd moeten afwachten wat je in huis haalt.
Er zijn maar heel weinig mensen eerlijk over de reden waarom ze de hond wegdoen en meestal kom je pas achter de werkelijke reden als je zo'n hond al een tijd in huis hebt.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 14:25

ok dan had ik het anders neergezet, maar ik vind het slap dat je hier pas gelooft wordt als je een "reputatie" hebt en dat je anders als een penny wordt gezien die een hondje wil en daarna weer een paard die zwart is en een hengst.....
je wordt hier pas serieus genomen als je hebt gezegt dat de hond wegging door kanker of een andere ziekte en dat het niet mag als je zegt, ze gingen weg, ik vind dat echt jammer.. maarja..

En over je 2de reactie, al die eisen zijn er 2 , en ik weet best dat je altijd wel wat problemen tegenkomt het blijft een dier maar mijn ervaring is gewoon niet zo goed met het asiel en dan doe je het gewoon niet zo snel nog een keer, en nu ik een hele goede ervaring ehbt met marktplaats (lees: paard) zie ik daar nu meer kans in, in heb niks TEGEN het asiel ik ben alleen voorzichtiger bij het asiel geworden......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:57

Serieus nemen heeft niets te maken met reputatie maar meer met de manier waarop je iets post denk ik.

Paarden kopen via marktplaats is iets heel anders dan het kopen van een hond via die site. Zeker 90% van de aangeboden honden komt van handelaren/broodfokkers. Uit de advertentie kun je dat niet halen want ze zetten dat er natuurlijk niet bij Soms kun je het wel achterhalen door op alle advertenties van dat persoon te klikken, als er dan meerdere honden worden aangeboden weet je genoeg.
Ook een hoge prijs voor een "tweedehands" hond of een hond zonder papieren zegt heel veel.

Als je een beetje weet wat voor ras je zoekt is de opvang van een rasvereniging heel betrouwbaar. Meestal weten ze daar heel goed te vertellen hoe de hond in elkaar zit.
Bijna elke rasvereniging heeft wel een opvang voor herplaatsers en die proberen er in ieder geval niet aan te verdienen.

Ik heb hier twee opvangers zitten en een asielhond (en heb in het verleden ook heel wat gehad) en weet dat het niet altijd makkelijk is.
Vandaar dat ik soms best fel uit de hoek kan komen als ik het idee krijg dat mensen er een beetje makkelijk over denken.
Het laatste wat je zo'n hond aan wilt doen is dat hij weer herplaatst moet worden.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:20

Arme honden die bij mensen als Do terecht komen !.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 18:17

Ok ThePast03 maar ik neem geen pups van marktplaats, als ik dan toch een pup wil ga ik wel naar een fokker, en ik heb ook altijd al gekeken naar eventuele andere advertenties van mensen... en de broodfokkers enz, vraag idd meestal een erg hoge prijs voor tweede hands honden en dat is bij de honden die ik op het oog heb niet echt het geval, maar ik wordt er soms gewoon echt niet goed van als iedereen weer meteen commentaar heeft en weer van dat, weet je het wel zeker gedoe plaatst.....
@ contessa, je bent hier net lid aan gaat dan al domme opmerkingen plaatsen, dat wordt wat- en ken je mij ofzo ?

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:49

Misz_Do schreef:

@ contessa, je bent hier net lid aan gaat dan al domme opmerkingen plaatsen, dat wordt wat- en ken je mij ofzo ?

Contessa is al 2 jaar lid,dat noem ik toch niet net-lid :|

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 19:50

oh ok dan , ik keek alleen naar haar posts, ook goed

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:12

Maar weet je al wat je wilt Do?
Anders kun je misschien via de rasvereniging kijken of ze een herplaatser voor je hebben.
Ben je vaak niet zo duur uit, en heb je toch een eerlijk verhaal.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:13

Aan elke hond zit een probleem vast, mijn ouders hadden (toen ik nog 3 was) een puppy uit een krantje gehaald, we mochten absoluut niet komen kijken waar hij was geboren, na 7 jaar (terwijl hij 15 kon worden) is hij dus gestorven aan allerlei ziektes, dus ik heb niet zo'n goede ervaringen met advertenties( in een krantje of op internet), nu hebben we een puppy gehaald bij een erkende fokker, en we hebben tot nu toe nog geen problemen gehad, dus ga naar de fokker of naar het asiel.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:19

Als je toch absoluut niet mag weten waar hij vandaan komt dan vermoed je toch ook wat ?! of was dat naderhand (of hoe je het ook schrijft)?
en Billy, ik weet nog niet welk ras, ik vind Bull terriers leuk ;P
een middel maat, niet heel klein niet heel groot, maar ik zal eens gaan kijken bij een rasvereniging....

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:22

oh wat leuk voor je een nieuw maatje

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:22

Wat wisten mijn ouders, die waren nog onervaren, we merkten het pas toen we een nieuwe puppy wilden (jaar geleden) omdat de fokker per se wilde dat we kwamen kijken anders kregen we geen puppy

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:28

ik snap het niet precies, eerst zeg je dat je absoluut niet mocht komen kijken en nu dat je persé moest komen kijken "?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:47

Bij de nieuwe hond, die wel bij een echte fokker weg kwam, moesten ze wél komen kijken. Bij de eerste hond niet.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:55

Ik zou naar een bekende fokker gaan.
Misshcien kun je proberen een hond op proef te nemen?
Bij asielen zullen ze echt niet alleen maar gemene honden hebben, daar worden ze toch op getest en als ze gemeen zijn worden ze ingeslapen!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:46

Kijk dat wist ik niet dat je al "zoveel ervaring" met honden hebt. Ik weet niet hoe dat is verlopen vandaar de aanhalingstekens. Omdat je ergens slechte ervaringen mee hebt vind ik geen reden om het nooit meer te doen, tijden veranderen, de dieren die in een asiel komen worden veel meer nagekeken dan eerst. Een serieus gemene hond herplaatsen ze tegenwoordig echt niet meer volgens mij. En dan vind ik ook dat je te snel tot koop over bent gegaan, als er zo'n valse hond uit komt. Vals is vals, als ie dat bij je thuis is dan is ie dat in het asiel ook. Ik geloof er geen snars van dat een hond in het asiel mak als een lammetje is en thuis tot de aanval over gaat.

Dat is mijn mening, maar aan de andere kant snap ik de jouwe ook wel. Ik zou niet van marktplaats afhalen, paarden is een hele andere verkoopswereld dan honden en eigenlijk geen vergelijking. Of je moet doen wat ik in mijn vorige post zei, een betrouwbaar adresje weten te vinden, de hond een paar keer bezoeken en apart nemen zodat je echt een goed beeld van hem/haar krijgt. Maar zowiezo eerst oriënteren op ras en dan vind ik herplaatser ook een goede optie.