De pit-bull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:43

ik zou nooit een pittbul nemen omdat ik gewoon niet als eigenaar zou kunnen voldoen. mensen met een pittbul moeten zeker van hun stuk zijn en voldoende ervaring hebben. Bovendien vind ik het nog steeds geen familiehonden. Verder prachtige dieren maar ik zou er toch schrik van hebben.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:13

is nog aan het openen
ik wacht....en wacht......en heb een slome computer......en wacht......
en hij speelt nog steeds niet af.........................
joepie hijs al halverwege.......en we wachten al zo lang lalalala lalalala.....

het is hardverbrekend.....heb er geen woorden voor

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:35

Desiree schreef:
Ja maar wat is dan de bedoeling? Straks dan maar alle honden uitroeien, of het probleem structureel aanpakken en beginnen bij de wortel? De mensen dus! Eigenlijk is er weinig keus.

Hmm moeilijk, heel moeilijk..
Ja beginnen bij de mensen, die heel structureen en consequent blijven voorlichten, eer je aan een ras begint bewijzen dat je wat van het ras weet, laten zien dat je de verantwoording kan nemen en een registratie plicht voor ALLE honden.
Kijk nou naar al die mensen die zomaar een Border nemen..
Maar daar willen ze niet aan, dat kost te veel tijd en geld jammer genoeg.. dus denken ze het idd te bereiken door rassen uit te roeien, het jammere vind ik gewoon dat er veel egoisme is binnen de hondeneigenaren, ach het is mijn ras niet dus laat ze maar uitsterven...

Citaat:
Ja, dat heb ik ook al eerder aangehaald. De meeste mensen zijn helemaal niet kundig als het gaat om honden, laat staan om een bepaald ras. Als ik zelf een dier heb, ga ik er over lezen en vragen en ik weet er binnen de korste keren heel veel over. Andere mensen denken dat ze het zo wel kunnen en falen vervolgens jammerlijk.

Ja dat is het grote probleem waar je tegenaan loopt, keer op keer.... heel jammerlijk, hier zit al zo'n grote mogelijkheid... pak deze groep en informeer ze, laat ze een examen afleggen en dan heb je de onkundige groep al in je hoek.
Citaat:
Het dierenasiel Doornakker in Eindhoven is heel kritisch bij het plaatsen van bepaalde honden bij bepaalde mensen. Zij screenen de mensen. Eigenlijk zouden alle puppies via het asiel verstrekt moeten worden. Omwille van de pups. Het vergroot hun kans om op de juiste plek terecht te komen.

Hmm niet alle asiels werken zo goed vind ik, ik heb ze wel eens een Mastino zien meegeven aan een meisje van 18 die geen ervaring had.. zelf heb ik ook niet de beste ervaringen, ik kreeg een teefje van 8 jaar (een Dogo Argentino) niet mee, terwijl ik kon bewijzen dat ik heel kundig met dit ras en heel veel ervaring heb met dit ras.. maar volgens dit asiel kon ze niet bij andere honden omdat ze wel eens uitviel naar een hond terwijl ze in haar kennel zat... op mijn vraag of ze dit ook buiten deed konden ze me niet antwoorden omdat ze dat niet hadden geprobeerd... jammer ik had die hond nog een paar fijne jaren kunnen geven.
En er zijn echt wel hele kundige fokkers hoor, de fokkers die ik ken geven hun pups ook niet zomaar aan de 1e de beste mee Knipoog

Citaat:
Dat doen mijn ouders ook! En NEE, er valt NIEt met ze te praten. Ze zijn niet redelijk. JE begrijpt, ik heb al wat discussies achter de rug gehad
.
Jammer he... ze moesten eens kennis komen maken met mijn honden Knipoog
Mijn reu heeft btw al heel wat mensen van hun angst voor grote honden afgeholpen en heel wat mensen zijn anders naar Molossers (in het bijzonder Dogos) gaan kijken sinds ze er enkele hebben willen leren kennen, en daar wringt nou juist de schoen, waar geen wil is, is ook geen weg jammer genoeg Scheve mond

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:39

Bayan schreef:
ik zou nooit een pittbul nemen omdat ik gewoon niet als eigenaar zou kunnen voldoen. mensen met een pittbul moeten zeker van hun stuk zijn en voldoende ervaring hebben. Bovendien vind ik het nog steeds geen familiehonden. Verder prachtige dieren maar ik zou er toch schrik van hebben.

Je hebt gelijk hoor, je moet kundig zijn en ervaring hebben met dit soort honden, echter het kunnen wel degelijk hele goede familiehonden zijn hoor
En dat je er schrik van hebt, tuurlijk, dat mag toch ook? ik ken genoeg mensen die angstig zijn voor een hond of een hondenras, maar veel mensen (jij dus niet Knipoog ) zetten die schrik om in afkeer en haat voor het ras.
Net als bij paarden, sommige mensen zijn bang van paarden en haten ze dan ook, terwijl dat als ze eens moeite zouden doen ze de haat toch om zouden kunnen zetten in respect, dan hoeven ze nog niet gelijk hun angst kwijt te zijn dat is teveel gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:39

Zoals ik al eerder schreef heb ik ruime ervaring met mensen die heel bewust een pitbullachtige aanschaffen voor alle eigenschappen die hier door sommige zo hard ontkent worden.
En hierin blijken die honden dan ook uitstekend te voldoen Knipoog
Alle plannen die hier genoemd worden zijn best aardig maar dat soort mensen omzeilen die regels echt wel (en nog een hele hoop andere regels en wetten Knipoog ).
Feit blijft dat je dit soort honden voornamelijk bij een bepaald soort mensen aantreft........

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:59

Ilindra schreef:
Zoals ik al eerder schreef heb ik ruime ervaring met mensen die heel bewust een pitbullachtige aanschaffen voor alle eigenschappen die hier door sommige zo hard ontkent worden.
En hierin blijken die honden dan ook uitstekend te voldoen Knipoog
Alle plannen die hier genoemd worden zijn best aardig maar dat soort mensen omzeilen die regels echt wel (en nog een hele hoop andere regels en wetten Knipoog ).
Feit blijft dat je dit soort honden voornamelijk bij een bepaald soort mensen aantreft........

Ik ben misschien wel een typisch mensje af en toe, maar niet "een bepaalt soort" en zo ken ik heel veel mensen die dus liefde hebben voor een bepaalde hond (ras)en niet in een hokje gestopt kunnen worden kwa uiterlijk.
Tuurlijk worden sommige honden voor bepaalde doeleinden gehouden door sommige mensen maar dat houdt niet in dat je ze per definitie niet voor andere doeleinden kan gebruiken

Juist die houding, (dat zulke regels toch wel niet zullen werken) maakt het dat dit soort dingen niet aangepakt worden op een andere manier dan hondenrassen uitroeien, die types waar jij het over hebt gaan dus over op andere rassen en ga zo maar door, uiteindelijk blijft er weinig meer over hoor, je kan van elke hond een gemeen exemplaar maken, vooral als je dan nog heel fijn gaat kruisen.
Je moet toch ergens beginnen of niet? ja toch... maar om bij voorbaad al te zeggen dat het toch niet zal werken vind ik zo zonde.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:03

Daarom, het probleem aanpakken bij de wortel van het kwaad: de mens. en niet de rassen een voor een uit gaan roeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:09

cloris"]
Juist die houding, (dat zulke regels toch wel niet zullen werken) maakt het dat dit soort dingen niet aangepakt worden op een andere manier dan hondenrassen uitroeien, die types waar jij het over hebt gaan dus over op andere rassen en ga zo maar door, uiteindelijk blijft er weinig meer over hoor, je kan van elke hond een gemeen exemplaar maken, vooral als je dan nog heel fijn gaat kruisen.
Je moet toch ergens beginnen of niet? ja toch... maar om bij voorbaad al te zeggen dat het toch niet zal werken vind ik zo zonde.
[/quote]

Daar is dus met de pitbul regeling een begin meegemaakt, en ja er is idd overgestapt naar andere rassen:

[quote="Ilindra schreef:
In 1993 is het zogenaamde pitbullregeling in Nederland van kracht geworden om het aantal extreme bijtincidenten met deze honden te verminderen.
Deze Regeling agressieve dieren (RAD) houdt in:
Een fokverbod en verplicht aanlijnen en muilkorven.
Dit heeft als effect gehad dat de vraag naar gevaarlijke honden verschoof naar andere rassen.
De afgelopen tien jaar is het jaarlijkse inschrijvingen in het stamboek van honden van het ras :
Dogo Argentino vertienvoudigd, van de Mastino Napolitano verdubbeld
en van de American Staffordshire Terriër verzesvoudigd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:44

Citaat:
Het dierenasiel Doornakker in Eindhoven is heel kritisch bij het plaatsen van bepaalde honden bij bepaalde mensen. Zij screenen de mensen. Eigenlijk zouden alle puppies via het asiel verstrekt moeten worden. Omwille van de pups. Het vergroot hun kans om op de juiste plek terecht te komen.

dankzij hun strenge regeling hebben wij, ondanks dat we nadat we wisten dat hij de hond was voor ons nog 6 weken moesten wachten voor we plaats hadden, blake alsnog in huis kunnen nemen.
mensen die op hem afkwamen omdat hij er zo lief uitzag, of mensen met drukke kinderen, of zonder ervaring werden door hun afgewezen als geschikte baas. wij kwamen 2x per week met hem wandelen, voor ruim 2,5 mnd lang en hebben alle2 ervaring met honden, ook met moeilijke honden, dus vonden ze ons wel geschikt als baas voor hem.

zoiets zouden fokkers ook moeten doen, zeker fokkers van honden die nou eenmaal wat moeilijker zijn of meer risico's met zich meeebrengen, al is het maar odat ze bv erg groot zijn en dus met een onschuldige hap meer aan kunnen richten dan bv een klein hondje

de fokker waar we de ridgeback teef hebben gehaald plaatste honden ook alleen maar bij mensen met ervaring en met een grote tuin, en zocht een geschikte pup uit voor de mensen! zo kregen wij het minst dominante teefje omdat we een onzekere reu hadden die niet goed met andere honden om kon gaan. een ander teefje vonden we net iets mooier, maar die was zo dominant dat hij dat ons afraadde

zo zouden meer fokkers moeten zijn! aan de hond denken ipv aan het geld!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:56

Ik zou op zich best een keer een nestje pups van mijn prachtige bobbes willen hebben, maar mezelf kennende zal het plaatsen van de pups voor mij te problematisch verlopen. Ik ben te moeilijk, ik wantrouw mensen. HEbben prachtige verhalen en weten het allemaal en gaan daarna doodleuk alsnog de fout in.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:09

Ilindra"]
[quote="cloris"]Juist die houding, (dat zulke regels toch wel niet zullen werken) maakt het dat dit soort dingen niet aangepakt worden op een andere manier dan hondenrassen uitroeien, die types waar jij het over hebt gaan dus over op andere rassen en ga zo maar door, uiteindelijk blijft er weinig meer over hoor, je kan van elke hond een gemeen exemplaar maken, vooral als je dan nog heel fijn gaat kruisen.
[/quote]

Daar is dus met de pitbul regeling een begin meegemaakt, en ja er is idd overgestapt naar andere rassen:

[quote="Ilindra schreef:
In 1993 is het zogenaamde pitbullregeling in Nederland van kracht geworden om het aantal extreme bijtincidenten met deze honden te verminderen.
Deze Regeling agressieve dieren (RAD) houdt in:
Een fokverbod en verplicht aanlijnen en muilkorven.
Dit heeft als effect gehad dat de vraag naar gevaarlijke honden verschoof naar andere rassen.
De afgelopen tien jaar is het jaarlijkse inschrijvingen in het stamboek van honden van het ras :
Dogo Argentino vertienvoudigd, van de Mastino Napolitano verdubbeld
en van de American Staffordshire Terriër verzesvoudigd.

[/quote]

Alleen vinden ze het niet in de andere rassen, want de meeste van die rassen zijn niet gevaarlijker dan bijvoorbeeld een Herder of een Bouvier
De meeste mensen die het hardst roepen dat deze rassen gevaarlijk zijn hebben deze rassen nog niet echt van dichtbij meegemaakt of zich enigzins verdiept hierin.
Het woord gevaarlijk wordt imo iets te snel geroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:22

cloris schreef:
De meeste mensen die het hardst roepen dat deze rassen gevaarlijk zijn hebben deze rassen nog niet echt van dichtbij meegemaakt of zich enigzins verdiept hierin.

Ik heb mij er zeer zeker in verdiept en maak ze regelmatig mee aangezien "hondenproblemen/probleemhonden" tot mijn dagelijkse werk behoren.
Ik geloof best dat jij hele leuke lieve honden hebt maar in de parktijk blijkt gewoon dat dit soort honden ook op een andere manier wordt ingezet.
Prima als jij daar je ogen voor wilt sluiten maar het is toch echt zo.
Vorige week heb ik nog een Pitbul van een woonwagenkamp afgehaald tijdens de arrestatie van de eigenaar.
Geloof mij, hij had die hond niet om te knuffelen Scheve mond
Waar ik een herder of een bouvier nog met een bijtmouw mee kan nemen gebruik ik voor een pitbulachtige toch echt m'n schild en stroomstok.

Hoeveel geschifte honden heb jij al weggehaald bij even geschifte mensen?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:31

Ilindra schreef:

Nagelbijten / Gniffelen grappige opmerking..

Tijd geleden ook een pittbul-achtige ergens weggehaald. Was lief, vrolijk, knuffelig.
Is toen naar pension in afwachting van zijn beslissing gegaan. Bleek dat ie daar zich een iets andere hond toonde. Ik geloof dat alleen de pensioneigenaar nog in het hok kon.
Zelfs bij een andere, zelfde idee, kon men niet meer binnen...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:35

Ilindra schreef:
Ik heb mij er zeer zeker in verdiept en maak ze regelmatig mee aangezien "hondenproblemen/probleemhonden" tot mijn dagelijkse werk behoren.
Ik geloof best dat jij hele leuke lieve honden hebt maar in de parktijk blijkt gewoon dat dit soort honden ook op een andere manier wordt ingezet.
Prima als jij daar je ogen voor wilt sluiten maar het is toch echt zo.
Vorige week heb ik nog een Pitbul van een woonwagenkamp afgehaald tijdens de arrestatie van de eigenaar.
Geloof mij, hij had die hond niet om te knuffelen Scheve mond
Waar ik een herder of een bouvier nog met een bijtmouw mee kan nemen gebruik ik voor een pitbulachtige toch echt m'n schild en stroomstok.

Oh maar ik sluit mijn ogen niet, ik scheer niet alles over 1 kam Knipoog
Ik sta juist heel erg open, ik wil juist zien hoe of wat.
Dit soort honden zeg jij.. mag ik vragen wat voor een soort honden jij bedoeld? wat MIJN soort honden worden niet zo vaak voor andere dingen gebruikt dan voor bankvulling of jacht juist omdat ze niet game genoeg zijn net als zoveel andere rassen die door onkundige, zichzelf kenners noemende, mensen voor vechthonden worden uitgescholden.

Kijk, jouw voorbeeld is een klassieker, al hoewel hmmm die bouviers die ze bij mij verderop op het kamp hadden vroeger kon ook de kogel niet terugkoppen van de politie... levensgevaarlijk gemaakt... en ready to kill... kon je met je bijtmouw ook niet veel meer mee doen, dit formaat honden kunnen ook voor andere dingen gebruikt worden, ik heb er genoeg gezien die echt gewoon een gevaar waren. Zou je dan toch ook andere gevaarlijke honden hebben en zou het dan niet heel wijs zijn de eigenaren aan te pakken ipv lukraak rassen te gaan verbieden? Zou het niet eerlijker en beter zijn om maar eens gewoon de hond als individu te zien, en dus honden van hond tot hond te veroordelen? want idd geschifte EIGENAREN hebben geschifte HONDEN, ongeacht het ras.. en DAAR ligt het probleem dus, bij deze mensen!!
En misschien, heel misschien zou het wat uitmaken en zou er een hoop leed bespaard worden.
Ik heb heel wat honden al "meegenomen" en ik moet eerlijk zeggen dat ik juist minder problemen heb gehad met Molossers dan met Herders. en dan nog, die eigenaren zijn fout, de honden helaas de l*l, deze mensen maken elke hond fout, jammer genoeg heeft de wet hier weer niets voor, want zulke mensen moeten een algeheel houdverbod voor honden krijgen vind ik.
Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom dat je de problemen niet weghaald door een ras te verbieden. het verschuift dat hebben we hiervoor ook al aangehaald, die rassen die jij eerder noemde zijn allang uit de gratie bij de heren hondenvechters (als ze al ooit in de gratie waren omdat de meeste rassen NIET geschikt zijn)de Russische rassen en de Turkse rassen, DAT zijn de honden die daar nu voor gebruikt worden, plus de enge kruisingen van dit soort honden met wolven....
Als we maar blijven verbieden en als we maar blijven volhouden dat bepaalde honden ten alle tijden slecht zijn ja dan lopen we over 25 jaar allemaal met een westie of aanverwante rassen... het werkt namelijk niet, bijtincidenten zijn niet verminderd, en worden al helemaal niet voornamelijk veroorzaakt door specifieke rassen. Tuurlijk brengt een grote zware hond meer schade toe, maar een kind kan ook de aanval van een Golden/Lab of wat dan ook niet aan, als Teckels een baby kunnen doden dan kan elke grotere hond het ook, en juist DAT moeten we toch voorkomen? en dat doe je niet door te verbieden maar juist door informatie en educatie.
Plus betere regels, mensen die in het verleden de fout in gegaan zijn en die dus honden fout hebben ingezet mogen geen honden meer houden, ik geloof dat in Engeland ook zo'n wet is.
Het zou een hoop hondenleed besparen, maar goed er moet moeite voor gedaan worden en dat doen ze in Nederland niet jammer genoeg, hier wordt de eigenaar mild gestraft, de hond afgemaakt en het probleem is opgelost?
Nope, dit gaat verder, en neem van mij aan, niet alleen met en bij bepaalde rassen, zoals ik eerder al aangaf, deze rassen zijn uit de gratie bij bepaalde types, deze types hebben vele malen gevaarlijkere honden en kruisingen (hybrides) en daar moeten we voor waken, daar loert het gevaar! de Pitbull zal je echt wel blijven zien, het is een geweldige hond met een geweldig karakter maar moet bij een geweldige eigenaar horen... en niet anders.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:10

Nou dan ben ik helemaal een "bepaald soort" mens. Ik heb jaren een seizoen kaart van Feyenoord gehad en ik heb een Stafford. Dan hoor ik zeker wel in het hokje van de associale. Hoe bedoel je in hokjes stoppen Knipoog

Je kan mensen die slechte ervaringen met dit soort honden echt niet overtuigen dat het geweldige honden zijn. Mijn hond heeft gelukkig een hoop mensen weten te overtuigen dat ze een geweldige hond is!En heeft een hoop vooroordelen over het ras weggehaald.

Maar ik blijf erbij dat een goede opvoeding voor ELKE hond een vereiste is.
Tuurlijk zal er wel eens een rotkarakter doorgefokt worden en soms zie ik mensen met honden waarvan ik denk ik ben blij dat hij niet van mij is , maar hij is dan ook niet van mij en degene waarvan hij is, is er waarschijnlijk erg gelukkig mee. En iedereen voed zijn hond op naar zijn eigen maatstaven, bij sommige mag de hond op de bank en bij iemand anders weer absoluut niet enz. enz. De voorlichting qua hondentraining is gelukkig al een stuk verbeterd. Veel fokkers adviseren het nu en bij veel DA praktijken wordt het bij het 1e bezoek van een puppyeigenaar ook geadviseerd om in elk geval een puppycursus te volgen.

Moraal van dit verhaal: Niet te kortzichtig denken en ( uitzonderingen daar gelaten) mensen zijn verantwoordelijk voor de opvoeding en mede daarmee de karaktervorming van een hond, want deze dingen staan niet los van mekaar

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:04

cloris schreef:
Oh maar ik sluit mijn ogen niet, ik scheer niet alles over 1 kam Knipoog
Ik sta juist heel erg open, ik wil juist zien hoe of wat.
Dit soort honden zeg jij.. mag ik vragen wat voor een soort honden jij bedoeld? wat MIJN soort honden worden niet zo vaak voor andere dingen gebruikt dan voor bankvulling of jacht juist omdat ze niet game genoeg zijn net als zoveel andere rassen die door onkundige, zichzelf kenners noemende, mensen voor vechthonden worden uitgescholden.

Kijk, jouw voorbeeld is een klassieker, al hoewel hmmm die bouviers die ze bij mij verderop op het kamp hadden vroeger kon ook de kogel niet terugkoppen van de politie... levensgevaarlijk gemaakt... en ready to kill... kon je met je bijtmouw ook niet veel meer mee doen, dit formaat honden kunnen ook voor andere dingen gebruikt worden, ik heb er genoeg gezien die echt gewoon een gevaar waren. Zou je dan toch ook andere gevaarlijke honden hebben en zou het dan niet heel wijs zijn de eigenaren aan te pakken ipv lukraak rassen te gaan verbieden? Zou het niet eerlijker en beter zijn om maar eens gewoon de hond als individu te zien, en dus honden van hond tot hond te veroordelen? want idd geschifte EIGENAREN hebben geschifte HONDEN, ongeacht het ras.. en DAAR ligt het probleem dus, bij deze mensen!!
En misschien, heel misschien zou het wat uitmaken en zou er een hoop leed bespaard worden.
Ik heb heel wat honden al "meegenomen" en ik moet eerlijk zeggen dat ik juist minder problemen heb gehad met Molossers dan met Herders. en dan nog, die eigenaren zijn fout, de honden helaas de l*l, deze mensen maken elke hond fout, jammer genoeg heeft de wet hier weer niets voor, want zulke mensen moeten een algeheel houdverbod voor honden krijgen vind ik.
Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom dat je de problemen niet weghaald door een ras te verbieden. het verschuift dat hebben we hiervoor ook al aangehaald, die rassen die jij eerder noemde zijn allang uit de gratie bij de heren hondenvechters (als ze al ooit in de gratie waren omdat de meeste rassen NIET geschikt zijn)de Russische rassen en de Turkse rassen, DAT zijn de honden die daar nu voor gebruikt worden, plus de enge kruisingen van dit soort honden met wolven....
Als we maar blijven verbieden en als we maar blijven volhouden dat bepaalde honden ten alle tijden slecht zijn ja dan lopen we over 25 jaar allemaal met een westie of aanverwante rassen... het werkt namelijk niet, bijtincidenten zijn niet verminderd, en worden al helemaal niet voornamelijk veroorzaakt door specifieke rassen. Tuurlijk brengt een grote zware hond meer schade toe, maar een kind kan ook de aanval van een Golden/Lab of wat dan ook niet aan, als Teckels een baby kunnen doden dan kan elke grotere hond het ook, en juist DAT moeten we toch voorkomen? en dat doe je niet door te verbieden maar juist door informatie en educatie.
Plus betere regels, mensen die in het verleden de fout in gegaan zijn en die dus honden fout hebben ingezet mogen geen honden meer houden, ik geloof dat in Engeland ook zo'n wet is.
Het zou een hoop hondenleed besparen, maar goed er moet moeite voor gedaan worden en dat doen ze in Nederland niet jammer genoeg, hier wordt de eigenaar mild gestraft, de hond afgemaakt en het probleem is opgelost?
Nope, dit gaat verder, en neem van mij aan, niet alleen met en bij bepaalde rassen, zoals ik eerder al aangaf, deze rassen zijn uit de gratie bij bepaalde types, deze types hebben vele malen gevaarlijkere honden en kruisingen (hybrides) en daar moeten we voor waken, daar loert het gevaar! de Pitbull zal je echt wel blijven zien, het is een geweldige hond met een geweldig karakter maar moet bij een geweldige eigenaar horen... en niet anders.

OK dan! OK dan! OK dan!

Niets meer aan toe te voegen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:11

cloris schreef:
plus de enge kruisingen van dit soort honden met wolven....

Aan een kruising met een wolf heb je helemaal niks, dat zijn grote angsthazen, een wolf zal van nature juist vluchten en niet aanvallen.
Goed voorbeeld hiervan is de Saarloos Wolfshond, kruising wolf x herder, deze honden zijn als waakhond totaal ongeschikt door hun wolfbloed.
Hier wat meer info: http://www.saarlooswolfhonden.nl/dutch/swh_nl1.html

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:09

Desiree schreef:
Daarom, het probleem aanpakken bij de wortel van het kwaad: de mens. en niet de rassen een voor een uit gaan roeien.

En dat is gewoon 200% waar!!

We hadden een americaanse Steph. Weet niet hoe je het schrijft Een schat van een beestje!! De mensen hadden hem verkocht als hond MET papieren. Maar laterna bleek dat dat niet het geval was....

Na een JAAR stond de politie aan de deur. Stelde zich voor en is die en die thuis (mijn broer). Ik zo ja die is er.
Zegt die smeris ook nog maak je maar geen zorgen. Nou ja oke
Om een heel lang verhaal kort te maken namen ze de hond mee. Verdrietig
Dat beest was super lief maar ja he de foute mensen he...

Ik ben er werkelijk heel lang kapot van geweest

Echt wel een terecht filmpje!

Ookal kon ik het neit helemaal volgen omdat mijn engels niet helemaal 100% is

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:21

Ilindra schreef:
Aan een kruising met een wolf heb je helemaal niks, dat zijn grote angsthazen, een wolf zal van nature juist vluchten en niet aanvallen.
Goed voorbeeld hiervan is de Saarloos Wolfshond, kruising wolf x herder, deze honden zijn als waakhond totaal ongeschikt door hun wolfbloed.
Hier wat meer info: http://www.saarlooswolfhonden.nl/dutch/swh_nl1.html

Ik weet wat een Saarloos is, ben niet echt een leek wat dat betreft Knipoog
Maar de hybrides, de kruisingen met wolf zijn juist wel heel link, het is namelijk geen pure wolf meer en gekruist met de juiste hond heb je een heel leuk wapentje.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:47

hey zou iemand mij de link willen pb en van het filmpje (doet het niet) Krijg alleen 2 beelden met tekst te zien en daarna niks.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:10

Passie"]
We hadden een americaanse Steph. Weet niet hoe je het schrijft Een schat van een beestje!! De mensen hadden hem verkocht als hond MET papieren. Maar laterna bleek dat dat niet het geval was....
[/quote]
Amerikaanse Stafford Haha!
Als je een hond MET papieren koopt.. hebben de ouders toch ook papieren. Die moeten aangevraagd worden. Dat doe je toch..in het geval van dit ras, meteen?
[quote="Passie schreef:
Na een JAAR stond de politie aan de deur. Stelde zich voor en is die en die thuis (mijn broer). Ik zo ja die is er.
Zegt die smeris ook nog maak je maar geen zorgen. Nou ja oke
Om een heel lang verhaal kort te maken namen ze de hond mee.
Dat beest was super lief maar ja he de foute mensen he...

Politie stond aan de deur vanwege klachten?
-misschien moet je geen spreektaal in je tekst gebruiken = verwarrend-
Er zal iemand geweest zijn, die melding heeft gedaan. Dan wordt er gecheckt of ie papieren heeft. Is dat niet, zal ie getest worden op allerlei zaken. Deze heeft dus voldaan aan al die zaken!?

Wat bedoel je met: ja he foute mensen he

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:23

omg wat zielig Verdrietig
die honden worden zo gemaakt... zo vals.. ze kunnen ook heel lief zijn..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:25

...heb zelf jaren een Amm Staff gehad...en je kan er hele discussie's over voeren..zelf heb ik mn mening dat elke hond, die je goed behandeld en goed gefokt is...een snoepje aan heb...Mensen zijn bang voor Amm Staff's puur door wat ze horen in de media!..doodat ze aso's met die honden ziet lopen...en hoe vaak ik wel niet door R'dam loopt en ze zien aan komen lopen en hoe vaak het geweldige honden zijn...ook hier wordt alleen maar weer naar het uiterlijk gekeken..van hond en mens..heb het filmpje gezien..verschrikkelijk!..kijk eens op www.stafford.pagina.nl...en zoek daar eens op dat je'stafford kan redden uit duitsland(geheel verbod..als ik het goed heb)..je maag keert om!..al die mensen die een oordeel hebben ..ook maar zonder een stafford(of pitje geaaid te hebben)..die negatief zijn..verschrikkelijk!..een mening mag..maar doe het wel met gegronde redenen..en niet omdat je ergens wat heb gehoord!...kan me er zo kwaad om maken..een discussie die je eindeloos kan blijven voeren en tuurlijk als een staff hapt, hapt ie goed..maar denk nou niet dat je het verschil voelt tussen een bijv. Rottweiler en een staff..doet alletwee erg veel pijn!...en bij het fokken van rottie's, zitten er bij het fokken niet zo'n regelement op..MAG testen, teefje en reutje!...stamboom...twee nestjes per teef!..en voor haar 6e jaar!(zouden ze bij elk ras moeten doen!)

...geef mij maar een staff!..echt de mooiste honden die er zijn

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:41

Verschrikkelijk
Zulke prachtige beesten!, die ze voor dit soort Sh*t gebruiken.
Rot mensen , kan me hier echt kwaad om maken, maar je kan er weinig aan doen hier vandaan................

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:14

* slik * VRESELIJK!! ik heb gewoon geen ander woordt hiervoor en dat is DIERENBULLERIJ!! die puppy`s gewoon zielig..!! ik snap wel dat je dit erop zet.. om mensen duidelijk te maken van wat andere mensen bruut kunnen zijn!! ik wordt hier gewoon PIST om Boos!

Zielig..!!

Kusjes