Zieke hond zonder diagnose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Re: Zieke hond zonder diagnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 10:49

Op zich positief dat ze nu dan toch wel reageerde en pijn liet zien. Nu nog even (bang) afwachten op de resultaten van de echo. Hopelijk vinden ze daarmee wat er aan de hand is en kan ze dan snel behandeld worden en herstellen. Sterkte!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 11:13

Ik heb er misschien overheen gelezen. Maar kwa nieren, wat zijn de bloedwaardes daarvan dan?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 12:20

Bloedwaardes waren allemaal goed dus dat is wel weer bijzonder...
Ik hoop ook dat er snel iets gevonden wordt dat goed behandeld kan worden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:01

Is er al getest op nierstenen? Dat schiet me zo ineens te binnen... Omdat er ook wat struviet is gevonden.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 15:19

Op de röntgenfoto's waren geen nier- of blaasstenen te zien maar wellicht op de echo wel, ik ben benieuwd morgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Heel veel sterkte vandaag!!
Hopelijk vinden ze het snel wat er aan de hand is met je hondje.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:55

Nou we zijn net terug van  een heel verhelderend bezoek aan het dierenziekenhuis. Het is toch een hernia bij Nala.
Bij de buik echo was alles goed en gaf ze nu ook geen pijn reactie maar ze lag nu ook op haar zij i.p.v. op haar rug. Deze dierenarts verdacht haar wel van rugklachten dus heeft meteen de orthopeed  erbij gehaald. Die luisterde naar het verhaal, stelde vragen die we allemaal bevestigend konden beantwoorden,
drukte één keer op de juiste plek en kreeg een mega duidelijke pijn reactie.
Ze hoeft nu niet onder de scan want zolang ze nog loopt gaan ze niet opereren. Ze moet nu 6 weken volledige (bench) rust met pijnstillers en dan moet het uit zichzelf herstellen als het goed is.

We zijn heel blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is en dat het iets is wat als het goed is weer over gaat zonder ingrepen. Echt een hele opluchting!
We balen wel dat we steeds een hernia genoemd hebben als optie (is ook geen gek idee met haar bouw) en dat daar nooit echt op doorgepakt is, haar rug is wel steeds bevoeld maar er werd telkens gezegd dat ze veel te weinig reactie gaf voor een hernia. Maar met een expert die weet op welke plek hij moest drukken kwam dus wel een onmiskenbare reactie en hij had geen enkele twijfel over de diagnose.
Heel erg balen dat het zo lang heeft moeten duren maar heel blij dat het relatief meevalt, met alles wat de dierenartsen de afgelopen tijd hebben geroepen hadden we haar bijwijze van spreke al minstens drie keer opgegeven... Maar nu is de onzekerheid eindelijk voorbij en kunnen we ons gaan focussen op het herstel van Nala!

Heel erg bedankt voor al het meedenken en meeleven, dat heeft me erg goed gedaan!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Wat fijn dat er eindelijk een diagnose is én die mogelijk met rust te behandelen is!

Wat een opluchting en goed nieuws zeg! *\o/*

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Oh dan ben je waarschijnlijk bij Kevin geweest! Hele fijne arts. Wat naar voor jullie hond, maar wat fijn dat er een diagnose is!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:01

Swift schreef:
Nou we zijn net terug van  een heel verhelderend bezoek aan het dierenziekenhuis. Het is toch een hernia bij Nala.
Bij de buik echo was alles goed en gaf ze nu ook geen pijn reactie maar ze lag nu ook op haar zij i.p.v. op haar rug. Deze dierenarts verdacht haar wel van rugklachten dus heeft meteen de orthopeed  erbij gehaald. Die luisterde naar het verhaal, stelde vragen die we allemaal bevestigend konden beantwoorden,
drukte één keer op de juiste plek en kreeg een mega duidelijke pijn reactie.
Ze hoeft nu niet onder de scan want zolang ze nog loopt gaan ze niet opereren. Ze moet nu 6 weken volledige (bench) rust met pijnstillers en dan moet het uit zichzelf herstellen als het goed is.

We zijn heel blij dat er nu eindelijk duidelijkheid is en dat het iets is wat als het goed is weer over gaat zonder ingrepen. Echt een hele opluchting!
We balen wel dat we steeds een hernia genoemd hebben als optie (is ook geen gek idee met haar bouw) en dat daar nooit echt op doorgepakt is, haar rug is wel steeds bevoeld maar er werd telkens gezegd dat ze veel te weinig reactie gaf voor een hernia. Maar met een expert die weet op welke plek hij moest drukken kwam dus wel een onmiskenbare reactie en hij had geen enkele twijfel over de diagnose.
Heel erg balen dat het zo lang heeft moeten duren maar heel blij dat het relatief meevalt, met alles wat de dierenartsen de afgelopen tijd hebben geroepen hadden we haar bijwijze van spreke al minstens drie keer opgegeven... Maar nu is de onzekerheid eindelijk voorbij en kunnen we ons gaan focussen op het herstel van Nala!

Heel erg bedankt voor al het meedenken en meeleven, dat heeft me erg goed gedaan!

Echt weer heel kwalijk van al die dierenartsen zeg en jeetje op haar rug voor een buikecho terwijl ze een rughernia heeft, uiteraard kwam er daar een gigantische pijnreactie op zeg! Arm dier en arme jullie!

Hopelijk herstelt ze nu voorspoedig en kan ze straks weer onbezorgd genieten!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Wat fijn om nu wel een diagnose te hebben, wel pijnlijk dat dit ook constant door jullie zelf al is aangegeven als mogelijkheid. Ik hoop dat de voorgaande praktijken/dierenartsen nog hier wel een terugkoppeling over krijgen zodat ze misschien wat bijleren ook...

Op naar herstel voor Nala!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Mijn York heeft dit een paar keer gehad en als ik denk het komt er weer aan dan ga ik zo snel mogelijk naar de osteopaat. Dan is hij na 2 sessies er vanaf.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Ik kom je topic per toeval nu tegen en las je uitslag.

Mijn advies:
Ga je alsjeblieft verdiepen in een bezoek aan een orthomanueel arts die de dokter Aharon methode hanteert.

Helaas zijn wij een soort van expert geworden in hernia’s hier.

2 honden waarvan 1 gradatie 2/3 had en volledig hersteld is dmv orthomanuele arts, fysio, accupunctuur etc.
En hond 2 nog aan het vechten voor die is helaas slechter dan hond 1 gradatie 4/5.
Kan nog steeds niet lopen, maar lijkt sterker te worden.

Het is niet weg en gedaan met alleen bench rust. Het komt ergens vandaan en je kan het eromheen sterker make / bijhouden.

Sterkte en succes

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:32

Een orthomanueel dierenarts is zeker een goede tip, ben met mijn corgi (graad 4/5) bij Frederique Bavelaar geweest. Die doet ontzettend veel honden met hernia's uit het hele land via die Aharon methode. Wachtkamer vol teckels en corgi's bij wijze van spreken... Moet eerlijk zeggen dat onze hond niet voldoende herstelde voor een voor haar zinvol leven, ze kwam niet meer aan het lopen maar die rottige blaascatheter kon er wel uit dus eigenlijk bijna 2 gradaties winst. En jouw hondje heeft een veel beter startpunt. Hiervoor geldt wel dat je de meeste kans op succes hebt hoe sneller je erbij bent, dus niet pas nu 6 weken bench, eens met hierboven. Ook raadde zij aan vitamine B complex extra geven, dat ondersteunt zenuwherstel en kun je natuurlijk sowieso doen. Je kunt ook nog denken aan HPL lasertherapie. Heel veel sterkte! Ik zag je topic vandaag pas en ging op gegeven moment alleen nog jouw eigen berichten lezen, maar dacht de hele tijd: zou me niks verbazen als het toch een hernia is... gelukkig nu eindelijk de diagnose.

Ook voor jou sterkte Sanniej_, want jij bent ook nog niet klaar zo te lezen.