Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ankep schreef:ik woon aan het water (de maas) naast een resaurant aan de ene kant, en landbouw en veehouderij aan de andere kanten. daartussen zit ik met mijn stukje land waarop , paarden, schapen en kippen lopen.
Al mijn voer zit opgesloten in metalen bakken en er blijft zo weinig mogelijk liggen, maar ze hebben mijn voer niet nodig, maar ze vinden hier wel de beschutting die ze zoeken.
De plaag beperkt zich niet alleen tot mijn terrein, heel het dorp hier en de omliggende boerderijen in de polder klagen erover. ik zie ze als ik savonds in het donker naar huis rij gewoon over straat lopen, dus vertel maar hoe ik de plaag kan voorkomen?
Celebi schreef:Dan ben je ook vegetarisch of veganistisch denk ik?
pmarena schreef:Een elektrische val, dat schijnt wel goed te werken, dat ze direct geëlektrocuteerd worden.
Als je ze dan per-sé dood wilt maken is dat wellicht een relatief "vriendelijke" oplossing.
Vangkooi en dan verzuipen vind ik echt barbaars. Ik zie mezelf ook nog niet lopen met een doodsbange / agressieve rat in zo'n kooitje en dan de sadist moeten zijn die hem in het water doet![]()
Beter eerst proberen of het lukt om je terrein onaantrekkelijk te maken / ze te verjagen.
Little_Gift schreef:Maar als ze niets komen halen om te eten (zoals je zelf schreef) en dus niets kapot knagen om aan eten te raken en nu dus blijkbaar ook niet bij je wonen want ze wonen in de slootkanten schrijf je zelf....
Hoezo heb je dan een plaag? Dat ze over je weide passeren, is dat een plaag?
Een plaag is als ze nesten maken in jouw gebouwen, alles stuk knagen etc maar je zegt zelf dat ze niet op jouw stuk wonen noch eten...
Citaat:Met betrekking tot euthanasie met behulp van ether is de werkgroep van mening dat de klassieke etherpot sterk moet worden ontraden in verband met ongerief voor het dier (stress, excitatie, irritatie slijmvliezen, peroxi- devorming, risico direct contact met ether).
Little_Gift schreef:Ja Tieneke, zo iemand die ongediertebestrijder is en weet hoe hij moet opsporen, richten en raak schieten.
https://www.kad.nl/educatie/trainingen/ ... 0verplicht.
DuoPenotti schreef:Hoe geef je ze en klap in de nek dan?
je moet ze dan toch eerst uit die val halen?
En Ether....ja joh, dat is vriendelijkerCitaat:Met betrekking tot euthanasie met behulp van ether is de werkgroep van mening dat de klassieke etherpot sterk moet worden ontraden in verband met ongerief voor het dier (stress, excitatie, irritatie slijmvliezen, peroxi- devorming, risico direct contact met ether).
bron: universiteit utrecht
Little_Gift schreef:Maar je zegt zelf dat ze dat bij jou allemaal niet doen in je eerdere berichten?
Tips heb ik al gegeven: professionals laten komen die weten hoe ze schieten, verdelgers met fretten en terriërs laten komen of als je het dan perse zelf wil doen: ze een klap in de nek geven met spade zodat ze in één keer weg zijn of ze verdoven met ether alvorens te doden.
Verdrinken, lijmvallen of vergiftigen is bewust folteren.