Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lucia88 schreef:Hey Warboel, bedankt voor je uitleg, zover had ik me nog niet verdiept, ik dacht dat we genept waren en vond t prima want t is gewoon een super leuk en lief dier! Hoogte weet ik niet, wel 27 kilo! Spieren en bouw lijkt hij wel op jouw Appa!

Het is verder een fantastisch hondje.                                                         

Of ik dit ras nog eens zou kiezen? Hoe leuk ik ze ook vind, ik zou het in de toekomst ook wel leuk vinden om eens een hond te hebben met ietsje minder jachtinstinct. Bovendien zijn er zoveel leuke hondenrassen in de wereld dat ik het ook bijna 'zonde' vind om me helemaal op één ras vast te pinnen.
 ze hebben een beetje een slechte indruk op mij omdat mijn buurvrouw een stel heeft die volgens haar heel slwcht te trainen zijn, waardoor ze naar andere honden uitvallen. Maar ze zijn echt zo leuk om te zien                                                         
 als ze met eentje loopt is het een stuk rustiger. 

Lisitano schreef:Ik heb een Siberische Husky x Malamute. Ik heb daar niet voor gekozen, het was de hond van mijn ex en ik heb hem meegenomen want ik was dol op hem. Hij is helemaal niet makkelijk (geweest) maar hij is mijn zielsmaat en we zijn alweer 12,5 jaar samen![]()
Ik heb ook een Working kelpie x Peruaanse naakthond x Australian kelpie![]()
Ik kende zijn moeder (Working kelpie x Peruaan) al een aantal jaar en ook haar eerdere nest met precies dezelfde vader. Heerlijke honden qua karakter, precies goed qua maat en vooral heel fanatiek en toch zachtaardig. Precies wat mij zou passen dacht ik. Ik had alleen ervaring met mijn heel zelfstandige Podenco en Husky-mix dus ik keek al uit naar een baasgericht exemplaar.
Ik heb hem gekozen omdat ik zijn moeder van de sport ken: canicross en dogsurvivals. Ze blinkt daar echt in uit. Haar fokker en ook eigenaresse deed zoveel verschillende sporten met haar en haar zoon en ze was ook ontzettend bezig met gezondheid en verlagen van COI. Zo ontzettend veel kennis en ze zag het hele honden houden ook vergelijkbaar met zoals ik het zie.
Toen ze haar tweede en laatste nest deed, berichtte de fokker mij. ‘Laatste kans!’ Maar ik had al twee honden en ook een baby. Niet perfect qua timing.
Toch gedaan en nu ben ik in het bezit van mijn droomhond. Hij is vrijwel perfect.
Ontzettend vriendelijk op nummer 1. Er zit geen kwaad bloed in. Hij is ook heel fanatiek maar toch een grapjas en totaal niet scherp. Hij kan met heel veel honden en überhaupt dieren samen en mensen zijn helemaal zijn favoriete soort wezens.
Hij is luisterend geboren en hij is ontzettend snel en slim.
Ik hoef hem bij niemand aan te raden want de meeste vrienden en familie die van sportieve en lieve honden houden, willen hem al hebben![]()
Je moet wel van dat snelle, fanatieke randje houden anders kan hij je wel gek maken vrees ik.
Bankhangen vindt hij heerlijk en binnen zou je niet verwachten dat het zo’n sporter is. Er is echter maar weinig nodig om hem te activeren en dan geeft hij ook gelijk 120%. Daar moet je mee om kunnen gaan en behoorlijk zelfbewust zijn. Rustig aan komt niet in zijn woordenboek voor. Je moet dat wel kunnen waarderen anders ben je hem snel zat![]()
Mijn hond blinkt zeker weten uit in canicross. En agility overigens ook.
Ik zou nog wel vijf Meeko’s willen maar je gaat ze niet vinden vrees ik. Helaas is hij zelf niet geschikt voor de fok.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Op deze foto’s kijkt hij veel te serieus want hij is in werkelijkheid echt een clown

) maar ze is perfect met onze kinderen(8 & 1) en ligt ‘s avonds gewoon lekker naast je op de bank.