Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:41

Mag ik hier mee kletsen? Ik ben niet super actief maar kijk graag foto’s.
Lilith is een htk van 3 jaar. Ze is als kitten hier gekomen.
Afbeelding

Tippie is een ragdoll van bijna 2 jaar. Ze is nu 2 maanden hier. Ze was ene herplaatser van een fokker die ermee stopte en minderde in katten.
Afbeelding
En Lio komt van dezelfde fokker als tippie, hij is ook 2 maanden hier en is bijna 1 jaar. Zijn bijnaam is kleine terrorist :+

Afbeelding
Afbeelding

Lilith en Lio zijn dikke vrienden en wandelen tussen mijn roedel honden alsof ze zelf hond zijn.
Tippie is een onzeker meisje. Die geniet meer van de rust boven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:42

Hoihoi! Ik heb al even mee zitten lezen nu het algemeen katten topic is geworden :D Ik kon bij de vorige niet mee babbelen, ik heb al bijna 14 jaar een kat die er absoluut geen andere kat bij wil hebben _O-
Dit is Minoes in haar jongere jaren:
Afbeelding

En dit toen ze ouder werd :')
Afbeelding

Afbeelding

We zeggen wel eens dat ze mooie momenten heeft, ipv dat het een mooie kat is _O- Het is inmiddels een scharminkel van welgeteld 2735 gram, valt onder het kopje "onkruid vergaat niet", heeft allerlei aandoeningen met de nodige gevolgen op haar gezondheid. Ik wil binnenkort een seniorencheck laten doen bij haar. Ik wist niet dat zoiets bestond, iemand daar ervaring mee? Ergens vind ik het wel spannend, want wat nou als we iets vinden. Maar aan de andere kant, als we iets vinden waar ik haar bij kan helpen weer een tikje gezonder te worden zou dat fijn zijn.

Met haar chronische luchtwegproblemen, zware vlooienallergie en haar bouw die lijkt op een verkeerd opgevolgde bouwtekening van de ikea ben ik al blij dat ze zo oud is geworden :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:51

Dandelion2 Ongeacht de beperkingen die ze heeft is ze wel super schattig.
Zat ook al naar de eerste baby foto te kijken van wat heeft die grote ogen.

Gisteren heb ik even inkopen gedaan voor beide heren..
Ik merkte dat ik bij de dierenwinkel waar ik altijd langs ga de snoepjes niet meer in voorraad hadden.
En anders moest ik de binnenstad in en daar heb ik dus even geen zin in..

Dus dacht laat ik maar even heerlijk online bestellen, en daar kwam ik ook achter dat de snoepjes
die ik wou bestellen niet in de lijst stonden als ik het wou bestellen.

Dus die maar uit de lijst gehaald en wat ik er voor de rest wel in had staan bleef er in staan.
Meteen even wat kattenvoer, kattenbakgrit, bepaalde snoepjes die ze ook lekker vinden ook besteld.

En nog 2 x 12 doosje natvoer besteld, dan heb ik meteen voorraad voor de komende maanden. :)
Bij een andere site waar ik 1 x eerder heb besteld heb ik de snoepjes
waar ze gek op zijn besteld en die had ze ook wel en een stuk goedkoper. _O-

Bij hen heb ik ook nog 2 nieuwe soort snoepjes besteld,
ze zijn gevriesdroogd en 2 verschillende smaken dus ze kunnen kiezen uit Zalm & Paard.

Ben benieuwd wat ze hier van vinden.

En die moet ik ophalen in het winkelcentrum hier in het dorp. :')

Hoop vandaag de 3 pakketten binnen te krijgen, maar moeten wachten tussen 8.30u & 21.30u.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:52

Oh, Lilith is prachtig! <3

@Tigress, hoe oud is Minoes? Ik lees dat ze 14 jaar bij jou is, maar wat is haar leeftijd?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:21

Koper schreef:
Oh, Lilith is prachtig! <3

@Tigress, hoe oud is Minoes? Ik lees dat ze 14 jaar bij jou is, maar wat is haar leeftijd?

Ook 14 :D Ik heb d'r al sinds ze kitten was.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 09:35

Welkom iedereen. Wat leuk om alle katjes te zien.

@siggilief dat haal ik niet met 2x 12 natvoer doe ik 12 dagen of minder :')

Ik bestel meestal per 100 of meer en dan ligt de diepvries vol met vlees. Kattengrit bestel ik met een pallet en heb ik royaal op voorraad (gedeelte verkoop gedeelte eigen gebruik)

Hier zijn ze helemaal gek van gevriesdroogde snoepjes. Ik heb een andere site gevonden om het te bestellen dus dat ga ik zo even doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:48

Ik heb nu nog voor zo'n 40 dagen natvoer staan..
Heb wel eens iets van een visje gevriesdroogd gegeven en dat vonden ze niks,
nu kleinere stukjes in Zalm & Paard besteld dus ben benieuwd wat ze daar van vinden.

En kattengrit heb ik ook nog 4 zakken staan, maar heb er 1 bij besteld..

Koper die net zag dat ik zijn favoriete speeltje uitpakte.. :')
Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:13

Laat ik mij ook hier melden. Hier 3 katten al praat ik vooral over mijn Ragdoll Haru.
Haru is een seal point Ragdoll van 2.

Afbeelding

Beste vriendjes met mijn HTK kater van 6 Gin.

Afbeelding

En dan heb ik nog een 6 jarige HTK poes. Niet altijd de makkelijkste met de andere mensen of katten maar heel lief naar mij

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:14

Wat een prachtige katten passeren de revue, HTK of raskat <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:49

Tigress schreef:
Ook 14 :D Ik heb d'r al sinds ze kitten was.

Aha :) Dan is een seniorencheckup een goed idee inderdaad, ik heb dat vorig jaar laten doen. Kat in kwestie was toen 18. Ze hebben toen niks gevonden. Tien maanden later is hij wel overleden, vermoedelijk toch orgaanfalen. Maar dat kan natuurlijk ook in de tussenliggende tijd erger zijn geworden.
Ik vond het toen wel een prettig idee om te weten dat hij klinisch niks mankeerde.

Houd er rekening mee dat je voor de schildklierwaardes niet zo veel hebt aan één keer prikken. Dat herhalen ze regelmatig. Het is zeg maar als met PPID bij paarden, doordat het steeds kan wisselen krijg je pas een goed beeld bij regelmatig testen. Wat ook zal moeten blijven gebeuren als je kat afwijkingen heeft, zodat ze kunnen monitoren welke dosering van de medicatie de kat nodig heeft.

Jouw kat vind ik nogal ver door de achterpoten staan voor een kat van 14. Dat kan natuurlijk door haar bouw komen, maar kan ook een andere reden hebben. Misschien raadzaam op met je dierenarts te overleggen over foto's van de achterpoten, bekken en rug voor artrose?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:52

Aan zijn blik te zien houdt mijn mede-Koper wel van spelen :D

Knappe katten van ryukapple, wat een mooierds!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 20:47

Nishi mijn kleine hartediefje <3
Afbeelding

Lanah was er ondersteboven van:
Afbeelding

En Elani was op speurtocht naar de muis:
Afbeelding

Oh en ze studeert voor deftig dametje, lukt aardig toch?
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 20:52

Ohhh wat een knappies allemaal, wat een lekkere broek heeft Elani! Onze Snoot heeft nauwelijks broek kraag en staart op t moment ivm de kittens...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 21:00

Ja ze heeft ook best wel een kraag. Ben er ook wel trots op! :D
Afbeelding

Ze is ook weer lekker knuffelig vooral op show.
Afbeelding
Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 21:09

Wat een knapperds heb je xoranlover!

Lola lag gisteren prinses heerlijk bij mij <3 .
Dinsdag gaan we naar de dierenarts. Voor nu staat er bloed onderzoek op de planning en word er een foto van haar gemaakt. Van daaruit kijken we verder. We hebben ook een duidelijk plan tot waar de grens ligt. Gelukkig heb ik wat dat betreft een hele fijne en meedenkende dierenarts.
Het is wat zo'n senioren kat, maar ik geniet nog elke dag van haar <3 .

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 21:31

Dat klinkt als een hele fijne dierenarts ja.
Ik denk dat dat wel belangrijk is.
Nu genieten van je senior :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:05

welkom weer aan alle nieuwe mensen en leuke katten die er bij zijn gekomen. En leuk om ook eens kittens van een heel ander ras te zien dan de maine coon (en britten die ik via een fokker mee kan volgen)

en de oudjes gaan dapper door, 14 jaar is al een behoorlijke leeftijd
En dementerend lijkt me ook maar lastig, voor de kat zelf maar als baasje net zo goed

ik ben mijn vakantie begonnen met het regelen van reis en hotel voor 2 shows....begin augustus Engeland en in april in Denemarken. Stomme hobby heb ik ook :D :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:14

Shows lijken me eigenlijk best leuk, maar nooit van dichtbij meegemaakt. Wel ooit op de winner geweest met de hond maar dat was voor de hondenclub :+
Reizen met een kat lijkt me niet altijd makkelijk ook?

Vandaag bijna uitgevonden wat er gebeurt als een kat een kogelvis op eet. Mijn vis gooide zich gewoon achter Hiro aan de grond op :x gelukkig zag ik het gebeuren, kat weggejaagd en vis opgepakt en terug gezet. Bak met folie de kiertjes dicht gezet. Stressvolle ochtend :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 21:33

Azmay schreef:
Shows lijken me eigenlijk best leuk, maar nooit van dichtbij meegemaakt. Wel ooit op de winner geweest met de hond maar dat was voor de hondenclub :+
Reizen met een kat lijkt me niet altijd makkelijk ook?

Vandaag bijna uitgevonden wat er gebeurt als een kat een kogelvis op eet. Mijn vis gooide zich gewoon achter Hiro aan de grond op :x gelukkig zag ik het gebeuren, kat weggejaagd en vis opgepakt en terug gezet. Bak met folie de kiertjes dicht gezet. Stressvolle ochtend :=

Holy dat is schrikken.

Er zijn er genoeg door het land als je een keer wilt kijken.

Nou ja dat reizen show katten zijn het natuurlijk gewend. En ik denk dat ik voorzichtig kan stellen dat met name Xena van Yom wat dat aan gaat echt wel ervaren reis kat is en best relaxed. Ik merk met Elani dat ze echt in corona jaren is geboren. Niet dat ze moeilijk is maar gewoon later met showen begonnen. Plus eerlijk is eerlijk een somali is gewoon niet zo gemakkelijk over het algemeen. Als ik zie dat mensne met maine coons die katten los op een karretje pleuren en rond rijden en kooien gewoon open laten staan. Hoef ik niet te proberen. Ik vind Elani ergens aan de andere kant van de zaal terug of buiten de zaal. Niet omdat ze weg wil maar gewoon omdat ze nieuwsgierig is en niet zo goed stil kan zitten. Al vind ze haar sturdi helemaal prima hoor. Ligt ze vaak in te slapen maar toch is het anders haha.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:33

denk dat de kat dan af en toe een hele ronde buik zou krijgen

we zijn al eens naar zwitserland gereden met 1 kat. Als wij de beentjes strekken dan mag de kat daarna even los in de auto zodat ze evt ook op de bak kan. Dat is toen prima gegaan

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:39

Yom schreef:
welkom weer aan alle nieuwe mensen en leuke katten die er bij zijn gekomen. En leuk om ook eens kittens van een heel ander ras te zien dan de maine coon (en britten die ik via een fokker mee kan volgen)

en de oudjes gaan dapper door, 14 jaar is al een behoorlijke leeftijd
En dementerend lijkt me ook maar lastig, voor de kat zelf maar als baasje net zo goed

ik ben mijn vakantie begonnen met het regelen van reis en hotel voor 2 shows....begin augustus Engeland en in april in Denemarken. Stomme hobby heb ik ook :D :D

Dementerend is zeker lastig. Het is dan echt van: wanneer is het genoeg?
Ze wisselt ook heel erg. Ene keer een goede dag en de andere dag een mindere. Vandaag is Lola dan weer redelijk okay, maar ligt ze meer dan normaal te slapen.
Dinsdag weet ik ieder geval meer. Heb echt net de pony weer beter (ook 2x DA voor gehad deze maand). Is de volgende aan de beurt.

Vinden je katten dat niet stressvol zo'n reis? Al mijn katten die ik tot nu toe heb gehad haten reizen met de auto. Mijn eerste kat (overleden) gaf je de hele auto rit een concert :D .

Azmay. Oef. Dat is zeker schrikken! Gelukkig goed gegaan.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:43

genoeg is het denk ik wanneer het lijden wordt, maar dat punt is moeilijk te bepalen.

Mijn katten hoor je niet onderweg, dat is wel het fijne. En dan kom je op show en dan zit er ergens een bengaal constant te miepen en dan denk ik gelukkig heb ik die niet :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:44

Yom schreef:
denk dat de kat dan af en toe een hele ronde buik zou krijgen

we zijn al eens naar zwitserland gereden met 1 kat. Als wij de beentjes strekken dan mag de kat daarna even los in de auto zodat ze evt ook op de bak kan. Dat is toen prima gegaan

Zover ik weet zijn kogelvissen echt intens giftig, dus ben echt enorm blij dat ik hem zag springen _/-\o_

Zal eens opzoeken wanneer er een kattenshow in de omgeving is. Mijn interesses zijn alleen veel breder dan mijn energie lang is zeg maar..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:53

waar woon je, misschien is er een show waar ik heen ga

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:57

Ik heb 1 poes die het vreselijk vind als ze alleen mee moet, als ik haar samen met haar man in een grote reiskooi heb dan is het goed.
En die man is ook degene die de hele show alles bij elkaar blèrt, beetje aandachtsgeil zeg maar.