Afstraffen??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Afstraffen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:08

Shiloh schreef:
gijsenkim schreef:
silohj.......... dus een muizenval die de meest sensibele deel van de hond misschien niet raakt......... is vriendelijker dan een welgemikte skup onder de derriere????

Correctie --> ZEKER niet raakt. Wij hebben een muizenval waar de neus van onze hond never nooit niet tussen kan! het is geen gewone muizenval zoals je ze in de tekenfilms ziet, je hebt verschillende soort, maar dan nog, zelfs met zo'n andere is het gewoon NIET mogelijk dat hij er tussen komt...

Dus jah, de schrik is wat het hem doet, en het werkt perfect....

Ik ken de methode van de muizenval niet, en had er eigenlijk ook nog nooit over gehoord...

Toch klinkt het mij gevaarlijker in de oren dan een trap onder de kont... Je zegt dat de neus er niet in kan komen, maar wat denk je van oren en meer van zulke dingen?

Dit klinkt misschien heel onlogisch, maar even een voorbeeldje:

Je zou denken dat een paardenstal veilig genoeg was om een paard in te stallen. Toch kan ik zo zeker 3 gevallen noemen waarbij een paard met zijn hoef/been tussen de tralies is gekomen. Dat zou je ook nooit verwachten, aangezien een paardenstal voor een paard is gemaakt!

Toch blijkt hieruit dat het kan, waarom dan niet met een muizenval?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:12

dat met dat paard kan ik prima verwachten hoor van een stal! Ik vertrouw er ook helemaal niet op dat een stal veilig is.

Goed jij kent de situatie niet, je kent de muizenval niet, je hebt het ding nog nooit gezien, je kent mijn hond niet. Je hebt vele verschillende soorten muizenvallen, degene die wij hiervoor gebruikt hebben is het door de manier waarop hij dichtklapt, onmogelijk om ook maar ergens tussen te komen.

Het is ONMOGELIJK voor de hond om zich eraan te bezeren. Maar goed, als je het niet geloofd, houd dan ook hier op wat ik er verder over kan zeggen.

Geloof me, ik zou deze methode ECHT NIET toepassen als ik ook maar enigsinds het idee heb dat er op ook maar 1 manier een mogelijkheid is dat hij zich ook maar ergens kan bezeren. We hebben dat ding vantevoren van alle kanten bekeken, het KAN gewoon niet...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:20

nou ,het zou mij dus dan net niet boeien of het een keer zeer doet,volgens mij was dat ook de bedoeling hoor,dat de klem weldegelijk op zijn neus sloeg....of op zijn lip.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:22

nee dat was dus niet de bedoeling. De schrik alleen al is een negatieve ervaring genoeg... bovendien KAN dat niet de bedoeling zijn, want het is gewoon niet mogelijk Verward

(ik krijg steeds meer het idee dat je er gewoon fun in hebt je dieren pijn te doen? maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:31

Zilver heeft 1x aan mijn klompen liggen knagen toen we weg waren.
De volgende dag heb ik de binnenkant ingesmeerd met sambal en ben weer weggegaan.
Sinds die tijd heeft ze nergens meer aangezeten Knipoog

Als mijn honden vechten met een andere hond grijp ik ze met een hand bij de hals band en draai deze aan (verwurging) en met mijn ander hand til ik ze hardhandig op bij de lies (teef) of bij hun ballen (reu), ze laten dan gegarandeerd los.
Omdat ze van de grond zijn en in de halsband hangen kunnen ze jou niet bijten.
Voor een dog van 60 kg zal dit trouwens iets minder makkelijk gaan Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:35

Ilindra schreef:
Als mijn honden vechten met een andere hond grijp ik ze met een hand bij de hals band en draai deze aan (verwurging) en met mijn ander hand til ik ze hardhandig op bij de lies (teef) of bij hun ballen (reu), ze laten dan gegarandeerd los.
Omdat ze van de grond zijn en in de halsband hangen kunnen ze jou niet bijten.
Voor een dog van 60 kg zal dit trouwens iets minder makkelijk gaan Haha!

Zo kan het inderdaad ook Knipoog , al kan dat inderdaad met grote hodnen moeilijk zijn... en met de onze ook ... Haha! die heeft geen ballen meer Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:39

hahahahhahhah,nee hoor,alleen ben ik wel iets harder als jij denk ik,en als ze iets doen wat ik echt heeeeeeeel irritant vind,dan heb ik liever iets dat 1x goed zeer doet zodat ze het echt niet meer willen,als iets waardoor ze 1 malig schrikken en dan blijven doen,ik bezit nl honden die nogal standvastig zijn in gedrag...

zo heeft 1 hond de neiging de deur open te krabbelen,dus een haak op de deur gezet,een aantal keer flink laten schrikken,door als ze krabbelt en "klinkt"aan de kling(snap je het nog,ze rammelt er dus aan,en beschadigt zo heel de deur)om ineens de deur open te trekken en heel hard foei te zeggen,maar ja...helpt niet
dus wat heb ik gedaan......

een weidetikker op de ijzeren klink en die laten tikken,de dombo heeft nog 2x getracht op die klink te gaan staan.... Koe

daarna niet meer,heel fijn,we kunnen nu de deur opnieuw gaan schilderen ik wordt niet meer wakker gerammeld,nou hoorde ik haar laatst dus weer rammelen,tis bij 1x heel hard foei roepen tot nog toe gebleven,als ze meer gaat rammelen,gaat weer die stroomkast erop,ik vertik het om mijn boel te laten slopen door een hond!!

@ illindra...hum ja,is best zwaar 60 kilo,aan de andere kant hing 48 kilo.......we hebben overigens toen bij dat 2de gevecht ook aan de achterpoten getrokken,maar ja,het zat zo vreselijk vast....is niet te doen...
daarnaast ben ik toch wel erg voorzichtig,als je hem niet goed vast hebt en hij draait zich om,ben je echt de pineut...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:44

Tja bij mij is het zo, liever dat de hond 1 keer heel erg goed hard schrikt en het nooit weer doet... Ik geloof echt niet dat een hond pijn moet lijden om het te begrijpen... De schrik is meer dan voldoende.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:55

volgens mij heb ik geschreven dat ik ze al een paar keer goed had laten schrikken,maar goed,voor mij werkt het net zo als bij een paard hoor,die raakt meestal ook maar 1x een stroomdraadje aan,en heeft er daarna respect voor,zo ook de hond....

even een algemene vraag,wat vind je van een slipketting???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:56

ik doe het ook liever een keer goed dan tien keer een beetje Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:58

Citaat:
Als hij iemand bijt, wat is jouw reactie?

mijn hond heeft als pup mij 1 keer spelenderwijs gebeten en dat heb ik gewoon afgestraft met foei en eens schudden bij haar nekvel. aangezien ze best wel onderdanig is was dat genoeg om haar uit haarzelf op haar rug te krijgen.
siendsien heeft ze dat nooit meer gedaan dus weet ik mijn reactie hierop ook niet echt.maar ik denk dat ze toch een behoorlijke tik op haar neus zou krijgen hoor.

@Shiloh: gewoon even uit nieuwschierigheid, dus niet aanvallend bedoeld. wat zou jij doen moest een sterke en grote hond jou in de arm bijten en niet meteen van plan is om los te laten, en je bent alleen.
(ongeacht de oorzaak van het bijten)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:02

Slip ketting is niet anders als het in de vel bijten door de moeder, een stukje vel wordt samengeknepen... gewoon corrigerend dus. Overigens hebben wij een zachtere van touw.

brave_spots, daar hoef ik geen antwoord op te geven, puur omdat die situatie niet zou voor komen. Ik zorg gewoon dat ik niet alleen ben met een onbekende hond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:07

Shiloh schreef:

brave_spots, daar hoef ik geen antwoord op te geven, puur omdat die situatie niet zou voor komen. Ik zorg gewoon dat ik niet alleen ben met een onbekende hond.

Helaas heb je dat niet altijd voor het zeggen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:14

kimmie261 schreef:

zo heeft 1 hond de neiging de deur open te krabbelen,dus een haak op de deur gezet,een aantal keer flink laten schrikken,door als ze krabbelt en "klinkt"aan de kling(snap je het nog,ze rammelt er dus aan,en beschadigt zo heel de deur)om ineens de deur open te trekken en heel hard foei te zeggen,maar ja...helpt niet
dus wat heb ik gedaan......

een weidetikker op de ijzeren klink en die laten tikken,de dombo heeft nog 2x getracht op die klink te gaan staan.... Koe

daarna niet meer,heel fijn,we kunnen nu de deur opnieuw gaan schilderen ik wordt niet meer wakker gerammeld,nou hoorde ik haar laatst dus weer rammelen,tis bij 1x heel hard foei roepen tot nog toe gebleven,als ze meer gaat rammelen,gaat weer die stroomkast erop,ik vertik het om mijn boel te laten slopen door een hond!!

Er zijn nog heel wat andere methodes zonder stroom! Dat laten schrikken zoals jij hebt gedaan zou bij mijn honden ook niet echt indruk maken, omdat ze het nog altijd verbinden met jou en niet met de klink....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:17

nu dus wel.....ze blijft er met haar poten vanaf,en dat was nu helemaal mijn bedoeling.....

zelfde als dat mijn honden de wei inrennen en dan stroom krijgen van het draad,doen ze het ook niet meer....

je denkt trouwens toch niet dat ik hier met 6 honden bij elke hond een hele trukkendoos uit ga halen he??terwijl dit zeer snel en effectief helpt!!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:38

kimmie261 schreef:
je denkt trouwens toch niet dat ik hier met 6 honden bij elke hond een hele trukkendoos uit ga halen he??terwijl dit zeer snel en effectief helpt!!

Waarom zou je dat niet doen? Omdat het iets meer tijd kost? Ik ken zo veel dingen die effectief helpen, maar ik vraag me ook altijd af of het hondvriendelijk is. Maar goed, dat doet bij jou niet ter zake zo te lezen, als het maar werkt Rolleyes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:40

inderdaad Lysette ......... als het werkt werkt het...... simpel he Haha! Haha! Haha!

Zo werkt het met dieren..................

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:46

yvvv schreef:
Als hij iemand bijt, wat is jouw reactie?

Onder iemand versta ik een persoon. Dan kan hij/zij (heb er twee) een schop verwachten, en daarna is het nog maar aanzien.
Als hij/zij een andere hond tracht te bijten krijgt hij/zij een tik over zijn neus en waarschuw ik hem met mijn stem. Het is natuurlijk een hondending, maar ik wil niet hebben dat hij/zij uithaalt.

Citaat:
Als hij iets doet wat minder erg is, bijvoorbeeld een krant kaptbijten, hoe reageer je dan?

Verhef mijn stem, soms een tik over de neus, soms jaag ik hem/haar onder de tafel of naar buiten en negeer hem/haar een tijdje

Citaat:
Als je thuiskomt en je merkt aan je hond zijn gedrag dat hij iets heeft misdaan, wat doe je?

Ik ga eerst zoeken naar de evt misdaad. Als hij/zij weer aan de schoen van mijn vader heeft gekauwt kan hij/zij er een tik mee verwachten (een zachte, ik pijnig mijn honden NIET) en waarschuw ik ze met mijn stem.
Als ik niks kan vinden kijk ik boos naar hem/haar en negeer hem/haar.
Mijn honden weten altijd dat ze wat gedaan hebben, ze zijn niet achterlijk. Dus als ik ze achteraf straf weten ze echt wel waarvoor dat was. Op heterdaad betrappen zijn ze meer de pineut.

Citaat:
Is slaan en schoppen echt te erg, en is het zielig voor de hond? Of denk je er niet bij na en geef je hem de straf die op dat moment het beste uitkomt?

Slaan en schoppen is niet zielig, als je het maar niet overdrijft. Toen ik Bandit erop betrapte dat hij de bank aan het slopen was en ik hem een opsodemieter gegeven en hij verdiende het. Want hij weet dat het niet mag maar doet het toch. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Maar ik denk er wel over na want, wederom, ik pijnig mijn honden niet zomaar.

Citaat:
Of leer je je hond goed en kwaad door middel van belonen? En dan bedoel ik echt alleen belonen, zonder straffen?

We hebben Lilo zindelijk gekregen door haar te leren dat naar buiten gaan een snoepje oplevert. Helaas denkt ze nu dat het ook geldt als ze twee poten buiten de deur heeft gezet Clown
Bandit sloopt elke wcrol die hij te pakken kan krijgen. Dan hou ik er eentje voor zijn neus. Als hij heb wil pakken zeg ik bestraffend 'nee', als hij er niet op reageert zegt ik belonend 'goed zo jochie'

Dus ja, mijn honden krijgen wel eens een goede tik. En dat vind ik niet zielig. Het is gewoon zoiets als 'if you can't do the time, don't do the crime.' Had hij/zij maar niet iets stouts moeten doen.
We hebben heel wat te voorduren gehad met Bandit, hij was een rasechte sloper en vrijwel niks hielp.
Maar ze hebben er niet onder geleden, het zijn vrolijke honden die een fijn eigen karakter hebben. En ik hou echt met heel mijn hart van ze en ik weet dat ze ook gek op mij zijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:51

gijsenkim schreef:
Shiloh schreef:

Helaas heb je dat niet altijd voor het zeggen

Heb er net nog eens beter over na zitten denken. En het zou kunnen gebeuren dat ikalleen over straat loop en een agressieve ontsnapte hond me aanvalt.

Tsja... dan ben ik ZWAAR de banketstaaf Clown ...

Het laatste wat ik zou doen is gaan schoppen? Een gewone hond zou niet *zomaar* bijten... daar moet je een rede toe geven, die reden zal ik zelf niet zomaar geven bij een vreemde hond, ZEKER! als ik er alleen mee ben.

Dus neem ik aan dat het een dwaze valse aggresieve hond is, het LAATSTE wat ik dan zou doen is schoppen... aangezien ik de kans veel groter acht dat de hond er alleen maar aggresiever van wordt en harder gaat bijten, dan de kans dat het me na een schop los zal laten. Aangezien valse honden niet zomaar onder de indruk van een schop zal zijn.

Dus dan is de enige keuze overgeven en hopen dat het dier me snel loslaat of er toch hulp in aantocht is.

Ik denk dat niemand in zo'n situatie ook maar iets kan doen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:51

en nou komt er eindelijk die hulp,en die gaan foei roepen en schudden aan de nekvel van de hond....

ik denk dat jij wil dat ie losgaat,al jaagt oom agent een kogel door zijn kop!!!en dat doet echt ook even zeer...,en als ze hem loskrijgen door een balk op zijn kop te slaan ,zal je dat ook echt niets kunnen schelen....

waar het om gaat,en dat probeer ik al een poosje duidelijk te maken,dat soms honden zo gruwelijk bijten dat je nou eenmaal geweld moet toepassen om ze los te maken,en of er nou een andere hond onder ligt of een mens,zaak is,de hond moet los,en wel zo snel mogelijk...

en of dat zeer doet voor de bijtende hond,boeiend!!!daar gaat het om!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:07

ik kreeg mijn rottweiler als 1 jarige staatsgevaarlijke hond........ ik heb twee bezems op hem gebroken de eerste week............. daarna 4 jaar een hele beste brave goede hond aan gehad die heel veel plezier in zijn leven had.......... totdat hij op 5 jarige leeftijd een vriend van mijn moeder zomaar in het gezicht beet. Ik heb hem gelijk af laten maken, en het bleek dat hij een tumor had.

Ik heb hem af laten maken omdat ik anders een hond die altijd los liep, overal (en werkelijk overal) mee naar toe kon en ging, moest aanlijnen en muilkorven........... en DAT vond ik hondonwaardiger voor die hond dan de dood.

Dat je dus een keer zo een dominante hond (want dat was hij als jaarling, hij lag op de bank en die mensen konden de woonkamer niet eens in) op zn plek zet (en je komt er dan niet met een beetje nekschudden) is imo terecht

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:10

in de mijne niet... Als ik een valse hond in mijn armen heb hangen, wil ik echt niet dat iemand hem op zijn kop gaat rammen of gaat slaan of whatever... de kans dat hij alleen maar aggresiever wordt en standvastiger word is me veel te groot... Volgens mij kom je met rustig blijven een stuk verder dan met nog meer chaos en aggresiviteit in de situatie gooien...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:27

Hmm ik denk dat het in dat geval inderdaad niet de verstandigste oplossing is om op de hond in te slaan, aangezien ook ik denk dat ze daar agressiever van worden en de kans dat ze dan loslaten kleiner wordt...

Shiloh schreef:

(ik krijg steeds meer het idee dat je er gewoon fun in hebt je dieren pijn te doen? maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan Verward )

en wat is dit nou weer voor rare zinloze opmerking...? Dit is nou pas echt pure onzin en dit keer beschuldig je dus wél iemand van het bewust mishandelen van dieren.. Puur en alleen omdat wij jouw mening niet delen? Doe ff normaal zeg!

de ballon.. ik weet niet of ik dat echt een fijne manier vind.. Zo 'straf' je je hond eigenlijk voor niets. Heb liever dat ze iets gelijk linken aan het foute gedrag..

Ilindra: sambal, dat vin dik wel een goeie! Misschien kunnen we eens een fles sambal leeg gooien in de prullenbak!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:50

ach ja,krijg ik niet te horen dat mij toegewenst wordt dat ik eens flink gebeten moet worden door mijn hond,dan ben ik wel een dierenbeul,zal allemaal vast wel,enigste wat ik weet is dat er hier 6 honden lopen die ieder voor zich een mens kunnen vermoorden en dat deze naar mij moeten blijven luisteren en respect moeten hebben,en als ze daar af en toe een draai om hun oren voor moeten hebben,het zij zo!

gijsenkim,lijkt me echt een mega klote beslissing die je hebt moeten maken,zeker als het eigelijk je maatje was..

na het bijten van die argentijn op die rottweiler zijn we ook met andere ogen naar hem gaan kijken,het is echt een vreselijk lieve hond,is met iedereen even blij,en altijd vrolijk,eigenlijk werd hij altijd gebeten en deed hij niets...

ik heb nu wel de afspraak met mijn vriend dat als ik me bedreigt voel door hem,of hem niet meer vertrouw dat we er een eind aan maken,maar ja,tot nog toe ben ik absoluut niet bang van hem,en heeft hij nooit agressie naar mensen vertoond.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 06:37

SuperSmurf schreef:
Shiloh schreef:

en wat is dit nou weer voor rare zinloze opmerking...? Dit is nou pas echt pure onzin en dit keer beschuldig je dus wél iemand van het bewust mishandelen van dieren.. Puur en alleen omdat wij jouw mening niet delen? Doe ff normaal zeg!

Nee je moet beter lezen... in elk berichtje van kimmie krijg ik steeds meer het idee dat ze er alleen maar fun in heeft als het dier pijn lijd. Zeker als ik nu weer die reactie lees ten aanzien van dat muizenvalletje, dat is een gevoel, dat wil niet zeggen dat ik zeg dat ze haar dieren mishandeld... Ik doe overigens heeeeeel normaal, ik vind het niet normaal dat je een hond een klap op zijn neus wenst van een muizenval, en daar mag ik dan iets van zeggen ook. Niet dat het mogelijk is, maar dan nog.

SuperSmurf schreef:

de ballon.. ik weet niet of ik dat echt een fijne manier vind.. Zo 'straf' je je hond eigenlijk voor niets. Heb liever dat ze iets gelijk linken aan het foute gedrag..

Ilindra: sambal, dat vin dik wel een goeie! Misschien kunnen we eens een fles sambal leeg gooien in de prullenbak!

[/quote]

Je straft het dier nergens voor, je maakt alleen de ballon een nare ervaring... Vervoglens leg je de ballon in de buurt van iets waar hij iets verkeerd doet en gaat het ding linken met die ballon en dus met die nare ervaring... heeft niks met straffen te maken...