Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sansevieria schreef:Iets in de windhondenrichting is vaak best sociaal, maar inderdaad, laat ze niet los, dan komt het jachtinstinct boven.
Ik heb een aantal jaren een barzoi als "deeltijd leenhond" gehad, geweldige hond, redelijk zacht ook, maar die kon nooit los...o en op de koelkast bij zijn baasjes zat serieus een hangslot omdat ie alles waar lekker eten in zat open kreeg.
Tja gezondheid...in heel veel rassen zitten "gezondheids-issues".
Kennis heeft beauceron's prachtige honden, ook daar komt bijvoorbeeld epilepsie voor (dus niet alleen typisch iets voor de border collie).
Ik zou zelf als het ook een maatje kleiner mocht zijn nog wel naar een kelpie kijken.
Binck8 schreef:Dat is dan toch uitzondering? Ik ken iemand die is in 15 ruim jaar aan nummer 4 (of 5, ze had er ook eens 2 in huis) begonnen.Geweldige Berner gehad hier, fantastisch voor het gezin. Waaks genoeg maar luisterde ook als het genoeg was. Kon prima alleen blijven. Zou er zo weer 1 willen. Hij is 13 jaar geworden, dus ik ben echt van mening dat je ook een stukje geluk moet hebben qua gezondheid en karakter ook.
BeFunny schreef:Jildau schreef:Ik zie vele kruisingen Berner Sennens wel ouder worden dus daar hebben wij op gegokt. En beide ouders natuurlijk vrij van erfelijke aandoeningen.
Kruisingen is alweer heel anders natuurlijk.
Jildau schreef:BeFunny schreef:
Kruisingen is alweer heel anders natuurlijk.
Ja vind ik ook maar TS had eerder op mij gereageerd dat ze dat niet wilde (gekruisd) vanwege toch deels slechte genen. Is niet mijn ervaring- mits er niet zomaar zonder nadenken een reu op een teef gegooid wordt natuurlijk.