Katten en stomme gewoontes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:50

Mijn kat heeft ook iets nieuws bedacht :')
Eerst dacht ik dat ze niet lekker was, zich zo klein mogelijk willen verstoppen. Maar toen bedacht ik me dat de schoorsteen door die muur loopt en dat dus lekker warm is :+

Dit leek me al wel krap en knus genoeg:
Afbeelding

Maar neee:
Afbeelding

Zie vooral ook het heerlijke mandje wat er naast staat :+
Ze heeft heel de nacht opgepropt daar gelegen.. Kan toch niet lekker zijn gek beest

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:11

Nou wat ik dus ook een enorm stomme gewoonte vind van mijn kat:

Ze krijgt sinds oktober dagelijks metacam en dan tussen 13u en 15u, vind ik het meest praktisch. Ze krijgt het met een minibeetje natvoer (per dag een kwart van een blikje van 85 gram) En madame weet dat dondersgoed, en begint vanaf een uur of 12 mij vanaf een afstandje aan te staren, loopt na een paar minuten een rondje naar de keuken en komt terug om vanaf een andere plek te gaan zitten staren, weer terug naar de keuken, repeat (misschien kijkt ze of haar voerbakje op wonderbaarlijke ineens al gevuld is ofzo :') ).

Dat staren word ik bloednerveus en ongemakkelijk van :') maar ik ga er niet om 12 uur al aan toegeven, want dan gaat ze volgende week waarschijnlijk om 11 uur beginnen met staren en over een maand of wat staat ze om half 5 mekkeren bij m'n bed, gok ik. Nee, gaan we niet aan beginnen.

Zo dus
Afbeelding

Edit; wellicht heb ik het zelf ook wel een beetje in de hand gewerkt, want ik bied het haar zo smakelijk mogelijk aan. Ik geef het als prakje met theelepeltje natvoer, aangelengd met warm water en een sliert smakelijke anti-haarbalpasta erdoor, want ik vind persoonlijk de metacam zó stinken dat ik het zielig vind om dat elke dag geforceerd rechtstreeks in haar bek te spuiten :') plus ze is echt extreem moeilijk als er pillen, spuitjes etc haar bek in moeten, bijna niet te doen.

cissy

Re: Katten en stomme gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 20:24

Metacam wil ook goed samen met liquid snackje naar binnen.
Hier poes met blaasontsteking op die manier dr Metacam gegeven, ze zat ook op wacht net als de jouwe, beter zo dan wegrennen en moeten vangen. :))

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:39

De mijne likt metacam zo van een schoteltje :))

Meneer vergeet spontaan hoe het kattenluikje werkt als ik bij de deur ben >;)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:03

Onze kat wordt helemaal happy als ie het spuitje van de metacam ziet, pakt dat ding zo in z'n bekkie :')
Zelfde geldt voor pilletjes die ie een tijdje moest slikken, 2 dagen heb ik het in iets lekkers gedaan en dag 3 pakte ie het pilletje uit m'n hand voordat ik het in iets lekkers kon doen. Heel handig haha.
Nadeel is wel dat ik moet opletten als ik zelf iets pak, ik ben zwanger en heb last van maagzuur en zodra ie mij een rennie hoort pakken staat ie voor m'n neus met zo'n blik van 'hoi ik hoor de verpakking van pilletjes, krijg ik er een?' :+

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:16

Onze kat houdt van verstoppertje spelen, zij rent dan door het huis als een malle, gaat zich dan verstoppen en dan moet je haar zoeken. Heb je haar gevonden dan rent ze naar de volgende verstopplek. Hilarisch.

Beetje irritant is wel dat ze het kattenluikje alleen van 1 kant snapt. Ze komt wel van buiten naar binnen, van binnen naar buiten gaat ze alleen door de voordeur…echt zo’n typisch katten iets…

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 00:08

Dat verstoppetje spelen ken ik!
Ik noem het kiekeboe.

Mijn vorige katten deden dat met elkaar, mijn huidige kat wil het steeds met mij spelen. Ze heeft haar vaste kiekeboe plekjes. Ik moet dan 'sluipen' en doen alsof ik schrik van haar. Meestal vergeet ik het, dan voel ik me gelijk schuldig want ze wil het zo graag spelen. :)

De dierendocu's zijn ook heel herkenbaar! Die van mij wil dan 'spelen' met het dier op tv en springt tegen het scherm op, met de klauwen uit en inclusief tandjes. Ik zet het dan meestal af, ik ben bang dat ze mijn tv sloopt.

Wat een heerlijk topic!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 00:14

Traiectum schreef:
Meneer vergeet spontaan hoe het kattenluikje werkt als ik bij de deur ben >;)

Onze diva krijgt zogenaamd het traphekje niet open als we in de buurt zijn.... Zijn we er niet, weet ze dondersgoed hoe deze open moet (of ze springt er gewoon overheen). Maar als wij er zijn piepen/mauwen tot we m open houden voor haar.....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 00:15

Een van onze katten beet in rozen, vlak onder de bloem. Stond er dus een vaas met geknakte rozen. :')

Heerlijk topic.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 00:31

Nyaleti schreef:
Mijn kat heeft ook iets nieuws bedacht :')
Eerst dacht ik dat ze niet lekker was, zich zo klein mogelijk willen verstoppen. Maar toen bedacht ik me dat de schoorsteen door die muur loopt en dat dus lekker warm is :+

Dit leek me al wel krap en knus genoeg:
[ Afbeelding ]

Maar neee:
[ Afbeelding ]

Zie vooral ook het heerlijke mandje wat er naast staat :+
Ze heeft heel de nacht opgepropt daar gelegen.. Kan toch niet lekker zijn gek beest

Nieuwe pose van de dag: op z'n kop :j
Afbeelding

Had een handdoekje weg gelegd, wat zachter toch? Neuu was niet goed. Handdoek beetje weg geschopt en daarna alleen op het stuk tapijt willen liggen. Tjaaa

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:52

Snap dat dan hij wil gewoon niks om op te slapen. _O-

Met kiekenboe spelletjes heb ik een keer van de jongste kat tik op mijn neus gehad met nagels. _O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:30

Hou op over katten en hun rariteiten.. :')

Wij hebben er één gehad die naar boven liep, op het droogrek sprong, kleding eraf trok en helemaal naar beneden bracht, om vervolgens het volgende kledingstuk te gaan halen. Het begon met sokken, maar eindigde met hele truien.. _O-
Als wij zaten te eten in de woonkamer, zagen we de gekookte aardappels voorbij rollen.. die viste hij dus gewoon uit de pan.. _O- _O-
En zo had hij wel meer van die rare fratsen.. maar hij was altijd vindingrijk!

Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 10:38

Mijn kat Maluki, heeft de rare gewoonte om werkelijk IEDERE dag/nacht ALLE lades in huis open te maken.
De lades van de TV-kast ( zitten DVD's in en de laptop), een ladenkastje in de kamer (zitten CD's in en electronica oliebol) de lades van mijn dressoir in de slaapkamer (zitten mijn kleren in) .... en er zit echt niks in wat lekker of leuk is...
Dus elke ochtend als ik opsta en als ik thuis kom kan ik eerst een rondje laatjes dichtdoen lopen...

Verder eet ze haar eigen plukjes haar, dat is wel vervelend (pica).
Dat komt ws uit de tijd dat ze nog in Moskou zwerfpoes was.

Verder móet ze altijd een slokje uit mijn glas water hebben wanneer ik dat op tafel heb staan.
Het is zelfs zo erg dat ik opsta om het tot de rand te vullen als ze komt als ik halverwege het glas ben
( hoezo ze heeft personeel....)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:40

Mijn vorige kat (Oosters korthaar) maakte ook mijn sokkenla zelf open om vervolgens met haar pootjes alle sokken eruit te harken :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 12:16

Haha wat zitten er irritante- uh schattige katten bij :D

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:04

verstoppertje voor de vogeltjes buiten.
Mijnheer meent dat ie onzichtbaar is als ie zich helemaal tegen de muur aandrukt en dus achter de stijl van de raam verstopt.

Nee ze zien me ecchhhttt niet..johh :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:24

Haha verstoppertje en katten.
Vaak steekt er toch een staart en/of kontje omhoog.

Ik heb een loopwiel voor mijn siamezen.
Jongste gaat er graag in. Maar kan niet lopen zonder te miauwen.
Moet ik zeggen hoe knap ze is. Dan loopt ze spinnend en pratend verder.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:18

Morrie schreef:
Mijn Pamuk kotst in de kattenbak (soms op het matje ervoor als ze het niet haalt). De fokker heeft haar dat niet geleerd zegt ze, ik ook niet. Gewoon service dus :D

Zo een had ik er ook! Uit t asiel gehaald, gevonden als zwerver. Snel gevoelig op eten maar hij rende altijd snel naar de kattenbak om daar in te gaan spugen. Echt zo netjes _/-\o_ Helaas heeft hij t niet aan m'n toen kleine kitten geleerd...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:22

Dezelfde sokken-harkende Oosters korthaar die ik hierboven benoemde was anders wel echt onzichtbaar tijdens verstoppertje spelen met m'n andere kat hoor :j niemand ziet iets, toch?

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:59

_O-

Afbeelding
En ja ik lig er onder 4,8 kilo boven op mij.

Blik zeg ook genoeg. :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:42

En dan nog zijn er mensen die niet snappen hoe leuk katten zijn.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:16

Helaas geen foto’s, maar onze oude kat had altijd onder etenstijd de zoomies, sprintjes van zolder tot de boom in de tuin. Prima gespreksonderwerp! Speelde het liefste met sperziebonen, vond je het een paar dagen later afgekloven terug, werd dol van kiwi en at hele stukken op. Ik mis het hebben van een kat.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 03:10

Mijn kat drinkt alleen uit een glas of beker welke naast de kraan op het aanrecht staat. Het liefst rechtstreeks water uit de kraan. Water uit de daarvoor bestemde bakjes drinken wilt ze niet.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 03:32

Afbeelding

Hier heeft er 1 verzonnen te plassen in de wasbak. Ben er nog niet uit of ik het nou briljant gevonden vind (eigenlijk dit dus), of heel vies (maar ook dit). Ga maar eens kijken of ik het kan omtrainen naar de wc.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:26

Katten die op vreemde plaatsen plassen kunnen blaasontsteking hebben. Ik zou de urine proberen op te vangen (lepel onder de bips houden) en laten testen. Just to be sure.