Nyaleti schreef:Meer vetten zou m'n eerste ingeving zijn. En eiwitten maar Power of Nature heeft al een hoog eiwitgehalte.
Welke voer je exact en wat is daar het eiwit en vetgehalte van?
Ik vind de Natural Health Carnivore vettig in vergelijking met andere merken die ik heb geprobeerd. Ook m'n kieskeurige kat eet die heel graag. Uit m'n hoofd 20% vet.
We hebben de variant fee's favoriete. Ik zal eens kijken naar de vetten!
Yv_ schreef:Ik zit eens naar dat Natural Health te kijken (want makkelijk verkrijgbaar bij de lokale dierenwinkel), maar ik ben eigenlijk heel erg verbaasd...
De carnivore zit op 46% ruw eiwit, in tegenstelling tot de chicken (kip/kalkoen is vaak toch het hoogst in eiwitten) wat slechts 28% voor normaal en 25% voor reduced is?
Bij Basic zie ik helemaal geen ingredientenlijst of bestanddelen...
Je natvoer is een goede volledige, dus daar zou ik niet perse van wegstappen.
PON is ook een prima voer, alleen niet elke kat wil het eten. Is dat misschien het probleem van het afvallen? Heb ik zelf ook ondervonden bij 2 poezels. Hetzelfde probleem had ik met Markus Muhle: werd hier ook niet gegeten. Mijn huidige kat wordt vettig van Purizon wild boar maar ze vindt het echt fantastisch lekker. Ik wissel hierdoor meestal na een zak met Acana indoor entree. De afwisseling houdt haar wel netjes op gewicht.
Je zou ook eens een verse vette haring kunnen geven. Alleen niet dagelijks doen ivm een stofje dat vitaminen afbreekt. Zalm is volgens mij ook een vette vissoort, of makreel.
Bedankt voor je uitgebreide berichtje! Hij eet de brokken altijd een beetje afwisselend qua hoeveelheid, heb dat er altijd aan gewijd dat ie veel buiten is en soms ook wel eens een muis vangt, dus dat het logisch was dat ie dan de ene dag meer honger had dan de andere dag. Hij krijgt deze combi al bijna 5 jaar en bleef daar tot verkort altijd netjes mee op gewicht. Maar smaken veranderen wel eens, dus je opmerking zet me wel aan het denken! 
Ik ga je opties zeker even bekijken!
Hij krijgt idd regelmatig een stukje vette zalm als snack, aangezien we dat zelf vaak eten. Daar is hij echt dol op!