Een kalkoen die aanvalt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:53

Er is een verschil tussen dat dier duidelijk maken dat je niet van zijn aanvallen gediend bent en geen rem hebben zodat je hem zijn ingewanden laat uitkotsen.

Als ie zijn ingewanden uitkotst, was het veel te hard. Als je elke dag moet schoppen, ben je of niet duidelijk of je hebt een volhardend beest tegenover je en is op wintersport sturen wellicht nog het beste.

Ik weet niet in hoeverre het lerend vermogen van een (kal)Koen te vergelijken is met een gemiddeld paard. Maar bij paarden kun je (als je het te ver laat komen) ook beter 1 x goed duidelijk zijn, dan elke x zo'n irri terechtwijzing

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:55

Ik ben dus bang voor kippen doordat wij vroeger toen ik een kind was een haan hadden die mij aanviel. Ik was nog te klein om er iets aan te doen.
Dus die is ook met wintersport gegaan.

Maar het leed was al geschied.
Een vogel die fladdert en ik ben pleitte.

En dan kijk ik naar dat enorme beest onder je arm. Met die grote poten.
En ik dacht : wauw die is dapper dat ze dat durft met een dier dat haar aanvalt. :j

Hopelijk gaat het werken :j
Altijd leuker dan op wintersport.

MyChoice

Re: Een kalkoen die aanvalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:11

Hier was één keer een zachte schop genoeg om de kalkoenen dusdanig te laten schrikken dat ze niet meer aanvielen. Als dat na 1 x niet werkt dan doe je dat niet nogmaals, want het werkte niet. Inderdaad net zoals bij paarden, beter één keer duidelijk…… wat ik al zei: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Kalkoenen kunnen je ook serieus verwonden als ze je aanvallen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:25

wij hebben een kriel Orpington haan gehad, toen ik hem kreeg was hij erg lief en relaxed. Na een half jaar kon ik niet meer het erf op als hij daar in de buurt liep. En omdat het een kriel was kon hij best hoog fladderen. Dat is echt niet grappig als je blote benen hebt en hij met die sporen een enorme sprong naar je maakt. Beest was nergens van onder de indruk. Uiteindelijk viel hij m'n man ook aan, dus haantje is gaan hemelen.
Idem gehad met een grote Orpington (wat van nature een heel relaxt ras is) en dat was nog pijnlijker. Die kon door z'n gewicht niet hoog springen, maar datzelfde gewicht zorgde voor extra kracht bij het aanvallen. Hij bleef het ook doen en uiteindelijk ook laten hemelen. In de loop der jaren hebben we 5 Orpington hanen gehad, waarvan 2 van dezelfde fokker, super lieve dieren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:26

Hahaha leuke foto.
Hopelijk knoopt hij het nu in zijn oren.
Ik vind het vreselijke griezels zoals ze eruit zien, bbrrr

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:27

Ik zeg ook niet dat je niet mag corrigeren. Maar ik denk dat iedereen wel weet dat sommige mensen, veel mensen zelfs, schoppen, rukken en plukken als oplossing zien omdat ze niet beter weten en dat dagelijks gebruiken.

We weten denk ik allemaal veel te weinig over kalkoenen en hun gedrag om te weten wat goed of slecht is en wat werkt of bijv stress geeft.

De politie had laatst een emoe gevangen. Beestje was dag daarna overleden, want ze schijnen niet tegen de stress te kunnen. Maar ja, wat hadden ze anders moeten doen? Dood laten rijden?

Ik zou eerst kijken of je de aanval kan omkeren door dat onprettig te laten zijn. Dus Inderdaad laarzen waar het geen effect op heeft, een bezem gebruiken waar hij dan tegenaan loopt etc. Maar goed, ik hoef mn paarden gelukkig ook nooit te slaan of te schoppen om ze te corrigeren.

Netjes laten hemelen vind ik ook niet zo erg als het niet gaat. Beter dan een beestje met stress.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:46

Zachte heelmeesters kunnen zeker stinkende wonden maken. Dat gezegde zit behoorlijk wat waarheid in. Onze uit de krachten gegroeide Brahma haan Orion, heeft er ook een handje van. Vorige week weer blauwe plekken opgelopen van 'm . Nou, sorry, maar de foei foei methode werkt dan echt niet. Hij is ook absoluut niet gestresst zoals hier af en toe gedacht wordt. Hij heeft toch echt wel met de platte bezem vliegles gekregen rechtstreeks de struiken in. Met zo'n haan valt niet te 'praten'. En wij hebben toch wel veel ervaring met kippen en in het verleden ook een agressieve kalkoen. Die leek trouwens op Koen en zijn gedrag :) . Maar heette Rasputin

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:53

Majabeestje schreef:
Koen is cool :D

Misschien moet je hem tijdens jullie wandeling samen blijven toefluisteren dat het voor jou makkelijker is om hem op te eten dan andersom 8-)

Dit dus _/-\o_

Wij hebben ooit een prachtige stamboek schapenram gehad, een Wiltshire Horn, dik 120 kilo en behoorlijke hoorns, heel agressief en dat lelijke karakter vererfde hij blijkbaar helaas ook.
Hij en zijn nafok hebben dan toch echt een enkeltje wintersport gehad.
Die was te gevaarlijk om aan te houden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:57

Mousmous schreef:
Zachte heelmeesters kunnen zeker stinkende wonden maken. Dat gezegde zit behoorlijk wat waarheid in. Onze uit de krachten gegroeide Brahma haan Orion, heeft er ook een handje van. Vorige week weer blauwe plekken opgelopen van 'm . Nou, sorry, maar de foei foei methode werkt dan echt niet. Hij is ook absoluut niet gestresst zoals hier af en toe gedacht wordt. Hij heeft toch echt wel met de platte bezem vliegles gekregen rechtstreeks de struiken in. Met zo'n haan valt niet te 'praten'. En wij hebben toch wel veel ervaring met kippen en in het verleden ook een agressieve kalkoen. Die leek trouwens op Koen en zijn gedrag :) . Maar heette Rasputin

Inderdaad, duidelijkheid doet wonderen! En vaak voelen dieren het alleen al of iemand het meent of niet.

Als een dier aanvalt ga ik ook niet denken waarom, die corrigeer ik direct en later komt het denken over het waarom wel.

Ts; geweldige foto! Hij kijkt ook echt zo van.. wat is dit nu? :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 18:08

Vaak bij dit soort dingen is goede reactie de 1e keer het meest succesvol. Bevestigd gedrag kost veel meer tijd en energie om weer om te buigen.
2x jonge haan gehad die naar mijn handen pikte (als in alles voor mij, geef) bij lekkers voeren (waren 2 jonge hanen in toom, dus of beide 1 les of 1tje 2 geen idee, ze zagen er vrijwel hetzelfde uit), die heeft toen even klem gezeten tussen mijn knieen tot lekkers op was. Daarna geen last meer gehad.
Kan best dat TS daarom nog even door moet zetten, Koen heeft aantal keren succes gehad qua reactie op zijn gedrag, dus nu leren dat dat doen eigenlijk toch niet leuk is zal even kosten.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 23:07

Ik heb het ook eens meegemaakt met een kalkoen op stal
Was blij dat hij weg ging, je liep constant met een bezem rond, en met je paard in je andere hand.. >;)

Ik vind het trouwens knap dat je hem te pakken krijgt! Dat was mij toen zeker niet gelukt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 00:31

Op mijn oude stal kwamen regelmatig een stuk of 5 kalkoenen aanwandelen. Liepen los en woonde een boerderij verderop.
In het begin deden ze niks.
2 Werden er verkocht.
Soms was de mesthoop daar drama en moest je het flink omhoog scheppen. Helaas gebeurde het wel eens dat de kalkoenen er lekker warm bovenop lagen te slapen.
Maar doordat je ze niet zag, hun mest op hun hoofd kregen... nee dan waren ze niet zo vriendelijk. Gelukkig waren ze niet haat dragend.
Gelukkig waren ze niet veel later allemaal verdwenen.
1 werd op de weg in het donker dood gereden ( echt wel sneu overigens. Zowel voor het dier als bestuurder).
Andere werd verkocht. Die ene alleen vond ik sneu en is niet veel later overleden.

Ondanks ik niet bang ben voor ze, maar wel voorzichtig was ik er niet rouwig om dat ze weg waren.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:06

Ik heb wel eens gezien dat Cesar Milan met een tennis racket zich beschermde tegen agressieve honden. Niet dat dat iets zal veranderen aan z'n gedrag maar als hij op je afkomt is zo'n ding misschien wel lichter dan een bezem en zou je 'm ook aan de kant kunnen schuiven. En hij kan jou dan niet raken.

Over het zielig zijn: mocht hij doorgaan met het aanvallen van de emu, wat is dan de oplossing voor degenen die een schop dierenmishandeling vinden? Als de emu van zich af zou bijten, is dat dan weer zielig voor Koen?

Ik ben een dierenvriend maar je mag jezelf beschermen. Als er bijvoorbeeld een hond op mijn paard af komt rennen tijdens een buitenrit krijgt ie ook een zwiep met m'n zweep..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:49

En anders moet je hem zo'n honden tuigje om doen met lijntje er aan... en een muilkorfje om doen.. :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:47

Siggislief schreef:
En anders moet je hem zo'n honden tuigje om doen met lijntje er aan... en een muilkorfje om doen.. :')

Ja en de kalkoen stevige laarsjes aandoen zodat hij niks met die klauwen kan beginnen. :D

Jammer dat zijn geheugen maar zo kort werkt TS. Zo blijf je bezig met dat sjagarijnige handtasje.

Ik bedenk me nu, hoeveel vrouwtjes heeft zo’n haan in het wild? Want stel hij is geprogrammeerd om een groepje hennen te verzamelen en stel hij heeft er bij jullie maar 1, dan ligt het antwoord misschien in het erbij zetten van meer hennen. Zodat ie tevreden is met wat ie heeft.
Maaaargoed, dan heb je over een tijdje wel echt heel veel nieuwe potentiële koennetjes rondlopen vrees ik..
en dat is alleen leuk als je een biologisch kalkoensvlees winkeltje wil beginnen :P

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:58

Haha Koen is heel leuk en dapper maar wel echt een haantje, niet zo leuk. Gelukkig hoeft hij nog niet op skiles _/-\o_
Je zou kunnen overwegen om z’n ballen te laten verwijderen, was al gesuggereerd hier geloof ik.
Hij wordt dan Koen kapoen, een soort ruinkalkoen _O-
Mooi beestje trouwens O:) hij boft maar met zo’n aardig baasje.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:21

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 17:12

Op het werk hebben wij een nieuwe collega "Koen".
Ik moest meteen aan dit topic en een kalkoen denken.. :') "Sorry Koen"

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 17:33

pillow schreef:
Moderatoropmerking:
"verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van Bokt"

Jemig dat klinkt ook onaardig.. zou dat niet adviseren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:43

Nicje87 schreef:

Als hij vervelend is: onder je arm nemen en een rondje door het kantoor!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:45

pillow schreef:
Moderatoropmerking:

Ben je daar trots op? Bizar dit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:45

MarlindeRooz schreef:
Nicje87 schreef:

_O-

Ik zie het letterlijk gebeuren :))

Dat van pillow negeer ik maar...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:26

pillow schreef:
Moderatoropmerking:

Hier is een naam voor:

Dierenkwellerij! Is nog strafbaar ook trouwens!
Je zou beter moeten weten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:30

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat van pillow negeer ik maar...

Nee juist niet. Is van de zotte dat het hier aangehaald. Is gewoon openlijk dierenbeulerij aanprijzen. Walgelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:11

Wat aandacht geeft groeit ook. En als het nu het topic was van pillow had ik gezegd. Oké. Maar het topic van ts om zeep helpen vind ik niet correct.

Daarom :)

En volgende keer zou ik het waarderen niet in mijn bericht te knippen. En te quoten of het er zo stond