BeFunny schreef:Shiba inu zou ik zelf niet doen.
Enige onderbouwing hiervoor?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Naast rassen zijn er bergen kruisingen. Kijk een labrador vind ik ook niets. Maar qua situatie van TS prefect geschikt natuurlijk. Een dobermann in deze tijd zou ik als TS durven. Persoonlijk vind ik ze lelijk, ik hou van body en breedt maar qua karakter zijn ze tegenwoordig gemiddeld soft en sociaal. Zeker als je bloedlijnen erop uit gaat zoeken.
Misschien is idealer nog een leuke labrador x dobermann. Geeft meer uitstraling, serieuzer karakter en gemiddeld net stukje socialer dan de dober zelf. Natuurlijk blijft een kruising ook gokken maarrrr alles blijft een gok. Met 2 sociale ouders, eerder nest sociaal had ik ook niet verwacht een op alle punten asociale hond te hebben nu.
Als afsluiter mijn labrador x rottweiler
[ Afbeelding ]
BeFunny schreef:Natuurlijk weet je bij een bewuste kruising wel waar je aan begint.
Dat zou dus ook een prima optie zijn.
Wel moet er dan echt voor ts duidelijk zijn wat ze nou werkelijk willen.
Want het is nogal geswitcht. En daardoor denk ik dat er nog teveel twijfel is bij TS.
BeFunny schreef:Ik vind heel veel rassen leuk.
Maar als ik ga zoeken naar een hond. Dan zoek ik een hond die op dat moment bij mij past en dan ga ik dus rassen uitsluiten ook al vind ik ze leuk. Dat maakt de zoektocht een stuk makkelijker.
Of ik goot alles overboord en ik kies gewoon een hond waar ik opslag voor val maar dat is met een gezin toch wat lastiger.
BeFunny schreef:Ts kwam met de Shiba inu.
En van daaruit werd de Eurasier geopperd en kwam ik weer met de Kees de fin, de IJslandse spits etc.
Kennelijk is ts er ook nog niet over uit welke vacht en kijkt ze wel naar zeer uiteenlopende rassen.
Ik zou zelf wel eerst goed na denken welke richting een beetje. Want tussen de dobberman en de Shiba inu zit echt heel veel verschil. En ook met wat ts eerder gehad heeft. En het gaat ook van eerst klein tot middel nu is groot toch ook een optie.
Het is ook lastig want er zijn zoveel rassen. De keuze wordt makkelijker als je echt gaat afvinken Dit niet, dat niet.
Het lijkt erop dat "gezinshonden" dan weer niet passen in het uiterlijk plaatje. En het uiterlijk plaatje waar ts voor valt zijn niet de meest geschikte honden voor met een gezin. Wil niet zeggen dat het absoluut niet kan maar als je weet dat je een gezin hebt en aanloop dan is dat wel iets om serieus rekening mee te houden bij de keuze van een hond.
Ik gooi er eentje in waarvan ik zeker weet dat ts het niks vind want kwijl maar bij uitstek naar mijn idee een gezinshond. De Boxer.