De asiels zitten weer overvol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Re: De asiels zitten weer overvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:34

Cowgirl schreef:
Misschien wordt het eens tijd dat asiels onderling eens met elkaar gaan samenwerken.

Als er weinig aanbod is zouden ze andere asiels kunnen opbellen of die nog wat hebben en zo de honden/katten overplaatsen.

Dat is ook al aan de orde hoor ook als een dier te lang zit wordt het wel eens overgeplaatst naar een ander asiel.
Maar blijkbaar gebeurd dat niet helemaal zo goed zoals het zou moeten. Maar het systeem is er wel in ieder geval

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 23:37

Maar hoe kan het dan dat het ene asiel een wachtlijst heeft terwijl het asiel in Zeeland bijna geen dieren binnen heeft zitten?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 23:38

ik weet dat een hond die 10 mnd in eindhoven zat naar zwolle zou gaan, als uitwisseling, en een hond uit zwolle zou dan hierheen komen dus er is wel zo'n uitwisselingslijst!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:41

Ik weet dat ze in Groningen ook uitwisselen. Wat er te lang in Stadkanaal zit gaat naar Zuidwolde/Winschoten en andersom. Hoe het hier in Velp gaat weet ik niet.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:57

Het is gewoon gruwelijk wat er in Spanje e.d gebeurt, maar ik vindt dat de mensen daar veel meer op hun verantwoordleijkheid gewezen moeten worden. Ik snap wel dat je de dieren daar weg (wilt) halen, maar dat geeft ze daar alleen maar minder reden om zelf iets te doen aan eht overschot en/of afmaken aan het einde van het seizoen. Het lsot niks op!
Het gaat maar door.

Dus misschien moet de energie en het geld meer gestoken worden in het veranderen en naleven van (europese) wetten mbt dieren?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:59

Biepmiep schreef:
Het is gewoon gruwelijk wat er in Spanje e.d gebeurt, maar ik vindt dat de mensen daar veel meer op hun verantwoordleijkheid gewezen moeten worden. Ik snap wel dat je de dieren daar weg (wilt) halen, maar dat geeft ze daar alleen maar minder reden om zelf iets te doen aan eht overschot en/of afmaken aan het einde van het seizoen. Het lsot niks op!
Het gaat maar door.

Dus misschien moet de energie en het geld meer gestoken worden in het veranderen en naleven van (europese) wetten mbt dieren?

Mensen zien alleen maar dat er enkele honden hierheen komen. Maar als je verder kijkt zie je dat die stichtingen veel en veel meer doen. Het belangrijkste wat ze doen is voorlichting, castratieprojecten, asiels opzetten enz. Het herplaatsen van enkele honden die geschikt zijn voor een leven hier in Nederland is maar een heel klein deel van het werk dat ze doen (dan heb ik het over de grootste stichtingen natuurlijk, er zullen altijd wel mindere stichtingen zijn maar dat heb je natuurlijk met alles).