Nestje onderweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Nestje onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:19

Ben wel benieuwd wat voor vacht ze krijgen. Meer een poedel of meer een kees? Kammen doe je volgens niet bij poedels of heb ik het mis?

Haha1995 ja dat had ik inmiddels begrepen dat het een kleine Kees was. Wel beter dan een dwergje denk ik :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:22

Die poedel dat is ook geen dwerg poedel maar eerder een boev/poedel.

Die is een stuk groter dan de Kees en dat kan best wel gevaarlijk zijn. Ben je voorbereid op een keizersnede? Want het gaat niet altijd goed met die kleintjes het bevallen.

Ik snap ook niet waarom je de pups laat komen. En dat je zo onvoorbereid was.

Ik hoop uiteraard dat het allemaal goed gaat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:23

Oh Ts sprak van een dwergpoedel (rashond getest). Dus daar ging ik van uit

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:33

Een dwergpoedel is echt maar een klein hondje hoor, het is meer vacht, gewicht is eerder lager dan hoger dan de moeder.

Befunny ik snap niet waarom je het nodig vindt om TS een trap na te geven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:35

Dit is geen dwergpoedel

Afbeelding

Kleinkees moeder staat op de leuning van de bank achter de "zogenaamde dwergpoedel"

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:37

Op de foto's te zien moet de poedel hoognodig naar de trimsalon, dat vertekend een hoop aan het uiterlijk. :)

Maar laat het dan een kleine of middenslag poedel zijn, lekker boeiend.
Een gemiddelde bouvierpoedel is formaat koningspoedel en dat haalt die op de foto bij lange na niet

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:38

BeFunny schreef:
Ik snap ook niet waarom je de pups laat komen. En dat je zo onvoorbereid was.

Bij een oeps nest is het nogal logisch dat je onvoorbereid bent :+ .
Zoals we kunnen lezen is TS inmiddels al goed voorbereid en heeft ze kennis in haar nabije omgeving.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:40

Ja zo goed dat beide ouders hondjes getest zijn. Volgens ts. Is dat even toevallig.

Maar het zal wel aan mij liggen hoor.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:51

BeFunny schreef:
Ja zo goed dat beide ouders hondjes getest zijn. Volgens ts. Is dat even toevallig.

wat wil je nu bereiken met dit soort berichtjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:53

Ach, ze wil laten zien hoe goed zij wel niet is denk ik. :roll:
Lekker links laten liggen en uitkijken naar de leuke updates is nog het beste. :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:06

BeFunny schreef:

Ze zijn niet toevallig getest. Je hebt niet goed gelezen.
Ze zijn bewust getest omwille van redenen die TS al vermeld heeft.

En de dwergpoedel verwar jij duidelijk met de toy poedel.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:12

BeFunny schreef:

Ik had begrepen dat het moederdier al getest was bij de vorige eigenaar en TS het vaderdier nà de bevruchting heeft laten testen. Waarom zo kritisch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:13

Ik verwar de dwerg niet met de tot. Hondje op de foto is geen dwerg.

Hoe die tests gedaan zijn daar heb ik kennelijk overheen gelezen.

Ik ben gewoon erg tegen oepsnesten.
Ik heb twee intacte teven en dat is mij nog nooit gelukt hoor. Oer ongeluk. En zelf had ik dat af laten breken. Maargoed dat ben ik dan.

Nogmaals ik hoop dat het allemaal goed verloopt.

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 18:33

BeFunny schreef:
Dit is geen dwergpoedel

[ Afbeelding ]

Kleinkees moeder staat op de leuning van de bank achter de "zogenaamde dwergpoedel"

Achter op de foto staat mijn chihuahuatje, niet mijn keesje := en de chihuahua is dus een stuk kleiner dan de kees _O-

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 18:35

BeFunny schreef:

Keesje was al bij de fokker getest omdat die haat oorspronkelijk zelf zou gaan houden. Maar uiteindelijk heb ik haar mogen krijgen en hebben we samen afgesproken dat ze me zou begeleiden om toch 1 nestje van haar te krijgen. Dus die was op voorhand getest.

Poedel is door de eigenaars, op MIJN aanvraag, getest omdat ik zekerheid wou over eventuele aandoeningen alvorens de beslissing te nemen om het nest al dan niet te laten komen ;)

Dus ja, er is wel over nagedacht! ;)

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 18:37

lor1_1984 schreef:
Op de foto's te zien moet de poedel hoognodig naar de trimsalon, dat vertekend een hoop aan het uiterlijk. :)

Maar laat het dan een kleine of middenslag poedel zijn, lekker boeiend.
Een gemiddelde bouvierpoedel is formaat koningspoedel en dat haalt die op de foto bij lange na niet

Hahaha, ja, hij is echt geen bouvierpoedel of koningspoedel hoor _O-

Hij is hooguit 5cm groter dan de kees, hahaha :=

En ja moest hoognodig naar de trimmer!!

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 18:38

lor1_1984 schreef:
Ach, ze wil laten zien hoe goed zij wel niet is denk ik. :roll:
Lekker links laten liggen en uitkijken naar de leuke updates is nog het beste. :)

Leven en laten leven... ik ga me dit soort opmerkingen en horrorverhalen niet meer aan het hart laten komen.

Het gaat zoals het gaat en ik laat nu alles letterlijk op me af komen. Ik ben onder goede begeleiding en ondersteuning, dus ga er vanuit dat dat wel goed komt <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:26

Darliiing7 schreef:
BeFunny schreef:
Dit is geen dwergpoedel

[ Afbeelding ]

Achter op de foto staat mijn chihuahuatje, niet mijn keesje := en de chihuahua is dus een stuk kleiner dan de kees _O-

Uiteraard is een chihuahua kleiner.
Maar een kleinkees is niet veel kleiner dan een dwergpoedel ik ben wel benieuwd of je een foto van die twee samen hebt. Die poedel is echt geen dwerg poedel namelijk en als jij een nestje puppies wilt dan is dat jou zaak. Het hele oepsverhaal dat koop ik niet.

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:35

[/quote]Uiteraard is een chihuahua kleiner.
Maar een kleinkees is niet veel kleiner dan een dwergpoedel ik ben wel benieuwd of je een foto van die twee samen hebt. Die poedel is echt geen dwerg poedel namelijk en als jij een nestje puppies wilt dan is dat jou zaak. Het hele oepsverhaal dat koop ik niet.[/quote]

Wat wil je nou? Ontstip dit topic dan als het je allemaal niet aanstaat

Ts negeer dat mens en blijf lekker updaten. Ik ben zeer benieuwt naar hoe de pups eruit gaan zien *\o/*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:38

We kunnen hier nog eeuwig over doorzaniken, maar 't is gebeurd en TS laat 't komen.. Ze laat duidelijk zien dat ze zich goed voorbereidt..

TS ik vind echt dat je nog erg netjes op iedereen reageert die je aanvalt.. Lekker laten gaan allemaal..

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 20:52

nine1987 schreef:
We kunnen hier nog eeuwig over doorzaniken, maar 't is gebeurd en TS laat 't komen.. Ze laat duidelijk zien dat ze zich goed voorbereidt..

TS ik vind echt dat je nog erg netjes op iedereen reageert die je aanvalt.. Lekker laten gaan allemaal..

Inderdaad ik was allang gestopt met updates met al dat gezeur. Je doet het hartstikke goed en je hebt goede begeleiding. Een kruising kan super leuk uitpakken en uit het buitenland komen hier wekelijks weet ik niet hoeveel zielige honden die op een heel wat slechtere manier gefokt zijn of gewoon van de straat geplukt.

Ik hoop dat alles goed gaat met je nestje en dat er hele leuke gezonde hondjes uit komen. Heel veel succes in ieder geval!

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 21:00

BeFunny schreef:
Darliiing7 schreef:

Maar een kleinkees is niet veel kleiner dan een dwergpoedel ik ben wel benieuwd of je een foto van die twee samen hebt. Die poedel is echt geen dwerg poedel namelijk en als jij een nestje puppies wilt dan is dat jou zaak. Het hele oepsverhaal dat koop ik niet.

Serieus,
Jij blijft wel gaan he?
De poedel is een DWERGpoedel, hij is iets groter dan de rasstandaard nl 38cm en 7,5kg.
Mijn keesje is (net even snel snel opgemeten) 31cm en was (voor dracht) 4,3kg.

Dus alsjeblieft hou op met je gezaag en gezever! Als jij er niets van wil geloven, doe vooral op. Maar dit was een ONGELUK!
Het poedeltje was bij ons op bezoek. We hadden bewust alle honden apart gehouden omdat we wisten dat mijn keesje loops was. Deuren en poortjes waren dicht. Helaas, hebben de behangers (die op dat moment thuis aan het werk waren) 1 van de deuren niet tegoei terug afgesloten, waardoor ze toch bij elkaar zijn geraakt. En helaas, voor we zagen dat de deur openstond was het al te laat...

Ik zou absoluut niet zomaar mijn meisje laten dekken door de eerste dekking beste ongeteste reu hoor! Waarom denk ik je dat ik hem achteraf alsnog liet testen?

Ik heb helaas geen foto van mijn keesje en de poedel samen omdat we ze bewust uit elkaar probeerde te houden. Dus enkel eentje van mijn chihuahua en de poedel samen ;)
Maar om je een idee eten geven, mijn chihuahua heeft is 15cm en 2,6kg ;)

Afbeelding

Of wil je hem liever vergelijken tov mijn dochtertje van 2j die 84cm en 12kg is?

Afbeelding

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 21:03

love_odin schreef:

Maar een kleinkees is niet veel kleiner dan een dwergpoedel ik ben wel benieuwd of je een foto van die twee samen hebt. Die poedel is echt geen dwerg poedel namelijk en als jij een nestje puppies wilt dan is dat jou zaak. Het hele oepsverhaal dat koop ik niet.[/quote]

Wat wil je nou? Ontstip dit topic dan als het je allemaal niet aanstaat

Ts negeer dat mens en blijf lekker updaten. Ik ben zeer benieuwt naar hoe de pups eruit gaan zien *\o/*[/quote]

Echt waar, dit dus! Al was de vorige foto van papa wel eentje waarop je kan zeggen dat schijn bedriegt :=
Op deze foto lijkt ie weer veel kleiner _O-

Afbeelding

Maarja sommige mensen snappen niet hoe foto´s werken Uiteraard en vinden dat enkel hun mening geld en iedereen die moet volgen!!

Nou ben ik er wel stilletjes aan een beetje klaar mee aan het raken, met dit soort allesweters... maarja, onvriendelijk, onbeschoft en/of betweterig zijn lost dat niet.op natuurlijk... friendliness kills a lot more _O-

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 21:04

Paardenfann4 schreef:
nine1987 schreef:

Inderdaad ik was allang gestopt met updates met al dat gezeur. Je doet het hartstikke goed en je hebt goede begeleiding. Een kruising kan super leuk uitpakken en uit het buitenland komen hier wekelijks weet ik niet hoeveel zielige honden die op een heel wat slechtere manier gefokt zijn of gewoon van de straat geplukt.

Ik hoop dat alles goed gaat met je nestje en dat er hele leuke gezonde hondjes uit komen. Heel veel succes in ieder geval!

Heb er even over nagedacht er mee te stoppen. maar dan zie je een vraag hoe het er mee gaat en ik vind het wel leuk dit avontuur te kunnen delen :D
Dus ik ga dat ook zeker blijven doen, en voor de mensen die blijven gaan zal ik regelmatig een link plaatsen waar de azijn in de aanbieding is die dag _O-

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 21:07

Citaat:
Inderdaad een klein keesje en geen dwergje ;)

De vacht valt eigenlijk best goed mee moet ik zeggen. Ik had meer onderhoud verwacht.
Ik kam wel sowieso wekelijks en 1x per maand doe ik de vacht uitblazen. Maar het haarverlies en kamwerk valt heel erg mee ;) enkel de maanden mei en juni verliest ze veel haar, maar zelfs dan als je wekelijks kamt is het echt goed bij te houden =:)

Maar ik ga sowieso op zoek naar baasjes met kennis en passie voor het ras en de verzorging van de vacht :D

Jouw keesje ziet er inderdaad niet uit als veel werk met het vachtonderhoud. Maar kruis je dit met een poedel, kan dit enorm tegenvallen. Het is wel goed om mensen hier bewust van te maken.
Je kruist een hond met onderwol, wat normaal loslaat, met een ras die de haren niet loslaat.
Dit is erg moeilijk te onderhouden voor mensen. Het is geen ramp, maar om de 8 week naar de salon is geen overbodige luxe.

In mijn trimsalon heb ik enorm veel Poedel kruisingen.
Heel veel succes met de bevalling!