Nou ter bewijs toch maar een foto gemaakt daarnet
Destijds bij Schmidt in Duitsland op maat gemaakt voor mijn eerste auto en via een vertegenwoordiger uit Nederland naar België gebracht en afgeleverd aan de deur.
[
Afbeelding ]
Ondertussen zijn we ruim 15 jaar verder en heeft de bak 3 ongevallen meegemaakt (1x terwijl ik in rij stilstond voor het rode licht en ze met ruim 100 per uur achterop mijn auto klapten en zo in totaal 4 auto's op elkaar gedrukt werden, 1x stilstaand voor het rode licht en ene met 70 per uur achterop gehad en 1x dus 2 klapbanden op de autosnelweg en 4x over de kop) en bij alle ongevallen zijn zowel de kooi als de honden er ongedeerd zonder schrammetje vanaf gekomen dankzij die kooi.
Zelfs ik heb mijn leven te danken aan die kooi toen we over de kop gingen.
Ik heb echter wel gelogen over 1 iets

ondertussen is het tussenschot ertussenuit en hebben ze de hele bak. Voor de Duitse herders destijds was elk een compartiment ruim voldoende. Voor de rottweiler daarentegen is dat toch wat krap en aangezien hij al senior is ondertussen, heeft hij baat bij ruimer kunnen liggen en dat kan hij nu dus wel.
Ik vond het bijzonder gek om te lezen hoeveel mensen het excuus gebruiken van te kleine auto of teveel honden in totaal om zoveel benchen kwijt te kunnen... Ik bedoel maar... Je schaft je auto toch in functie van de veiligheid aan voor elke passagier dus dan toch ook voor je hond?
Als je teveel honden hebt om benches voor kwijt te kunnen, waarom dan niet minder honden houden zodat degene die je hebt wél veilig vervoerd kunnen worden?Ik heb mijn auto's altijd aangeschaft in functie van de hondenbench en de veiligheid van mijn honden. Nooit andersom. Mijn eerste auto's waren 2dehandse kleine autootjes die half verbouwd werden om er toch maar die bench in te doen passen maar de honden zaten tenminste veilig.
Later kon ik upgraden naar grotere wagens waar geen verbouwing aan te pas hoefde te komen voor diezelfde bench maar
de veiligheid gaat toch altijd voor alles?Vroeger zag ik het ook veel op wedstrijden... De Daily ride was uitgerust met Veiligheidsbenches enz maar bijvoorbeeld de mobilhome waarmee ze op wedstrijd gingen, daar konden niet voldoende benches in of zelfs geen en dan moesten de honden het maar los meedoen... Die snap ik dan helemaal niet want een mobilhome legt veel meer kilometers af per rit en op veel grotere banen dan de Daily ride vaak dus net die zou veiliger moeten ingericht zijn voor de honden... Als je weet dat veiligheid belangrijk is met je dagelijkse auto, dan heb je helemaal geen excuus om de mobilhome dan niet veilig te maken en er bestaan heus mobilhomes die dat effectief wel zijn... Ik sliep dan zelf liever op de achterbank van mijn eigen auto als de honden dan veilig op bestemming konden raken voor een weekend wedstrijden lopen dan dat ik met een onveilige mobilhome zou aanzetten.
Het is allemaal zo snel gebeurd en je mag zelf nog zo goed opletten... Een ander zijn dom gedrag kan je helaas niet voorkomen.