Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
X2305 schreef:Wij gebruiken altijd de Vectra 3D pipetten voor de honden, maar ik vind het dit jaar bizar hoor met de teken… de kleinere hond heeft eigenlijk nooit teken, de afgelopen week heb ik er ruim 8 van haar afgeplukt. In de 3,5 jaar hiervoor heeft ze er 2 gehad.
De oudste heeft er elk jaar wel een paar (laten we zeggen 5), en de afgelopen week ook weer 6. Ik snap het echt niet. Nu mag ik toevallig wel weer opnieuw doseren, maar wil ik graag nog twee weken wachten ivm onze vakantie naar Spanje en ik dan heel graag de werking optimaal wil hebben.
Hiervoor was de kleinste echt nooit ‘in de smaak’voor teken, en er is niets veranderd. Ze is voornamelijk zwart en ik zie ze amper lopen.
Ik probeer het nu twee weken uit te zingen maar vind het wel bijzonder hoeveel het er zijn. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Oh, en ik loop in dezelfde bossen als andere jaren..
Little_Gift schreef:Gewoon de relatief warme winters. Lekker vochtig en broeërig maar geen vorst. Teken gaan dan dus niet dood overwinters en zijn dan des te talrijker in de lente daarop volgend.
X2305 schreef:Nee, het wild is hier (gelukkig) nog redelijk stabiel! Wel twee jagers gemeld gisterenmaar volgens de boswachter is alles hier nog hetzelfde. Ik wandel in omgeving Groesbeek.
Ik heb er nu net weer 3 vanaf geplukt, na mijn post. Heel klein en bijna niet te zien en op rot plekken! In de oren en op de benen. Het is hier echt anders dan andere jaren, ook volgens andere honden baasjes hier in de buurt. De een heeft een band, de ander pipetten of tabletten en de meeste merken echt verschil met voorgaande jaren. Ik ga toch maar een halve pipet verspreiden over ze.. de vakantie duurt nog 22 dagen.
Ik ga het nu ook even bijhouden in welke bossen het erger is. We hebben hier best wat keuze in de buurt, en wandelen op 3-4 vaste plekken met regelmaat. Wellicht maken we dan toch andere keuzes.
loisenpien4 schreef:Dat vind ik lastig te beoordelen. Ik kan twee vingers onder de band doen. Ik kan anders wel een keer om advies vragen bij de welkoop misschien?
loisenpien4 schreef:Dat vind ik lastig te beoordelen. Ik kan twee vingers onder de band doen. Ik kan anders wel een keer om advies vragen bij de welkoop misschien?
loisenpien4 schreef:Nee, wel van prac-tic. Vorig jaar werkte dat prima, maar doordat ze nu veel meer dwars door het bos gaat werkte het na 2 weken al niet meer…..
robert45 schreef:loisenpien4 schreef:Dat vind ik lastig te beoordelen. Ik kan twee vingers onder de band doen. Ik kan anders wel een keer om advies vragen bij de welkoop misschien?
Dan maakt die dus te weinig contact.
Seresto is niets aan veranderd en er zijn ook geen slechte banden in omloop…
De seresto band kan alleen werkzame stof afgeven als die contact maakt met de huid. Als je er 2 vingers tussen kan doen zit hij te los.