@jolliej; ja daar was ik wel van op de hoogte. Ik heb mijn dochter de keuze gegeven; ongezonde muizen maar dan redden we er wel een paar voor zolang het duurt, of van een muizenfokker die wel op gezondheid let. Ze koos de eerste optie
Volgens de kweker is dat trouwens onzin, want ik dacht precies hetzelfde als wat jij zegt. Maar volgens hem is er geen inteelt want dat verkleint nestjes en daar heeft hij dan zichzelf mee. En zieke dieren voeren brengt ook gevaar mee voor de reptielen die ze eten. Volgens hem koopt de dierenspeciaalzaak Jumper zelfs kleurmuizen bij hem in voor de verkoop.
Desalniettemin heeft hij me toch muizen met (schurft)mijt verkocht, maar oké. En waarvan 2 echt duidelijk achterlopen op groei.
In ieder geval, we wisten dat de muizen wellicht niet oud zouden worden maar aan mijt en een zwangere muis na 3 weken quarantaine had ik niet gedacht. En zeker niet aan een nestje gewonde pups. Gelukkig weet ik nu hoe ik mijt moet behandelen dus dat stukje komt uiteindelijk wel goed.
De combi hectiek met mijten en de baby's is wel een tandje erger dan hoe ik het voorspeld had. Ik dacht meer aan; misschien ligt er eentje zomaar dood na een week vanwege interne complicaties en de rest sterft wellicht al met een jaar.
Ik moet trouwens zeggen dat ze er wel goed mee omgaat, al weet ze nog niets van de dode pup. Ik heb gezegd dat er een paar zouden kunnen sterven aan hun verwondingen na de aanval van de tantes.
Melody; ik ga de plashoeken verschonen en Kaasbaas behandelen. En dan kijk ik per dag aan hoe het gaat.
Art_Ificious schreef:Ach wat jammer van die tantes en dat ene kleintje.
Zo te zien is de vacht al goed ontwikkeld en snijtanden komen ook door. De oogjes gaan dan spoedig ook open gaan, dan gaan ze dus vast ook wel vaker het nest verlaten op verkenning gaan. Vanaf 3 weken gaan ze minder bij moeder zogen en al vast voedsel eten.
Ik heb een nestje gerbils gehad, ineens ook 1 jong dood rond de 10de dag.
Oh dat is heel apart als alles goed lijkt te gaan! Ik ben bang dat sommige van de pups teveel pijn aan hun verminkte poten zullen hebben om het hok te verkennen. We gaan het zien..